Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2008, 23:19
Zowieso
Zowieso is offline
Wie kent het niet? Je ligt de hele tijd de draaien of je hoort weer wat of je hebt het te warm.. Opeens is het al 3 uur 's nachts

Het probleem is dat ik het ongeveer elke nacht heb nu, en als ik slaap dan ook nog heel onrustig dat ik steeds wakker word, heeft iemand tips?!
Oud 13-05-2008, 07:29
emma watson fan
emma watson fan is offline
Ik ken het probleem. Maar ik slaap altijd slecht

Als jij er inderdaad door de warmte last van heb(wat ik me goed voor kan stellen), gooi dan gewoon je raam open zodra de zon ervan af is en zolang de zon er nog op staat, je gordijnen dicht. Dat scheelt al een hoop in warmte. En als je dan de boel opengooit, gelijk alle ramen, dan waait het lekker door ^^

En verder...Uhm..De dag rustig afbouwen helpt bij mij niet, maar jij zou het kunnen proberen. Wat ik begrijp is dat de meeste mensen er baat bij hebben

Verder weet ik momenteel niet zoveel(hallo, het is nog vroeg!) maar ik wens je in ieder geval veel sterkte!
Oud 13-05-2008, 07:48
flyaway
flyaway is offline
Melatonine kun je in tabletjes kopen, is een lichaamseigen stof die ervoor zorgt dat je gaat slapen. Niet verslavend, je moet alleen wel even het goede tijdstip vinden om het in te nemen. Mn moeder merkte dat ze met een uur van tevoren het beste effect had, maar ik kan het beste 'm nemen als ik al ik bed lig te lezen en dan merk ik vanzelf wanneer ik moe word.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:13
Bloem
Bloem is offline
Zet een raam open als dat kan, frisse lucht zorgt voor een gezond "slaapklimaat". Drink 's avonds niet teveel en zeker geen caffeinehoudende drankjes. Probeer je niet meer te druk te maken 's avonds, ga voordat je gaat slapen een half uurtje lezen of iets anders dat je vast iets rustiger maakt. Probeer ongeveer hetzelfde slaappatroon aan te houden, ook in het weekend, zodat je een vast ritme krijgt. En probeer niet te piekeren, iets van yoga of meditatie zou kunnen helpen je hoofd leeg te maken waardoor je sneller in slaap valt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 14:39
Verwijderd
Je nickname is een spelfout.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:03
Zowieso
Zowieso is offline
Bedankt voor de tips ga het gelijk proberen vanavond!

Mijn nickname is geen spelfout, ik heet Zoe (zowie) en een vriendin van mij Sophie (so) en deze account is van ons samen, dus vandaar!
Oud 13-05-2008, 18:06
knijtert
knijtert is offline
Je bed is alleen om in te slapen (en te seksen)
Dus voor het slapen gaan is het beter om niet eerst nog te lezen, tv te kijken of wat dan ook te doen in bed.
Oud 13-05-2008, 18:10
Anika
Citaat:
Je bed is alleen om in te slapen (en te seksen)
Dus voor het slapen gaan is het beter om niet eerst nog te lezen, tv te kijken of wat dan ook te doen in bed.
Als ik niet kan slapen werkt lezen in bed juist altijd erg goed om in slaap te vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 22:05
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Heb 'k ook last van, vanaf dat het 25° en meer is overdag kan 'k dus amper slapen snachts ..
Ik vermoed dat het deels ook te maken heeft met het feit dat ik in de zomer/einde lente weinig aan sport doe door te warme temperaturen, waardoor myn lichaam gewoon "minder moe " is als het waren..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 08:19
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb er ook last van.. Gisteravond nog gefitnesst en zelfs een joint gerookt, maar op mijn kamer is t altijd zo freaking heet.. Slaap op zolder en kan absoluut niet met het raam open slapen (2 meter naast mijn huis is tegenwoordig een bouwplaats). Om 2 uur was ik nog wakker en vanochtend om half 8 werd ik weer wakker (op m'n vrije dag nog wel..) om niet meer te kunnen slapen.
Normaal heb ik er echt niet zo'n moeite mee en heb t ook echt niet heel warm of benauwd ofzo (ben juist een koukleum altijd) maar toch! Het lukt me gewoon niet om in slaap te komen.
Misschien heb je gewoon minder slaap nodig met deze warmte ofzo?
Oud 14-05-2008, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Wie kent het niet? Je ligt de hele tijd de draaien of je hoort weer wat of je hebt het te warm.. Opeens is het al 3 uur 's nachts

Het probleem is dat ik het ongeveer elke nacht heb nu, en als ik slaap dan ook nog heel onrustig dat ik steeds wakker word, heeft iemand tips?!
Volgens mijn moeder lig ik vanaf mijn 8e al tot minimaal 1 uur 's nachts naar het plafond te staren.
Een jaar of vier geleden bereikte dit zijn hoogtepunt en sliep ik gemiddeld 4 uur per nacht. Dus ook in de weekenden (tenzij ik flink had getankt in het weekend, dan sliep ik 8 uur, maar dan word je alsnog gebroken wakker). Uiteindelijk liep dit zo hoog op dat ik geen dag meer op tijd op mijn werk kwam en ik stond toen voor de keus; Lichte (in)slaappillen én een carriere óf werkeloos door het leven gaan. Dan is de keuze snel gemaakt (Ik weet, je bent nog maar 14 en het kan nog alle kanten op).

Het consult bij de huisarts verliep soepel en ik heb op proef 10 lichte inslaappillen meegekregen en ik heb zelf mijn voedingspatroon drastisch omgegooid (extra vitamines, minder snoepjes, en meer sla en wortelen knabbelen). Ik moet nu ongeveer één keer per week een inslaappil gebruiken om 'bij te slapen' en de rest van de nachten slaap ik ongeveer 6 (soms zelfs 7!!) uur per nacht.

Voor de 18+'ers die er last van hebben; Een paar hijsjes van een joint, terwijl ik al in bed lig, kunnen écht wonderen doen. Ikzelf word er uitgeruster door wakker en kan véél makkelijker de dag doorkomen. Met één joint doe ik dan een week ongeveer. Je moet alleen wel de discipline kunnen opbrengen om er voor de rest van af te blijven. In mijn geval is dat niet zo moeilijk, omdat ik niet meer kan functioneren als ik stoned ben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 17:48
Verwijderd
o en probeer van te voren geen cafeïne te drinken. Dingen als koffie en Redbull owso zorgen ervoor dat je te actief bent om te kunnen slapen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:24
Rogue562
Rogue562 is offline
Ik heb de laatste paar nachten ook last van slaaploosheid. Dit waarschijnlijk door de warmte. Nu houd ik mijn gordijnen zoveel mogelijk dicht met de zon en het raam zoveel mogelijk open, alleen helpt dit de laatste nachten niet echt meer. Ik merk ook dat ik overdag vermoeider ben dan anders.
Niet piekeren voordat ik ga slapen is wel iets wat zou werken. Ik merk dat ik vaak nog lang lig te malen over dingen en dan duurt het nog langer voordat ik in slaap val.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 17:19
Volk
Volk is offline
ventilatortje misschien een idee? Zorgt voor verkoeling. En overdag meer bewegen. Als je last hebt van de hitte is misschien zwemmen een optie? Een boek lezen voor het slapen gaan raad ik je af. Je zet er je hersenen mee aan het werk en blijft er wakker door, net als tv kijken en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 20:13
Verwijderd
Ik heb ook een ventilator gekocht en het raam zet ik 's avonds als het afkoelt open en dan 's nachts op een kier. Dat helpt me heel goed. Een kopje thee voor het slapen gaan werkt ook wel slaap opwekkend trouwens
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten