Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2008, 16:00
Bloem
Bloem is offline
Mijn kat is een beetje een kneusje, in de anderhalf jaar dat ik haar heb sukkelt ze van maag/darmontsteking naar voedselallergie, een val van het balkon naar een of andere onduidelijke infectie en bleek ze vorige week een blaasontsteking te hebben. En ik maar denken dat de dierenartskosten wel mee zouden vallen met een binnenkat!

Toen ze zonet kuchend en rochelend haar kop uit de vissenkom haalde (want daar drinkt ze uit) bedacht ik me dat ik eigenlijk vrij veel kosten heb gehad, en dat ik wellicht goedkoper uit was geweest als ze vanaf het begin verzekerd was geweest. Tot nu toe kon ik het elke keer zelf best betalen, maar zeker geintjes als van het balkon vallen zijn financieel gezien best zuur.

Toch weet ik het niet zo met die verzekeringen. Ik kom gemiddeld op zo'n 10 euro per maand uit, is ook niet echt weinig. Dit alles uiteraard zonder inentingen en dergelijke, soms zelfs met een eigen risico van 20%. Wat is wijsheid? En wie heeft er ervaring met een verzekering voor zijn dier?

Laatst gewijzigd op 28-05-2008 om 16:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2008, 22:01
MTpower
MTpower is offline
Ik heb geen idee wat zoiets kost, maar ik denk dat mensen zoiets vooral afsluiten om érg hoge kosten af te dekken zodat ze een dier geen spuitje hoeven te laten geven.
Een kennis van mij had een hond (staffordshire) die na ongeveer 10 jaar kanker kreeg. Na 10 jaar ben je toch wel erg gehecht geraakt aan zo'n beest dus ze hebben ervoor gekozen hem te laten behandelen, totale kosten: ruim 15.000 euro.
Mocht je diertje eens aangereden worden en iets breken ofzo, dan loopt dat ook al snel aardig in de kosten.
Als je zoiets zelf niet kunt betalen is dat wel erg zuur natuurlijk als je daarom een beest moet laten inslapen, dus om dergelijke gevallen te kunnen dekken is zo'n verzekering wel erg fijn.
Maargoed, er kan ook niets gebeuren en dan is het weggegooid geld, dat zijn afwegingen die je moet maken
Oud 30-05-2008, 14:20
Bloem
Bloem is offline
Hmm, de maximale vergoedingen liggen per jaar allemaal rond de 2000 euro en kanker zou ik sowieso niet echt laten behandelen, maar al die kleine dingetjes die steeds bij elkaar heeft lopen soms best op.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 17:07
akumabito
akumabito is offline
Doe anders ff een kosten/baten berekening.. hoeel ben je gemiddeld aan medische kosten kwijt op jaarbasis? Welke van die kosten komen uberhaupt in aanmerking om vergoed te worden? Trek daar het eigen risico vanaf en vergelijk dat met de kosten van de verzekering.. dan heb je in ieder geval een idee of het onder 'normale' omstandigheden zin heeft.

Als je al zegt dat je een ernstige aandoening als kanker niet zou laten behandelen, moet je je afvragen welke kostbare operaties je wel zou laten doen? Als je kat aangereden wordt, of een pootje breekt bijvoorbeeld, zou je hem daarvoor wel laten opereren? En wat is de kans dat zoiets gebeurd? ('t was een binnenkat, toch?)
Oud 31-05-2008, 18:23
Verwijderd
bij kassa hebben ze het een tijd geleden hier over gehad en hun conclusie was: niet doen. sparen is dan nog beter. veel verzekeringen keren bijvoorbeeld ook niet uit bij ziekten die vaak voorkomen, zoals erfelijke ziekten bij bepaalde hondenrassen, maar ook nierproblemen bij katten.
ongevallen is dan natuurlijk iets anders, en als je op safe wilt spelen is een verzekering wel een prettig idee, maar zelf heb ik mijn twee buitenkatten niet verzekerd. en eigenlijk alle mensen om me heen met huisdieren hebben geen huisdierenverzekering afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 14:58
Stefanie
Stefanie is offline
Als je elke maand zelf tien euro apart zet voor je huisdier (bijvoorbeeld op je spaarrekening) en je hond/kat zou na drie jaar heel erg ziek worden, dan heb je 360 euro gespaard.

Je zou kunnen zeggen dat verzekeren onzin is, juist omdat ze zulke hoge eigen risico's hebben, maar als je echt in de hoge kosten komt, kan het altijd erg fijn zijn als je zo'n verzekering hebt. Het risico blijft natuurlijk dat je het geld nooit helemaal zult gebruiken, maar je bent wel 'goed' ingedekt.

Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik niet elke maand tien euro wil missen. Ik leen liever op het moment zelf (als mijn hond ziek is) geld van iemand, dan dat ik steeds geld apart zet. Ik durf dat risico zelf wel te nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 12:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Verzekeren vind ik persoonlijk onzinnig, en dat heeft er vooral mee te maken dat veel verzekeraars al het mogelijke zullen doen om te voorkomen dat zij moeten betalen, bijv. door veel ziekten van je huisdier uit te sluiten van bekostiging.

Zelf heb ik enkel en alleen mijn (sport)paarden verzekerd. Momenteel heb ik er nog maar eentje op stal staan, en daar ben ik op jaarbasis tussen de 1000 en 1500 euro voor kwijt. De kosten die ik tot nu toe heb gemaakt? 1 dierenartsen consult vanwege lichte koliek voor ongeveer 70 euro. Weinig rendabel dus, maar mocht mijn paard een keer onder het mes moeten heb ik wel de garantie dat hij geholpen word... En wanneer hij plotseling komt te overlijden, ik wel het aankoopbedrag grotendeels terug krijg.
Voor huisdieren zijn de meeste (dierenarts)kosten wel redelijk betaalbaar, en anders kun je altijd nog vragen om te betalen in termijnen, daar zijn de meeste dierenartsen ook niet te beroerd voor. Ik zeg; niet doen.
Oud 03-06-2008, 15:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
En wat is de kans dat zoiets gebeurd? ('t was een binnenkat, toch?)
Ja, daarom dacht ik sowieso dat het onzin was. Tot ze dus van het balkon viel, op zondagavond Onderzoek, rontgenfoto's, hechten onder narcose, medicijnen, extra controle omdat het niet goed ging, nieuwe medicijnen, weer een controle... Afijn, het liep aardig op. Maar ik denk dat ik inderdaad maar een aparte spaarrekening ga open en daar zelf elke maand een vast bedrag naar doorschuif.

Bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 16:01
vilein
vilein is offline
Wij hebben twee katten hier rondlopen, die kosten (geloof ik) samen 20,- in de maand aan verzekeringen. Ik heb veel huisgenoten dus die kosten zijn niet hoog omdat we ze delen. Wij hebben vooral die verzekeringen genomen omdat het steriliseren van de katten dan gratis was.
Reageren

Regels voor berichten