Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2008, 22:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
[insert lulverhaal]

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1661248

Edit: ik bedoel natuurlijk 'het laatst'.

Laatst gewijzigd op 29-02-2008 om 22:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2008, 22:54
Briseïs
Briseïs is offline
dr strangelove

maar mn dvd is blijkbaar niet helemaal goed
Oud 01-03-2008, 00:35
Verwijderd
No Country For Old Men.
Zie het bijbehorende topic.

Anderhalf seizoen van Harvey Birdman, Attorney at Law.
Tamelijk briljant.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 11:12
Verwijderd
The science of sleep
Nog steeds heerlijk die wereld.
8,5/10
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 11:17
HenkMul
HenkMul is offline
Santa Sangre: hm, ik ben die psychedelische, surrealistische waanzin van Jodorowsky een beetje zat. Gelukkig is z'n oeuvre klein. Ik hou het voortaan maar gewoon bij talloze herzieningen van El Topo, want die film is nog steeds waanzinnig.

Tropa de Elite: net als Cidade de Deus ook van Braziliaanse makelij, met een zelfde soort sfeer. Een hoop ellende en geweld in de sloppenwijken: meeslepend, gewelddadig en confronterend.
Oud 01-03-2008, 21:06
tuttebel
tuttebel is offline
festen
ik had ooit de eerste 10 minuten gezien en nu de hele film. 1 woord: wow
Oud 02-03-2008, 09:16
Verwijderd
Gangs of New York

Gistrenaaf bij gebrek aan iets goeds op tv even een ouwe VHS met deze film t voorschijn getrokken.
Toen ik hem jaren terug voor het eerst een keer huurde viel hij me nog tegen. Ik had eht idee dat er zo veel meer in had gezeten en dat het al die aandacht niet waard was.
Ondertussen heb ik hem al een paar keer gezien en ik vond het vanaf de 2e keer ene topfilm.
Bill the Butcher is gewoon een geweldig figuur
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 10:17
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Juno

*** (3/5)

Het verhaal over een ongewenst zwangere tiener mag bekend zijn. Ik vond het een erg leuke en sympathieke komedie. Vooral de hoofdrolspeelster (Ellen Page) was erg goed. De muziek kon ook mijn goedkeuring wegdragen, waaronder Belle & Sebastian (2x) en good old Buddy Holly. Vervelender was het publiek in de bioscoop dat teleurgesteld was omdat er geen grappen van het niveau Norbit in zaten en daarom maar massaal naar de telefoon greep.

Laatst gewijzigd op 03-03-2008 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 10:52
Drez
Drez is offline
Persepolis.
Echt heel gaaf en indrukwekkend en grappig ook. Aanrader, jaa.
Oud 02-03-2008, 11:02
Verwijderd
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.
Ondanks de vele negatieve recensies en beschrijvingen vond ik 'm best aardig. Ja, er wordt inderdaad vrijwel niet gesproken en ontzettend veel gezongen, als je dat niet weet kan de film tegenvallen door de verwachtingen die je erbij hebt. Ik heb me er echter op kunnen voorbereiden en daardoor wende ik binnen enkele minuten aan het vele gezang. Dan is er de kwaliteit van de liedjes: de muziek is goed, maar met name de teksten van Mrs. Lovett bevatten (te) veel herhaling die, in tegenstelling tot Sweeney Todd z'n teksten, geen emotionele waarde toevoegt. Ook is het net teveel gedoe met dubbele tekstlijnen en tweede stemmen en meer van zulks, het begint na een tijd allemaal enigszins op elkaar te lijken.

Maar, los van dit alles, ik heb me prima vermaakt. Johnny Depp is natuurlijk weer verschrikkelijk charmant en in deze film heter dan ooit. (Ahh, beeldschone langharige goedgeklede psychopaten met een goed gevoel voor humor, die vervuld van nobele bitterheid staren naar hun blinkend mes.. Rrrrr.) De verhaallijn is alleraardigst en de mise-en-scene is zoals altijd bij Burton weer om op te eten. De geschetste sfeer is tot de verbeelding sprekend en hier en daar vangen we flarden van Burtons droge humor op. Leuk.
Spoiler

Een typische Burton-film is het wel, dat moet gezegd worden. Maar afgezien van enkele misstapjes a la zijn versie van Planet Of The Apes of Mars Attacks lijken al zijn films in zekere mate op elkaar. Ikzelf verwachtte niets anders en zou het jammer vinden als hij van zijn kenmerkende stijl was afgestapt, aangezien ik dat nou eenmaal zo leuk vind aan zijn films. Je kunt The Beatles niet bekritiseren omdat zij geen klassieke muziek hebben gemaakt, het vasthouden aan een stijl vind ik geen negatief punt. (Tenzij het een kutstijl is natuurlijk. )

Tot slot, nee, het is geen meesterwerk maar het waren zeker twee heel vermakelijke uren en ik denk dat ik 'm morgenavond maar nogmaals ga kijken.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 11:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Swimming Pool - 8/10

Sterke, sfeervolle psycho-thriller die wel heel erg overdreven wordt geanalyseerd op teh interwebs. ik vond het zelf een vrij simpele film, maar een heleboel mensen zien er blijkbaar meer in. Mja desondanks is dit de beste Ozon-film die ik tot nu toe gezien heb. Les Amants Criminels was een waardeloze, irritante kutfilm, dus ik was een beetje bang om in de rest van zijn oeuvre te duiken. Maar het pakte dit keer goed uit.

Spoiler

Maar ja, goede film. Sterk geacteerd, beheerst geregisseerd en opgepept met flink wat symboliek die het geheel wat ingewikkelder doen lijken dan het (volgens mij) is. Mja, eigenlijk is deze film heel sterk vergelijkbaar met mulholland Dr. in de zin dat hij qua narratie behoorlijk simplistisch is, maar dat de symboliek je veel kan vertellen over de personages. Het is een echt gevoelswerkje, zoals ook John Bosload

Spoiler

Octopus - 2/10

Wat een kenkafilm

Slechte effecten (maar ja, low-budget), een belachelijk en onlogisch scenario, afschuwelijk acteerwerk en dialogen die allemaal heel gevat willen zijn maar door het slechte acteerwerk beroerd geuit worden. Tot overmaat van ramp wordt er van de finale een enorme haastklus gemaakt, waardoor er een geforceerd en ongeloofwaardig einde overblijft.
Oud 02-03-2008, 12:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.
Spoiler
Spoiler

Citaat:
Spoiler
Bioscoopfilm bij uitstek.
Oud 02-03-2008, 18:04
HenkMul
HenkMul is offline
Winter Light:

Sinds het verschijnen van de film is hij alom de hemel ingeprezen. In Tarkovsky's top 10 prijkt hij op plek nummer twee, de vermaarde criticus Ebert spreekt er vol lof van en ook de opperneuroot Woody Allen krijgt al spontaan vlekken in zijn broek wanneer hij aan de film denkt. Tel daar de hoge waardering op IMDB bij op en je kan gerust stellen dat mijn verwachtingen hooggespannen waren.

Helaas bleek de film slechts op één vlak te excelleren en dat is; de saaiheid. Zelden heb ik zo erg moeten vechten tegen de slaap als bij het zien van deze film. Over het algemeen kunnen films waarin religiositeit een leitmotif is me al niet veel boeien. Maar daar waar een film zoals 'Journal d'un curé de campagne' (Bresson, 1951) met een gelijksoortig thema en een zelfde zwaarmoedige inslag en minimale cinematische poespas me wel gedurende de hele film wist te boeien, was dit gewoon een regelrechte deceptie.

De continue Weltschmerz, het gevecht met zichzelf en de aanvaarding van het bovenmaanse waar Tomas Ericsson, de gedeprimeerde dienaar van God, gedurende tachtig minuten mee worstelt, lieten totaal geen indruk achter. Aan het acteerwerk kan het niet hebben gelegen, dat was dik in orde. Wel was het tempo veels te traag en de dialogen qua inhoud te leeg om ook maar enige zeggenschap te hebben (dat is, dat het uitnodigt tot verdere bezinning of oproept tot een zeker gevoel).

Wel was er een pluspunt in dit goddeloze, kille wanproduct en dat was de belichting. Smaakvol winterlicht in een omgeving waarin de hostie beter vervangen had kunnen worden door een overdaad aan Prozac.

Bij het verschijnen van de film sprak de vrouw van Ingmar de volgende woorden: ', "Yes, Ingmar, it's a masterpiece. But it's a dreary masterpiece."' Hier sluit ik me graag bij aan, met de exclusie van masterpiece welteverstaan.

Laatst gewijzigd op 02-03-2008 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 20:22
HenkMul
HenkMul is offline
Elephant:

Het was een interessant vormexperiment waarin Gus van Sant een hoop regels van de Hollywoodtraditie aan zijn laars lapt. Het gegeven van de film is bekend - en geinspireerd op de Columbine schietpartijen -, maar de manier hoe het wordt ingevuld, is origineel, op z'n tijd pakkend en onderhoudend maar even zo vaak ook tergend saai. De karakters in de film zwerven doelloos rond, letterlijk: ze dwalen zielloos door de verlaten gangen van een doodgewone highschool ergens in Amerika, als identiteitsloze zombies en de camera slaat het geheel met ellenlange long takes gade. In feite gebeurt er anderhalf uur niets tot het moment van de, overigens geheel klinisch in beeld gebrachte, climax.

In een soortement van doorgeschoten neorealisme onderga je het wel en wee van enkele leerlingen, maar verder kom je niets te weten. Geen voorgeschiedenis, geen motief, geen inhoud en geen afloop. Het is een documentaire-achtige greep uit het alledaagse, met als enige verschil dat er op een bepaald moment in de doodnormale oppervlakte zich een rampzalig tafereel voltrekt. Dat lijkt saai, is het op bepaalde momenten ook, maar tegelijkertijd was het o zo interessant.
Oud 02-03-2008, 23:40
BendeBen
BendeBen is offline
Hitman
lame. de film komt nauwelijks overeen met de games. nix silent assassin maar gewoon een rambo
Oud 03-03-2008, 05:48
AlopiA
AlopiA is offline
The Terminal
Geweldig. Knap gemaakt hoe je tegelijkertijd medelijden hebt met hem, en het eigenlijk ook grappig vind. "He figured out the quarters" <3

Constantine
Ik heb het middenstuk gemist omdat ik lag te slapen, maar het deel wat ik heb gezien vond ik erg tof, nog maar eens kijken en dan wakker blijven.

En toen ik weer wakker was hebben we Underworld Evolution gekeken. Maar wederom in slaap gevallen en dit keer het einde gemist. Jammer, want leuke film.
Ook nog maar eens kijken dan!
Oud 03-03-2008, 07:22
Verwijderd
Bad Boys 2
Ik had de film nog gezien, maar hoorde vooral veel commentaar op dat ie te lang zou duren met veel overbodig gedoe en zo. Ik kan niet zeggen dat ik me er echt aan stoorde. In het begin duurde het wel effe voor ik de film in kwam, maar later werd ie wel vermakelijk. Het is echter wel duidelijk dat de film het slappe verhaal probeert te verdoezelen door zoveel mogelijk explosies en andere acties

Amazones and GLadiators
Vanwege de titel leek het me al een B-film, dus ik had wel zin om het te kijken. En een B-film was het, wellicht zelfs een C-film. Slechte kostuums, mager acteerwerk, een verhaal dat voorspelbaar is, standaard vrouwelijke B-film hoofdpersonen in de trend van 'blond, grote (siliconen)tieten en geil'. Na een kleine 3 kwartier was het wel weer mooi geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 09:36
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Half Nelson

**** (4/5)

Hoewel het al maart 2008 is, heb ik gisteravond wel een van de beste films van 2007 gezien. De film was in de VS trouwens al in 2006 te zien en vorig jaar in Nederland maar in een paar bioscopen. Volstrekt onbegrijpelijk, want Half Nelson is uitzonderlijk goed. Ryan Gosling speelt bijzonder overtuigend een aan drugs verslaafde leraar die vriendschap sluit met een dertienjarige meisje dat in het criminele milieu dreigt af te glijden. Maar ook de leraar zelf komt door zijn verslaving in de problemen. Deze bijzondere 'buddy-movie' doet qua sfeer hier en daar denken aan 'Lost in translation'. De hoofdpersonen bewegen in een bijna dromerige werkelijkheid. Ook de muziek sluit daarop aan. Pas bij de extra's wordt duidelijk waar de titel op slaat. Die schijnt iets te maken hebben met een greep uit het judo waar je maar heel moeilijk uitkomt. De leraar zit aan de drugs vast en het meisje kan zich maar moeilijk ontworstelen aan haar milieu. De band tussen de twee blijkt bijzonder hecht. Erg ontroerende film.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 09:40
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Half Nelson

**** (4/5)
Waar is die laatste * gebleven?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 09:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Assembly - 6/10

Mooie oorlogsscenes die niet voor die van Hollywood onderdoen. Verder vond ik het vrij vaak saai en repetitief. Wel een lekkere "gritty" look en aardige muziek, though.

Zomerhitte - 6/10

Gisteravond in de sneak. Viel me alleszins mee, want ik had een zepend romantisch melodrama verwacht zoals ze al te vaak worden gemaak. Maar in plaats daarvan kreeg ik een beetje humor, een beetje romantiek, een paar thriller-elementen en wat seks/naaktheid. Je kent het wel. Het thrilleraspect is uiteraard twintig keer leuker dan het dramatische aspect, met al zijn geforceerde (en typisch Nederlandse) dialogen. Maar ja.

Die dialogen gaan trouwens zo'n beetje als volgt:

"En wat nu?"

"Zeg jij het maar"

"Nou?"

"Ik denk"

"En?"

"Wat vind jij"

"Huh?"

"Wat nou "huh"?"

"nee, niets"

En toch viel de film me mee.
Oud 03-03-2008, 10:23
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Citaat:
Waar is die laatste * gebleven?
4 sterren is idd wat aan de voorzichtige kant. Met 4½ sterren kan ik ook leven, zelfs met 5...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 12:44
KiMZz
KiMZz is offline
Jumper

Normaal gesproken ben ik geen fan van actiefilms, maar deze film is cool Beetje onrealistisch, en juist dan vind ik actiefilms wel leuk.
Heeft wel een redelijk open einde dus er komt vast een deel 2.. Hoop ik! Want t is een aanrader!
Oud 03-03-2008, 13:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Jumper

Normaal gesproken ben ik geen fan van actiefilms, maar deze film is cool Beetje onrealistisch, en juist dan vind ik actiefilms wel leuk.
jammer dat de meeste actiefilms zo overlopen van het realisme

Family Guy - Blue Harvest

Geniaal
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Spoiler

Bioscoopfilm bij uitstek.
Hmm, volgens wikipedia kwam 'ie voor 't eerst voor in een boek. Hoe dan ook, ik ga er (wellicht onterecht*) doorgaans van uit dat men relatief trouw is aan het bronmateriaal.
Spoiler

Een bioscoopfilm is het wel, ja, maar het was dan ook een noodoplossing. Ik was naar No Country For Old Men want daar wilde ik een recensie over schrijven, maar na een dag of wat bleek dat ik 'm nog steeds veel te ongrijpbaar vond om een goede recensie te kunnen maken zonder 'm voor de tweede keer te zien. Dus toen moest ik binnen een dag snel een andere recente film zien voor een recensie en dat werd Sweeney Todd.

/smoesjes

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 13:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pretty in Pink
Ik ben zo fan van deze film. Heerlijk inhoudsloos, prima voor een bankhangmoment.

8/10

Star Wars IV
Tja, het is Star Wars, dus ik vermaak me sowieso wel. En hoe grappig is die scene in de vuilsortkoker. Dat afvalmonster :')

7/10

After the Wedding
Heel indrukwekkend. Had em al in de bios gezien, maar was al veel weer vergeten. Vooral de scene dat Jorgen instort omdat hij niet door wil. Helemaal omdat er net iemand in mn familie plotseling is overleden. Heftig dus. Maar erg mooi.

9/10
Oud 03-03-2008, 14:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmm, volgens wikipedia kwam 'ie voor 't eerst voor in een boek.
Ja, het personage is gewoon een legende, maar de film is gewoon overgenomen van de musical. Daar komen alle liedjes ook uit enzo. Er zijn trouwens wel eerdere films over Todd gemaakt, die niet op de musical gebaseerd zijn.

Citaat:
Hoe dan ook, ik ga er (wellicht onterecht*) doorgaans van uit dat men relatief trouw is aan het bronmateriaal.
Ja, maar het is niet noodzakelijk voor een goede verfilming. Veel goede boekverfilmingen zijn helemaal niet trouw.
Oud 03-03-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, het personage is gewoon een legende, maar de film is gewoon overgenomen van de musical. Daar komen alle liedjes ook uit enzo. Er zijn trouwens wel eerdere films over Todd gemaakt, die niet op de musical gebaseerd zijn.
Oh okay. Ik zou haast de wikipediapagina gaan verduidelijken, maar ik moet leren voor een diagnostische toets. (Die jij niet hebt, mazzelhond.)

Citaat:
Ja, maar het is niet noodzakelijk voor een goede verfilming. Veel goede boekverfilmingen zijn helemaal niet trouw.
Ik heb er dan ook geen kwaliteitsoordeel aan verbonden. Ongeacht of een verfilming goed of slecht is, ik neem meestal aan dat de grote lijnen van het verhaal in het gros van de gevallen zullen overeenkomen. (Niet in de laatste plaats omdat een verfilming waarin heel veel is veranderd, niet alleen aan details maar ook aan belangrijke onderdelen van het plot, in mijn ogen meer 'een film die losjes is gebaseerd op x' en niet echt een verfilming.)
Dat was mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 15:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh okay. Ik zou haast de wikipediapagina gaan verduidelijken, maar ik moet leren voor een diagnostische toets. (Die jij niet hebt, mazzelhond.)
Och och, heb ik ook allemaal gehad.

Citaat:
Ik heb er dan ook geen kwaliteitsoordeel aan verbonden. Ongeacht of een verfilming goed of slecht is, ik neem meestal aan dat de grote lijnen van het verhaal in het gros van de gevallen zullen overeenkomen. (Niet in de laatste plaats omdat een verfilming waarin heel veel is veranderd, niet alleen aan details maar ook aan belangrijke onderdelen van het plot, in mijn ogen meer 'een film die losjes is gebaseerd op x' en niet echt een verfilming.)
Dat was mijn punt.
Mja mja, maar je zei dat er weinig aan te veranderen was dat sommige dingen voorspelbaar zijn, als je je baseert op iets anders. Daar ben ik het niet mee eens. De instelling 'okee, deze scene is minder, maar ja, hij zit in het boek dus we moeten hem wel filmen' vind ik een slechte.
Oud 03-03-2008, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Mja mja, maar je zei dat er weinig aan te veranderen was dat sommige dingen voorspelbaar zijn, als je je baseert op iets anders. Daar ben ik het niet mee eens. De instelling 'okee, deze scene is minder, maar ja, hij zit in het boek dus we moeten hem wel filmen' vind ik een slechte.
Oh, als je het zo stelt heb je wel gelijk, ja. Maar zo bedoelde ik het dus niet helemaal, het is meer dat 't dus een vrij essentieel punt van het verhaal was en dat het inmiddels wel voorspelbaar is, maar omdat het zo essentieel is kun je het niet echt weglaten. Of het kan natuurlijk wel en of men dat doet hangt af van de regisseur en van wat voor film 'ie wil maken, maar meestal wordt dat niet gedaan.

Om ook maar iets ontopic te doen, ik heb de nieuwe aflevering van The Simpsons binnen en die ga ik zo kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 17:21
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
jammer dat de meeste actiefilms zo overlopen van het realisme
Ik moet gewoon geen films waarin ze elkaar afschieten/slaan/steken/schoppen of whatever. Ranzig en pijnlijk.
In Jumper wordt een apparaat gebruikt om iemand te vangen, wat vervolgens stroomstoten geeft zodat ze niet meer kunnen 'jumpen'. Maar fysiek geweld wordt er weinig in gebruikt.
Oud 03-03-2008, 17:26
Verwijderd
Alibi
Leuk.

Step Up 2
Veel gaver dan de eerste. Begin en eind vooral.

Jumper
Viel tegen, zat geen verhaal in echt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 17:40
Dexter_M
Dexter_M is offline
There will be blood.
super film

No country for old men.
Bardem als hitman
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 18:08
Swlabr
Swlabr is offline
12 Angry Men

Weer, en het is nog mooier dan de vorige keer. Echt een prachtfilm.

9.5/10
Oud 03-03-2008, 22:26
Verwijderd
The Darjeeling Limited
Geweldig. Ik heb genoten.

Songs from the second floor
Idem

The Other Boleyn Girl
Mwoah.

You, the living
Idem - maar vond Songs from the second floor beter, denk ik. En ben er nog niet helemaal uit wat ik van het einde vind.

Ja, lui.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:49
BendeBen
BendeBen is offline
slipstream

written, directed, starred by hopkins.
holy fuck watskeburt? heeft ie te veel met lynch geborreld ofzo? niet te volgen verhaal met leipe editing. maar dat laatste maakt het toch wel een beetje een feest voor oog en oor. ik stoorde me iig niet aan al die subliminale shit en vond ik het allemaal niet zo pretentieus als bij lynch. waarmee mijn mening weer eens totaal niet strookt met de rest van de wereld. kzal mulholland drive toch nog maar eens een keer proberen, wellicht kan ik m een 2e keer wel waarderen.
Oud 04-03-2008, 09:00
Velma
Velma is offline
Jumper

Viel me erg tegen.
Oud 04-03-2008, 10:41
pete da pornkid
pete da pornkid is offline
Sweeney Todd

Tja, Burton kan me altijd wel boeien en deze keer ook. Maar het was een verhaal met weinig diepte maar doordat het (op de goede manier) was aangekleed is het een prima film. Grauw sfeertje en droge humor . De liedjes begonnen me aan het eind wel een beetje te irriteren.
Oud 04-03-2008, 23:45
BendeBen
BendeBen is offline
survive style 5+

bizar filmpje... maar wel vermakelijk
Oud 05-03-2008, 10:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
how to get rid of the others

Uitgangspunt is geniaal, maar voor de rest niet echt grappig en helaas niet uitgewerkt waardoor het een beetje een suf sociaal statement blijft.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 12:51
Verwijderd
V for Vendetta
Tja, ach, wel een leuke film. Maar zoveel gepikt en zoveel cliché zooi doen wel afbreuk aan het geheel. En Nathalie Portman is in sommige outfits echt een klein kind.

The Commitments
Tamelijk briljant.

Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
V for Vendetta
Tja, ach, wel een leuke film. Maar zoveel gepikt en zovee cliché zooi doen wel afbreuk aan het geheel.
Gepikt?
Oud 05-03-2008, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Gepikt?
Mja, uit 1984 en zo. Voor mijn gevoel althans. Het kan best dat de makers het helemaal zelf bedacht hebben.

En, al is het in dit geval niet pikken maar meer het herhalen van trucjes: eenaantal dingen herkende ik uit de Matrix.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, uit 1984 en zo. Voor mijn gevoel althans.
Ach, dat hoort gewoon bij het distopische genre.

Citaat:
Het kan best dat de makers het helemaal zelf bedacht hebben.
Nee, de film is gebaseerd op de strip van Alan Moore.
Oud 05-03-2008, 15:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wilde
Mooi! Wel belachelijk dat er op de hoes staat: met het acteerdebuut van Orlando Bloom. Hij lacht en zegt 'Looking for someone?'. Dat was het :') Wauw.
Ben benieuwd wie er allemaal een bodydouble had...
Oud 05-03-2008, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ach, dat hoort gewoon bij het distopische genre.

Nee, de film is gebaseerd op de strip van Alan Moore.
Ja, dat wist ik. Ik drukte mij verkeerd uit. Dan heeft die stripmaker al dan niet een aantal dingen zelf bedacht en/of gepikt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Adjuster - 8/10

Mooi, rauw en beladen drama. Zoals we gewend zijn van Egoyan is de sfeer uniek.

Ghost of Kagama-Ga-Fuch - 7/10

Leuk, maar ik zag bijna niets door het ongeremasterde kutbeeld.
Oud 06-03-2008, 16:48
Verwijderd
27 Dresses

Veel leuker dan ik verwachtte.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 19:30
Verwijderd
There Will Be Blood

Ja, vet. Daniel Day Lewis is sowieso altijd wel koel (zo wist hij die kutfilm Gangs of New York nog een béétje interessant te houden) en ook Paul Dano deed het goed als creepy predikant.

Wel vond ik sommige stukjes nogal overdone
Spoiler
Ook vond ik het subplot met
Spoiler
een beetje vaag en weinig toevoegen.

Sommige acties van Plainview waren wel wat vreemd en onverklaarbaar (althans, in mijn ogen), dus voel je vrij om deze nader toe te lichten:
Spoiler

8/10

Laatst gewijzigd op 06-03-2008 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:43
Verwijderd
N00dles mag er nog wel een keer naar kijken met zijn 8/10:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:50
Uice
Uice is offline
Echt weer duidelijk Marloes aan het woord in dat gesprek.
Reageren

Regels voor berichten