Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2008, 17:27
Missy
Missy is offline
Heb jij een vast ochtendritueel? Heb je eerst een kop koffie nodig om op gang te komen? Of thee met drie suikerklontjes voordat je van start bent? Moet je iedere ochtend de hond eerst even uitlaten? Of de kat buiten laten? Een douche nemen om op gang te komen? Wat is jouw vaste ochtendritueel om je klaar te stomen voor een dag?

Heb je verder op de dag ook dingen die je standaard altijd doet (behalve lunchen?)
Oud 22-03-2008, 17:28
Swlabr
Swlabr is offline
Moet jij niet leren?
Oud 22-03-2008, 17:29
Missy
Missy is offline
Dat hoort standaard bij mijn dag: soggen.
Oud 22-03-2008, 17:30
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Dat hoort standaar bij mijn dag: soggen.
Touché.

OT: Ik poets mijn tanden, was mijn gezicht, maak mijn haren nat en ga dan naar beneden.
Oud 22-03-2008, 17:38
Verwijderd
's Ochtends, of eerder, 's middags rol ik m'n bed uit. Het eerste wat ik dan doe is m'n handen wassen en m'n lenzen in mijn ogen proppen. Dan zucht ik vaak nog eventjes en gooi dan de computer en de stereo aan. Dan ga ik ontbijt maken en ga ik achter de computer zitten totdat ik écht iets moet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:05
Verwijderd
Als ik colleges heb sta ik meestal rond 6.45 uur op, dan ga ik me meteen douchen, dan aankleden, lenzen in, haar borstelen, make-up op, ontbijten en ondertussen journaal kijken. Dan loop ik om 8 uur de deur uit.
Als ik geen colleges heb, dan sta ik wat later op, en soms ga ik dan eerst ontbijten en daarna douchen, soms ga ik ook gewoon meteen in m'n pyjama aan de slag met studiezaken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:07
TRA
TRA is offline
Ik ben hier te dynamisch voor.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:10
Verwijderd
Ik heb heel onregelmatige tijden van opstaan, maar wat ik doe is haast altijd hetzelfde. (douchen als ik dat de avond ervoor niet heb gedaan), haar borstelen, lenzen in, kleren aan, koffie zetten, muesli met fruit maken, computer aanzetten (dat probeer ik mezelf af te leren, maar het lukt maar niet), koffie drinken en muesli eten en tegelijkertijd enails .e.d typen, make-uppen, en dan de rest van de dag.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:34
Verwijderd
Eerst naar het toilet, dan roken + cola of energiedrank drinken en tv kijken/radio luisteren en daarna douchen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:36
Verwijderd
Alarm uit -> Kat eten geven > aankleden -> eten

Als ik heel erg moe ben dan is koffie het eerste nadat ik uit bed komt, elke dag hetzelfde... ik ben voorspelbaar.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 20:32
Uice
Uice is offline
Normaal:

1. De wekker gaat ongeveer een uur voordat ik eruit moet, want ik wil altijd uitslapen. Ik zet de wekker op een uur later en geniet van mijn uur in bed.
2. Douche.
3. Ontbijtgranen. Vrijwel altijd granen, heel soms een ei. En een glas sap, als ik 's ochtends geen sap heb word ik gek. Tegelijkertijd zet ik de computer aan om te kijken hoe het met het internet is.
4. Naar school, of de andere dingen van de dag doen. Dat is meestal veel onregelmatiger. Ik eet en slaap niet echt op regelmatige tijden.
5. De dag wordt afgesloten met internet.

Als Stefenootje er is:

1. De wekker gaat. Ik sta op een maak ontbijt, meestal twee gebakken eieren. We eten de eieren op in bed.
2. Ik douche.
3. Ik stap achter de computer terwijl Stefenootje opstaat.
4. De dingen van de dag.

In tentamentijd:

Meteen na de douche leren, want als ik eerst het internet opga duurt dat weer uren en zit ik pas om 17:00 aan de leerstof.

