Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2008, 12:16
Fosca
Fosca is offline
Ik heb even een dringende vraag

Elke keer dat ik een bus in stap ben ik gefascineerd door de comfortmeter die er hangt. Soms zit ik best lekker en staat hij op 4, dan stapt er een heel ruidluchtig iemand in die ook nog eens tocht met zich mee brengt en springt hij op 10. Wie oh wie kan mij uit mijn lijden verlossen en mij vertellen waar die comfortmeter zich op baseert?
Oud 27-04-2008, 16:53
Verwijderd
Wat is een comfortmeter überhaupt?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 17:05
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Wat is een comfortmeter überhaupt?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 19:10
PV
PV is offline
http://www.haarlemsdagblad.nl/article3026103.ece

dus iets met hoe hobbelig de weg is
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:54
T_ID
T_ID is offline
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle bussen die op dit moment in gebruik zijn, zijn ontworpen in de volle overtuiging dat alle Nederlanders dwergen zijn. Totdat ze dat verbeteren met meer beenruimte, is comfort per definitie matig.
Oud 28-04-2008, 14:14
coopergirl
coopergirl is offline
De bussen hier in de regio hebben geen comfortmeter Ik heb dus geen idee hoe het werkt!
Oud 28-04-2008, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle bussen die op dit moment in gebruik zijn, zijn ontworpen in de volle overtuiging dat alle Nederlanders dwergen zijn. Totdat ze dat verbeteren met meer beenruimte, is comfort per definitie matig.
Plus natuurlijk ook een beetje fatsoenlijke stoelen. In sommige bussen zit je gewoon op een stuk slecht voorgevormd hard plastic. Niet erg bevorderlijk voor de beleving van comfort
Verder heb ik nog nooit een comfortmeter gezien eigenlijk, volgens mij doet de GVU daar gewoon niet aan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 20:01
TRA
TRA is offline
Het geld wat men steekt in die comfortmeter kan men beter gebruiken om die rotzooi van plastic op wielen te verbeteren.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 22:39
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
ik zit juist wel lekker met m,n 2 meter in de bus! Ok, ik kan dan wel niet onderuit gezakt zitten, maar dat is juist goed voor m,n rug
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 15:07
Fosca
Fosca is offline
Hier in de bus hangt vaak een mini tv'tje met weer info, omleiding, ritinfo en om de paar minuten een temperatuur meter en een comfort meter. Ik ken echt helemaal niemand die weet waar dat ding voor bedoeld is en om de een of andere reden móet ik het weten

Oja, soms zie je op het beeldscherm ook ineens jezelf zitten camera in de bus
Oud 29-04-2008, 15:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
ik zit juist wel lekker met m,n 2 meter in de bus! Ok, ik kan dan wel niet onderuit gezakt zitten, maar dat is juist goed voor m,n rug
Ik zit ook prima en ik kan nog onderuit gezakt zitten ook. Maar ik val vast onder de definitie 'dwerg' bij T_ID
Oud 03-05-2008, 06:04
koos20
koos20 is offline
NU nog een asociaalmeter erin dan is het af.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 17:13
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
De nieuwe Amsterdamse Combino-trams hebben overigens ook een comfortmeter. Deze is echter alleen zichtbaar voor de bestuurder. (En voor jou, als je voorin zit of staat )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 14:33
Quantes
Quantes is offline
Cxx wil die dingen binnenkort uit het systeem halen omdat het niet gioed werkt.Is ook enkel in de con cessies Amstel/Meerlanden en Ijmond dat ze dat hebben meen ik.
Reageren

Regels voor berichten