Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 18:47
Meadow
Meadow is offline
Sinds ik mijn laptop heb gekocht zit ik steeds te hannessen met het overzetten van bestanden. Mijn laptop en desktop hebben allebei maar 1 werkende LAN-poort (mijn pc heeft er 2 onboard, maar mijn mobodrivers ondersteunen er duideliik maar 1). Dus als ik dingen wil overzetten moet ik klooien met een UTP crosscable, waardoor ik op mijn desktop tijdelijk geen internet heb, waarna ik het internet opnieuw moet configureren en vaak moet rebooten om het weer aan de gang te krijgen. Wat ik mij afvroeg is of het mogelijk is om bijvoorbeeld en zendertje in een USB poort van mijn desktop te steken wat een gedeelte van mijn bandbreedte kan delen met mijn laptop, die uiteraard wireless lan kan ontvangen. Een soort verbindingsbrug als het ware.

Het zou natuurlijk nog makkelijker zijn om mijn laptop aan te sluiten op onze hub/switch dinges, maar die zit helaas vol. Zou het evt mogelijk zijn om twee hubs/switches in serie te schakelen zodat ik toch een tweede kabel kan trekken?

Of andere ideeën?

Dank!
Oud 26-05-2008, 20:01
Moonspell
Moonspell is offline
Ik neem aan dat als je de functionaliteit weet met gebruik van een crosslink, je ook wel een share kan aanmaken op je desktop pc.

Deze share zou je dan ook kunnen benaderen via je laptop als deze is ingeschakeld op het wireless netwerk.

2 sites om je te helpen:
good luck.
Oud 26-05-2008, 20:23
Meadow
Meadow is offline
Ik snap wat je zegt, maar dan heb ik wel eerst iets nodig waaruit draadloos indernet komt. Ik heb namelijk niets wat uitzendt... Hoe bestanden delen werkt weet ik wel, dat doe ik indd via mijn crosslink, maar ook met mijn huisgenoten over de LAN. Mijn probleem ligt niet daar, maar in een permanente, handige manier om mijn laptop aan mijn thuisnetwerk te riggen, zonder dat het thuisnetwerk an sich wireless properties heeft...
Oud 26-05-2008, 20:29
Verwijderd
Dan kun je inderdaad een switch/hub erbij kopen en die bij je huidige switch erbij pluggen (via de uploadpoort van de een in de ander, staat normaal gesproken ook besproken in de handleiding van zo'n ding). Dan heb je idd gewoon weer de ruimte om meer computers in te pluggen.
Een andere oplossing zou zijn om een andere netwerkkaart (gewoon bedraad) in je desktop pc te hangen en daarmee je bestanden te delen. Hiermee zou je via ICS gewoon met je laptop en desktop op internet moeten kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 20:46
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Ik snap wat je zegt, maar dan heb ik wel eerst iets nodig waaruit draadloos indernet komt. Ik heb namelijk niets wat uitzendt... Hoe bestanden delen werkt weet ik wel, dat doe ik indd via mijn crosslink, maar ook met mijn huisgenoten over de LAN. Mijn probleem ligt niet daar, maar in een permanente, handige manier om mijn laptop aan mijn thuisnetwerk te riggen, zonder dat het thuisnetwerk an sich wireless properties heeft...
Voor 4 tientjes heb je een router die wireless uit kan zenden

En je hebt tevens de mogelijkheid wireless te werken, plus dat je niet eerst kabels hoeft aan te sluiten.

(nadeel; weten hoe je het moet aansluiten)
Oud 26-05-2008, 21:15
Meadow
Meadow is offline
Ook dat zou heel erg leuk zijn, maar de router waar ons internet vandaan komt staat bij de buren. We hebben tijdelijk een pact met hen zodat we internet hebben tot het weer mogelijk is zelf iets aan te sluiten (gecompliceerd verhaal). Dus dat is nu in ieder geval geen optie.
Is er echt geen apparaatje waarmee ik de snelheid die ik van mijn kabeltje krijg kan uitzenden met een soort verbindingsbrug? Zodat mijn putertje gaat werken als een soort router, en mijn laptop daaraan kan?
Oud 26-05-2008, 21:16
Verwijderd
Dat noemt men dus een netwerkkaart. Kun je gewoon voor €10,- halen en dat werkt prima via Internet Connection Sharing
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:25
Meadow
Meadow is offline
Hmm, ik was in de veronderstelling dat netwerkkaarten alleen internet ontvingen... Maar ik kan dus een netwerkkaart kopen die het internet dat hij binnen krijgt via een draadje omzet de lucht in zodat mijn laptop het uit de lucht kan zuigen? Indd dan een netwerkbruggetje bouwen oid... Morgen misschien maar eens gaan snuffelen bij de computerland naar zo'n ding.
Oud 26-05-2008, 21:28
Verwijderd
Nee. Je koopt een netwerkkaart (Wifi of gewoon old-fashioned bedraad).
Als je een bedrade netwerkkaart koopt (kost dus rond de €10), kun je gewoon het volgende doen:
Internet > draad > desktop, onboardkaart
Netwerkkaart > crosskabel > laptop
Via Internet Connection Sharing (ICS) in Windows kun je dan alsnog het internet delen als je de laptop hebt aangesloten op je desktop via de crosskabel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:29
Meadow
Meadow is offline
Ahzo! Ik snap . Ik had je post iets anders geinterpreteerd (nogal scheel van een opdracht waar ik aan bezig ben).
Oud 26-05-2008, 23:30
Meadow
Meadow is offline
Mijn lieve huisgenoot had nog een oude netwerkkaart liggen, en nu werkt het indd gewoon prima. Thanks you people . Beetje suf dat ik er zelf niet op gekomen was . Was erg lekker voor mijn opdracht ook, twee computers met internet naast elkaar , dit is en blijft een hit.
Reageren

Regels voor berichten