Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2007, 21:15
Meadow
Meadow is offline
Ik open maar even een nieuwe, want ik loop tegen een probleempje op in de shivvering isles.

Spoiler
Oud 29-08-2007, 21:16
Inanis
Inanis is offline
god geloof me shivering isles gaat echt vervelen.. je moet teveel lopen..
je kan natuurlijk met de console je mannetje laten vliegen, maar ook dat gaat niet zo snel..

edit:

die opening is er gewoon.. onder de wortels van de boom ofso..
er is iig een smalle bergroute vanuit het westen dacht ik die direct naar de ingang loopt.

tis alweer een tijdje terug.

Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 21:20
Meadow
Meadow is offline
Tot nu toe vind ik het erg leuk, en het lopen door MAnia vind ik sowiso heerlijk om te doen, lekker om me heen kijken . Super. Ik voel me net Alice in Wonderland daar. Nu heb ik het geluk dat ik speel met alle settings op max, dus ik heb regelmatig adembenemende vergezichten .
Oud 29-08-2007, 22:17
Inanis
Inanis is offline
dan nog.. blijf je daar echt van genieten?
ik raak uitgekeken..
Oud 29-08-2007, 22:39
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
dan nog.. blijf je daar echt van genieten?
ik raak uitgekeken..
Jap . Ik heb er al een behoorlijke tijd rondgehobbelt, en ik blijf het heerlijk vinden. Nu game ik ook niet heel intensief verder...

Het is me trouwens inderdaad inmiddels gelukt , jippiejee. Heb voor mijn vrouwtjeself black finery gekocht, staat geweldig leuk bij mijn knalblauwe haar en blauwe huid enzo . Zo leuk om af en toe even voor mezelf te poseren .

Verder: ik hoorde van iemand vandaag dat Two Worlds door zou moeten gaan voor een verbeterde Oblivion. Nu heb ik eens gekeken, en het lijkt me best crappy. Iemand ervaring?
Oud 29-08-2007, 23:14
Inanis
Inanis is offline
two worlds is veel stroever van oblivion,
het vechtsysteem is minder.. wel moeilijker wat opzich goed is. tot je er handig in wordt en erachter komt dat je met de firewall spell alles makkelijk dood kunt maken door gebruik te maken van de zwakke AI.

graphics en setting zijn minder intens, hoewel de mensen er realistischer uitzien..

wat questst betreft heb je best veel keuzemogelijkheden, verschilldende groeperingen. en je kunt zelfs met twee rivalen tegelijk in zee gaan on ocasions.
je kunt niet je eigen mannetje samenstellen.. geen vrouwelijke personage.

er zaten in de amerikaanse release heel veel bugs, ook in quests
Oud 30-08-2007, 08:51
Meadow
Meadow is offline
Okee, dan ben ik bij deze overtuigd dat ik dat spel niet hoef te spelen. Ik vind het bij Oblivion juist zo heerlijk dat het combatsysteem zo easy bestuurbaar is. Ik heb namelijk de neiging wat paniekig te worden en op de verkeerde knoppen te drukken als het meer wordt. Ook de reden waarom ik dus geen shooters speel, of games met veel toetsencombis zoals tombraider. Dan ben ik echt verloren.

Daarbij, belachelijk dat je geen eigen char kunt samenstellen, dat is juist zo fijn. Het gezicht enzo aanpassen op het karakter wat je in je hoofd hebt. Als het een keer ergens belachelijk goedkoop ligt te zijn zal ik het misschien wel meenemen, maar ik denk dat ik dus inderdaad gelijk had en dat het minder mijn ding is.
Oud 30-08-2007, 10:53
T_ID
T_ID is offline
Maar eens begonnen met een nieuw karakter in de vorm van een wood elf die slechts met pijl en boog probeert te vechten, maar damn wat is dat lastig zeg. Je kunt missen, schiet niet erg snel, weinig schade.

Dat is wel een fout in Oblivion vind ik. De nadruk ligt teveel op hack&slash. Boogschutters presteren aanmerkelijk slechter, en bij magie wordt mana zo snel opgebruikt dat de echt leuke spells nooit te casten zullen zijn.

Jammer, want ik vond het eigen spells maken nu juist zo'n enorme vooruitgang, aangezien ik fan ben van alle uber-blaas-alles-binnen-honderd-meter-op-spells.
Oud 30-08-2007, 14:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Boogschutters presteren slechter? Heb ik nooit last van gehad eerlijkgezegd. Je moet alleen wat meer nadenken over vanaf waar je je aanval begint, en altijd je 1e aanval via stealth maken.
Oud 30-08-2007, 14:36
Meadow
Meadow is offline
Hmm, ik speel nu de Shivvering Isles met mijn boogschutster Narameh, en dat gaat eigenlijk echt geweldig goed. Als je een boog hebt met een leuke enchantment erop, en goe dkunt sneaken, dan heb je veel met 1 schot dood. En zelfs al is dat niet zo, dan ren je gewoon achteruit terwijl je schiet .

Heerlijk.
Oud 30-08-2007, 16:05
lulz
lulz is offline
weer aan het spelen met een bende mods waaronder een playable xivilai is toch wel weer vet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
two worlds is veel stroever van oblivion,
het vechtsysteem is minder.. wel moeilijker wat opzich goed is. tot je er handig in wordt en erachter komt dat je met de firewall spell alles makkelijk dood kunt maken door gebruik te maken van de zwakke AI.

graphics en setting zijn minder intens, hoewel de mensen er realistischer uitzien..

wat questst betreft heb je best veel keuzemogelijkheden, verschilldende groeperingen. en je kunt zelfs met twee rivalen tegelijk in zee gaan on ocasions.
je kunt niet je eigen mannetje samenstellen.. geen vrouwelijke personage.

er zaten in de amerikaanse release heel veel bugs, ook in quests
Tis wel een aardig spel.. maar onoverzichtelijk en quests zijn niet goed aangegeven.. Als die nou een lan mogelijkheid had, was ie beter geweest.. Maar je kan alleen maar met internet connecten.. Soort van NWN style.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 19:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als die nou een lan mogelijkheid had, was ie beter geweest.. Maar je kan alleen maar met internet connecten.. Soort van NWN style.
NWN kent ondersteuning voor LAN spellen.
Oud 30-08-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Verder: ik hoorde van iemand vandaag dat Two Worlds door zou moeten gaan voor een verbeterde Oblivion. Nu heb ik eens gekeken, en het lijkt me best crappy. Iemand ervaring?
Offtopic:
[rant]
Nou, versie 1.0 bevatte zo ontzettend veel bugs dat ze vrij snel diverse patches hebben uitgebracht. Ik ben begonnen met patch 1.3.

Wat wel een leuke eigenschap is, is dat je wapens/armor/etc kunt 'stacken' zodat ze sterker/beter worden. Was best wel cool grappig om met een level 3 karakter je startboog te hebben omgebouwd tot een uber-one-shot-kills boog, door het stacken van de bogen die je (erg veel) vindt. Tegen de tijd dat ik level 6 was, had ik al zoveel skill points verzameld dat al mijn bow-related skills al gemaxed waren.

Dus ik was 'lekker' aan het spelen, een aantal quests gedaan, een aantal dagen erin gestoken, komt Patch 1.4 uit. Dat is mooi, dus ik installeren. Tijdens het installeren lees ik de release notes.

O.a.:
*) - Objects stacking rebalanced
*) - Immunity added to some enemies (e.g. skeletons are immune for piercing and slashing, fire dragons are immune to Fire)

De 'Objects stacking rebalanced'-fix zorgt er o.a. voor dat je geen uber-one-shot-kills boog meer kunt hebben. Helaas. Het puntje "Immunity added to some enemies" lijkt mij nou typisch iets dat je er van het begin al in zou moeten hebben en niet achteraf inbouwen.

Staat er boven de release notes: "For points marked with *) game has to be started from the beginning". Geen probleem toch? Ik speel gewoon verder met mijn oude savegame, dan heb ik die extra features maar niet. Helaas mocht het niet zo zijn. Door een foutje in de patch, is het maximum gewicht dat je kan dragen gezet op 100 (oid), wat betekent dat je alleen maar een extra zwaard ofzo mee kan nemen voordat je 'over-encumbered' bent en niet meer kan bewegen. Als je opnieuw begint heb je het probleem niet. Dus ik moest 3 dagen werk/voortgang weggooien en opnieuw beginnen.

Recentelijk is Patch 1.5 uitgekomen (ze noemen het zelf 'Service Release 1.5'). Enkele 'hoogtepunten' uit de changelog:

- summoned creatures follows hero
- quality of objects inside chest depends of lock level
- Fixed bug in last Association quest and last Giriza quest. Now those quests can be finished.

Punt 1: Toch wel handig. Moet zoiets er niet vanaf het begin in zitten?
Punt 2: Niet handig. Een laag 'lock level' is het dus niet waard om te openen aangezien daar geen goede items inzitten...
Punt 3: Quests konden helemaal niet afgemaakt worden door een bug? Welke quests zijn er nog meer die niet afgemaakt kunnen worden?

Voorlopig wacht ik wel met (verder) spelen tot patch 2.0 ofzo. Dan zijn (hopelijk) alle bugs eruit...

Prutsers.
[/rant]
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 21:54
sainty
sainty is offline
Ik heb de Game Of The Year edition besteld, dat is goedkoper dan KOTN en Shivering Isles bij elkaar, en die had ik allebei nog niet. Binnenkort staat er in mijn kamer ook een aardig dikke bak, ik verheug me al op de max settings van dit spel, en daarna Assassin's Creed
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
NWN kent ondersteuning voor LAN spellen.
Dat wel, maar je moet wel verbinding maken met een inlog server.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 13:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
http://www.insidegamer.nl/pc/theelde...kt-indruk.html

Sodetering wat vet o_O.
Oud 16-03-2008, 18:08
Verwijderd
Ziet er tof uit, maar de mod is nergens te vinden?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 19:41
Meadow
Meadow is offline
Whoo, die gast is talented... Als iemand die mod vind, link hem ff (als ik Oblivion uberhaupt weer debugged krijg that is...).
Oud 17-03-2008, 00:24
T_ID
T_ID is offline
Dit is hem:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=12218

Vrij goed werk, zeker gezien de onbegrijpelijkheid van de toolset voor TES Oblivion.
Oud 17-03-2008, 06:14
Q
Q is offline
Ontzettend knap van die gast
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 16:26
Verwijderd
Ik had nog een vraagje. Ik ben net begonnen met het spel en ik heb al aardig hoor hoe het gaat.

Ik ben nu level 5. Ik heb een character dat voornamelijk pijltjes schiet met illusion en wat andere soorten spells als ondersteuning. Maar is het nou handig om gelijk nieuwe spells te kopen of om te wachten totdat je een hoger level bent. De spells in Bravil bijvoorbeeld zijn best duur.

En welke spells kan ik het beste gebruiken voor een ranged character? Waar moet ik me op gaan richten, want zou zonde zijn als ik nu mijn geld uitgeef aan een spell waarvan ik later toch weer de verbeterde versie van moet kopen.

Ik speelt trouwens met OOO en MMM, als dat wat uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 16:32
sainty
sainty is offline
Citaat:
Ik had nog een vraagje. Ik ben net begonnen met het spel en ik heb al aardig hoor hoe het gaat.

Ik ben nu level 5. Ik heb een character dat voornamelijk pijltjes schiet met illusion en wat andere soorten spells als ondersteuning. Maar is het nou handig om gelijk nieuwe spells te kopen of om te wachten totdat je een hoger level bent. De spells in Bravil bijvoorbeeld zijn best duur.

En welke spells kan ik het beste gebruiken voor een ranged character? Waar moet ik me op gaan richten, want zou zonde zijn als ik nu mijn geld uitgeef aan een spell waarvan ik later toch weer de verbeterde versie van moet kopen.

Ja uiteindelijk zijn die spells natuurlijk niet zo goed meer als de vijanden hoge levels hebben. Eerlijk gezegd zijn die spells ook een beetje nutteloos, doen meestal erg weinig damage, gewoon een beetje inhakken en die beesten gaan veel sneller neer . Maar de spells die je krijgt van quest rewards zijn afhankelijk van je level als je de quest complete, dus als je op een laag level een quest doet heb je een slechtere spell gekregen dan wanneer je die quest op een hoog level doet.
Oud 29-05-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Ja uiteindelijk zijn die spells natuurlijk niet zo goed meer als de vijanden hoge levels hebben. Eerlijk gezegd zijn die spells ook een beetje nutteloos, doen meestal erg weinig damage, gewoon een beetje inhakken en die beesten gaan veel sneller neer . Maar de spells die je krijgt van quest rewards zijn afhankelijk van je level als je de quest complete, dus als je op een laag level een quest doet heb je een slechtere spell gekregen dan wanneer je die quest op een hoog level doet.
Nou ja, ik heb het dan over spells zoals heal, paralyse, invisibility en chameleon. Support spells, me boog doet de rest. Nog beginner tips ofzo? Waar haal ik een goede boog vandaan bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 17:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
[QUOTE=DarkSavior;27631550]En welke spells kan ik het beste gebruiken voor een ranged character? Waar moet ik me op gaan richten, want zou zonde zijn als ik nu mijn geld uitgeef aan een spell waarvan ik later toch weer de verbeterde versie van moet kopen.

Da's lastig. Zelf vind ik magie in Oblivion zwaar ondergewaardeerd. Zelfs simpele effecten kosten teveel energie om met puur magie te vechten.

Wat ik zelf altijd aan te raden vind is life detection met een zeer wijd bereik, zelfs als het kort duurt. Daarmee kun je in het donker en in hoog gras vijanden van veraf zien. Voor boogschutters geeft dat hen het voordeel van de afstand.

Met een boog schieten (of met een ander minder zwaar karakter) tegen vijanden met zware wapens van dichtbij werkt niet. De eerste nep die je krijgt en hoppa, achteruit wankelen, oftewel staggeren. Ondertussen mept de tegenpartij nog een keer. Goede kans dat je weer gaat staggeren.

Dat hoopt zich op, totdat je constant bezig bent met achteruit wankelen, en dan is het finito.

Zelf vind ik dat erg irritant, maar het benadrukt wel hoe goed een lichter karakter moet zijn op afstanden.
Citaat:
OOO (obscuro's oblivion overhaul) maakt zeker uit. Verder weg van de beschaafde wereld worden vijanden een stuk zwaarder.

Het is een herbalanceren van het spel om het lastiger te maken zonder dat je de moeilijksheidsgraad zo moet zetten dat zelfs een rat zwaar bepantserd is.

Tevens komen er zware vijanden in te zitten waar je de eerste levels echt voor moet wegvluchten:
-Frost tirant (grote minotaurus)
-Mystical imps
-Amazones
-Marauders (bandits in het kwadraat)
Oud 29-05-2008, 17:30
Verwijderd
Citaat:
blaat
Ik ga dan alseerst maar voor een goede versie van life detection. Als ik een hoger level ben neem ik wel zoiets als paralyse. Heeft een boogschutter geen speciale bowskills ofzo? Dat je dmg kan doen in een wijde omgeving? Dat mis ik namelijk. Frost arrows bijvoorbeeld. Die heb ik tot nu toe alleen nog maar enchanted gevonden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 17:54
Verwijderd
Ik heb ook een keer een boogschutter gespeeld, maar dat was zonder MMM of OOO. Ik weet wel dat heel hard wegrennen, doorzichting en onzichtbaar zijn wel nuttige zaken zijn. Maar goed, zoiets werkt in het open veld. In dungeons ging ik volgens mij steeds vaker melee, totdat ik gewoon melee was.

Overigens kun je het als pure spellcaster prima doen in Vanilla Oblivion. Je moet alleen even de juiste spell effecten kopen, daarna de juiste spells maken, een Daedric dagger enchanten en daarna chainen. Bijvoorbeeld een combinatie van eerst:

Netherstrikeen dan:

KaboomDan ben je gewoon onverslaanbaar en is het spel niet zo boeiend meer. Meer handige spells vind je op: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Useful_Spells
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik ga dan alseerst maar voor een goede versie van life detection. Als ik een hoger level ben neem ik wel zoiets als paralyse. Heeft een boogschutter geen speciale bowskills ofzo? Dat je dmg kan doen in een wijde omgeving? Dat mis ik namelijk. Frost arrows bijvoorbeeld. Die heb ik tot nu toe alleen nog maar enchanted gevonden.
Als je verrekte goed met die boog bent kun je inzoomen (niet erg nuttig vond ik zelf) of een kans om mensen voor een paar seconden verlammen.
Oud 29-05-2008, 21:45
Verwijderd
Ik hoop zo hard dat de volgende Elder scrolls het combat systeem hetzelfde maakt als dark messiah of might and magic. Ik vind het een heel vet, verslavend spel maar de combat is zo droog.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 07:42
sainty
sainty is offline
Citaat:
Er zijn ook enchanted bows, of je kan er zelf een enchanten als je in de mages guild gaat. Voor life detection neem ik zelf altijd een ring/necklace zodat het permanent is, wel zo handig ^_^
Oud 30-05-2008, 09:00
BendeBen
BendeBen is offline
hm ja oblivion, ik heb het 2x geprobeerd tot level 4 ofzo.
tegen die tijd heb ik dan weer zo veel gelezen op die wikipage dat ik me weer besef hoe kut het is dat alles meeschaalt met je level waardoor je nooit vette shit kan jatten en dan na 50x quickloaden lukt t eindelijk en dan gauw quicksaven zoals in morrowind. ja ik weet het je kan het oplossen met mods enzo maar uit principe wil ik het spel spelen zoals de makers het bedoeld/gemaakt hebben.

ook heb ik dan te veel gelezen over efficient leveling, iets wat ik wel wil maar dan gaat het weer te veel op werk lijken en dan opeens is cod4 weer gestart...
Oud 30-05-2008, 13:01
Verwijderd
Offtopic: Laten we hopen dat ze van Level Scaling geleerd hebben voor Fallout 3.

Mods zijn inderdaad leuk, maar ik kan nooit kiezen welke ik wil spelen. Altijd het idee dat ik toch een verkeerde koos en mezelf van veel plezier beroof, dus moet je ze eigenlijk allemaal spelen en dat kan weer niet. Dus speel je maar weer Vanilla Oblivion met een stel nudemods.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 13:05
Verwijderd
Citaat:
hm ja oblivion, ik heb het 2x geprobeerd tot level 4 ofzo.
tegen die tijd heb ik dan weer zo veel gelezen op die wikipage dat ik me weer besef hoe kut het is dat alles meeschaalt met je level waardoor je nooit vette shit kan jatten en dan na 50x quickloaden lukt t eindelijk en dan gauw quicksaven zoals in morrowind. ja ik weet het je kan het oplossen met mods enzo maar uit principe wil ik het spel spelen zoals de makers het bedoeld/gemaakt hebben.

ook heb ik dan te veel gelezen over efficient leveling, iets wat ik wel wil maar dan gaat het weer te veel op werk lijken en dan opeens is cod4 weer gestart...
OOO doet zijn werk goed hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 15:05
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Ik hoop zo hard dat de volgende Elder scrolls het combat systeem hetzelfde maakt als dark messiah of might and magic. Ik vind het een heel vet, verslavend spel maar de combat is zo droog.
Nu ken ik die systemen niet, maar ik hoop eigenlijk vooral dat het net zoals nu tot zodanig weinig knoppen beperkt blijft dat ook mensen met een lamo-motoriek wat betreft veel kleine knopjes het kunnen spelen zonder om de haverklap te sterven .
Oud 01-06-2008, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Nu ken ik die systemen niet, maar ik hoop eigenlijk vooral dat het net zoals nu tot zodanig weinig knoppen beperkt blijft dat ook mensen met een lamo-motoriek wat betreft veel kleine knopjes het kunnen spelen zonder om de haverklap te sterven .
Het hele ding met Dark messiah was dus gewoon dat het ook verschrikkelijk simpel bleef. De toevoeging van een extra knop waarmee je je tegenstander een stuk achteruit kon schoppen (en eventueel van een berg af/in wat spikes) was al een geweldige toevoeging.

De systemen lijken in theorie heel erg op elkaar, maar Dark messiah heeft gewoon de kleine dingetjes waardoor het een stuk minder statisch is dan in Oblivion. Helaas kon Messiah bij lange na niet de omvang van morrowind/oblivion benaderen, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 12:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Overigens kun je het als pure spellcaster prima doen in Vanilla Oblivion. Je moet alleen even de juiste spell effecten kopen, daarna de juiste spells maken, een Daedric dagger enchanten en daarna chainen. Bijvoorbeeld een combinatie van eerst:
Tegen de tijd dat je deadric daggers vindt ben je ook een heel eind verder. Absoluut de makkelijkste manier om Oblivion te spelen is een fighter met destruction en restoration. Gewoon zwaard en schild, en zelf een destruction spell (fire damage ofzo) on-touch met een damage over time effect maken. Dus gewoon blocken en die spell blijven casten. Je kunt niet missen (on touch) en bovendien zijn die spells goedkoper dan ranged. Heb op level 4 zonder problemen de Arena questline (ja, ben je op level 4 arena master, vrij bizar) uitgespeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 14:03
T_ID
T_ID is offline
Ik geef altijd liever de voorkeur aan absorb health in plaats van andere schadespells. Steek je de tegenpartij in de fik, dan verliest hij health natuurlijk, maar jij bij blocken ook. Gebruik je absorb health, dan verliest hij en blijf jij op de max zitten.
Oud 04-06-2008, 23:19
Verwijderd
Yahtzee neemt ook even oblivion te grazen

http://www.escapistmagazine.com/vide...on/75-Oblivion
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 11:26
Meadow
Meadow is offline
Hahahahaha, dat is zooo'n goede manier om de dag te beginnen . Briljante gast.
Reageren

Regels voor berichten