Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 13:15
[NL]mootje^
[NL]mootje^ is offline
Hoi,
Ik zit al een tijdje met deze vraag. Mag je met je achterlichten die helemaal rood gespoten zijn de weg op, of kun je dan tegen een bekeuring aan lopen?

Kijk zo dus:

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2008, 14:40
Verwijderd
Hangt van de zichtbaarheid van de lichten af.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 17:35
Ivo
Ivo is offline
Achteruitrijlichten en kentekenplaatverlichting moeten wit licht uitstralen, richtingaanwijzers/alarmlichten moeten amber (oranje dus) uitstralen. Overige verlichting aan de achterkant van een auto moet rood licht uitstralen. Die kleurvereisten gelden alleen voor verlichting die aan staat.

Dus, stop er eens lampjes in en kijk naar de kleur licht die uitgestraald wordt.

Waarschijlijk voldoe je niet aan de eisen, lijkt me erg knap om met een roodgeverfd lampglas nog wit licht uit een achteruitrijlichtje te toveren. Op het voeren van onjuiste verlichting kunnen boetes volgen. Bovendien kom je met onjuiste of niet (goed) werkende verlichting niet meer door de APK.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 18:33
[NL]mootje^
[NL]mootje^ is offline
bedankt voor de info
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 19:41
MTpower
MTpower is offline
Inderdaad APK afkeur punt. Maar heb met mijn gespoten achterlichten nooit problemen gehad
Oud 04-06-2008, 14:56
lord_ralf
lord_ralf is offline
trouwens de richtingaanwijzers-achter mogen ook rood zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:16
Verwijderd
Maar waarom scoor je niet gewoon de achterlichtunits van de Golf IV Highline? Die zien er sowieso beter uit dan die van de standaarduitvoering en zijn geen APK afkeurpunt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, je ziet wel eens van die Amerikaanse merken met rode achterlichten rijden. Ik vind ze erg irritant, omdat ze veel minder opvallen dan oranje knippers. Dus doe dat niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Alleen als dat origineel al zo was. Iets met typegoedkeuring. Als er standaard oranje richtingaanwijzers op je auto zaten, moeten je richtingaanwijzers oranje zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 08:56
Ivo
Ivo is offline
Idd, voor sommige import-Amerikanen wordt een uitzondering gemaakt en mogen de richtingaanwijzers rood zijn. Simpelweg omdat oranje lichtkapjes voor die auto's niet voorhanden zijn, en ze het bij de RDW iets te ver vinden gaan om om die reden een auto niet goed te keuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten