Hoi
Ik ben een student, en ben bezig met mijn masterjaar. Maar op studievlak ben ik volledig de moed verloren. Ik zit in een studentenhuis en heb precies al 3 weken amper iets gedaan terwijl ik echt wel veel zou moeten werken. We moesten een tijdje terug een paper indienen en ik heb dit gewoon niet gedaan omdat ik me nooit kon motiveren tot het schrijven eraan en nadenken erover.
Vorig jaar heb ik een tijdje antidepressivia genomen (efexor) maar ben ermee gestopt na 2 maanden omdat ik het totaal niets vond om je beter te moeten voelen door pillen en ik anderzijds niet meer naar de dokter durfde want dan moest ik weeral uitleggen aan mn ouders dat je je nog altijd ongelukkig voelt durfde ik niet en trouwens het ging al veel beter. En ik kan veel beter relativeren ondertussen.
Over mijn studie ben ik echt ontgoocheld dat het zo saai is en de jobs staan me niet aan. Ik wil later geen leven vol stress

Ik ben eigenlijk volledig afgehaakt met studeren en weet eigenlijk niet meer wat te doen nu...

Het lijkt me een zinloos leven om te moeten zitten achter een bureau
Tegenover mijn omgeving blijf ik me wel meer dan ooit enorm enthousiast gedragen omdat ik niet meer depressief wil overkomen maar ik voel me toch niet zo overdreven goed.
Het is precies of ik continu een stressgevoel voel.
Ik ben ook zwaar ontgoocheld over de anderen en kom meer en meer tot de conclusie dat iedereen enkel met zichzelf bezig is. Ik ben altijd veel te naief geweest. Zelf vind ik van mezelf dat ik altijd heel veel moeite doe voor anderen. Bijvoorbeeld een pannenkoekenavond organiseren in mijn studentenhuis enzo.
Om de werkelijkheid te ontvluchten waag ik me heel geregeld wel eens aan een teveel alcohol met een film of gewoon overdag terwijl ik niet naar de lessen ga...
Ik zou het liefst ergens ver ver weg vluchten van al die anderen met hun egoïstische ideeën ... Ik zie wel nog de mooie kanten het leven in ook maar het negatieve neemt de overhand.
Ik vind mezelf echt slecht bezig

Als ik niet meer zou leven ben ik er vanaf maar dat is dan weer egoistisch tegenover mensen die ik daarmee veel verdriet zou aandoen...