Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je de gebruikers verkeerd inschat. Handen omhoog van hen die het iets interesseert dat hun huisgenoten ook geband worden als zij dat wel worden....
![]() Ziggo heeft een marktaandeel van 35% ![]() Dat noem ik geen kleine speler meer. Kan je een IP ban dan niet alsnog opleggen bij de eerste overtreding? Dittrich heeft gisteren geloof ik nog gepost dat het maar twee klikken was om een ban toe te voegen. Dat lijkt me dan toch veel eerlijker? |
![]() |
||
Citaat:
![]() De meerderheid hou je er wel mee tegen, anders was dit toch ook geen probleem geweest? Je zal nooit iedereen altijd buiten kunnen houden, maar het helpt wel degelijk. En met het voorbeeld van Bever heb je meteen wel de meest extreme. Als je kijkt hoe dat staat ten opzichte van de totale hoeveelheid bans zijn het uitzonderingen, waarvan bever echt de meest extreme is.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: wat Ieke zegt. De huidige methode is imo de eerlijkste want er wordt geen onderscheid gemaakt tussen 'bekende' leden (zoals Mephisto, waarvan iedereen weet dat Tigerly geen uc is bijv.) en 'onbekende' leden (de overgrote meerderheid). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ging er echter om dat 'gemak' geen argument voor of tegen IP-bans is. Het is gewoon de eerlijkste methode. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Mja, die zal je altijd hebben. Maar de meesten zijn niet zo handig als bever en nog enkele anderen. Ze komen dan misschien wel terug van een ander adres (op school oid) een enkele keer en dan pak je ze. Maar als je het ze makkelijk maakt door alleen op nick te bannen zie je mensen veel sneller terug. Ik heb ook genoeg bans zonder ipban gegeven om het effect daarvan te zien. Die zie je veel sneller en meer terug dan de mensen waarbij je wel het ip hebt meegenomen. Citaat:
Dat het te omzijlen is is duidelijk, maar je moet het ze niet makkelijker maken dan het al is. Het systeem werkt best redelijk en bovendien heb je ook nog eens meer gevolgen aan een ban. Omdat ik van mening ben dat de meesten best redelijk zijn zie ik het toch als een extra reden om je soms een beetje in te houden.
||
Citaat:
Van een ander adres gaan forummen is imo weer wat anders. Als ze thuis al niet kunnen ben je een heel eind, de meeste mensen forummen toch thuis. Om nu weer speciaal naar de mediatheek te gaan om te gaan zitten forummen is voor de meesten een stap te ver, net als dat je bij je vriendje oid zit, dan heb je ook wel wat anders te doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, dat heeft weer andere nadelen, dus ach.
|
Echt dynamische (veel belgische vooral) worden ook niet gebanned. Vrij zinloos lijkt me. Maar in meerderheid blijken ip's redelijk lang hetzelfde te blijven en dan is het in de meeste gevallen wel vrij zinnig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jullie forumbazen kunnen toch zien welke UC's bij wie horen? ban die UC's dan ook meteen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast staat in de regels ook dat banontduiking (wat terugkomen met UC's is) niet mag en dat dat automatisch leidt tot verlenging van de banduur. Het is dus - als de gebande forumer liev en sagt is - niet zo dat een forumer "nog UC's heeft om mee te forumen". Als laatste is het behoorlijk meer werk om iedere UC afzonderlijk te bannen dan om het IP van de gebande forumer te bannen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wegens kwetsbaar opstellen, eenmalig een FB beledigen of te ver gaan in een discussie maar over het algemeen een goede forumer zijn, of een zware overtreding begaan die direct geband wordt, maar wat een foutje van de forumer is, maar waar toch een consequentie aan vast hangt.
|
![]() |
|
|