Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2008, 04:32
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Door gemis aan ontwikkeling weet ik nieteens hoe je het beste in Nieuwegein kan geraken met het OV. Ik woon zelf in purmerend. Met de trein is dat dus 1.5 uur reizen, maar welke NS-station moet ik hebben? En hartje Nieuwegein is paar kilometer ten zuiden van de stad Utrecht, dus welke bussen moet ik nemen. En nog beter, staken ze nog? Graag hulp.
Oud 18-06-2008, 04:33
eatdrumseatcym_
oja, "De" trein en "het" OV

sorry.
Oud 18-06-2008, 08:25
martijn1985
martijn1985 is offline
www.9292ov.nl

Er gaat een tram vanaf utrecht centraal naar nieuwegein, dus je hoeft niet met de bus.
Oud 18-06-2008, 09:04
Verwijderd
Alleen de tram staakt ook, want die is van Connexxion.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:19
Verwijderd
Klopt, ik zou even kijken op de website van het GVU (www.gvu.nl) welke bus er naar Nieuwegein rijdt en wanneer die rijdt. GVU staakt namelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 17:05
MH
MH is offline
De bus gaat morgen weer rijden, de tram ook. Met allebei de lijnen (Nieuwegein Zuid/IJsselstein) kom je bij de haltes Zuilenstein, Batau Noord, Wijkersloot en Nieuwegein Centrum. Bij laatstgenoemde halte is ook een busstation, met stadsdiensten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 02:51
eatdrumseatcym_
Hey, bedankt. Ik moet er pas volgende week zijn.

Op 9292ov.nl staat dat het 4 strippen is om de bus te nemen van Station Utrecht Centraal naar nieuwegein, en dat dit maar E1.84 kost. Gaat het hier om een speciaal buskaartje dat je kunt kopen, of heb ik alsnog een 15 strippen kaart nodig?

Alvast bedankt voor de info
Oud 21-06-2008, 13:41
Verwijderd
Je kunt beter een strippenkaart kopen, dan heb je ook geen problemen met wisselgeld in de bus (buschauffeurs hebben namelijk heel erg weinig wisselgeld om veiligheidsredenen).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 07:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hey, bedankt. Ik moet er pas volgende week zijn.

Op 9292ov.nl staat dat het 4 strippen is om de bus te nemen van Station Utrecht Centraal naar nieuwegein, en dat dit maar E1.84 kost. Gaat het hier om een speciaal buskaartje dat je kunt kopen, of heb ik alsnog een 15 strippen kaart nodig?

Alvast bedankt voor de info
Het gaat hier om wat vier strippen van een 15-strippenkaart kost. Je hebt dus wel een 15-strippenkaart nodig
In de bus kun je ook een kaartje kopen, maar je betaalt dan het dubbele tarief van wat een 15-strippenkaart je zou kosten. In dit geval is dat dus €3.70.
Reageren

Regels voor berichten