Laatst gewijzigd op 22-03-2008 om 23:36.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 23:03
***ailá***
***ailá*** is offline
1,5 uur voor ik weg moet sta ik op. Het 1e wat ik doe is plassen en dan direct douchen voor een minuut of 20. (ook als ik vrij ben)

Daarna op schooldagen:
- aankleden, haren kammen en brood maken. (ik heb geen lenzen ofzo en doe nooit make-up op)
- Met boterham in de hand richting metro rennen
- Uni

Op vrije dagen:
- Aankleden, haren kammen
- brood maken + ontbijten (vaak uitgebreid met gebakken eieren enzo)
- computer aanzetten en internetten/huiswerken/games
Oud 22-03-2008, 23:58
Verwijderd
Koffie.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 00:06
Verwijderd
Boterhammen met pure vlokken of pure hagelslag en melk, anders word ik chagrijnig. Douchen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 09:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik sta op om 6:57, ik moet altijd opstaan op "niet-ronde" tijden.
Dan springt mijn cd-speler aan en dan blijf ik vaak nog een liedje in bed liggen. Dan ga ik mijn bed uit en ga ik naar de wc, was mijn gezicht en ga naar beneden. Dan eet ik een kom choco's, tenzij ik bij mijn vader ben, dan eet ik yoghurt met muesli en banaan. Hoewel er waarschijnlijk meer muesli inzit dan yoghurt. Dat eet ik dan voor de televisie op, dan kijk ik het RTL nieuws en als dat klaar is kijk ik nog even een van de MTV's. De choco's eet ik aan de keukentafel op, terwijl ik de krant lees. Daarna ga ik naar boven om mijn kleren aan te trekken enzo. Daarbij zet ik de muziek weer op en dan ben ik wat langer bezig omdat ik vaak nog een liedje af wil luisteren.
Eenmaal beneden zoek ik dan eten bij elkaar om mee te nemen naar school, en dan ga ik naar school toe.
Oud 23-03-2008, 09:19
arPos
arPos is offline
koffie
douche
koffie
bank/pc
eten
loesoe
Oud 23-03-2008, 12:27
Balance
Balance is offline
Als ik naar stage moet:

Wekker gaat om 5.55 uur. Ik slaap er 5 minuten door heen en word om 6.00 uur wakker. Ik ga gelijk m'n bed uit, want als ik me nog een keer omdraai val ik in slaap en verslaap ik me. Ik duik meteen de douche in en sta daar wakker te worden. Als ik klaar ben en afgedroogd ben, dan kies ik wat ik aan doe en kleed ik me aan. Dan smeer ik crème op m'n gezicht die ik laat intrekken. Ik ga beneden m'n ontbijt maken en ik eet terwijl ik de krant lees. Dan naar boven, crème eraf, haar fohnen, make-up, nog meer haar fohnen en haar in model. Dan tandenpoetsen, met m'n tas naar beneden, jas aan, sjaal om en go. En dan is het inmiddels 6.45 uur.
Elke morgen echt exact op die manier

Als ik niet naar stage hoef kan alles door elkaar lopen overigens
Oud 23-03-2008, 13:56
Missy
Missy is offline
Als de wekker gaat, de stekker van mijn wekkerradio eruit trekken met geweld, omdat ik het knopje nooit weet te vinden.
Dan of meteen mijn bed uit, als ik weg moet. Anders val ik weer in slaap. Aankleden. Dan beginnen met een kop thee en ondertussen computeren/mail lezen/tv kijken/krant lezen.
Wat daarna komt is altijd verschillend.
Oud 23-03-2008, 14:16
Cesar
Cesar is offline
Het eerste wat ik doe is mijn wekker uitzetten. Gelijk mijn bed uit en onder de douche springen. Ontbijt klaarmaken en daarna richting station. Als ik haast heb ontbijt ik in de trein. Ik dubbelcheck altijd of ik mijn huissleutels en pasje wel bij me heb.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:28
***ailá***
***ailá*** is offline
het valt me op dat de meeste mensen lekker ontspannen 's ochtens. tv aan, krantje erbij. Misschien voor mij een idee Ik sta namelijk op en vanaf dat moment is het alleen maar rennen en vliegen. Pas als ik weer thuiskom ga ik ontspannen
Oud 23-03-2008, 15:35
Verwijderd
-Wekker gaat om 6:30
-Licht aan
-Wekker uit
-Op de badkamer gaan douchen, naar de wc, mijn haren goed doen, enz.
-Eten, en als mijn vader hem nog niet heeft afgepakt de krant lezen.
-Dan me opeens moeten haasten om op school te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:57
PV
PV is offline
als ik vroeg moet werken

+/- 5.45 op
-> douchen
+/- 6.10
-> brood smeren voor de lunch
-> ontbijten, met tv aan op herhalingen van 't een of 't ander
+/- 6.30
-> aankleden, naar wc, tandenpoetsen, haren borstelen, tas inpakken
6.59/7.00
-> krant uit brievenbus pakken, deur uit naar trein
7.09
-> de trein vertrekt, in de trein lees ik de krant en slaap ik soms nog een minuutje of 5
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 16:13
Balance
Balance is offline
hehe 25 minuten douchen?
Oud 23-03-2008, 16:23
PV
PV is offline
afdrogen moet ook in de douche en handdoek+shampoo+douchespul pakken hoort er ook bij.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 21:16
Verwijderd
Als ik moet werken:
- wekker gaat om 4:15
- snoozen tot 4:25
- opstaan, aankleden, opmaken, naar beneden lopen (10 min)
- naar de wc gaan en 2 blikjes nep red bull uit de koelkast pakken, 1 voor onderweg en 1 voor de pauze, fietslampjes op fiets bevestigen (5 min)
- 4:40 naar werk fietsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2008, 21:44
***ailá***
***ailá*** is offline
wanneer poets je je tanden dan? en wassen?
Oud 23-03-2008, 21:49
Verwijderd
Als ik thuis ben. Ik ga echt niet een half uur eerder opstaan om te douchen, als ik na een paar uur toch weer bezweet en beinktvlekt thuiskom.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 21:51
***ailá***
***ailá*** is offline
ah ja ok. Dit omdat ik het nooit red om in een kwartier uit huis te zijn. Maar ik wil ook niet wachten tot na mn werk aangezien dat veel te lang duurt
Oud 23-03-2008, 23:41
Fingon
Fingon is offline
ik word wakker, ik spring in mn kleren, lenzen in, ik ga naar school. (o)
Op een gemiddelde haastdag.
Heb ik tijd, dan wordt het wakker worden, halfuur muziek luisteren, douchen, lenzen, eitjes+brood eten ondertussen krant lezen en 3FM luisteren, dan naar school.
Oud 23-03-2008, 23:56
PV
PV is offline
ik zou echt niet zonder ontbijt kunnen in het uiterste geval wil ik nog wel op het station een broodje kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 08:16
Kleedje
Kleedje is offline
School-/werkdag:
Wakker worden (06:30)
Lenzen in doen
Wassen
Aankleden
Brood smeren voor het ontbijt & de lunch
Ontbijten & dan bekijk ik gelijk ff mijn mail etc. met op de achtergrond een muziekje
Dan ga ik rond 8 uur de deur uit.

Als ik thuis ben zie ik wel hoelaat ik wakker wordt (meestal rond een uur of 8) & dan ontbijt ik eerst (net zoals ik dat doordeweeks doe), vervolgens kleed ik me aan & ga ik mij nuttig maken, of ik blijf nog ff in mn pyama rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 10:39
Skilly
Skilly is offline
Als ik naar stage moet:
Sta ik meestal rond 5:10 op me wekker gaat over om 5:15. Ik doe me pc aan ga naar de keuken groet me vader en ga dan douchen. Daarna thee zetten voormezelf en brood met iets eten, ondertussen kijk ik dan naar de nieuwsherhaling van de dag ervoor van hart van Nederland. Dan is het ongeveer 6 uur ga ik me haren kammen en tandenpoetsen etc. Om half 7 ben ik dan klaar loop ik naar me schildpadden doe ik het UV-lamp aan praat tegen ze. En vervolgens ga ik terug naar me kamer kijk ik even naar tekenfilms op jetix of ik ga met me headphone muziekluisteren. Kwart voor 7 zet ik me broodtrommel en thermosfles klaar voor me werk en 5 over 7 vertrek ik uit huis.

Als ik naar school ga:
Sta ik om 7 of 8 uur op loop ik meteen naar me schildpadden en doe het licht aan en praat even tegen ze.Ga douchen eten, harenkammen en me brood en drinken klaar zetten voor school.En dan nieuws kijken op RTL 4 of 7.

En in het weekend zelfde verhaal. Me standaard ochtendritueel is tijdens het ontbijt me thee. Of verschillende fruit met water in de ingooien en opdrinken.
Oud 24-03-2008, 10:45
Calyx
Calyx is offline
Schooldag:
wekker, kachel aan, bed opmaken, douchen, haren doen, make up, aankleden, medicijnen, ontbijten met yoghurt en fruit + kop koffie, journaal/tv kijken en mail checken ondertussen, tanden poetsen, tas pakken en naar school.

Vrije dag:
soms wekker, kachel aan, in bed tv kijken of lezen, bed opmaken, douchen, haren doen, make up, aankleden, medicijnen, ontbijten met yoghurt en fruit + kop koffie (soms nog één), tv/internet/enz, tanden poetsen en dan aan m'n dag beginnen.
Oud 24-03-2008, 11:06
Lynne
Lynne is offline
Ik zet m'n wekker altijd 2 uur voordat ik op moet, op dagen dat ik niet zo heel vroeg op hoef te staan. Als ik om 11 uur op moet, zet ik hem om 9 uur en daarna om 10 uur, om dan vervolgens om 11 uur op te staan. Als ik vroeger op moet zet ik hem niet zó lang van te voren, maar altijd genoeg om enigzins rustig aan wakker te worden. Ik ben heel slecht in wakker worden en dan meteen m'n bed uit. Als ik op ben, doe ik een trui over m'n pyjama aan, en sloffen, en zet ik m'n laptop aan. Dan ga ik naar de wc en loop naar beneden om m'n ontbijt te maken, wat ik vervolgens achter m'n laptop op eet terwijl ik forums lees enzo. Als ik nergens heen hoef ruim ik altijd ook nog even de vaatwasser uit, dat doe ik dan voordat ik m'n ontbijt maak. Daarna ga ik douchen, tandenpoetsen, aankleden, make-up op doen, tas inpakken, naar beneden, sjaal om en jas aan en de deur uit als ik ergens heen moet. Anders meestal nog weer even achter m'n laptop en dan aan m'n dag beginnen.
Oud 24-03-2008, 11:46
Krynn
Krynn is offline
Heb niet echt een ritueel (eerst a doen, dan b, dan c), maar ik moet altijd ontbijten (met brood en melk, negen van de tien keer, en de tiende keer is het brood met thee), m'n vogels verzorgen en douchen voordat m'n dag verder kan.
Oud 24-03-2008, 12:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
+/- 5.45 op
6.59/7.00
deur uit naar trein
Citaat:
Wakker worden (06:30)
Dan ga ik rond 8 uur de deur uit.
Citaat:
Sta ik meestal rond 5:10 op
5 over 7 vertrek ik uit huis.
OMG ik ben echt verbaasd dat mensen op zulke tijdstippen zoveel tijd nemen 's ochtends
Op zo'n tijdstip is mijn slaaptijd me toch wel heel lief eigenlijk
Oud 24-03-2008, 12:51
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Heb niet echt een ritueel (eerst a doen, dan b, dan c), maar ik moet altijd ontbijten (met brood en melk, negen van de tien keer, en de tiende keer is het brood met thee), m'n vogels verzorgen en douchen voordat m'n dag verder kan.
Alles moet relaxt gedaan worden. Ik neem 20 min om te eten. Ik moet rustig me thee kunnen drinken. Ik hou niet van gehaast alles doen. Ik moet ook rustig kunnen zitten en niks doen.
Oud 24-03-2008, 13:55
Verwijderd
als ik naar school moet of moet werken sta ik een uur voordat ik weg moet op. eerst geef ik de katjes eten en drinken, terwijl ik de douche alvast aanzet om warm te worden. dan ga ik douchen, aankleden, mijn tas inpakken, verf mn gezicht, doe mn haar en kijk even naar het nieuws. vervolgens loop ik naar het station, met mijn koptelefoon op en muziek aan en een peuk. als ik naar school ga moet ik met de trein en in de trein lees ik dan altijd de krant en eet ik mijn ontbijt op. op mijn werk doe ik dat in mijn eerste pauze.
als er iets fout gaat qua tijd of volgorde dan klopt echt de rest van mijn dag niet meer
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 20:09
Sherco
Sherco is offline
Als ik 's morgens op mijn stage moet zijn:
Om 7:35 gaat de wekker, ik doe mijn lenzen in zittend in bed, dan opstaan, gezicht e.d. wassen, aankleden, haar doen enz. Dan waterkoker vullen, ondertussen lunch smeren, als het water kookt thee zetten en dan ontbijt smeren.
Als beide klaar zijn ga ik mijn ontbijt eten en thee drinken, soms met een boek erbij, soms met het journaal. Dan mijn tandenpoetsen en ondertussen tas inpakken en 8:15 ongeveer de deur uit.

Als ik 's middags op mijn stage moet zijn staat mijn wekker meestal op 9:35 om toch nog iets van een ritme te houden, maar lees ik meestal nog wat in bed en zet ik mijn computer aan. Ook douche ik dan wel eens 's morgens, helemaal als ik 's avonds ergens heen moet, terwijl ik normaal gesproken 's middags douche (ik ga meestal hardlopen ofzo als ik vroeg thuis ben).
Oud 24-03-2008, 20:37
PV
PV is offline
Citaat:
OMG ik ben echt verbaasd dat mensen op zulke tijdstippen zoveel tijd nemen 's ochtends
Op zo'n tijdstip is mijn slaaptijd me toch wel heel lief eigenlijk
ach als het echt moet kan het wel sneller maar ik wil rustig wakker worden en niet gigantisch hoeven vliegen en haasten.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 23:15
Verwijderd
7.15 wekker, douchen
7.30 computer aan, aankleden
7.35 brood pakken en computeren
7.40 ontbijt maken
8.00 haar kammen, tanden poetsen, internet
8.15 spullen pakken en naar de bus
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:42
Verwijderd
Ik wilde vorige keer ook een soortgelijk topic openen, maar dan over dwangneuroses eerder.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:49
Tink*
Tink* is offline
Ik slaap zo lang mogelijk ik kan slapen. Vaak zet ik de wekker een half uur voordat ik weg moet naar college. Dan word ik wakker en ga ik naar de wc, dan pak ik ontbijt en dat eet ik terwijl ik achter de computer mijn mail check/forum. Daarna trek ik kleren aan en poets ik mijn tanden. Mijn tas heb ik de avond ervoor al klaargemaakt en die kan ik dus gelijk meenemen. Als ik nog moet douchen dan zet ik de wekker tien minuten eerder.

Op een vrije dag kom ik er eens uit, naar de wc, ontbijt meenemen en achter de computer zitten en dan later eventueel nog eens douchen. Als ik niet ga douchen dan blijf ik vaak tot de lunch in pyjama zitten, anders loop ik heel lang met een handdoek op mijn hoofd. Dus eigenlijk hetzelfde, maar dan in een langere tijd.
Oud 25-03-2008, 18:08
Verwijderd
Het verschilt per dag hoe laat ik opsta, maar ik sta meestal een uur voor ik weg moet op. In willekeurige volgorde: douchen, aankleden, lezen in doen, tanden poetsen, ontbijten en m'n computer aanzetten (probeer ik niet te doen, maar dat lukt zelden). Als ik heel erg te laat ben (omdat het de vorige nacht laat geworden is), vervalt meestal de helft. Als ik kan uitslapen en niks hoef te doen op een dag, ben ik in staat de halve dag in m'n badjas achter de computer te gaan zitten en dan net voor het eten pas te gaan douchen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:09
Verwijderd
7u/7.15u op, soms douchen, tandjes poetsen, kleren aan, schminken, soms eten/soms ook onderweg en rond 7.30u naar de bus lopen. Eigenlijk allemaal zonder te stressen omdat ik het zo gewend ben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:48
Verwijderd
Ik sta op heel verschillende tijden op, maar wanneer ik moet opstaan door de wekker (dus dat ik voor twee uur ofzo al iets moet en dus het risico loop erdoorheen te slapen zonder wekker) heb ik wel een half uur nodig tussen de eerste keer de wekker en het daadwerkelijke opstaan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:20
Verwijderd
wekkers uit
computer aan
glas cola light + sigaret
wc
half uur computeren
wassen/aankleden enzo
soms ontbijten
sigaret
spullen pakken
computer uit
deur uit

en 'savonds:
sigaret
medicijnen
tandenpoetsen
mondwater
piercing schoonmaken
gezicht wassen
computer uit
wekkers zetten
pyjama aan
bedje in
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:27
Verwijderd
Het hangt ervan af
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:01
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Als ik naar school moet zet ik m'n wekker meestal een uur van te voren.
Eerst aankleden, naar de wc en lenzen in, daarna een peuk roken achter de computer. Als die op is maak ik m'n ontbijt en doe ik m'n make-up
terwijl ik eet en het nieuws kijk/luister. Dan m'n haar doen en lunch maken. Voordat ik naar school ga zorg ik dat alles een beetje is opgeruimd en er avondeten uit de vriezer ligt.
Oud 26-03-2008, 22:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
half uur vantevoren gaat de wekker
ik spring in de douche, kleed me om
check ff snel mn email
na dat half uur ga ik naar boven en ben ik op mn werk . en daar ontbijt ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten