Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2008, 12:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds een tijdje steeds last van schimmel in mijn koffiepot (die glazen pot voor het koffiezetapparaat). Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik er wel eens een restje koffie in liet staan maar dat gooi ik nu altijd weg en dan spoel ik hem om maar ik heb het nu nog steeds. Waarschijnlijk komt het steeds opnieuw weer terug. Ik heb hem al een aantal keren gewoon grondig afgewassen met afwasmiddel maar blijkbaar is dat niet genoeg. Ik durf alleen niet zomaar iets anders te gebruiken omdat je er wel uit drinkt natuurlijk. Ik vind het echt enorm ranzig en verder ben ik helemaal niet vies ofzo, was regelmatig af en m'n kamer is ook gewoon netjes en schoon dus ik stoor me er echt aan maar weet iemand hoe ik het echt goed en blijvend weg kan krijgen?
Oud 23-05-2008, 13:15
martijn1985
martijn1985 is offline
Je zou soda kunnen proberen, de pot vullen met heet water en 2 eetlepels soda en dan een nachtje laten staan. Daarna ff goed omspoelen en dan kun je er rustig uit drinken. Werkt trouwens ook goed tegen theevlekken in een theepot.
Oud 23-05-2008, 13:21
Verwijderd
Ik gebruik vaak een bruistablet (voor het schoonmaken van een kunstgebit) om kannen enz. weer goed schoon te krijgen.
Dit helpt vooral tegen bruine aanslag maar misschien ontsmet het ook dus helpt het tegen de schimmel?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 16:12
MTpower
MTpower is offline
Inderdaad met soda (en water ), even goed warm maken (kan gewoon door dat ding aan te zetten met pot erop). En dan eventjes laten staan. Daarna nog even goed schoonmaken en uitspoelen. Zou toch moeten werken
Oud 23-05-2008, 16:15
Verwijderd
Mijn moeder heeft mij altijd geleerd dat je zo'n machine schoonmaakt door er azijn en water door heen te laten lopen, en dan nog een keer of twee water om de azijn weg te spoelen. Ontkalkt de boel ook mooi van!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mijn moeder heeft mij altijd geleerd dat je zo'n machine schoonmaakt door er azijn en water door heen te laten lopen, en dan nog een keer of twee water om de azijn weg te spoelen. Ontkalkt de boel ook mooi van!
Dat is om de binnenkant van het koffiezetapparaat (en eventueel de pot) te ontkalken idd en dat doe ik al regelmatig maar dood dus blijkbaar niet m'n schimmel

Ik heb nu nu net van die bruistabletten gekocht en heb er twee met heet water in die pot gegooid nadat ik hem even goed afgewassen had. Laat het nu nog ff staan en dan kijken hoe het gaat. Soda ging alleen per kilo ofzo dus dat jat ik wel mee bij m'n moeder als ik weer eens thuis ben.
Oud 23-05-2008, 18:11
martijn1985
martijn1985 is offline
maar een kilo soda kost nog steeds niets, en het bederft ook niet. Daarbij is het ook goed om glazen te ontvetten, gootstenen te onstoppen, etc..
Oud 23-05-2008, 18:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Daar hebben wij ook last van hier in huis. Maar ik heb een huisgenootje die altijd koffieresten in de pot laat zitten en de filter ook, en op die filter zit ook schimmel. Gatver en zij is de enige die hier koffie drinkt. Hm. Ik ga dan ook maar eens dat ding met soda schoonmaken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 22:00
Verwijderd
gewoon een nieuwe kopen, kost een paar euro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten