Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2008, 12:45
Zozozo
Zozozo is offline
Ik zit nog steeds een heel klein beetje te twijfelen over mijn studiekeuze en heb me dus nog niet ingeschreven. Maar nu hoorde ik van een klasgenoot dat dit al vóór 15 (?) mei had gemoeten. Die datum kende ik al, maar ik dacht dat dat alleen voor lotingsstudies geldde. Mijn klasgenoot beweerde echter dat je als je je nie voor 15 mei ingeschreven had, in de problemen kon komen met de studiefinanciering. Klopt dit, of heb ik nog wel even de tijd om door te twijfelen?

Mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2008, 16:20
Verwijderd
Voor niet-lotingsstudies geldt vaak geen uiterste inschrijvingstermijn. Het is alleen wel zo dat je je het beste op tijd in kunt schrijven, omdat de hogeschool/universiteit dat de tijd heeft alles te regelen en je niet het risico loopt te laat informatie over het begin van je studie, boekenlijst, collegekaart ed te krijgen. En als er veel animo is voor de studie kan het ook zijn dat de studie vol zit als je laat reageert. Voor de studiefinanciering geldt volgens mij ook geen bepaalde datum...al krijg je natuurlijk pas studiefinanciering vanaf het moment dat je ingeschreven staat voor een studie (dan kun je ook een overbrugging aanvragen voor de zomervakantie, geloof ik). Reken voor het regelen van studiefinanciering zeker een maand en het wordt 'achteraf betaald' (dus als je je in mei inschrijft, dan zou je het vanaf juli kunnen krijgen, volgens mij), alleen als er iets mis gaat, dan duurt het natuurlijk langer.

Als ik jou was zou ik me gewoon zo snel mogelijk inschrijven, dan voorkom je mogelijke problemen iig. En een inschrijving kun je natuurlijk ook weer wijzigen als je toch iets anders zou willen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 17:29
Nienna*
Nienna* is offline
1 september meen ik.
Maar kijk gewoon even op IB-groep of Studielink ofzo!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:41
Verwijderd
Citaat:
1 september meen ik.
Maar kijk gewoon even op IB-groep of Studielink ofzo!
Kan wel, maar dan kom je wel in de problemen met studiefinanciering waarschijnlijk. Ze raden je altijd aan op tijd te zijn met je aanmelding, omdat ze veel aanmeldingen moeten verwerken en het voor jou makkelijker is wanneer alles op tijd rond is; dan krijg je namelijk netjes op tijd alle informatie toegestuurd die je nodig hebt en kom je ook met studiefinanciering niet in de problemen. Maar het hoeft echt niet al voor 15 mei bij niet-lotingstudies, in juni ben je ook nog wel op tijd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:55
Gunkan
Gunkan is offline
Si... /me is met Andijvie

Omdat ik geen StuFi vang was mijn inschrijving in juli zelfs nog op tijd. ruim voor aanvang van het schooljaar had ik alle papierhandel afgewerkt. Ik kan me indenken dat het eea met Studielink zelfs nog sneller zal verlopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten