Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2008, 12:31
Verwijderd
Mijn poes is net bevallen, nog niet eens een half uurtje geleden. Ik vond haar al zo dik
Tot nu toe heeft ze er twee, maar ze doet het erg goed. Dit is haar tweede nestje, dus ze weet wel wat ze moet doen. Ik heb de bench voor haar met een handdoek daarin en de opening komt uit in een bananendoos met een oude trui erin.
Heb haar net even wat eten gebracht en volgens mij gaat ze nu door voor nummer 3. Maar ik weet niet wat ik precies kan doen. Zo te zien maakt ze ze zelf schoon en drinken ze ook bij haar. Doet ze het zelf goed zo? Stom genoeg moet ik namelijk zo werken en mijn man ook, dus dan is er niemand in de buurt voor haar. Ik heb mijn kattenboek door zitten bladeren en ik zie alleen de nazorg voor de weken daarna staan. Maar niet voor direct erna.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2008, 13:31
AlopiA
AlopiA is offline
Neem contact op met de dierenarts en breng haar daar naartoe vanmiddag, het lijkt me wel handig als de poes iig in de gaten gehouden kan worden vanmiddag.
Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje slordig vind dat je niet hebt gezien dat je kat drachtig is
Oud 18-04-2008, 08:30
Verwijderd
Naar de dierenarts omdat je kat bevallen is? Waarom? Volstrekt onnodig als er geen complicaties optreden.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 09:42
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Naar de dierenarts omdat je kat bevallen is? Waarom? Volstrekt onnodig als er geen complicaties optreden.
Klopt, maar als je zelf de hele middag afwezig bent kun je niet zien of er nog complicaties optreden. Voor hetzelfde geldt gebeurd er nog iets met de moederpoes, dat kun je niet weten. Als ze zelf aanwezig was geweest is het natuurlijk onzin, maar in dit geval is dat wat ik zou doen.
Oud 18-04-2008, 12:05
Verwijderd
Als je er wel bij bent kan je het ook niet zien tenzij een baby vastzit. Als dat gebeurt als je er niet bij bent ben je te laat en zijn zowel moeder als kind al overleden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 11:30
miekmuis
miekmuis is offline
Hoe is het verder gegaan met de bevalling?
Oud 20-04-2008, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar als je zelf de hele middag afwezig bent kun je niet zien of er nog complicaties optreden. Voor hetzelfde geldt gebeurd er nog iets met de moederpoes, dat kun je niet weten. Als ze zelf aanwezig was geweest is het natuurlijk onzin, maar in dit geval is dat wat ik zou doen.
Een poes die aan het bevallen is vervoeren naar een vreemde enge dierenarts. Sorry hoor, maar dan maak je het erger dan het misschien OOIT zou zijn. Als de moeder gezond is en al eerder een nestje heeft gehad kan er vrij weinig fout gaan, je kunt ook overdrijven.

Maar we zijn een dag verder; hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje slordig vind dat je niet hebt gezien dat je kat drachtig is
Dat heeft niets te maken met slordig zijn, maar gewoon nog nooit eerder een zwangere poes in huis gehad hebben. Toen ik haar kreeg was ze zwaar mager, dus het verschil was voor mij erg moeilijk te zien (tussen gewoon aangekomen zijn of zwanger)

Maar de bevalling is helemaal goed gegaan. Ik heb even in de gaten gehouden hoe ze het deed, maar ze was meteen bezig met het schoonmaken van de kittens en ze voeden. Dit is haar tweede nestje, dus ze had al wat ervaring. Uiteindelijk zijn het er vier

(slechte foto, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 14:21
Verwijderd
Owww, geniaal, zo schattig. Was ze in het asiel per ongeluk gedekt ofzo of is ze gewoon niet gesteriliseerd naar buiten gegaan? Wat gaan jullie met de kleintjes doen? als het kon hè, kwam ik er zo twee ophalen....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 11:27
Verwijderd
Het was eigenlijk gewoon een beetje stom gelopen. We hebben haar gekregen van onze oude buurman die haar weg wou doen en ik vond haar juist zo lief. Maar ze was al net bevallen en enorm mager geworden daardoor omdat ze eigenlijk te jong daarvoor was. Dus wilden we haar naar de dierenarts brengen, maar toen werd de andere kat ziek wat toch wel dik 500 euro heeft gekost. Dus werd dat even op de langere baan geschoven. Dus toen ze krols werd wilde ik haar binnen houden. En manlief dacht dat ze niet meer krols was... Dus daar ging ze

De kleintjes blijven sowieso tot ze 13 weken zijn en daarna moeten we maar even actief op zoek naar goede nieuwe baasjes. Houden is geen optie, 7 katten is wel heel erg veel
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 11:56
Verwijderd
na 8 weken mogen ze wettelijk bij de moeder weg. Misschien is dat beter voor de kittens als de moeder al zo verzwakt is. Als je al veel katten hebt kan het ook gebeuren dat ze iets minder goed socializeren met mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:39
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
na 8 weken mogen ze wettelijk bij de moeder weg. Misschien is dat beter voor de kittens als de moeder al zo verzwakt is. Als je al veel katten hebt kan het ook gebeuren dat ze iets minder goed socializeren met mensen.
Tegenwoordig wordt volgens mij aangeraden om kittens tot 12 weken bij de moeder te houden, omdat ze tot die leeftijd nog belangrijke dingen leren van de moeder. En het socializeren met mensen heb je natuurlijk ook zelf in de hand
Oud 23-04-2008, 09:19
Verwijderd
Oooow, wat lief! *kwijl*
Ik zou er zo eentje nemen als ik mijn vriend overstag krijg.

Fijn dat alles wel goed is gegaan verder.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Wat wettelijk wel of niet mag maakt volgens mij niets uit. Kan me niet echt voorstellen dat er daarover iets vastgesteld is.
Maar in die laatste paar weken leert de moeder de kittens zindelijk te worden, juist sociaal te worden enz enz. Het is veel beter voor ze om tot 13 weken te blijven. Ik vind het zelfs zielig om ze met 8 weken weg te doen, dus dat gaat ook niet gebeuren.
En de moeder is niet verzwakt, het is gewoon een erg mager ding die nu weer flink vet gemest moet worden Maar tot nu toe gaat alles goed, ze eten genoeg en alles dus dat is allemaal prima.

@ Mushu: Ze zijn ook vreselijk lief! tot nu toe hebben ze op iedereen dat effect. Mijn zwager en moeder hebben er allebei al twee, maar na het zien gaan ze toch opeens twijfelen over een derde
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Wat wettelijk wel of niet mag maakt volgens mij niets uit. Kan me niet echt voorstellen dat er daarover iets vastgesteld is.
Lieve pop, het is nou eenmaal wettelijk vastgelegd. Als je me niet gelooft is dat jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 12:25
AlopiA
AlopiA is offline
Voor een magere zogende moeder raad ik trouwens Waltham Convalescense support aan. Dit zijn zakjes poeder die je bij de dierenarts kunt kopen, je maakt ze aan het warm water. Het is een soort krachtvoer, en voor jouw kat lijkt het me erg geschikt. Ze kosten iets van 1,50 voor een zakje.

Als je dierenarts ze niet heeft oid kun je ze ook bij mij kopen, ik heb ze altijd op voorraad liggen
Oud 24-04-2008, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Lieve pop, het is nou eenmaal wettelijk vastgelegd. Als je me niet gelooft is dat jouw probleem.

Wat ik dus bedoelde: Het maakt geen donder uit of het wettelijk vast gelegd is dat ze tot 8 weken bij hun moeder moeten blijven, want ze blijven gewoon tot 13 weken.

@ AlopiA: Bedankt voor de tip, dat is wel een hele goede!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 21:04
AlopiA
AlopiA is offline
Hoe gaat alles nu? En foto's?
Oud 30-04-2008, 01:17
Droomz
Droomz is offline
Ah, babypoesjes zijn zo lief.

Bij mijn vriend lopen nu 5 van die donders rond Ze zijn druk aan het vechten en spelen met elkaar.

3 van mijn katten gingen trouwens bij 8 weken weg en het zijn gewoon blije, sociale katten die het bij mij naar hun zin hebben Scheelt natuurlijk wel dat 2 van de 3 met zijn 2en kwamen.
Oud 03-05-2008, 20:41
Henkje
Henkje is offline
Wij krijgen vrijdag ons nieuwe kitten! Ze zijn zo leuk!! Wel steriliseren hierna he lopen er al genoeg rond en de asielen zitten heel vol.
8 weken is op zich ok, maar dan moeten de kittens wel zelfstandig kunnen eten en helemaal gezond zijn. Ze leren erna nog erg veel van de moeder. Kittens zijn trouwens prima bij te voeren als de moeder te weinig melk geeft.
Reageren

Regels voor berichten