Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik neem aan dat als je de functionaliteit weet met gebruik van een crosslink, je ook wel een share kan aanmaken op je desktop pc.
Deze share zou je dan ook kunnen benaderen via je laptop als deze is ingeschakeld op het wireless netwerk. 2 sites om je te helpen:
|
Ook dat zou heel erg leuk zijn, maar de router waar ons internet vandaan komt staat bij de buren. We hebben tijdelijk een pact met hen zodat we internet hebben tot het weer mogelijk is zelf iets aan te sluiten (gecompliceerd verhaal). Dus dat is nu in ieder geval geen optie.
Is er echt geen apparaatje waarmee ik de snelheid die ik van mijn kabeltje krijg kan uitzenden met een soort verbindingsbrug? Zodat mijn putertje gaat werken als een soort router, en mijn laptop daaraan kan?
|
Hmm, ik was in de veronderstelling dat netwerkkaarten alleen internet ontvingen... Maar ik kan dus een netwerkkaart kopen die het internet dat hij binnen krijgt via een draadje omzet de lucht in zodat mijn laptop het uit de lucht kan zuigen? Indd dan een netwerkbruggetje bouwen oid... Morgen misschien maar eens gaan snuffelen bij de computerland naar zo'n ding.
|
Verwijderd
|
Nee. Je koopt een netwerkkaart (Wifi of gewoon old-fashioned bedraad).
Als je een bedrade netwerkkaart koopt (kost dus rond de €10), kun je gewoon het volgende doen: Internet > draad > desktop, onboardkaart Netwerkkaart > crosskabel > laptop Via Internet Connection Sharing (ICS) in Windows kun je dan alsnog het internet delen als je de laptop hebt aangesloten op je desktop via de crosskabel ![]() |
![]() |
|
Mijn lieve huisgenoot had nog een oude netwerkkaart liggen, en nu werkt het indd gewoon prima. Thanks you people
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|