Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 15:55
Verwijderd
Hallo,

Ik snap niet precies wat ze met de volgende zin bedoelen.

"Om de marktpositie te consolideren wordt gezocht naar geschikte partners in Europa. Men verwacht hiervan een betere marktbenadering (Sales & Marketing) en kostenvoordeel op productontwikkeling".

Wie kan uitleggen wat hiermee bedoeld wordt?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2008, 19:10
AzN
AzN is offline
Het bedrijf waarover dit stukje tekst gaat, overweegt te fuseren met andere Europese bedrijven. Ze verwachten dat ze hierdoor hun klanten beter kunnen 'bereiken' (bijv. door 'n groter aantal verkooppunten of grootschaligere advertentiecampagnes) en dat 't ontwikkelen van nieuwe producten relatief goedkoper zal worden.

Ik lul maar wat hoor , zo zou ik 't interpreteren in ieder geval.
Oud 03-06-2008, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Het bedrijf waarover dit stukje tekst gaat, overweegt te fuseren met andere Europese bedrijven. Ze verwachten dat ze hierdoor hun klanten beter kunnen 'bereiken' (bijv. door 'n groter aantal verkooppunten of grootschaligere advertentiecampagnes) en dat 't ontwikkelen van nieuwe producten relatief goedkoper zal worden.

Ik lul maar wat hoor , zo zou ik 't interpreteren in ieder geval.
Zoiets dacht ik ook.

Maar als ik "consolideren" opzoek krijg ik dit als betekenis.

"Consolideren (samenvoegen) is het bij elkaar optellen van financiële cijfers van een onderneming en dochterondernemingen.

In principe niets meer dan het optellen van de Balansen en Winst & verliesrekeningen waarbij interne schuldverhoudingen uiteraard moeten worden uitgefilterd zoals:

Een schuld van een dochter aan de moedermaatschappij voor goederen die de moedermaatschappij aan de dochtermaatschappij levert".

Ik kan nog niet echt snappen hoe ik dit moet zien tov de marktpositie.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 19:54
AzN
AzN is offline
Gokje:
De financiële cijfers van 'n bedrijf noem je ook wel 'marktpositie', daarom zou je ook wel kunnen schrijven: "Om de financiële cijfers te consolideren wordt gezocht naar geschikte partners in Europa."
Oud 04-06-2008, 21:23
Go
Go is offline
Citaat:
Hallo,

Ik snap niet precies wat ze met de volgende zin bedoelen.

"Om de marktpositie te consolideren wordt gezocht naar geschikte partners in Europa. Men verwacht hiervan een betere marktbenadering (Sales & Marketing) en kostenvoordeel op productontwikkeling".

Wie kan uitleggen wat hiermee bedoeld wordt?

Alvast bedankt!
Om de concurrentiepositie van het bedrijf te verbeteren, wordt gezocht naar geschikte bedrijven om mee samen te werken. Men verwacht hierdoor beter in te kunnen spelen op wat de klant wil, om het product beter in de markt te kunnen zetten (bijv. in een iets hoger segment), en bovendien wenst men door samenwerking kosten te kunnen besparen bij het uitbreiden en verbeteren van het product.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 13:00
Verwijderd
Oke, bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten