Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 10:18
scarface18
scarface18 is offline
Beste mensen

Ik ben op zoek naar wiskundeboek B vwo .. maar ik weet niet welke uitgever best is. Het gaat om getal & ruimte 1998, 2003 of 2007, netwerk, moderne wiskunde enz. Ik wil boeken kopen die me alleen kan aanbieden als studiehuis. en het boek moet duidelijk uitgelegd hebben.

Misschien weet je welke uitgever best is?

alvast bedankt

groeten,
scarface18
Advertentie
Oud 23-04-2007, 22:27
Aristidis
Aristidis is offline
Ik heb zelf met moderne wiskunde gewerkt en een paar hoofdstukken van getal en ruimte gezien.
Wat ik van de meeste mensen hoor is dat de opbouw erg anders tussen beiden.
Moderne wiskunde laat je in het begin van de paragraaf zelf achter de leerstof komen, waarna er een hele korte samenvatting is en vervolgens zijn er vragen waarin je deze toepast.
Bij getal een ruimte heb je veel meer tekst waarin uitleg staat en ga je daarna verder met vragen waarin je deze leerstof toepast.

Grofweg gezegd ervaren mensen die moeite hebben met wiskunde getal en ruimte als eenvoudiger, maar met moderne wiskunde begrijp je beter hoe je tot iets gekomen bent en laat je er dus op een, naar mijn mening, betere manier tegenaan kijken.
Oud 24-04-2007, 18:08
snoeteke
snoeteke is offline
Ik heb zelf getal en ruimte om door te ploeteren voor de examens, maar snap de uitleg van het boek niet eens!
ok, ik geef toe ik ben ook een ramp met wiskunde...

als je het echt niet weet, probeer de boeken dan eens ergens in te kijken om te zien wat je het beste bevalt.
Oud 27-04-2007, 18:17
Krabs
Krabs is offline
Wij gebruiken Pascal maar krijgen regelmatig stencils van Getal en Ruimte omdat het hier makkelijker wordt uitgelegd. Bij getal en ruimte geven ze iets duidelijkere voorbeelden en iets meer "feedback" bij de sommen.
Oud 28-04-2007, 21:01
Verwijderd
Getal en Ruimte heb ik ingezien omdat het de methode voor ons volgend schooljaar gaat worden, het ziet er gelikt uit, veel informatie en duidelijkere uitleg over verschillende dingen.

Meer tekst helpt je wel bij zelfstudie waarschijnlijk. Moderne Wiskunde vind ik toch wat ingewikkelder, je komt er dan wel zelf achter hoe het in elkaar zit, maar als je eenmaal het trucje in het paarse kadertje hebt gelezen is dat natuurlijk peanuts.

Ik zou dus voor getal en ruimte gaan
Oud 24-04-2008, 20:34
Gunkan
Gunkan is offline
Goede analyses hier van Eva en Aristidis. Moderne Wiskunde is inderdaad een methode waarbij je meer zelf moet ontdekken.

Zelf ben ik niet zo van Getal en Ruimte gecharmeerd, omdat het zo'n explosie is van kleuren en plaatjes. Ik vind de boeken veel te verwarrend door alle crap die men op één pagina heeft geperst.

Netwerk en Pascal heb ik geen ervaring mee. Ik weet alleen dat ze minder worden gebruikt dan MW en G&R.

EDIT:
Ga eens kijken op de sites van beide wiskunde methodes. Op die manier kan je bepalen wat je er prettig uit vindt zien.

Moderne Wiskunde
Getal en Ruimte

Zo vond ik bijvoorbeeld een folder over G&R, met daarin voorbeelden van de boeken. Erg interessant!

Laatst gewijzigd op 24-04-2008 om 20:41.
Oud 24-04-2008, 20:42
Gunkan
Gunkan is offline
Whoops... Ik zie nu pas dat het 28-04-2007 was De datum lag bedrieglijk dichtbij die van vandaag, dus ik trapte d'r in
Oud 25-04-2008, 01:22
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Eerlijk gezegd vind ik moderne wiskunde VELEN malen beter. Die kut-getal en ruimte hebben bij editie 2007 echt crap-dingen doorgevoerd. Bij de oude edities kon je er nog mee overweg. Nu staat de theorie achterin het hoofdstuk. Dus als je iets niet snapt in de opgave moet je helemaal doorbladeren naar het einde van de hoofdstuk, dat weer lezen en verder met de opgave. De theorie in moderne wiskunde staat stapsgewijs op de pagina van de oefeningen beschreven .
Oud 25-04-2008, 19:05
ILUsion
ILUsion is offline
Sluiten die hap: veel te oud topic...

Regels voor berichten