Advertentie | |
|
![]() |
|
two worlds is veel stroever van oblivion,
het vechtsysteem is minder.. wel moeilijker wat opzich goed is. tot je er handig in wordt en erachter komt dat je met de firewall spell alles makkelijk dood kunt maken door gebruik te maken van de zwakke AI. graphics en setting zijn minder intens, hoewel de mensen er realistischer uitzien.. wat questst betreft heb je best veel keuzemogelijkheden, verschilldende groeperingen. en je kunt zelfs met twee rivalen tegelijk in zee gaan on ocasions. je kunt niet je eigen mannetje samenstellen.. geen vrouwelijke personage. er zaten in de amerikaanse release heel veel bugs, ook in quests
|
Okee, dan ben ik bij deze overtuigd dat ik dat spel niet hoef te spelen. Ik vind het bij Oblivion juist zo heerlijk dat het combatsysteem zo easy bestuurbaar is. Ik heb namelijk de neiging wat paniekig te worden en op de verkeerde knoppen te drukken als het meer wordt. Ook de reden waarom ik dus geen shooters speel, of games met veel toetsencombis zoals tombraider. Dan ben ik echt verloren.
Daarbij, belachelijk dat je geen eigen char kunt samenstellen, dat is juist zo fijn. Het gezicht enzo aanpassen op het karakter wat je in je hoofd hebt. Als het een keer ergens belachelijk goedkoop ligt te zijn zal ik het misschien wel meenemen, maar ik denk dat ik dus inderdaad gelijk had en dat het minder mijn ding is.
|
Maar eens begonnen met een nieuw karakter in de vorm van een wood elf die slechts met pijl en boog probeert te vechten, maar damn wat is dat lastig zeg. Je kunt missen, schiet niet erg snel, weinig schade.
Dat is wel een fout in Oblivion vind ik. De nadruk ligt teveel op hack&slash. Boogschutters presteren aanmerkelijk slechter, en bij magie wordt mana zo snel opgebruikt dat de echt leuke spells nooit te casten zullen zijn. Jammer, want ik vond het eigen spells maken nu juist zo'n enorme vooruitgang, aangezien ik fan ben van alle uber-blaas-alles-binnen-honderd-meter-op-spells.
|
Boogschutters presteren slechter? Heb ik nooit last van gehad eerlijkgezegd. Je moet alleen wat meer nadenken over vanaf waar je je aanval begint, en altijd je 1e aanval via stealth maken.
|
Hmm, ik speel nu de Shivvering Isles met mijn boogschutster Narameh, en dat gaat eigenlijk echt geweldig goed. Als je een boog hebt met een leuke enchantment erop, en goe dkunt sneaken, dan heb je veel met 1 schot dood. En zelfs al is dat niet zo, dan ren je gewoon achteruit terwijl je schiet
![]() Heerlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
[rant] Nou, versie 1.0 bevatte zo ontzettend veel bugs dat ze vrij snel diverse patches hebben uitgebracht. Ik ben begonnen met patch 1.3. Wat wel een leuke eigenschap is, is dat je wapens/armor/etc kunt 'stacken' zodat ze sterker/beter worden. Was best wel Dus ik was 'lekker' aan het spelen, een aantal quests gedaan, een aantal dagen erin gestoken, komt Patch 1.4 uit. Dat is mooi, dus ik installeren. Tijdens het installeren lees ik de release notes. O.a.: *) - Objects stacking rebalanced *) - Immunity added to some enemies (e.g. skeletons are immune for piercing and slashing, fire dragons are immune to Fire) De 'Objects stacking rebalanced'-fix zorgt er o.a. voor dat je geen uber-one-shot-kills boog meer kunt hebben. Helaas. Het puntje "Immunity added to some enemies" lijkt mij nou typisch iets dat je er van het begin al in zou moeten hebben en niet achteraf inbouwen. Staat er boven de release notes: "For points marked with *) game has to be started from the beginning". Geen probleem toch? Ik speel gewoon verder met mijn oude savegame, dan heb ik die extra features maar niet. Helaas mocht het niet zo zijn. Door een foutje in de patch, is het maximum gewicht dat je kan dragen gezet op 100 (oid), wat betekent dat je alleen maar een extra zwaard ofzo mee kan nemen voordat je 'over-encumbered' bent en niet meer kan bewegen. Als je opnieuw begint heb je het probleem niet. Dus ik moest 3 dagen werk/voortgang weggooien en opnieuw beginnen. Recentelijk is Patch 1.5 uitgekomen (ze noemen het zelf 'Service Release 1.5'). Enkele 'hoogtepunten' uit de changelog: - summoned creatures follows hero - quality of objects inside chest depends of lock level - Fixed bug in last Association quest and last Giriza quest. Now those quests can be finished. Punt 1: Toch wel handig. Moet zoiets er niet vanaf het begin in zitten? Punt 2: Niet handig. Een laag 'lock level' is het dus niet waard om te openen aangezien daar geen goede items inzitten... Punt 3: Quests konden helemaal niet afgemaakt worden door een bug? Welke quests zijn er nog meer die niet afgemaakt kunnen worden? Voorlopig wacht ik wel met (verder) spelen tot patch 2.0 ofzo. Dan zijn (hopelijk) alle bugs eruit... Prutsers. [/rant] |
![]() |
|
Dit is hem:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=12218 Vrij goed werk, zeker gezien de onbegrijpelijkheid van de toolset voor TES Oblivion.
|
Verwijderd
|
Ik had nog een vraagje. Ik ben net begonnen met het spel en ik heb al aardig hoor hoe het gaat.
Ik ben nu level 5. Ik heb een character dat voornamelijk pijltjes schiet met illusion en wat andere soorten spells als ondersteuning. Maar is het nou handig om gelijk nieuwe spells te kopen of om te wachten totdat je een hoger level bent. De spells in Bravil bijvoorbeeld zijn best duur. En welke spells kan ik het beste gebruiken voor een ranged character? Waar moet ik me op gaan richten, want zou zonde zijn als ik nu mijn geld uitgeef aan een spell waarvan ik later toch weer de verbeterde versie van moet kopen. Ik speelt trouwens met OOO en MMM, als dat wat uitmaakt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
[QUOTE=DarkSavior;27631550]En welke spells kan ik het beste gebruiken voor een ranged character? Waar moet ik me op gaan richten, want zou zonde zijn als ik nu mijn geld uitgeef aan een spell waarvan ik later toch weer de verbeterde versie van moet kopen. Da's lastig. Zelf vind ik magie in Oblivion zwaar ondergewaardeerd. Zelfs simpele effecten kosten teveel energie om met puur magie te vechten. Wat ik zelf altijd aan te raden vind is life detection met een zeer wijd bereik, zelfs als het kort duurt. Daarmee kun je in het donker en in hoog gras vijanden van veraf zien. Voor boogschutters geeft dat hen het voordeel van de afstand. Met een boog schieten (of met een ander minder zwaar karakter) tegen vijanden met zware wapens van dichtbij werkt niet. De eerste nep die je krijgt en hoppa, achteruit wankelen, oftewel staggeren. Ondertussen mept de tegenpartij nog een keer. Goede kans dat je weer gaat staggeren. Dat hoopt zich op, totdat je constant bezig bent met achteruit wankelen, en dan is het finito. Zelf vind ik dat erg irritant, maar het benadrukt wel hoe goed een lichter karakter moet zijn op afstanden. Citaat:
Het is een herbalanceren van het spel om het lastiger te maken zonder dat je de moeilijksheidsgraad zo moet zetten dat zelfs een rat zwaar bepantserd is. ![]() Tevens komen er zware vijanden in te zitten waar je de eerste levels echt voor moet wegvluchten: -Frost tirant (grote minotaurus) -Mystical imps -Amazones -Marauders (bandits in het kwadraat)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook een keer een boogschutter gespeeld, maar dat was zonder MMM of OOO. Ik weet wel dat heel hard wegrennen, doorzichting en onzichtbaar zijn wel nuttige zaken zijn. Maar goed, zoiets werkt in het open veld. In dungeons ging ik volgens mij steeds vaker melee, totdat ik gewoon melee was.
![]() Overigens kun je het als pure spellcaster prima doen in Vanilla Oblivion. Je moet alleen even de juiste spell effecten kopen, daarna de juiste spells maken, een Daedric dagger enchanten en daarna chainen. Bijvoorbeeld een combinatie van eerst: Netherstrike
Kaboom
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
hm ja oblivion, ik heb het 2x geprobeerd tot level 4 ofzo.
tegen die tijd heb ik dan weer zo veel gelezen op die wikipage dat ik me weer besef hoe kut het is dat alles meeschaalt met je level waardoor je nooit vette shit kan jatten en dan na 50x quickloaden lukt t eindelijk en dan gauw quicksaven zoals in morrowind. ja ik weet het je kan het oplossen met mods enzo maar uit principe wil ik het spel spelen zoals de makers het bedoeld/gemaakt hebben. ook heb ik dan te veel gelezen over efficient leveling, iets wat ik wel wil maar dan gaat het weer te veel op werk lijken en dan opeens is cod4 weer gestart...
|
Verwijderd
|
Offtopic: Laten we hopen dat ze van Level Scaling geleerd hebben voor Fallout 3.
Mods zijn inderdaad leuk, maar ik kan nooit kiezen welke ik wil spelen. Altijd het idee dat ik toch een verkeerde koos en mezelf van veel plezier beroof, dus moet je ze eigenlijk allemaal spelen en dat kan weer niet. Dus speel je maar weer Vanilla Oblivion met een stel nudemods. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De systemen lijken in theorie heel erg op elkaar, maar Dark messiah heeft gewoon de kleine dingetjes waardoor het een stuk minder statisch is dan in Oblivion. Helaas kon Messiah bij lange na niet de omvang van morrowind/oblivion benaderen, maar dat terzijde. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geef altijd liever de voorkeur aan absorb health in plaats van andere schadespells. Steek je de tegenpartij in de fik, dan verliest hij health natuurlijk, maar jij bij blocken ook. Gebruik je absorb health, dan verliest hij en blijf jij op de max zitten.
|
|