![]() |
|
Mijn moeder heeft ook een jaar lang elke dag antibiotica geslikt tegen een bijna permanente blaasontsteking. Maar tegenwoordig weet men wel dat dit echt het laatste redmiddel moet zijn.
Een vriendin van mij had het ook en bij haar was idd de urineleider te smal. Althans, voor een kijkonderzoek moest er iets in die leider en dat ging eigenlijk al niet, en de echte ingreep heeft ze daarna niet meer hoeven doen. Maar een leuk onderzoek is het iig niet.
|
Hmmm ja je doet eigenlijk alles al :/ Altijd meteen na de seks plassen en wassen. En als je het op voelt komen zou ik voor de vitamine C tabletjes gaan en proberen ontzettend veel te drinken zodat je het weer 'schoonspoelt' als het ware.
Constant antibiotica is natuurlijk niet goed omdat je dan resistent kan worden ervoor.
|
Verwijderd
|
Dit lijkt erg op waar een vriendin van mij last van heeft gehad. Zelfs bezoeken aan de uroloog (?) en gynacoloog leverden niks op.
Maar, naast de dingen die jij allemaal al doet (als seks hebben met condoom, veel drinken en uitplassen, vitamine c en cranberrycapsules slikken) heeft mijn vriendin op een gegeven moment haar heil gezocht bij een accupuncturist (schrijf je dat zo??). Daar heeft haar huisarts haar overigens op geattendeerd. En na een tijd onder behandeling te zijn geweest gaat het nu een stuk beter. Ze heeft volgens mij al een kleine 2 maanden geen blaasontsteking en dat is zeker een record. Het fijne weet ik er ook niet van hoor, maar misschien kun je eens uitzoeken of dit misschien iets is.. |
![]() |
|
Ik behoor ook tot de groep vrouwen die voortdurend aan blaasonstekingen lijdt. Ik had er ooit eentje waarbij twee verschillende bacterie-soorten (? ) waren gevonden. Ik was er veel te lang mee doorgelopen Daar zijn toen drie verschillende soorten antibiotica overheen gegaan, maar het is nooit echt 100% over gegaan.
Ik heb nu dus constant het gevoel van een lichte blaasontsteking. Heb al 1000 keer bij de dokter, en een aantal keer bij de uroloog gezeten. Maar ze vinden niks, dus krijg ik min of meer te horen dat het tussen mn oren zit ![]() Nu gebruik ik alleen nog van die huis,tuin en keukenmiddeltjes zoals cranberry thee en sap, veel fruit eten en water drinken en mn nieuwste experiment is een duitse kruidenmiddel genaamd Cystinol Akut. Moet nog zien of dat werkt. |
![]() |
|
Ohja, laatst voelde ik een blaasontsteking opkomen (had de avond ervoor seks zonder condoom gehad, dus dan kun je de klok er eigenlijk op gelijk zetten), en toen had ik in mn tas nog een Naproxen zitten. Ik geloof dat je die ook alleen op doktersvoorschrift krijgt. Maar de pijn trok dus weg, en het heeft zich verder niet tot een blaasonsteking ontwikkeld.
Voordat ik nu weer een briesende geneeskunde-student tegen me krijg: ik noem maar gewoon even een zijweg. al die antibiotica kan ook niet echt bevordelijk werken. Ik weet verder niet hoe schlecht dat naproxen voor je is. |
![]() |
|
Hay,
Ik heb zelf ook een paar jaar lang meerdere blaasontstekingen per jaar gehad, ( iedere maand wel eentje denk ik) en ik ging ook altijd naar de wc na de seks etc etc. ik nam iedere dag een cranberry pil (van de tuinen) maar het hielp niks. Maar sinds ongeveer een half jaar geleden heb ik opeens nergens last meer van.. Kortom.. Er is goede hoop! Ik neem nu ongeveer twee keer per week een cranberry pil, of 1tje bij een 'niet pluis gevoel' ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Veel hoofdpijn. -x-Anoniem-x- | 36 | 07-01-2010 06:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Continue druk op de blaas synclinorium | 23 | 01-11-2006 16:31 | |
Seksualiteit |
blaasontsteking? Evelyne1988 | 11 | 30-03-2004 13:42 |