Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2008, 12:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor de mensen met een bril: hebben jullie een gewone zonnebril of een zonnebril op sterkte? Ik heb sinds kerst een bril en ondanks dat ik niet hele sterkte glazen heb, draag ik hem toch eigenlijk wel heel de dag omdat ik het vervelend vind om dingen vaag te zien terwijl het niet hoeft en omdat ik steeds tegen het randje aan zit te kijken als ik hem op en af zet en dat heb ik niet als ik hem een tijdje draag.

Ik heb nu een gewone zonnebril maar ik wil graag een nieuwe. Nu twijfel ik of ik een gewone nieuwe zou kopen of een op sterkte. Met de wintersport heb ik mijn zonnebril bijna heel de week op gehad en toen merkte ik wel dat mijn ogen 's avonds echt weer aan mijn bril moesten wennen. Als ik nu heel de zomer met een zonnebril op loop ben ik bang dat ik hetzelfde krijg. Ook heb ik mijn bril vooral voor lezen en prutswerk maar als je een boek zit te lezen in de zon is een zonnebril wel fijn ipv m'n gewone bril. Een zonnebril op sterkte is echter wel duurder en ik vraag me af of het geen onzin is met mijn sterkte vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen en wat jullie zouden doen
Oud 15-05-2008, 12:47
Verwijderd
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op je vraag, geloof ik...

Als je naar een niet al te dure brillenzaak (bv. Specsavers of ergens anders als ze er een aanbieding hebben) gaat en/of een niet al te duur montuur uitkiest dan hoef je niet per se heel veel meer kwijt te zijn dan aan een zonnebril zonder sterkte (al ligt het er natuurlijk wel aan hoeveel geld je daar aan uit zou geven ). Als je je zonnebril veel draagt dan lijkt het me niet zonde van het geld oid en ook geen onzin (dan zou een gewone bril toch ook onzin zijn...? waarom maakt dat verschil volgens jou?).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:09
Verwijderd
Ik zou voor een goedkope zonnebril op sterkte gaan, wat Leonoor dus ook zegt. Het is vooral fijner en handiger, dat vind ik het zelf al waard. Ga gewoon eens kijken bij een opticien, ze hebben er vaak wel aanbiedingen voor
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had vroeger altijd zo'n opklikbare zonnebril, die ik dan dus op mijn gewone bril kon zetten. Maar dat was niet je vraag .
Als jij het fijner vindt met je bril, dan zou ik gewoon een zonnebril op sterkte halen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 17:21
Verwijderd
Ik heb zelf een "gewone" zonnebril. Ik heb hem al jaren en was niet goedkoop, het is een bril met extra bescherming omdat ik vaak in de bergen wandel. Ik draag nu een jaar een bril. Ik zorg dat ik niet de hele dag mijn zonnebril op heb, zodat ik geen hoofdpijn krijg van het scheelkijken. Ik wissel het met veel zon een beetje af, want om de hele dag onbeschermd in de zon te zitten, dan krijg ik ookw eer hoofdpijn.

Maargoed, over een jaar kan ik weer een nieuwe bril uitzoeken. Vorig jaar ben ik bij de specsavers geweest en daar had je een actie met twee brillen voor de prijs van één. Toen heb ik voor twee gewone brillen gekozen, volgend jaar kies ik een gewone en een zonnebril. Als je er even op let zijn er heel veel brillenwinkels die zo'n actie hebben. Als je er echt last van hebt, zou ik gewoon nu een zonnebril op sterkte kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 18:05
Ieke
Ieke is offline
Ik heb een zonnebril op sterkte. Denk dat dat vanwege bijvoorbeeld autorijden heel verstandig is en gewoon ook. Ik heb mijn bril de hele dag op en te lang af als ik wat moet doen vind ik heel naar. Ik heb overgens wel echt een goede, bij de opticien waar ik mijn bril ook vandaan heb. Hij moet gewoon goed zijn omdat als je hem op hebt moet het net zo goed zijn als je gewone bril imo, zeker ook als je hem lang draagt (in bijvoorbeeld de zomer enzo)
Oud 15-05-2008, 18:07
light fighter
light fighter is offline
ik heb een dingetje wat ik voor mijn normale bril schuif. Voor mij is dit voldoende, omdat ik al zo lang een bril en heb en al zolang geen zonnebril had. Echter kan ik me goed voorstellen dat als je een zonnebril gewend bent het prettigere is deze op sterkte te hebben. Denk namelijk dat er kwalitatief toch een verschil zit
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:54
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind een zonnebril op sterkte niet zo mooi eigenlijk. Tenminste ik heb een normaal montuur maar dan met zonnebrilglazen. Deze bril is niet zo groot als de normale zonnebrillen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 12:58
Verwijderd
Ik heb er een op sterkte. Heb ook niet zo'n heel sterke bril.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:19
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb lenzen, dan heb je helemaal geen gezeur met zonnebrillen of gewone brillen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb lenzen, dan heb je helemaal geen gezeur met zonnebrillen of gewone brillen
dat is natuurlijk helemaal ideaal
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:42
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Ik heb ook lenzen en ik vind dat juist wel een probleem. Op vakantie kan ik niet met lenzen gaan zwemmen en zou een zonnebril op sterkte erg prettig zijn. Als ik niet op vakantie ben heb ik vrijwel altijd mijn lenzen in en wil ik dus een zonnebril die ik gewoon op en af kan zetten... Ik weet dus ook nog niet wat ik deze zomer doe.
Oud 16-05-2008, 14:19
Phie.
Phie. is offline
Ik heb ook een zonnebril op sterkte en vind het ideaal, normaal zie je het slechter met een zonnebril en nu zie je het beter. Ik heb ook niet echt veel sterkte (-2,5) en ben echt heel blij met mijn zonnebril. Het is alleen wel zo dat je niet een of ander hip montuurtje uit kan zoeken omdat het enorm duur is om erg gebogen glazen op sterkte te maken dus je moet een beetje rechte glazen hebben. Ik heb wel een 'merk'zonnebril maar het is maar waar je je geld aan uit wil gezen. Esprit heeft ook erg leuke zonnebrillen rond de 50/60 euro. Maar ik raad het je echt aan! Je krijgt trouwens de gewone glazen van je zonnebril ook mee, dus als je lenzen neemt kan je nog steeds je zonnebril gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een zonnebril op sterkte en vind het ideaal, normaal zie je het slechter met een zonnebril en nu zie je het beter. Ik heb ook niet echt veel sterkte (-2,5) en ben echt heel blij met mijn zonnebril. Het is alleen wel zo dat je niet een of ander hip montuurtje uit kan zoeken omdat het enorm duur is om erg gebogen glazen op sterkte te maken dus je moet een beetje rechte glazen hebben. Ik heb wel een 'merk'zonnebril maar het is maar waar je je geld aan uit wil gezen. Esprit heeft ook erg leuke zonnebrillen rond de 50/60 euro. Maar ik raad het je echt aan! Je krijgt trouwens de gewone glazen van je zonnebril ook mee, dus als je lenzen neemt kan je nog steeds je zonnebril gebruiken.
Ook ik heb een zonnebril op sterkte en het bevalt erg goed. Mijn zonnebril was er eigenlijk een die niet op sterkte was en met polariod glazen maar omdat ik hem zo leuk vond, en het bij het model kon, heb ik nu gewone glazen op sterkte. Maar ik heb de glazen er niet bij gekregen.. ik denk dat als je die wil hebben dat je er om moet vragen. En ik heb de glazen ook bij mijn eigen opticien gekocht en de bril weer bij een andere opticien omdat ik een bepaald model wilde binnen een bepaalde tijd. Ben er erg blij mee.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 09:13
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Ik heb ook lenzen en ik vind dat juist wel een probleem. Op vakantie kan ik niet met lenzen gaan zwemmen en zou een zonnebril op sterkte erg prettig zijn. Als ik niet op vakantie ben heb ik vrijwel altijd mijn lenzen in en wil ik dus een zonnebril die ik gewoon op en af kan zetten... Ik weet dus ook nog niet wat ik deze zomer doe.
Waarom zwem jij niet met je lenzen dan? Doe ik altijd. Zonder zie ik te weinig, en met bril zwemmen is helemaal geen optie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:16
Verwijderd
Ik zwem ook gewoon met lenzen in, nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 11:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zwem nooit met mijn (harde) lenzen in. Ik ben veel te bang dat ik ze kwijtraak. Hooguit een keer pootje baden, maar dat voelt alsnog niet prettig. Ik zet liever mijn bril op als ik ga vrij zwemmen (of zwemles geef), of doe het zonder (bij wedstrijdzwemmen en wanneer ik van glijbanen af ga).
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 16:05
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Waarom zwem jij niet met je lenzen dan? Doe ik altijd. Zonder zie ik te weinig, en met bril zwemmen is helemaal geen optie.
Ik zie ook eigenlijk veel te weinig zonder lenzen, maar de paar keer dat ik het heb geprobeerd ben ik er steeds één kwijtgeraakt. Het zijn dan wel maar (zachte) maandlenzen, maar het blijft zonde. Bovendien is het natuurlijk geen optie om iedere dag nieuwe maandlenzen te pakken.
Oud 17-05-2008, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Bovendien is het natuurlijk geen optie om iedere dag nieuwe maandlenzen te pakken.
Maar misschien wel om voor de vakantie voor bv. zeven dagen daglenzen te hebben? Die je dan kunt gebruiken als je gaat zwemmen of wat dan ook?

Ik heb nachtlenzen, ook in deze situatie weer een geweldige uitkomst. En helemaal voor zwemmen vind ik ze echt geweldig, ik vind zwemmen met lenzen vreselijk irritant, dan ben ik de hele tijd met die lenzen bezig ipv met de wedstrijd, met nachtlenzen heb ik dat probleem niet, maar zie ik wel goed. En een gewone zonnebril voldoet dan natuurlijk ook prima.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik zie ook eigenlijk veel te weinig zonder lenzen, maar de paar keer dat ik het heb geprobeerd ben ik er steeds één kwijtgeraakt. Het zijn dan wel maar (zachte) maandlenzen, maar het blijft zonde. Bovendien is het natuurlijk geen optie om iedere dag nieuwe maandlenzen te pakken.
Kan je dan niet je oude lenzen van de maand er voor in doen als je een keer gaat zwemmen? Dan is het minder erg dat je ze kwijt raakt. Misschien geen optie voor als je zomers elke dag gaat zwemmen en er elke keer een kwijt raakt maar wel voor een keertje
Oud 17-05-2008, 19:59
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ja dat doe ik inderdaad ook altijd. Of als mijn lenzen nog maar een week meemoeten dan pak ik die gewoon.

En voor de vakantie zal ik inderdaad eens informeren bij mijn opticien of ik voor 7 dagen daglenzen kan krijgen en hoeveel dat dan gaat kosten. Bij het kruidvat goedkope daglenzen halen zit er denk ik niet in door mijn cilinder. Tenzij ik natuurlijk gewoon de cilinder negeer en dan maar accepteer dat ik in de zee / op het strand sowieso geen perfect zicht zal hebben.
Oud 20-05-2008, 11:33
Verwijderd
Op sterkte Ik zie namelijk niet verder dan ongeveer 12 centimeter zonder bril.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten