Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2008, 20:57
palindrome
palindrome is offline
Ik stond vandaag in de supermarkt en betrapte mij erop dat ik voor een aantal producten standaard mijn vaste merken neem. Bijvoorbeeld Calve pindakaas en Lays chips. Is dat bij jullie ook het geval of maken merken voor jullie weinig uit? Proberen jullie ook vaak huismerken uit? En welke merken nemen jullie standaard?
Nog iets: in hoeverre beinvloeden reclames jullie daarin? Wijk je weleens van je 'vaste' merk af wanneer een ander merk in de aanbieding is? Ik wil nog weleens van merk wisselen, om bijvoorbeeld iets uit te proberen maar ook als het veel in de prijs scheelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2008, 23:15
Verwijderd
Ik koop vrij elitair - als iets duurder is maar van betere kwaliteit, dan neem ik dat mee. Ik eet altijd Duo Penotti, geen namaakvariant van de Aldi, en ja, ik heb ze eerst allemaal uitgeprobeerd voor ik een waardeoordeel velde. Maar ik vind bijvoorbeeld de gewone Chocovlokken veel lekkerder dan de vlokken van De Ruijter. (Sorry, ben nog in een broodbelegstemming ).

Ik let meer op wáár ik het koop, geloof ik, ik zou bijvoorbeeld niet snel groente kopen bij de Lidle of de Aldi, terwijl dat waarschijnlijk weinig uitmaakt. Verder neem ik wel vaak huismerken mee omdat die goedkoper zijn en meestal even goed als het oorspronkelijke product (AH-huiswijn bijvoorbeeld of een huismerkpastasaus). Maar het ligt er wel aan wát het is - Lays chips heeft over het algemeen ook meer smaak dan een huismerk, dus zou ik die wel sneller kopen, en wokkels zijn er niet eens in een huismerk, dus dan heb je weinig keus. Eigenlijk probeer ik gewoon alles wel en koop ik wat het lekkerst is, en het goedkoopste als het allemaal even lekker is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 06:35
blurred
blurred is offline
Als het kan koop ik zoveel mogelijk producten bij de Aldi, omdat dat erg in prijs scheelt in vergelijking met een 'gewone' supermarkt, terwijl de kwaliteit vaak hetzelfde is en soms zelfs beter. Dat geldt echter niet voor alles. Yoghurt en toetjes van de Aldi vind ik vaak lekkerder dan die van een reguliere supermarkt, maar voor groenten, fruit, brood en andere versproducten ga ik toch liever naar de AH of C1000. Niet alleen omdat de kwaliteit daar beter is, maar vooral omdat je bij de Aldi bijvoorbeeld sperziebonen alleen per kilo kunt kopen of appels per zak. Dat krijg ik in m'n eentje nooit op voordat de kwaliteit achteruit gaat.

Als duurdere producten lekkerder zijn koop ik die, maar pas als ik de goedkopere variant uit heb geprobeerd. Dat geld bijvoorbeeld voor mueslirepen: die van de Aldi of een huismerk vind ik vaak lang niet zo lekker als die van bijvoorbeeld B'tween of Liga. En zoals Morgan het al zegt, bepaalde producten zijn niet eens in een goedkopere variant verkrijgbaar, zoals vegetarische producten/ vleesvervangers.

Een goede combinatie tussen kwalitatief goed voedsel en een beperkte studentenportemonee dus, denk ik. En dat zal voor de meesten hier gelden.
Oud 07-09-2008, 08:49
Verwijderd
Ik koop eigenlijk vooral huismerken, tenzij ik die al uitgeprobeerd heb en het merkproduct echt veel lekkerder vind, zoals bijv. Lays Chips. Maar ook weer niet de euroshopperdingen, liever de net iets betere, van o'lacy of ah huismerk ofzo.

Ik laat me wel beinvloeden door reclameproducten. Niet dat wat op tv is, maar wel dat wat in de bonus is bijvoorbeeld, dan probeer ik het wel uit.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 16:44
dennis018
dennis018 is offline
Wij thuis hebben het ook vrij erg, alle vers producten kopen wij toch van ''A'' merken (campina.. etc) maar schoonmaakmiddelen en dat soort dingen kopen wij altijd van huismerk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 16:44
flyaway
flyaway is offline
Ik lust geen andere chips dan van Lays, en de pindakaas van Calve vind ik gewoon het lekkerst. Maar daarbuiten maakt het merk me niet echt uit, als het maar smaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 19:04
AlopiA
AlopiA is offline
Ik koop dat wat ik het lekkerste vind. Zo vind ik boter niet lekker, maar die van blue band wel redelijk. Lays ribbelchips zijn gewoon de lekkerste en Coca cola is het best. Maar zo drink ik ook de allergoedkoopste ijsthee omdat die het lekkerst is, ik probeer een beetje hier en daar en dan pak ik dat wat ik het beste vind.
Oud 09-09-2008, 15:32
Giles
Giles is offline
Ik koop vaak huismerk omdat het goedkoper is. Alleen als ik weet dat het niet lekker is, probeer ik een andere versie. Merken zeggen mij niks op eetgebied, als het maar te eten is. Als een huismerk iets niet heeft wat ik wel graag eet, wil ik daar wel meer voor betalen. Maar als de huismerkcola net zo drinkbaar is als pepsi/coca, koop ik die zonder problemen.
Reageren

Regels voor berichten