Advertentie | |
|
![]() |
|
Jullie vragen ons nu wel om een beetje jullie betoog te schrijven.
Afgezien daarvan heb ik persoonlijk geen probleem met homo's. Maar er zijn genoeg bevolkingsgroepen, met name die met een bepaalde religie die er een heel groot probleem van maken, en daar zou iets aan moeten gedaan worden.
|
![]() |
Oke, maar hoe vinden jullie het dan met adoptie van kinderen bij homostellen?
Vinden jullie het normaal dat ze alle recht hebben om een kind te adopteren? (let wel: alleen kinderen uit het binnenland, kinderen vanuit buitenland plaatsen ze niet in deze gezinnen omdat het in die landen niet geaccepeerd wordt!) Ik zelf ben van mening dat het niet verstandig is om een kind op te voeden als je homoseksueel bent, je geeft toch een beetje je leefstijl over als ouder.. en dus ook je seksuele geaardheid? toch? Of vinden jullie dat het echt alleen maar genetisch bepaald is en dus niet overdraagbaar is via contact? Stel je voor, je woont in een gezin die vaak zeggen dat ze het niet erg vinden als je homo zou zijn, of je woont in een streng gereformeerd gezin die er erg op tegen is en het je dus verbiedt. In het geval van de eerste situatie wordt je dan toch sneller homoseksueel, of zie ik dat verkeerd?? |
![]() |
||
Citaat:
Een homoseksueel stel is niet per definitie zwakbegaafd. En zo lang je niet zwakbegaafd bent mag je van mij ook gewoon een kind opvoeden. Er zijn genoeg hetereoseksuele stellen die ik ook niet in staat acht tot het fatsoenlijk opvoeden van een kind, en die mogen dat ook. Dat over die gezinssoorten heeft daarom ook alleen maar invloed op of je er voor uit durft te komen dat je op iemand van hetzelfde geslacht valt. Geloven jullie dan wel dat het een kwestie van opvoeding is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik het met Martino87 eens. Er zit voor mij geen verschil tussen ouders met een verschillend en met hetzelfde geslacht Beide paren kunnen slechte en goede opvoeders blijken. Dus, natuurlijk mogen homo's adopteren, niemand die daar slechter van wordt. |
![]() |
||
Citaat:
O ja, dan nog iets. Je vind het onverstandig als homoseksuelen een kind opvoeden omdat ze dan een levensstijl meegeven ze dus sneller homoseksueel zouden worden? Heb je iets tegen homoseksuelen, of vind je gewoon dat iedereen heteroseksueel moet zijn. Want het klinkt nu net alsof je het een slecht iets vind dat het kind ook homoseksueel zou kunnen worden.. Maar, zoek zelf eens effe meer informatie op. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Verder vind ik het onzin om te beweren dat je als homoseksuele ouders geen kind mag opvoeden terwijl er genoeg heteroseksuele koppels zijn die helemaal niets van het ouderschap snappen en hun kinderen verpesten. Ouders met psychische problemen/verslavingen/etc. geven hun leefstijl ook door, dáár krijg je pas labiele kinderen van, toch wordt daar weinig aan gedaan. Zolang er geen preventieve opvoedingscursus aan iederéén die een kind krijgt wordt gegeven vind ik niet dat je gezonde, normale homoseksuele koppels mag verbieden kinderen te nemen.
||
@ Morgan: Er zijn ook vrouwen die niks van lesbiënnes moeten hebben hoor.
Citaat:
|
Trouwens, homoseksualiteit is geen levensstijl, het is precies wat het woord zegt: een seksualiteit, niets meer en niets minder. Dat bepaalde mensen aan homoseksualiteit een bepaalde levensstijl menen te koppelen, tja... maar het is kort door de bocht om te beweren dat alle homo's nichten zijn of alleen maar rondneuken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst in de Psychologie Magazine (verantwoorde bron) heel artikel over dat sommige hersengebieden bij homo's actiever waren dan bij hetero's, en andersom, meer of minder bepaalde hormonen, en daardoor werden het relatief vaak voorkomen van timmerende lesbiennes en homofiele kappers (deels) verklaard. Maar goed, kan het artikel niet terugvinden en heb geen betere bronnen momenteel. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo wat de weerstand tegen het idee is? Het lijkt me een vrij sluitend argument tegen discriminatie als homofilie gewoon echt biologisch bepaald is, fijn toch als mensen meer in die richting denken tegenwoordig? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
@ vice, idd.
Eigenlijk mag dan niemand meer een kind adopteren, want je brengt je levenstijl toch over op een kind. Stel je toch eens voor dat een kind daar door beinvloed word. Ik vind dat homoseksuele stellen absoluut kinderen mogen adopteren, voor een deel eigenbelang, voor een deel zie ik gewoon weg geen bezwaar. Stel dat je getrouwd bent met een man, kinderen hebt en er achter komt dat je toch op vrouwen valt je kinderen komen bij jou wonen en je krijgt een vriendin. Dan zouden die kinderen dus weg moeten. Als je stel dat homoseksuele stellen geen kinderen mogen adopteren. Homoseksualiteit is zoals al eerder is gezegd geen keuze of gevolg van opvoeding. Het overkomt je, je kiest er niet voor. Het komt inderdaad in bepaalde families duidelijk vaker voor dan bij andere families. Dus wie weet is er inderdaad sprake van een genetisch aspect wat een rol speelt. Tot slot homoseksualiteit is niet zo zwart wit te benaderen als de ts doet |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het normaal dat homoseksuelen alle recht hebben om een kind te adopteren. Ik vind het verdrietig dat homoseksuelen geen kind op een normale manier kunnen krijgen. Dat er veel meer bureaucratie bij komt kijken, dat twee mannen eigenlijk al bijna geen kans hebben om een kind te adopteren, omdat de voorkeur uitgaat naar heteroseksuelen. Ik begrijp dat dat zo is, omdat het belang van een kind voorop staat. Maar dat kinderen beter af zouden zijn bij heteroseksuelen, is enkel omdat er zelfs in Nederland homoseksualiteit absoluut nog niet geaccepteerd wordt. Dat zie je wel aan jouw post. Ik heb verder de reacties na bovenstaande niet meer gelezen, sorry als ik dingen zeg die al gezegd zijn.
|
Het schijnt overigens zo te zijn dat jongens die worden geboren als 3e (of latere) jongen in het gezin vaker homoseksueel zijn dan jongens die als 1e of 2e jongen geboren worden. Ze denken dit te verklaren door aan te geven dat het moederlichaam na 2x een testosteronbom geproduceerd te hebben een afkeer krijgt van testosteron en daarom antistoffen produceert, waardoor een 3e of later jongentje een lagere testosteronspiegel krijgt, wat zou leiden tot homoseksualiteit
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 22-05-2008 om 23:35. Reden: spelfout :( |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De paar homo's die ik ken (...vreemd eigenlijk dat geen van mijn vrienden op hetzelfde geslacht valt, terwijl toch al m'n vrienden gewoon open zijn ertegenover? *peins*) zijn ook niet nichterig, maar hun interessen kloppen redelijk met het stereotyp (van eentje had ik het geraden voor hij uit de kast was binnen zijn studie, eigenlijk enkel om wat hij leuk vond en deed, niet om zijn gedrag of maniertjes ofzo). Maar goed, veel van de heteromannen die ik ken kloppen ook wel redelijk met het stereotyp ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Best ergerlijk trouwens hoe hard jij in de verdediging gaat. Is dat nou alleen omdat je zelf homo bent? Serieuze vraag, geen sneer richting jou. En over kappers en tuinbroeken; bij een deel van de homo's ligt de hoeveelheid oestrogene hormonen hoger dan bij de "normale" man. Volgens mij ligt het gehalte sowieso enigzins hoger, testosteron bij lesbiennes en oestrogeen bij homo's.
||
Citaat:
Daar leggen ze het verschil tussen man en vrouw uit door middel van de hersenen. Achterin het boek staat een bronnenlijst, dus daar kun je het terug vinden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
- Bijdragen aan een homovriendelijke omgeving op school, op het werk en in de sport
- Vervullen van een actieve internationale en Europese rol Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik dacht dat er in die opzichten allang niet meer werd gekeken naar of iemand homo is
||
Citaat:
@Morgan: O, ik heb ook een hekel aan zulk soort boeken. Maar onderzoeken zijn natuurlijk sowieso generaliserend en natuurlijk zijn er oorzaken voor homoseksualiteit aan te wijzen. Ik vind dat zelf niet echt interessant, het gaat niet om de oorzaken maar om de gevolgen.
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Het is gewoon heel irritant dat sommige mensen graag alle stereotypes willen onderzoeken, en er niet bij nadenken dat er ook mensen zijn die tegen een stereotype opboksen omdat ze zo helemaal niet zijn, maar er wel altijd mee in verband worden gebracht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Het punt is dat die rechten door bepaalde personen (bijna) niet erkend worden, of volkomen genegeerd worden (denk aan ambtenaren die geen homostellen willen trouwen..). Het COC is dus nog steeds nodig om die rechten te verdedigen, al zouden we willen dat het niet nodig zou zijn.
|
Dat niet alleen, het is voor homo's/bi's soms ook fijn om met andere homo's/bi's in contact te komen. Die praatgroepen zijn bijvoorbeeld erg handig voor mensen die nog niet uit de kast zijn en hoe je beste met bepaalde situaties om kan gaan. Er zijn nog steeds volwassenen die het niet accepteren dat hun kind homo of bi is.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
geen bloed doorgeven? dat is toch dan in strijd met de grondwet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Tieners en pubers over homoseksualiteit michelleevdw | 138 | 03-10-2012 18:34 | |
De Kantine |
Jouw nacht Bongalientje | 500 | 09-09-2007 14:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
GroenLinks wil "roze" taakstraffen tegen homohaat Gatara | 50 | 19-04-2006 02:51 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat vinden jullie van Homoseksualiteit in het algemeen? February | 8 | 28-10-2004 18:06 | |
Algemene schoolzaken |
Expreszo *** Sido *** | 23 | 13-10-2004 15:47 |