Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ten eerste,
ze stelt hier een vraag en daar wil ze antwoord op. De vraag is niet om te zeggen dat God wel of niet bestaat. Zij denkt(gelooft) van wel, en wil daarom met Hem in contact komen. Kan je achterlijk vinden, kan je mij compleet achterlijk vinden dat ik christen ben, zal mij worst zijn dat je me achterlijk vind. Weer ff op de vraag antwoorden. Bidden kan je doen, maar dat is een keuze die je neemt. Je zult moeten leren hoe zoiets werkt. Tegen God aanlullen is 1 ding, maar antwoord krijgen en dat ook horen is een ander verhaal. Als je met heel je hart en verstand dit wilt, wil God je daar bij helpen. Maar, ik zou allereerst een leuke kerk opzoeken(evangelisch of jeugdkerk ofzo). Bidden is praten met God en dat is een relatie. Om in je relatie te groeien kan je naar de kerk gaan(God wil dat je in Hem investeerd, dus een beetje tijd voor onderwijs en ontmoeting met Hem is opzich wel handig). nu commentaar op de leuke reacties die voor mij waren. Een christen moet opletten dat hij/zij niet in dogma's (voorbeeld: sex voor het huwelijk mag NIET) vervalt en moet leren om niet selectief te leven....
|
![]() |
vervolgje:
God is nooit boos op je, maar Hij is wel rechtvaardig. De zonden die jij niet belijd(laat vergeven door God) zal je tegen je krijgen. Maar, ff dit: God stuurt niemand naar de hel, hij wil je door Jezus de weg wijzen naar de hemel. Heb je niet de keuze gemaakt voor Jezus, heeft Hij je de weg ook niet gewezen naar de hemel. Dit betekend dat je er dus niet kan komen...
||
Citaat:
niet moeilijk doen, weer naar de kerk gaan en biechten (doen ze dat nog steeds????!!!??) naja, zoiets denk ik, veel succes met je zoektocht.
|
Ten eerste: het is "hoe vinD je god weer terug" (sorry maar spellingsfouten kunnen me behoorlijk irriteren!)
Ten tweede: antwoord op je vraag: Zoals zo vaak in de godsdienstlessen werd vermeld: "God is er voor iedereen ookal heb je misdaden begaan of ookal heb je Hem genegeerd of uitgescholden." Als jij troost vindt bij God dan moet je die ook bij hem gaan zoeken en niet luisteren naar andermans commentaar. Naar de kerk gaan of biechten hoeft toch niet per se, je tot hem richten als je het moeilijk hebt kan al genoeg zijn. Ikzelf ben nu atheist maar weet heel goed hoe het is om in jouw situatie te zitten aangezien ik als kind in God geloofde.. Doe gewoon waar je zin in hebt.
|
![]() |
Je zegt dat je denkt dat God niet overal iets aan kan doen. Maar dat kan Hij wel. Soms wil Hij niet reageren (of LIJKT Hij niet te reageren), omdat wat je vraagt niet het beste voor je is. Hij wil ook dat je naar Hem luistert. Als je luistert hoor je Zijn stem, als je Zijn stem hoort, kom je op het juiste pad, als je op het juiste pad bent, kun je de dingen nog beter verstaan en bovendien begin je zelf wat meer te ontdekken wat WEL goed voor je is. Als je bid voor dingen waar God het mee eens is, dan krijg je ook weer meer antwoord!
Okay, ten eerste: God is absoluut niet boos. Hij houd van je, dus Hij zal het alleen maar jammer vinden als je NIET tot Hem gaat bidden. Hij heeft je echt HEEL ERG lief en nodigd je uit om met Hem te gaan praten. Ten tweede: Je kan Hem zeker weten om hulp vragen. Maar vraag je ook eens af, hoe het komt dat Hij niet reageert. Misschien zie je het niet, omdat Hij telkens een andere oplossing had.... Het antwoord op deze vraag heb ik ook niet echt voor je, maar als je dichter bij God wil komen, zodat je meer gaat merken, dan moet je ook eens proberen de bijbel te lezen. (ik wil het nu niet laten klinken alsof het 'de opdracht van vandaag' is, maar probeer het gewoon es.) Het helpt echt. Veel succes en Gods zegen!
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
McCaine, natuurlijk is het gebaseerd op geloof. Waarom kraak je mijn dingetje af, terwijl ik zelf ook al wel weet dat er geen wetenschappelijk, dan wel historisch bewijs is, dat bidden helpt? Iedereen weet dat, dus wie probeer je nou te overtuigen? Het is een kwestie van geloof.
(begrijp me goed; geredeneerd vanuit, wat wij mensen 'logica' noemen, moet ik je gelijk geven. Maar daar gaat het niet zo zeer om. bovendien heb je de helft niet begrepen, maar daar zal ik maar niet op in gaan...)
|
![]() |
Dit is een christelijk vraagstuk,
hierop word geen wetenschappelijk antwoord gevraagd... wij, christenen geven antwoord. Vind je het idioot? Sla je toch lekker deze topic over.... Wij christenen denken dat dit DE levensweg is(weet ik voor mezelf voor 100%). Respecteer dat dan, en ga niets afkraken....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nou, misschien is deze vraagstelling niet bedoeld voor discussie of God bestaat, maar is de discussie over HOE je tot Hem komt.
Geloof je niet dat dat kan, is dit dus niet de topic op dat te zeggen. In andere topics zal ik mijn geloof tegen jullie standpunten verdedigen...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
vind dat er door sommigen op een nogal respectloze manier gereageert wordt...
best als je wat wil zeggen als niet-gelovige, maar heb daarbij wel respect voor de mening van de ander __ wat het om hulp vragen aan god betreft, ik heb altijd geleerd dat god goed is en er voor iedereen is. zelf geloof ik dat niet, maar ik denk dat wie in god gelooft ook in die boodschap kan geloven. dus als jij in god geloofd kun je tot hem bidden voor hulp. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
diane heeft hier serieus een vraag gepost waar zij mee zit. ik denk niet dat het een bijdrage levert aan het antwoord op die vraag als iedereen hard gaat roepen dat god niet bestaat. als je dan zo graag wilt laten weten dat jij het geloof grote onzin vindt doe het dan wel op zo'n manier dat anderen er ook wat mee kunnen.
kijk you're the boss, maar ik heb nogal het idee dat je het goed vind dat mensen op wat voor manier dat ook zeggen dat ze niet geloven omdat je dat zelf ook niet doet, of dit op diane zo over kan komen alsof ze niet serieus genomen wordt lijkt niet erg belangrijk. imo is dat het wel en daarom zeg ik dat een beetje meer respect voor andermans opvattingen geen kwaad kan. maar goed jij beslist wat mag en niet mag... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als ik hier nu een vraag ga posten over "jongens ik ben het zat en ik vraag me af hoe ik mezelf nou het beste om kan brengen; moet ik horizontaal snijden? verticaal? of is het efficiënter om voor de trein te springen? ik heb moeite met snijden het doet pijn; heeft iemand tips om m'n zelfmoord makkelijker te maken; gegroet mr. X" zou je dan ook de mensen die willen zeggen "kijk eens om je heen er is nog zoveel anders te beleven dan de dood" de mond willen snoeren? Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 18:14. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
jij reageerde op mijn opmerking over respect terwijl ik jou niet gevraagd had mensen te dwingen tot respect oid. het was gewoon een opmerking gericht tot iedereen die het leest. omdat ik het belangrijk vind dat mensen rekening met elkaar houden. ik heb ook niet gezegd dat je de boel niet serieus neemt.. ik vond alleen dat je nogal fel reageerde op mijn opmerking over respect... en ik snap niet waarom, want vragen om meer respect is imo zeker niet verkeerd... ik ben het wel met je eens dat elk topic voor iedereen is. en ik geloof dat je denkt dat ik geloof in god. dat is niet zo. ik ben wel gelovig opgevoedt en heb heel lang gelooft, misschien dat ik daardoor soms klink als een christen, omdat ik dingen van 2 kanten probeer te bekijken. in topics als 'waarom geloof je niet' enzo laat ik echt wel horen dat ik niet geloof en waarom niet, maar als iemand een vraag stelt over de manier waarop je moet geloven ga ik daar wel serieus op in. dat is mijn benadering en dat verschilt per persoon. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
en hierom Wat wel en niet de bedoeling is bepaal ik wel. zei ik you're the boss... en waarom ik zei dat ik niet geloof; Ook is het zo dat het maken van topics "alleen voor ...", in dit geval dus medechristenen, eigenlijk verboden is. Maar het is ook weer te weinig om echt ingrijpen waard te zijn. > snap ik... maar ik zei er wel wat van.. niet omdat ik vond dat jij er wat van moest zeggen, maar omdat ik er wat van wilde zeggen.... __ geloof dat alles nu wel weer duidelijk is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het gaat om het volgdende:
God houdt van iedereen en Hij is rechtvaardig. Door Jezus wil God ons de weg naar de hemel tonen. Nu is God zo rechtvaardig dat als jij niet wilt dat Jezus jou de weg naar de hemel toont, Hij je het niet aan je opdringt. Hij houdt nog wel van je, maar je kent de weg niet. Hij geeft je leven de tijd om de weg naar de hemel uit te vinden. Ken je hem niet na dit leven, dan kom je dus niet in de hemel.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Waarop baseer jij dat toch JIJ het bent die de enige waarheid kent? Ik zal je alvast verklappen: jij baseert dat idee op dezelfde dingen als een Jood of Islamiet. Zelfs als je zegt: 'dat gevoel heb ik nu eenmaal', verwijs ik je graag weer naar die Jood en Islamiet. |
![]() |
|
![]() |
Op de een of andere manier staat mijn reactie er niet meer tussen. Dan zal ik em nu maar weer opnieuw schrijven;
McCaine, je zei dat je 'gewoon een nieuwe visie' wilde delen. Dat vind ik best, maar dat kan toch ook zonder dat je daarvoor de reply van iemand afkraakt?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
http://www.skepsis.nl/bidden.html als je een nog andere bron hebt dan het onderzoek in dit artikel ben ik zeer benieuwd. |
![]() |
||
Citaat:
als er een god is die beschikt over leven en dood kan het m naar mijn mening echt niet schelen wie hij laat leven en wie niet. en gedachtekracht, zelfde verhaal, die mensen die wel dood gaan, willen hun naasten dat niet graag genoeg dat ie blijft leven? das toch onzin? imo is het allemaal toeval.... en dat ze daar een onderzoek naar doen is gewoon omdat ze hun geld niet beter weten te besteden ![]() kijk mensen die echt geloven in de kracht van god, best, dat is geloof en als je daar in kunt geloven vind ik dat mooi, daar heb ik respect voor, dat je dat kunt.... maar maak het niet wetenschappelijk want dan mag ik van mezelf namelijk heel hard roepen dat het bull is en dan kwets ik daar misschien weer mensen mee zonder dat ik dat zo bedoel. dus. en btw richt ik dit aan niemand persoonlijk, ik wilde gewoon even vertellen dat ik er niet bij kan dat zoiets echt zo is. ik geloof daar niet in.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tanja. Vlooienband | 47 | 12-10-2002 13:15 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |