Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2008, 21:29
Femic
Femic is offline
Ok beetje onduidelijke topictitel misschien, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een website gemaakt (alweer een tijdje geleden) en die gewoon helemaal in HTML geschreven. De site bestaat dus uit allemaal losse html bestandjes. Nu wil ik de website tijdelijk aan iemand overdragen, die 'm dan gaat bijhouden (geen structurele dingen aanpassen, maar tekstjes toevoegen enzo), maar diegene heeft de ballen verstand van HTML. Kan ik de website nu simpel omzetten naar een programma ofzoiets dat simpel is in het gebruik, zodat zij de website kan gaan bijhouden? Iemand had het over frontpage, hoe werkt dat ongeveer en kan ik dat ergens gratis downen? Ik heb niet zoveel verstand van website-bouw-programma's, het enige dat ik gebruik is textpad haha! Bij voorbaat thanks..
Oud 22-05-2008, 07:25
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
frontpage is niet gratis maar je kan er wel gewoon je html bestanden mee openen
Oud 22-05-2008, 07:34
freyk
freyk is offline
Frontpage is een wysiwyg (what you see, is what you get) html editor, maar de meeste websitebouwers, die ik ken, zweren het bij adobe's Dreamweaver.
Een redelijk alternatief voor deze commerciele pakketen is bijvoorbeeld KompoZer.
Oud 22-05-2008, 12:40
Verwijderd
Frontpage heeft ook volledige HTML source editing modus.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 19:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
hoe werkt dat ongeveer en kan ik dat ergens gratis downen? Ik heb niet zoveel verstand van website-bouw-programma's, het enige dat ik gebruik is textpad haha! Bij voorbaat thanks..
Nog even ter verduidelijking: je laad je bestanden in met een "wysiwyg html bouw programma".
Deze leest je html bestand in en geeft dan alles in een formaat weer, wat net zo lijkt als je de site opent in een browser.
Bijvoorbeeld, voor een stukje Button-code wordt er een bewerkbaar knopje weergegeven, voor tekst-opmaakcode -> tekst met opmaakbare tekst, enz.
Natuurlijk heeft iedere wysiwyg wel een optie om htmlcode weer te geven.

Conclusie: Je moet haar dan aanraden om de nieuwspagina door haar met een wysiwyg editor te laten bewerken moet je haar dan aanraden.
Oud 23-05-2008, 11:09
ILUsion
ILUsion is offline
Frontpage bestaat trouwens niet meer Maar Dreamweaver is inderdaad een goed pakket waar je vrij makkelijk mee kan omspringen
Oud 26-05-2008, 18:00
Femic
Femic is offline
Maar dus niet gratis..? Ik ga die KompoZer eens bekijken.

Thx voor de reacties!
Oud 26-05-2008, 20:23
ILUsion
ILUsion is offline
Als het voor niet te lang is (30 dagen), bestaat er nog steeds de trial

Maar Kompozer/Nvu valt ook goed mee (ik begrijp enkel niet dat ze dat pakket al zo vaak van naam laten switchen hebben: Mozilla Composer > Nvu > Kompozer en ze bestaan nog steeds alledrie naast elkaar, als ik me niet vergis).
Oud 26-05-2008, 20:50
Femic
Femic is offline
Het is voor 8 maanden (waarin ik wel de major layout dingen enzo doe, maar niet het wekelijks onderhoud), dus een trial is niet echt een optie. Dat Kompozer ziet er echter prima uit voor mijn doeleinden, dus dank!
Oud 26-05-2008, 21:01
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
(ik begrijp enkel niet dat ze dat pakket al zo vaak van naam laten switchen hebben: Mozilla Composer > Nvu > Kompozer en ze bestaan nog steeds alledrie naast elkaar, als ik me niet vergis).
Het zijn allemaal forks van elkaar, ILUsion.
NVU is een fork van mozilla compozer (nvu wordt niet meer geupdate) en Kompozer is een fork van nvu (laatste update was van 2007).
Reageren

Regels voor berichten