Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2008, 13:47
HenkMul
HenkMul is offline
Sinds een paar maanden is het plastic laminaat - waar je foto op te vinden is - een centimeter of vier ingescheurd. Slechts met een zorgvuldige blik valt het op, maar douanelui hebben afgezien van wat drugsperikelen vrij weinig andere zaken aan het hoofd hebben. Mijn harses op de foto is nog wel goed waar te nemen en ook de rest van de informatie die er te vinden is, is intact; de scheur is dus het enige storende element. Bij deze dus mijn vraag: weet iemand wat de richtlijnen zijn voor een correct paspoort of heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?
Oud 29-07-2008, 14:40
Verwijderd
Ik heb even gezocht op internet en een kapot paspoort is in principe niet geldig. Ik denk dat je het beste even langs het gemeentehuis kan vragen of je met dit paspoort nog kan reizen. Voor een identiteitscontrole o.i.d. in nederland zal het niet uitmaken, maar bij de douane van een "ver" land kan het wel uitmaken.
Oud 29-07-2008, 15:21
Verwijderd
ongeldig ja
Oud 30-07-2008, 09:10
Cartosa
Cartosa is offline
Douane is meestal niet zo streng op beschadigde paspoorten maar luchtvaartmaatschappijen wel.
Oud 30-07-2008, 16:16
Verwijderd
Bij mij was er een hoekje van m'n ID-kaart af (+/- 1 cm). Had ik met plakband vastgemaakt, maar deden ze verder ook niet moeilijk over.
Oud 31-07-2008, 11:30
Guissie
Guissie is offline
Ongeldig. Bovendien halen ze een paspoort tegenwoordig steeds vaker door zo'n scan-gleuf. En met zo'n scheur erin kan dat natuurlijk wat problemen opleveren..
Oud 01-08-2008, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ongeldig. Bovendien halen ze een paspoort tegenwoordig steeds vaker door zo'n scan-gleuf. En met zo'n scheur erin kan dat natuurlijk wat problemen opleveren..
Helemaal als je buiten de EU op vakantie gaat.
Oud 01-08-2008, 19:02
Vinniebar
Vinniebar is offline
Ze scannen de chip, dus waarom zou een scheur(tje) dan problemen geven?
Oud 01-08-2008, 23:08
akumabito
akumabito is offline
Nog niet overal kunnen ze die chips scannen. In veel plaatsen kunnen ze alleen die code lezen onderaan de pagina met het apparaatje. Als je rondreist buiten Westerse landen, of kleine grensovergangen bezoekt kan het zelfs nog zijn dat ze alles met de hand controleren..
Oud 04-08-2008, 14:21
HenkMul
HenkMul is offline
Bedankt voor jullie reacties! De algehele opinie is duidelijk: tijd voor een nieuw paspoort. Ik denk dat ik idd maar voor de bijl moet gaan, hoewel de kanttekening (die ik eerder nog niet heb gemaakt) nog steeds in het achterhoofd speelt dat ik op korte termijn slechts met de Thalys naar Parijs ga - uit ervaring weet ik dat de check in de trein door een mollig, nietszeggend conducteurtje wordt gedaan en douane-achtige taferelen ook niet echt voorkomen op Gare du Nord.

Regels voor berichten