Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2002, 12:14
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Franeker: dodelijke steekpartij
Zaterdag (19-7-2002) omstreeks 02.50 uur werd gemeld dat er een vechtpartij plaatsvond bij een horecagelegenheid aan de Hofstraat in Franeker. Ook zou er met een mes gestoken zijn. Ter plaatse werden vier gewonden aangetroffen, waarvan drie ernstig. De gewonden zijn, een 27-jarige man uit Franeker, een 38-jarige man uit Dongjum, een 35-jarige inwoonster uit Franeker en een 26-jarige inwoner uit Franeker. De gewonden zijn overgebracht naar het MCL-Zuid in Leeuwarden. De 35-jarige inwoonster uit Franeker is onderweg naar het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken. De 27-jarige inwoner van Franeker kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. De andere twee gewonden zijn opgenomen. In verband met deze vechtpartij werden twee verdachten aangehouden, beiden 34-jarige inwoners van Franeker. De ene verdachte werd aangehouden op de Zuiderkade en had een mes in zijn bezit. Dit mes werd in beslag genomen. De andere werd aangehouden op de Hofstraat. De toedracht van deze vechtpartij c.q steekpartij is nog niet duidelijk. Op het lichaam van de vrouw zal sectie worden verricht. De recherche heeft de zaak in onderzoek.

De recherche heeft in de loop van zaterdag een aantal betrokkenen in deze zaak gehoord. Ook de verdachten zijn aan een eerste verhoor onderworpen. Tevens heeft de sectie op het lichaam van het slachtoffer plaatsgevonden, waarbij bleek dat zij door een aantal messteken was geraakt. Eén messteek raakte dat bij de slagader in de buik. De andere slachtoffers, die nog in het ziekenhuis liggen, zijn buiten levensgevaar. De aanleiding tot de vechtpartij c.q steekpartij is nog niet geheel duidelijk. In de horecagelegenheid ontstond irritatie tussen de twee verdachten en de overige bezoekers, waarop de verdachten door de barkeepers uit de zaak zijn gezet. Wat er zich buiten heeft afgespeeld, is nog niet duidelijk. De recherche werkt op dit moment met 10 man aan de zaak. De verdachten zijn in verzekering gesteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 12:21
tacidvs
tacidvs is offline
Als je de toedracht nog niet kent, hoe kún je dan van zinloos geweld spreken? Ik geef grif toe dat het niet lijkt op een conflict met enige klasse, maare... Loos gespeculeer altijd...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 12:31
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
eh ik woon daar en ik ken die vrouw, ze wou alleen maar die vent die dus doorgedraaid was en iedereen stak die op em afkwam, tegen houden omdat ie niet meer ophield met steken op iemand, en toen is ze daarbij zelf een aantal keer gestoken,
sorry dat ik dat er niet gelijk bij heb gezet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 12:36
tacidvs
tacidvs is offline
ok is inderdaad wel handig, da.
Oud 22-07-2002, 16:22
McCaine
McCaine is offline
Dus? Er wordt wel vaker iemand neergestoken. Kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen, als het niet een bijzondere reden heeft ofzo.
Oud 22-07-2002, 16:26
Nietzman
Nietzman is offline
Ik heb van horen zeggen dat het zo'n blanke was!

Het land uit! allemaal!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:34
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Dus? Er wordt wel vaker iemand neergestoken. Kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen, als het niet een bijzondere reden heeft ofzo.
Vind dat niet echt een normale opmerking, vind je zelf ook niet?? Net alsof er een bijzondere reden moet zijn, dat het dan wel erg is. Een steekpartij is altijd erg, er worden altijd onschuldige mensen geraakt! Op beide manieren, lichamelijk en/of geestelijk!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Divine Desire schreef:
Vind dat niet echt een normale opmerking, vind je zelf ook niet?? Net alsof er een bijzondere reden moet zijn, dat het dan wel erg is. Een steekpartij is altijd erg, er worden altijd onschuldige mensen geraakt! Op beide manieren, lichamelijk en/of geestelijk!!
Ja, tuurlijk is dat erg. Maar ik ga toch ook niet een topic openen iedere keer dat een kat ergens wegloopt ofzo? Das ook erg. Als een egeltje wordt overreden is dat ook erg. Als iemand een been breekt is dat ook erg. So?
Oud 22-07-2002, 17:57
Verwijderd
that's better.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:04
Verwijderd
tsja wat doe je eraan??? niks toch
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:33
Balance
Balance is offline
volgens www.zinloosgeweld.nl werden er in 1998 zo'n 20.000 tot 25.000 aangiften van geweld op straat gedaan. (nieuwere cijfers zag ik niet, had ook geen zin ver te kijken. Maar het schijnt steeds meer toe te nemen, staat er)

heel erg hoor, dat geval wat je noemt, maar 't gebeurd tegenwoordig zo veel dat men er niet eens meer raar van op kijkt.
behalve als het in je eigen omgeving gebeurd, dan zal iedereen het denk ik wel erg vinden.

maar daarom kan je niet verwachten dat iedereen op het forum het nou heel erg gaat vinden ofzo. het zegt mij (en waarschijnlijk meerderen) erg weinig eerlijk gezegd, al blijven zulke gevallen altijd in en in triest
Oud 23-07-2002, 13:05
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ach ja laten we halve wereld afmaken die kennen we toch niet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 15:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
ach ja laten we halve wereld afmaken die kennen we toch niet.
Laten we uitspraken opzettelijk verkeerd interpreteren! Way to go!
Oud 23-07-2002, 15:38
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Divine Desire schreef:

zulke dingen gebeuren regelmatig, er gaan dagelijks ook mensen dood in het verkeer, dat wil niet zeggen dat het niet erg is, maar imho wel dat het niet erg boeiend is voor veel mensen
Oud 30-07-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Als je de toedracht nog niet kent, hoe kún je dan van zinloos geweld spreken?
WTF bazel jij voor TOTALE onzin!!!
ALLE geweld is zinloos!!!
Damn
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:49
$_all.eyez.on.me_$
$_all.eyez.on.me_$ is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Ik heb van horen zeggen dat het zo'n blanke was!

Het land uit! allemaal!
ja man.....alle kaas derrrrrrrruit!!!!......
Reageren

Regels voor berichten