Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 19:15
diane
diane is offline
Ik ben zo'n 7 jaar geleden gestopt met bidden.
Ik dacht toen waarom tot iemand biddendie je toch niet helpt.
Nu weet ik wel beter en weet dat god niet overal wat aan kan doen.Nu is het probleem kan ik wel weer tot hem bidden of zal hij nu boos zijn?Kan ik hem nu nog wel om hulp vragen?
Ik hoop dta iemand het hier weet zoja wil je dan asjeblieft andwoorden groetjes diane
Oud 18-07-2002, 20:55
Just Johan
Just Johan is offline
de overheersende opvatting onder christenen is volgens mij dat god er voor iedereen is; dus het is vast nog niet te laat voor je.

ik geloof niet, dat kan ook.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 21:34
Shao
Shao is offline
Citaat:
diane schreef:
Nu is het probleem kan ik wel weer tot hem bidden of zal hij nu boos zijn?
oh brother
Oud 18-07-2002, 22:25
mitsj
mitsj is offline
ik zelf denk dat het god geen moer uitmaakt omdat het toch niet bestaat.

maar als jij erin geloof geloof dan maar wat het beste voor jouw uitkomt , doen christenen toch altijd .
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Shao schreef:

oh brother
Jah dat was ook het eerste wat in mij opkwam.

Diane...ook al is het leven volgens je sig te zwaar voor je, je zal geen hulp vinden bij een verouderd en wispelturig godsbeeld. Probeer verder te zoeken, kritisch te zijn...en als je graag wil bidden...doe dat gewoon als dat je helpt. Er is niemand die boos op je zal worden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 22:54
HarmenM
HarmenM is offline
Ten eerste,

ze stelt hier een vraag en daar wil ze antwoord op.
De vraag is niet om te zeggen dat God wel of niet bestaat.

Zij denkt(gelooft) van wel, en wil daarom met Hem in contact komen. Kan je achterlijk vinden, kan je mij compleet achterlijk vinden dat ik christen ben, zal mij worst zijn dat je me achterlijk vind.

Weer ff op de vraag antwoorden.

Bidden kan je doen, maar dat is een keuze die je neemt. Je zult moeten leren hoe zoiets werkt. Tegen God aanlullen is 1 ding, maar antwoord krijgen en dat ook horen is een ander verhaal.

Als je met heel je hart en verstand dit wilt, wil God je daar bij helpen. Maar, ik zou allereerst een leuke kerk opzoeken(evangelisch of jeugdkerk ofzo).

Bidden is praten met God en dat is een relatie. Om in je relatie te groeien kan je naar de kerk gaan(God wil dat je in Hem investeerd, dus een beetje tijd voor onderwijs en ontmoeting met Hem is opzich wel handig).

nu commentaar op de leuke reacties die voor mij waren. Een christen moet opletten dat hij/zij niet in dogma's (voorbeeld: sex voor het huwelijk mag NIET) vervalt en moet leren om niet selectief te leven....
Oud 18-07-2002, 23:01
HarmenM
HarmenM is offline
vervolgje:

God is nooit boos op je, maar Hij is wel rechtvaardig. De zonden die jij niet belijd(laat vergeven door God) zal je tegen je krijgen.

Maar, ff dit:

God stuurt niemand naar de hel, hij wil je door Jezus de weg wijzen naar de hemel.

Heb je niet de keuze gemaakt voor Jezus, heeft Hij je de weg ook niet gewezen naar de hemel. Dit betekend dat je er dus niet kan komen...
Oud 18-07-2002, 23:09
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Kijk eens in je broekzak. Of mischien zit ligt hij onder de bank.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 00:06
HarmenM
HarmenM is offline
Serieus reageren is moeilijk...

ga dan toch lekker in de zandbak spelen....
Oud 19-07-2002, 02:16
Joris
Joris is offline
Citaat:
Biertjehakken schreef:
Kijk eens in je broekzak. Of mischien zit ligt hij onder de bank.
kwou net zeggen: "goed zoeken"

niet moeilijk doen, weer naar de kerk gaan en biechten (doen ze dat nog steeds????!!!??) naja, zoiets denk ik, veel succes met je zoektocht.
Oud 19-07-2002, 08:13
lady_x
lady_x is offline
Ten eerste: het is "hoe vinD je god weer terug" (sorry maar spellingsfouten kunnen me behoorlijk irriteren!)
Ten tweede: antwoord op je vraag: Zoals zo vaak in de godsdienstlessen werd vermeld: "God is er voor iedereen ookal heb je misdaden begaan of ookal heb je Hem genegeerd of uitgescholden." Als jij troost vindt bij God dan moet je die ook bij hem gaan zoeken en niet luisteren naar andermans commentaar.
Naar de kerk gaan of biechten hoeft toch niet per se, je tot hem richten als je het moeilijk hebt kan al genoeg zijn. Ikzelf ben nu atheist maar weet heel goed hoe het is om in jouw situatie te zitten aangezien ik als kind in God geloofde.. Doe gewoon waar je zin in hebt.
Oud 21-07-2002, 14:18
jimmyO
jimmyO is offline
Je zegt dat je denkt dat God niet overal iets aan kan doen. Maar dat kan Hij wel. Soms wil Hij niet reageren (of LIJKT Hij niet te reageren), omdat wat je vraagt niet het beste voor je is. Hij wil ook dat je naar Hem luistert. Als je luistert hoor je Zijn stem, als je Zijn stem hoort, kom je op het juiste pad, als je op het juiste pad bent, kun je de dingen nog beter verstaan en bovendien begin je zelf wat meer te ontdekken wat WEL goed voor je is. Als je bid voor dingen waar God het mee eens is, dan krijg je ook weer meer antwoord!

Okay, ten eerste: God is absoluut niet boos. Hij houd van je, dus Hij zal het alleen maar jammer vinden als je NIET tot Hem gaat bidden. Hij heeft je echt HEEL ERG lief en nodigd je uit om met Hem te gaan praten.
Ten tweede: Je kan Hem zeker weten om hulp vragen. Maar vraag je ook eens af, hoe het komt dat Hij niet reageert. Misschien zie je het niet, omdat Hij telkens een andere oplossing had.... Het antwoord op deze vraag heb ik ook niet echt voor je, maar als je dichter bij God wil komen, zodat je meer gaat merken, dan moet je ook eens proberen de bijbel te lezen. (ik wil het nu niet laten klinken alsof het 'de opdracht van vandaag' is, maar probeer het gewoon es.) Het helpt echt.

Veel succes en Gods zegen!
Oud 21-07-2002, 14:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Je zegt dat je denkt dat God niet overal iets aan kan doen. Maar dat kan Hij wel. Soms wil Hij niet reageren (of LIJKT Hij niet te reageren), omdat wat je vraagt niet het beste voor je is. Hij wil ook dat je naar Hem luistert. Als je luistert hoor je Zijn stem, als je Zijn stem hoort, kom je op het juiste pad, als je op het juiste pad bent, kun je de dingen nog beter verstaan en bovendien begin je zelf wat meer te ontdekken wat WEL goed voor je is. Als je bid voor dingen waar God het mee eens is, dan krijg je ook weer meer antwoord!
Oftewel, of je komt er zelf achter hoe je het moet oplossen, of er gebeurt niets. Duidelijk een effectieve god

Citaat:
Okay, ten eerste: God is absoluut niet boos. Hij houd van je, dus Hij zal het alleen maar jammer vinden als je NIET tot Hem gaat bidden. Hij heeft je echt HEEL ERG lief en nodigd je uit om met Hem te gaan praten.
Volgens mij heb jij het Oude Testament niet goed genoeg gelezen.

Citaat:
Ten tweede: Je kan Hem zeker weten om hulp vragen. Maar vraag je ook eens af, hoe het komt dat Hij niet reageert.
Inderdaad. Doe dat iig vooral.

Citaat:
Misschien zie je het niet, omdat Hij telkens een andere oplossing had.... Het antwoord op deze vraag heb ik ook niet echt voor je, maar als je dichter bij God wil komen, zodat je meer gaat merken, dan moet je ook eens proberen de bijbel te lezen. (ik wil het nu niet laten klinken alsof het 'de opdracht van vandaag' is, maar probeer het gewoon es.) Het helpt echt.
Of je probeert het zelf eens op te lossen. Kijken of bidden nu werkelijk zoveel verschil maakt, objectief gezien. Of zou er gewoon toch hetzelfde gebeuren, of je nou bidt of niet?
Oud 21-07-2002, 15:20
jimmyO
jimmyO is offline
McCaine, natuurlijk is het gebaseerd op geloof. Waarom kraak je mijn dingetje af, terwijl ik zelf ook al wel weet dat er geen wetenschappelijk, dan wel historisch bewijs is, dat bidden helpt? Iedereen weet dat, dus wie probeer je nou te overtuigen? Het is een kwestie van geloof.

(begrijp me goed; geredeneerd vanuit, wat wij mensen 'logica' noemen, moet ik je gelijk geven. Maar daar gaat het niet zo zeer om. bovendien heb je de helft niet begrepen, maar daar zal ik maar niet op in gaan...)
Oud 21-07-2002, 15:30
HarmenM
HarmenM is offline
Dit is een christelijk vraagstuk,

hierop word geen wetenschappelijk antwoord gevraagd...

wij, christenen geven antwoord. Vind je het idioot? Sla je toch lekker deze topic over....

Wij christenen denken dat dit DE levensweg is(weet ik voor mezelf voor 100%). Respecteer dat dan, en ga niets afkraken....
Oud 21-07-2002, 15:42
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
HarmenM schreef:

wij, christenen geven antwoord. Vind je het idioot? Sla je toch lekker deze topic over....

Wij christenen denken dat dit DE levensweg is(weet ik voor mezelf voor 100%). Respecteer dat dan, en ga niets afkraken....
met alle respect: al is de vraag gericht op het bidden tot god lees je tussen de regels door een vraag om hulp; ik denk dat daarom ook niet-christenen hier op in mogen gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
HarmenM schreef:

Dus het christendom is per definitie niet wetenschappelijk oftewel irreëel?

Citaat:
HarmenM schreef:
U dient overtuigd te worden van die idiootheid.

Citaat:
HarmenM schreef:
Je weet het voor 100% zeker? Hm, dan heeft een discussie inderdaad geen enkel zin, want je zult nooit zelfs maar een ander gezichtspunt overwegen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:28
HarmenM
HarmenM is offline
Nou, misschien is deze vraagstelling niet bedoeld voor discussie of God bestaat, maar is de discussie over HOE je tot Hem komt.

Geloof je niet dat dat kan, is dit dus niet de topic op dat te zeggen.

In andere topics zal ik mijn geloof tegen jullie standpunten verdedigen...
Oud 21-07-2002, 19:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
McCaine, natuurlijk is het gebaseerd op geloof. Waarom kraak je mijn dingetje af, terwijl ik zelf ook al wel weet dat er geen wetenschappelijk, dan wel historisch bewijs is, dat bidden helpt? Iedereen weet dat, dus wie probeer je nou te overtuigen? Het is een kwestie van geloof.
Ik zeg daarom ook niet dat het om wetenschappelijk bewijs gaat. Maar ik merk alleen op dat je eens zou moeten proberen niet te bidden, en kijken of dan ineens alles misloopt. Bovendien probeer ik niemand te overtuigen; ik geef alleen een ander gezichtspunt. Bredere visise enzo, je weet wel.

Citaat:
(begrijp me goed; geredeneerd vanuit, wat wij mensen 'logica' noemen, moet ik je gelijk geven. Maar daar gaat het niet zo zeer om. bovendien heb je de helft niet begrepen, maar daar zal ik maar niet op in gaan...)
Niet begrepen? Leg het dan vooral uit.
Oud 21-07-2002, 19:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
HarmenM schreef:
Nou, misschien is deze vraagstelling niet bedoeld voor discussie of God bestaat, maar is de discussie over HOE je tot Hem komt.

Geloof je niet dat dat kan, is dit dus niet de topic op dat te zeggen.
Het een hoeft het ander niet noodzakelijk uit te sluiten lijkt me. Anders kun je reeksen topics gaan maken waarin christenen (of wie dan ook) lekker tegen elkaar kunnen praten over hoe alles toch zo mooi klopt, maar dat levert geen discussie op. t Is een forum, geen theekransje.
Oud 21-07-2002, 20:30
HarmenM
HarmenM is offline
is het niet de bedoeling dat je je aan de topic titel houdt?
Oud 21-07-2002, 21:04
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
HarmenM schreef:
nee het is de bedoeling dat je je aan het topic houdt; dat valt hier op verschillende manieren te interpreteren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:07
sublime
sublime is offline
vind dat er door sommigen op een nogal respectloze manier gereageert wordt...

best als je wat wil zeggen als niet-gelovige, maar heb daarbij wel respect voor de mening van de ander
__

wat het om hulp vragen aan god betreft, ik heb altijd geleerd dat god goed is en er voor iedereen is. zelf geloof ik dat niet, maar ik denk dat wie in god gelooft ook in die boodschap kan geloven. dus als jij in god geloofd kun je tot hem bidden voor hulp.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
HarmenM schreef:
Wat wel en niet de bedoeling is bepaal ik wel. En ik vind dat je ook een andere mening mag posten dan wat de meesten vinden in een thread, zolang die maar over het onderwerp gaat. En dat doet het. Het onderwerp is het bidden en of God boos is als je dat niet doet.
Oud 22-07-2002, 17:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sublime schreef:
vind dat er door sommigen op een nogal respectloze manier gereageert wordt...

best als je wat wil zeggen als niet-gelovige, maar heb daarbij wel respect voor de mening van de ander
Ik kan en ga niemand dwingen tot respect. Zolang ze maar op argumenten en het onderwerp ingaan, is het best. En er niet excessief geflamed wordt.
Oud 22-07-2002, 18:04
sublime
sublime is offline
diane heeft hier serieus een vraag gepost waar zij mee zit. ik denk niet dat het een bijdrage levert aan het antwoord op die vraag als iedereen hard gaat roepen dat god niet bestaat. als je dan zo graag wilt laten weten dat jij het geloof grote onzin vindt doe het dan wel op zo'n manier dat anderen er ook wat mee kunnen.

kijk you're the boss, maar ik heb nogal het idee dat je het goed vind dat mensen op wat voor manier dat ook zeggen dat ze niet geloven omdat je dat zelf ook niet doet, of dit op diane zo over kan komen alsof ze niet serieus genomen wordt lijkt niet erg belangrijk. imo is dat het wel en daarom zeg ik dat een beetje meer respect voor andermans opvattingen geen kwaad kan.

maar goed jij beslist wat mag en niet mag...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:12
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
sublime schreef:
diane heeft hier serieus een vraag gepost waar zij mee zit. ik denk niet dat het een bijdrage levert aan het antwoord op die vraag als iedereen hard gaat roepen dat god niet bestaat. als je dan zo graag wilt laten weten dat jij het geloof grote onzin vindt doe het dan wel op zo'n manier dat anderen er ook wat mee kunnen.

kijk you're the boss, maar ik heb nogal het idee dat je het goed vind dat mensen op wat voor manier dat ook zeggen dat ze niet geloven omdat je dat zelf ook niet doet, of dit op diane zo over kan komen alsof ze niet serieus genomen wordt lijkt niet erg belangrijk. imo is dat het wel en daarom zeg ik dat een beetje meer respect voor andermans opvattingen geen kwaad kan.

maar goed jij beslist wat mag en niet mag...
sorry, maar er zijn mensen die denken dat je jezelf voor de gek houdt als je tot god gaat bidden en dat je beter kunt proberen jezelf te helpen in plaats van om het aan een onzichtbare macht over te laten wiens bestaan in het algemeen nogal ter discussie staat; proberen iemand de ogen te openen mag lijkt me.

als ik hier nu een vraag ga posten over "jongens ik ben het zat en ik vraag me af hoe ik mezelf nou het beste om kan brengen; moet ik horizontaal snijden? verticaal? of is het efficiënter om voor de trein te springen? ik heb moeite met snijden het doet pijn; heeft iemand tips om m'n zelfmoord makkelijker te maken; gegroet mr. X" zou je dan ook de mensen die willen zeggen "kijk eens om je heen er is nog zoveel anders te beleven dan de dood" de mond willen snoeren?

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:42
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sublime schreef:

Kijk, ik begrijp je zorgen. Maar dat zou pas werkelijk aan de hand zijn als ik topics ging sluiten met de text "het is toch onzin" of iets in die geest. Of als ik alsmaar ging roepen dat het geloof zo'n grote onzin is dat je er geen topics over moet openen ofzo. Maar in dit geval heb ik gewoon als mede-forummer gepost in een forum waarvan ik toevallig fb ben. En in mijn posts staat nergens zelfs maar dat ik denk dat bidden onzin is of dat ik het niet serieus neem, ik opperde alleen de mogelijkheid dat je misschien wel zonder zou kunnen, wat verder juist geheel ontopic is. Ook is het zo dat het maken van topics "alleen voor ...", in dit geval dus medechristenen, eigenlijk verboden is. Dus ga dan niet bij mij klagen dat ik de boel 'niet serieus neem', als ik een topic open laat die eigenlijk sowieso niet had gemogen en er bovendien nog serieus en ontopic in post ook, wat je ook niet van iedereen kunt zeggen.
Oud 22-07-2002, 18:58
sublime
sublime is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

sorry, maar er zijn mensen die denken dat je jezelf voor de gek houdt als je tot god gaat bidden en dat je beter kunt proberen jezelf te helpen in plaats van om het aan een onzichtbare macht over te laten wiens bestaan in het algemeen nogal ter discussie staat; proberen iemand de ogen te openen mag lijkt me.

als ik hier nu een vraag ga posten over "jongens ik ben het zat en ik vraag me af hoe ik mezelf nou het beste om kan brengen; moet ik horizontaal snijden? verticaal? of is het efficiënter om voor de trein te springen? ik heb moeite met snijden het doet pijn; heeft iemand tips om m'n zelfmoord makkelijker te maken; gegroet mr. X" zou je dan ook de mensen die willen zeggen "kijk eens om je heen er is nog zoveel anders te beleven dan de dood" de mond willen snoeren?
ja lekkere vergelijking is dat maar ik wil ook niet zeggen dat je niet mág zeggen dat je je beter bezig kunt houden met aardse zaken etc... het gaat er alleen om op welke manieren je het zegt, en sommige mensen (het merendeel niet) zegt het een beetje op een manier waaruit je zou kunnen opmaken dat iemand die wel gelooft en wel bidt niet helemaal 100 is. daar heb ik een probleem mee, want er moet toch ruimte zijn voor iedereen zn mening? betekend dat dan niet ook dat je de mening van een ander serieus neemt? dat je het er niet mee eens bent zegt niet dat je die mening belachelijk moet maken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:24
sublime
sublime is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Kijk, ik begrijp je zorgen. Maar dat zou pas werkelijk aan de hand zijn als ik topics ging sluiten met de text "het is toch onzin" of iets in die geest. Of als ik alsmaar ging roepen dat het geloof zo'n grote onzin is dat je er geen topics over moet openen ofzo. Maar in dit geval heb ik gewoon als mede-forummer gepost in een forum waarvan ik toevallig fb ben. En in mijn posts staat nergens zelfs maar dat ik denk dat bidden onzin is of dat ik het niet serieus neem, ik opperde alleen de mogelijkheid dat je misschien wel zonder zou kunnen, wat verder juist geheel ontopic is. Ook is het zo dat het maken van topics "alleen voor ...", in dit geval dus medechristenen, eigenlijk verboden is. Dus ga dan niet bij mij klagen dat ik de boel 'niet serieus neem', als ik een topic open laat die eigenlijk sowieso niet had gemogen en er bovendien nog serieus en ontopic in post ook, wat je ook niet van iedereen kunt zeggen.
ik heb ook niet gezegd dat jíj zulke opmerkingen maakte. mocht je dat zo opvatten, dan was dat niet de bedoeling, maar opmerkingen als "Kijk eens in je broekzak. Of mischien zit ligt hij onder de bank." vind ik eerlijk gezegd nogal spottend... om dat soort opmerkingen zei ik dat een beetje meer respect geen kwaad kon. ik vind echt niet dat je als fb de hele tijd moet roepen dat je elkaar moet behandelen als glas en ik vind ook dat kritiek moet kunnen, maar als iemand een vraag stelt waar zij echt mee lijkt te zitten moeten mensen imo geen opmerkingen maken die als spottend overkomen. als je geen serieuze bijdrage hebt zeg dan nix.
jij reageerde op mijn opmerking over respect terwijl ik jou niet gevraagd had mensen te dwingen tot respect oid. het was gewoon een opmerking gericht tot iedereen die het leest. omdat ik het belangrijk vind dat mensen rekening met elkaar houden.
ik heb ook niet gezegd dat je de boel niet serieus neemt.. ik vond alleen dat je nogal fel reageerde op mijn opmerking over respect... en ik snap niet waarom, want vragen om meer respect is imo zeker niet verkeerd...

ik ben het wel met je eens dat elk topic voor iedereen is. en ik geloof dat je denkt dat ik geloof in god. dat is niet zo. ik ben wel gelovig opgevoedt en heb heel lang gelooft, misschien dat ik daardoor soms klink als een christen, omdat ik dingen van 2 kanten probeer te bekijken. in topics als 'waarom geloof je niet' enzo laat ik echt wel horen dat ik niet geloof en waarom niet, maar als iemand een vraag stelt over de manier waarop je moet geloven ga ik daar wel serieus op in. dat is mijn benadering en dat verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sublime schreef:
ik heb ook niet gezegd dat jíj zulke opmerkingen maakte. mocht je dat zo opvatten, dan was dat niet de bedoeling, maar opmerkingen als "Kijk eens in je broekzak. Of mischien zit ligt hij onder de bank." vind ik eerlijk gezegd nogal spottend...
Oh, ik ook. Het is beslist dom en draagt niets bij. Maar het is ook weer te weinig om echt ingrijpen waard te zijn. Vooral trollgedrag ben ik bang, doet me aan HADES denken.

Citaat:
om dat soort opmerkingen zei ik dat een beetje meer respect geen kwaad kon. ik vind echt niet dat je als fb de hele tijd moet roepen dat je elkaar moet behandelen als glas en ik vind ook dat kritiek moet kunnen, maar als iemand een vraag stelt waar zij echt mee lijkt te zitten moeten mensen imo geen opmerkingen maken die als spottend overkomen. als je geen serieuze bijdrage hebt zeg dan nix.
jij reageerde op mijn opmerking over respect terwijl ik jou niet gevraagd had mensen te dwingen tot respect oid. het was gewoon een opmerking gericht tot iedereen die het leest. omdat ik het belangrijk vind dat mensen rekening met elkaar houden.
ik heb ook niet gezegd dat je de boel niet serieus neemt.. ik vond alleen dat je nogal fel reageerde op mijn opmerking over respect... en ik snap niet waarom, want vragen om meer respect is imo zeker niet verkeerd...
Ik ook niet. Maar als je niet wil dat ik fel reageer, moet je niet je klacht openen met "jij bent de baas hier, maar..." want dan ga ik er op in natuurlijk.

Citaat:
ik ben het wel met je eens dat elk topic voor iedereen is. en ik geloof dat je denkt dat ik geloof in god. dat is niet zo.
Dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Mijn houding wordt er niet anders van, mag ik hopen tenminste.

Citaat:
ik ben wel gelovig opgevoedt en heb heel lang gelooft, misschien dat ik daardoor soms klink als een christen, omdat ik dingen van 2 kanten probeer te bekijken. in topics als 'waarom geloof je niet' enzo laat ik echt wel horen dat ik niet geloof en waarom niet, maar als iemand een vraag stelt over de manier waarop je moet geloven ga ik daar wel serieus op in. dat is mijn benadering en dat verschilt per persoon.
Lijkt me ook prima. Jij doet verder ook niets mis, voor zover ik kan zien. Integendeel.
Oud 22-07-2002, 20:01
sublime
sublime is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik kan en ga niemand dwingen tot respect. Zolang ze maar op argumenten en het onderwerp ingaan, is het best. En er niet excessief geflamed wordt.
dit vond ik een nogal felle reactie, alsof ik je persoonlijk aanviel...

en hierom

Wat wel en niet de bedoeling is bepaal ik wel.

zei ik you're the boss...

en waarom ik zei dat ik niet geloof;

Ook is het zo dat het maken van topics "alleen voor ...", in dit geval dus medechristenen, eigenlijk verboden is.

Maar het is ook weer te weinig om echt ingrijpen waard te zijn.
> snap ik... maar ik zei er wel wat van.. niet omdat ik vond dat jij er wat van moest zeggen, maar omdat ik er wat van wilde zeggen....

__
geloof dat alles nu wel weer duidelijk is
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 20:06
McCaine
McCaine is offline
In dat geval, back ontopic.
Oud 23-07-2002, 01:13
Verwijderd
Citaat:
jimmyO schreef:
Als je bid voor dingen waar God het mee eens is, dan krijg je ook weer meer antwoord!
Best egoistisch...

Ontopic:
Je kan altijd bij het/haar/hem terecht, ook na 7 jaar. Het/zij/hij is niet boos, dus maak je niet druk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:19
HarmenM
HarmenM is offline
Het gaat om het volgdende:

God houdt van iedereen en Hij is rechtvaardig.
Door Jezus wil God ons de weg naar de hemel tonen.

Nu is God zo rechtvaardig dat als jij niet wilt dat Jezus jou de weg naar de hemel toont, Hij je het niet aan je opdringt.

Hij houdt nog wel van je, maar je kent de weg niet. Hij geeft je leven de tijd om de weg naar de hemel uit te vinden.

Ken je hem niet na dit leven, dan kom je dus niet in de hemel.
Oud 23-07-2002, 13:08
Bean
Bean is offline
zoekt en gij zult vinden
Oud 23-07-2002, 13:09
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
Bean schreef:
zoekt en gij zult vinden
in dit geval is het vervolg ook wel mooi: klopt en u zal opengedaan worden
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
HarmenM schreef:

Nu is God zo rechtvaardig dat als jij niet wilt dat Jezus jou de weg naar de hemel toont, Hij je het niet aan je opdringt.
En doe je dat aan het eind van je leven zogenaamd niet, dan kom je in de hel. Hoe rechtvaardig!

Citaat:
HarmenM schreef:

Hij houdt nog wel van je, maar je kent de weg niet. Hij geeft je leven de tijd om de weg naar de hemel uit te vinden.
Besef jij je wel dat een aanbidder van welke religie dan ook beweert dat zij DE weg kennen en alle anderen niet?

Waarop baseer jij dat toch JIJ het bent die de enige waarheid kent? Ik zal je alvast verklappen: jij baseert dat idee op dezelfde dingen als een Jood of Islamiet. Zelfs als je zegt: 'dat gevoel heb ik nu eenmaal', verwijs ik je graag weer naar die Jood en Islamiet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 19:06
Optima
Optima is offline
je ratio uitschakelen
Oud 23-07-2002, 19:14
HarmenM
HarmenM is offline
Ik ben het met je eens...

klinkt egoistisch
Oud 23-07-2002, 19:33
jimmyO
jimmyO is offline
Op de een of andere manier staat mijn reactie er niet meer tussen. Dan zal ik em nu maar weer opnieuw schrijven;

McCaine, je zei dat je 'gewoon een nieuwe visie' wilde delen. Dat vind ik best, maar dat kan toch ook zonder dat je daarvoor de reply van iemand afkraakt?
Oud 23-07-2002, 19:46
Optima
Optima is offline
Citaat:
HarmenM schreef:
Ik ben het met je eens...

jij weet zeker niet dat het met mij eens zijn op dit forum in bepaalde ogen godslastering is

nog niet gecorumpeerd
Oud 23-07-2002, 20:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Op de een of andere manier staat mijn reactie er niet meer tussen. Dan zal ik em nu maar weer opnieuw schrijven;

McCaine, je zei dat je 'gewoon een nieuwe visie' wilde delen. Dat vind ik best, maar dat kan toch ook zonder dat je daarvoor de reply van iemand afkraakt?
Ik zei, ontopic. Dan bedoel ik ook ontopic.
Oud 26-07-2002, 20:10
jimmyO
jimmyO is offline
Blijf dan ook zélf on-topic McCaine!

As 4 the topic: God heeft je lief, Hij houd van je en wil dat je weer bij Hem terug komt.
Oud 26-07-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
jimmyO schreef:
As 4 the topic: God heeft je lief, Hij houd van je en wil dat je weer bij Hem terug komt.
+ er is geen enkele manier waarop je níet bij 'hem' terug kan komen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 06:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
diane schreef:

Nu weet ik wel beter en weet dat god niet overal wat aan kan doen.
dat kan hij wel.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 09:15
sublime
sublime is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

dat kan hij wel.
áls ie bestaat lijkt het mij ind zo dat hij overal wat aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:13
Isa
Isa is offline
zieke mensen voor wie gebeden word genezen sneller dan mensen voor wie niet gebeden word blijkt uit onderzoek. of dat door God of gedachtekracht of iets anders komt laat ik aan jullie over.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:28
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
zieke mensen voor wie gebeden word genezen sneller dan mensen voor wie niet gebeden word blijkt uit onderzoek. of dat door God of gedachtekracht of iets anders komt laat ik aan jullie over.
Okay dan moet je dit artikel eens lezen:
http://www.skepsis.nl/bidden.html

als je een nog andere bron hebt dan het onderzoek in dit artikel ben ik zeer benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:00
sublime
sublime is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
sorry maar dan ik kan ik dus absoluut niet bij. imo is dat gewoon toeval, want er zijn zat mensen die nix anders doen dan God vragen om de genezing van iemand en dan gaan die mensen toch dood. zijn de gebeden dan niet sterk genoeg? willen die mensen het dan niet graag genoeg?

als er een god is die beschikt over leven en dood kan het m naar mijn mening echt niet schelen wie hij laat leven en wie niet.

en gedachtekracht, zelfde verhaal, die mensen die wel dood gaan, willen hun naasten dat niet graag genoeg dat ie blijft leven? das toch onzin?

imo is het allemaal toeval.... en dat ze daar een onderzoek naar doen is gewoon omdat ze hun geld niet beter weten te besteden
kijk mensen die echt geloven in de kracht van god, best, dat is geloof en als je daar in kunt geloven vind ik dat mooi, daar heb ik respect voor, dat je dat kunt....
maar maak het niet wetenschappelijk want dan mag ik van mezelf namelijk heel hard roepen dat het bull is en dan kwets ik daar misschien weer mensen mee zonder dat ik dat zo bedoel. dus.
en btw richt ik dit aan niemand persoonlijk, ik wilde gewoon even vertellen dat ik er niet bij kan dat zoiets echt zo is. ik geloof daar niet in....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten