Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2008, 18:58
engeltjeg
engeltjeg is offline
Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een relatie maar te gelijkertijd stoot ik het ook weer af..

Jongens die mij leuk vinden vind ik niet leuk, maar andersom ik vind soms jongens leuk maar dat zijn dan van die jongens waar het toch nooit wat mee kan worden.

Ik ben nu inmiddels 19 en ik vind het tijd worden dat ik weet wat voor jongens ik leuk vind ofzo maar ik heb eigenlijk echt geen idee.
Ik ben nou ook niet iemand die zich snel geeft aan iemand of zich sletterig gedraagd.
Als jongens te dicht bij willen of meer willen hou ik het al snel af. Ik wil of durf ook niet zo snel met iemand te zoenen.

Maar eigenlijk heb ik toch wel meer behoefte aan verliefdheid of een relatie..
maar ik ben nog nooit echt verliefd geweest en heb ook niet echt een lange relatie gehad.

Wie weet iets wat ik hier aan kan doen of heeft hetzelfde?
of ben ik een hopeloos geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2008, 19:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Je moet niet hopeloos op zoek gaan naar bepaalde type jongens of voor jezelf noodgedwongen bepalen 'welk soort jongens' je leuk zou moeten vinden. Als je écht verliefd word (dus meer dan iemand 'leuk' vinden), word je dat op een persoon; een individu, niet omdat het een jongen is 'van het type' dat je leuk vindt. En zo'n persoon kom je vanzelf een keer tegen en ja, dat kan wel eens lang duren. Maar geduld loont
Oud 17-07-2008, 20:16
engeltjeg
engeltjeg is offline
Dus eigenlijk geduld hebben en het komt vanzelf..

waarom hebben andere dan als het net uit is met hun vriendje weer binnen 2 maanden een nieuwe?
of ik heb gewoon niet zo snel een verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Dus eigenlijk geduld hebben en het komt vanzelf..

waarom hebben andere dan als het net uit is met hun vriendje weer binnen 2 maanden een nieuwe?
of ik heb gewoon niet zo snel een verliefdheid.
Omdat iedereen anders is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:38
engeltjeg
engeltjeg is offline
Tja.. dat is zo..

maar toch vind ik het verdomd irritant..
is er echt niks wat ik er aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Tja.. dat is zo..

Euh, nee? Verliefd word je, je kunt jezelf en een ander niet verliefd maken. Het enige wat je zelf kan doen is zorgen dat je ook echt in contact komt met andere mensen. Maar daar hoef je dus niet speciaal actief voor op zoek te gaan; als je gewoon werkt of studeert en niet als een kluizenaar met je gordijnen dicht altijd maar binnen zit, zou je vanzelf een keer iemand tegen moeten komen. Of je leert iemand van internet kennen. En dat kan dan een datingsite zijn, maar ook gewoon hier bijvoorbeeld.
Oud 17-07-2008, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Tja.. dat is zo..

Jawel, je wordt sneller verliefd als je spannende dingen onderneemt met iemand, of diegene lang aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 14:49
Verwijderd
Hopeloos? Nee. Maar misschien straal je een verkeerde boodschap uit. Ik kan me zo voorstellen dat jongens van jouw leeftijd naar iets anders op zoek zijn, dan wat jij kan en wil bieden. Jij houdt gewoon van rustig aan (op zich juist een verworvenheid, lijkt me). Tja, dan zul je denk ook een iets langere adem moeten hebben.

Ik denk dat je zou moeten afstappen van het idee dat je iets mankeert. Jij bent zoals je bent. Dat is niet goed of slecht, dat is gewoon zo. Wacht rustig en dan komt er vast wel iemand langs die je weet te waarderen.

Kom je niemand tegen? Wissel dan eens van vriendenkring. Of hobby's. Of sport. Waar zou je het soort jongen dat jij leuk vindt kunnen tegenkomen? Begeef je in die kringen zonder echt op zoek te zijn en dan komt er vast wel iemand op de proppen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Euh, nee? Verliefd word je, je kunt jezelf en een ander niet verliefd maken. Het enige wat je zelf kan doen is zorgen dat je ook echt in contact komt met andere mensen. Maar daar hoef je dus niet speciaal actief voor op zoek te gaan; als je gewoon werkt of studeert en niet als een kluizenaar met je gordijnen dicht altijd maar binnen zit, zou je vanzelf een keer iemand tegen moeten komen. Of je leert iemand van internet kennen. En dat kan dan een datingsite zijn, maar ook gewoon hier bijvoorbeeld.
Mwoa, die mensen die eigenlijk continu verliefd zijn en relaties hebben, zijn ook wel mensen die het echt prettig vinden om verliefd te zijn en relaties te hebben. Als je het echt graag wil, komt het vrijwel altijd wel op je pad, want d'r is altijd wel iemand die het óók wil.

En andersom had ik tot m'n 19e ook nooit wederzijdse verliefdheden, ookal wilde ik op zich wel heel graag eens 'echte liefde' meemaken - als het er op aankwam, was ik er gewoon nog niet aan toe. Mijn ene beste vriendinnetje heeft 'pas' op d'r tweeëntwintigste dat ze écht verliefd is en bij d'r vriendje wil blijven, tot die tijd scharrelde ze alleen maar wat en hoefde ze eigenlijk niks serieus, hoewel ze ook wel dacht dat dat leuk zou zijn.

Oftewel komt vanzelf goed.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Mwoa, die mensen die eigenlijk continu verliefd zijn en relaties hebben, zijn ook wel mensen die het echt prettig vinden om verliefd te zijn en relaties te hebben. Als je het echt graag wil, komt het vrijwel altijd wel op je pad, want d'r is altijd wel iemand die het óók wil.
very true. je 'maakt' jezelf verliefd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten