Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2008, 10:34
KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met school. Ik zal proberen het verhaal kort te houden.

Ik studeer Management Toerisme op de NHTV in Breda. Ik zit in mijn vierde jaar en ben bezig met mijn scriptie.
In maart kwam ik er achter, tijdens een voorlichting op school, dat ik pas kan afstuderen wanneer ik alle tentamens heb gehaald die de afgelopen 3 jaar zijn gegeven. Nu had ik nog 3 tentamens in te halen, waarvan ik er 2 in april heb gehaald.

Na contact met de betreffende docent bleek dat het 3e tentamen pas in 'week 0' zoals dat heet, de week voor de eerste lesweek van het nieuwe schooljaar, wordt gegeven.
Het kwam er op neer dat ik in augustus dat tentamen moest inhalen en dan pas in september mijn scriptie kon inleveren en eind oktober mijn eindgesprek kon hebben.
Nu ging ik vandaag op de website van school kijken of het tentamenrooster van augustus al online stond, ivm vakantieplanning enzo. Dat was dus niet zo, maar het rooster van de laatste tentamenperiode van dit jaar stond er wél en wat bleek: dat tentamen wat ik moet inhalen wordt dus wél gegeven dit jaar!

Ondanks allerlei emailconversaties, in maart al, tussen mij en de docent, heeft de school mij hierover niet ingelicht. Hadden zij dit wel gedaan, had ik mijn scriptie op tijd kunnen inleveren (ironic, de deadline is vandaag), had ik dat tentamen in juni kunnen maken en in juli afgestudeerd kunnen zijn.

Het tentamenrooster van het laatste blok is overigens gister online gezet, dus ik had het nooit op tijd kunnen weten tenzij de school/examencommissie mij ruim van tevoren had gemaild.

Ik heb nu een boze email gestuurd naar de betreffende docent met een suggestie dat ik eventueel eind volgende maand mijn scriptie kan inleveren (ik heb er zeker nog een paar weken voor nodig), het tentamen kan maken en alsnog mijn mondeling kan hebben, maar ik ga er niet vanuit dat ze hiervoor zo 1-2-3 een uitzondering kunnen maken...

Wat moet ik hiermee doen? Wat zouden jullie doen in dit geval?
Ik baal namelijk als een stekker...
Oud 14-05-2008, 12:53
Gunkan
Gunkan is offline
Mmm, is niet perse de schuld van de docent; die maakt de tentamenroosters niet.

Je kan echter samen met die docent wel op zoek gaan naar een oplossing. Als je vriendelijk en netjes communiceert (en niet de schuld bij hen legt), dan willen ze vaak nog wel een handje helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 18:11
Iduna
Iduna is offline
Het is niet slim om een boze mail te sturen naar je docent. Is er bij jullie niet iets als een opleidingscommissie of studentenraad waar je je klacht kunt laten horen en dat zij daar dan mee aan de slag gaan? Of kun je geen klacht indienen bij de examencommissie?
Indien dat niet zo is, kun je hier soms zelf mee aan de slag. Je kunt misschien met je docent een regeling treffen, door bijvoorbeeld een mondeling tentamen af te leggen of wat dan ook. Hopelijk lukt het nog!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 18:59
T_ID
T_ID is offline
Mja, de school is zonder twijfel de schuldige partij hier, maar het probleem is dat je daarin duizend keer gelijk kunt hebben, zonder eenmaal gelijk te krijgen. Zeggen dat zij het hebben gedaan zorgt alleen maar dat ze met de hakken in het zand gaan.

Voor tentamenperikelen is de examencommissie in de regel de aangewezen partij om er iets aan te doen.
Oud 15-05-2008, 12:57
KiMZz
KiMZz is offline
Hmm mijn docent mailde me terug dat dat tentamen niet voor vierdejaars studenten is bedoeld, alleen voor mensen die het VWO-traject volgen, oftewel ik mág dat tentamen niet eens maken...

Sowieso stom van mezelf dat ik dat tentamen niet eerder gewoon heb gehaald maar goed, das natuurlijk achteraf.. Dat wordt dus knallen met mn scriptie en blokken voor het tentamen in de zomer...

Maja, iig thanks voor de adviezen
Oud 17-05-2008, 20:23
Verwijderd
Dat is vrij kut! suc6 ingeval
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten