Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 20:37
Verwijderd
Volgens mij worden er STUKKEN meer mensen depressief van een verliefdheid dan dat er gelukkig van worden.

Ik kan best geloven dat wederzijdse verliefdheid mooi is, maar is het de ontelbare keren dat het niet losloopt en je zo er onderdoor krijgt wel waard?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 20:43
Roozie
Roozie is offline
nee, op dit moment weegt mijn leven zonder verliefdheid zwaar tegen een leven met verliefdheid op! Voel me veeel gelukkiger!
Oud 30-07-2002, 20:53
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
ik vind van wel, je krijgt er heeel veel voor terug..
en soms loopt het mis ja, maar daar kom je wel weer overheen..
en met verliefdheid zijn ook veel mensen uit een depressie gekomen..
ik denk dat er meer mensen gelukkig zijn met hun relatie dan dat er mensen depressief zijn geworden na het mislopen van een relatie..
Oud 30-07-2002, 21:26
Verwijderd
Nja.. dat je echt depressief wordt van verliefdheid lijkt me een beetje overdreven..

en er zijn ook zat mensen die depri worden van niet verliefdheid.. tis maar hoe je het bekijkt..

En als ik me bedenk.. de mooie dingen die ik eruit gekregen heb, wegen zeker op tegen de slechte dingen..

alles heeft zo zn negatieve kant toch?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:38
Severus
Severus is offline
Citaat:
seCond ChoiCe schreef:
Volgens mij worden er STUKKEN meer mensen depressief van een verliefdheid dan dat er gelukkig van worden.
100% mee eens. Ik ben het bewijs ervan.

Ripper
Oud 31-07-2002, 01:50
Kazanka
Kazanka is offline
Love is a cruel habbit in any way, some call it heaven and like to stay, others call it hell and rot away
Oud 31-07-2002, 12:11
Amoa
Amoa is offline
Kazanka zei:
some call it heaven and like to stay, others call it hell and rot away
Die is goed! En waarschijnlijk zit er nog een waarheidsgehalte in ook.
Als je verliefd bent voel je je helemaal gelukkig, wat is er mooier dan dat? Beantwoorde liefde! Dat kun je (helaas) niet zelf regelen. Maar als je onbeantwoorde liefde hebt dan zet je die persoon toch gewoon uit je kop en bedenk je negatieve dingen van hem/haar?!
Stel je hebt een relatie maar het loopt uit op niets, dan ben je een tijdje in een dip, maar bedenk wel dat je van te voren een fantastische tijd hebt gehad.
M.a.w.: Liefde is positief, I call it heaven and I like to stay
Oud 31-07-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Amoa schreef:
Kazanka zei:
some call it heaven and like to stay, others call it hell and rot away
Die is goed! En waarschijnlijk zit er nog een waarheidsgehalte in ook.
Als je verliefd bent voel je je helemaal gelukkig, wat is er mooier dan dat? Beantwoorde liefde! Dat kun je (helaas) niet zelf regelen. Maar als je onbeantwoorde liefde hebt dan zet je die persoon toch gewoon uit je kop en bedenk je negatieve dingen van hem/haar?!
Stel je hebt een relatie maar het loopt uit op niets, dan ben je een tijdje in een dip, maar bedenk wel dat je van te voren een fantastische tijd hebt gehad.
M.a.w.: Liefde is positief, I call it heaven and I like to stay
Ja, jij zet het dan wel weer heel erg makkelijk neer! Iemand uit je hoofd zetten is vaak absoluut niet makkelijk..

Maarreuh.. ik vind het op een bepaalde manier trouwens wel kloppen.. Want veel mensen worden ongelukkig van geen liefde hebben, maar daar worden ze ongelukkig van omdat het fenomeen liefde bestaat..

Maar goed, als ik naar mezelf kijk.. Een relatie achter de rug van 20 maanden, ronduit heerlijke tijd gehad.. kheb het kutte van het uitmaken en alles daar zeker wel voor over gehad, en het heeft mij als persoon weer laten groeien, oftewel dichterbij het volmaakte geluk laten komen..

Ik denk dat liefde iets onmisbaars is, het leert je, het laat je fouten maken waar je van leert.. het maakt je sterker door de moeilijkheden die je moet doorstaan. Zonder liefde zou iedereen elkaar lopen afslachten, je houdt immer van iemand, dus waarom niet.. als iemand jou irriteert, waarom niet klaboem, je geeft toch om niemand.. Liefde is ook hetgeen dat de wereld draaiende houdt..

Hmz.. maar kgeloof dak dr ietsje te diep op in ga
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:05
Verwijderd
Het is iig een risico dat ik wel durf te nemen.

Als je er goed over nadenkt, draait eigenlijk alles om liefde. Liefde voor hobbies en werk, liefde voor naasten, liefde voor van alles. Zonder liefde is het leven leeg .. en een permanente leegte is veel erger dan de mogelijke gevolgen van een stukgelopen relatie (psychisch gezien op de lange termijn).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Het is iig een risico dat ik wel durf te nemen.

Als je er goed over nadenkt, draait eigenlijk alles om liefde. Liefde voor hobbies en werk, liefde voor naasten, liefde voor van alles. Zonder liefde is het leven leeg .. en een permanente leegte is veel erger dan de mogelijke gevolgen van een stukgelopen relatie (psychisch gezien op de lange termijn).
en dat bedoelde ik dus nu eigenlijk te zeggen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:52
Amoa
Amoa is offline
Dusjcrib schreef: zie topic.
Ik snap wat je probeert te zeggen, zoals ******** het uitlegt, maareh, ik ga ff op wat details in, hehe.
Je zegt: Ik denk dat liefde iets onmisbaars is, het leert je, het laat je fouten maken waar je van leert.. het maakt je sterker door de moeilijkheden die je moet doorstaan. Zonder liefde zou iedereen elkaar lopen afslachten, je houdt immer van iemand, dus waarom niet.. als iemand jou irriteert, waarom niet klaboem, je geeft toch om niemand.. Liefde is ook hetgeen dat de wereld draaiende houdt.. Waarom laat liefde je fouten maken, waarom zorgt liefde voor moeilijkheden die je moet doorstaan? Bij mij doet liefde juist het omgekeerde, alleen maar goeds!
Ook al ben je met je hoofd in de wolken, probeer wel met beide benen op de grond te blijven staan!!
Wat bedoel je met klaboem, je geeft toch om niemand.. ?
Oud 31-07-2002, 23:21
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
.. en een permanente leegte is veel erger dan de mogelijke gevolgen van een stukgelopen relatie (psychisch gezien op de lange termijn).
dat bedoel ik nu net, het feit dat ik weet dat "liefde" bestaat, maakt het voor mij soms des te moeilijker wetende dat ik het niet heb (wederzijdse liefde dan wel te verstaan)

ach, fuck it, tkan allemaal de lucht in sè!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:27
rozijntje
rozijntje is offline
beantwoorde liefde moet prachtig zijn... toch spijtig dat ik dat niet ken.

maar onbeantwoorde liefde is echt... je gaat eraan kapot. ik ga er althans aan kapot.
maar der zijn ook wel schone momenten ze. het begin van zo'n verliefdheid, als die heviger begint te worden, dan kan je echt dagen op wolken lopen.
Reageren

Regels voor berichten