Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2008, 14:09
Missy
Missy is offline
Ben je handig? In wat voor huishoudelijke klusjes (schilderij ophangen, iets bevestigen) ben je goed? Of ben je een ramp met dit soort dingen? Ben je absoluut a-technisch of lukt het je wel?

Vertel.
Oud 07-09-2008, 14:19
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben wel een held in Ikea-meubelen in elkaar zetten. Terwijl dat volgens mijn vader zo ondoenlijk is.

Verder doe ik niet zo veel technische dingen in huis omdat er niet zo veel technisch te doen is. Behalve die keer dat alle stroom in ons huis uit was gevallen en we geen idee hadden wat we daarmee konden doen, maar dat kon ik dus niet verhelpen.
Oud 07-09-2008, 14:26
Verwijderd
Meh. Een billykast kan ik wel in elkaar zetten, maar verder ben ik niet bijzonder technisch of handig. Ook niet bijzonder atechnisch of onhandig trouwens. Meh dus.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:42
Verwijderd
Ik ben relatief goed met mijn handen geloof ik, maar ik hoef zelden te klussen? Ik kan in ieder geval banden plakken en gaten boren en inderdaad ikeameubelen in elkaar zetten Ik had vroeger wel een schijthekel aan figuurzagen maar ik weet niet helemaal of dat een relevante opmerking is
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:47
Verwijderd
Ik ben niet zo handig, maar ik ben wel creatief. Zo moest ik op mijn studentenkamer twee gordijnen aan mekaar hechten, omdat ik een smal, maar hoog venster had daar. Ik heb dan maar een paar gaatjes geperforeerd met mijn perforator in het ene gordijn en het andere daar ingehaakt .
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:54
AzN
AzN is offline
Klussen lukt me in principe wel, maar ik ben nogal precies en daardoor sloom . Ik was 1 hele dag kwijt aan 't opzetten van 'n hoogslaper, bureau, bureaustoel en kluisje op wieltjes en 1 hele dag aan 't witten van 'n kamer van 2 bij 4 m². Wel in m'n eentje hè, dat dan weer wel .
Oud 07-09-2008, 15:04
Verwijderd
Klussen kan ik wel maar doe ik niet graag. Creatief oplossingen verzinnen voor praktische problemen kan ik heel goed, schijnt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 17:02
Verwijderd
Ik ben best handig, vind ik. Meubelen zijn geen probleem, vloertje leggen gaat nog wel. Brommer uit elkaar en weer in elkaar zetten is ook niet echt een groot probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 19:03
Verwijderd
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik onhandig ben, omdat ik sowieso al te lui ben om iets te doen.
Maar, ja, ik ben vast onhandig.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 19:16
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben wel handig en om banden te plakken heb ik een vriendje.
Oud 07-09-2008, 19:46
Fantôme
Fantôme is offline
ik denk dat ik handiger ben dat ik denk, omdat ik het nu eenmaal niet zovaak uitprobeer
Ik ben overigens wel creatief en kan wel bedenken wat leuk zou staan, ik wil het ook met alle liefde allemaal bij elkaar shoppen en neerzetten, maar het in elkaar zetten mag toch meestal iemand anders doen. Maar áls het dan een keer voorkomt dat ik het wel moet doen, lukt het meestal wel...
Oud 08-09-2008, 17:01
Neko*
Neko* is offline
Ik ben een kluns en nog een ontzettend luie ook. Dus nee, ik doe niet echt aan klussen.
Oud 08-09-2008, 17:31
Verwijderd
Familieleden vragen mij om hulp wanneer ze pc-problemen hebben. Thuis ben ik degene die stopcontacten aansluit, cai- en utp-kabels door loze leidingen heen trekt en aansluit, ik ben degene die altijd de lampjes van de fietsen weer aan de praat krijgt. Vroeger veel samen gedaan met m'n vader, 't zijn zulke simpele klusjes, maar ik ken genoeg mensen die het niet kunnen (gewoon omdat ze dénken dat het moeilijk/ingewikkeld/eng is).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 18:00
capibara
capibara is offline
PC stuff, audio en meer van die dingen lukken me wel. Als in constructies moet maken worden het altijd wazige contraptions met tape en random schroeven.
Oud 08-09-2008, 20:11
Missy
Missy is offline
Dagelijkse klusjes, timmeren, schilderen zijn appeltje eitje. Technische klusjes lukt de ene keer wel, de andere keer niet. Eenvoudige klusjes lukt wel (dingen voor de pc/audio). Als het mis gaat kan het bij mij altijd twee kanten op. Ik doe maar wat en druk wat in en hij doet het perfect. Of ik sloop het.
Oud 28-09-2008, 16:20
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Nee, maar ik kan wel geweldig bloedpikken, telt dat ook?
Oud 28-09-2008, 19:05
Verwijderd
Ik ben echt heel onhandig, maar ook lui dus ik laat het toch meestal aan anderen over.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 19:42
Verwijderd
Ik ben vooral lui.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 20:02
Verwijderd
IKEA-meubelen in elkaar zetten kan ik vrijwel niet en aan alles wat met hamers enzo te maken heeft ga ik niet eens beginnen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 22:48
Lorelei
Lorelei is offline
Sommige dingen kan ik wel. Banden plakken, ikea rotzooi in elkaar zetten, pc aansluiten etc. Maar gaten in de muren boren en zo.. nou ja, misschien kan ik het wel maar ik doe het iig niet
Oud 29-09-2008, 17:22
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben heel goed in het in elkaar zetten van keukenkrukjes van ikea en mn techniekleraar van vorig jaar zei dat ik iets in de techniek moest gaandoen omdat ik zo handig was met de robot en er een 10 voor haalde... Maar ik haat techniek
Oud 29-09-2008, 18:53
Flijn
Flijn is offline
Met hout en schroefjes valt best te werken, maar als er elektriciteit aan te pas komt laat ik het anderen opknappen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:59
Verwijderd
Ik ben handiger dan goed voor me is. Als ik mij m'n moeder kom moet ik altijd schilderijen of gordijnrailen ophangen, een vloeraanleggen, tv/computer programmeren of een willekeurige apparaat repareren. Verder heb ik ook wel eens een konijnenhok gemaakt, een computer in elkaar gezet, etc.
Thuis doe ik een stuk minder, want ik ben gewoon te lui. Als m'n band lek is, pomp ik hem liever hard op en dan hard fietsen met een pomp mee dan hem te plakken

Laatst gewijzigd op 29-09-2008 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 23:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee.
Oud 29-09-2008, 23:14
Verwijderd
Ik ben niet heel onhandig maar wel heel ongeduldig, waardoor mijn klusresultaten er vaak afgeraffeld uitzien.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 00:15
***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben een ramp in het huishouden (en in klussen) Gelukkig is Evilblue er wel goed in en hij houdt van koken enzo, dus dat scheelt
Oud 02-10-2008, 01:05
WolterB
WolterB is offline
Ik vind mezelf vrij handig. Heb ondertussen een paar kasten in elkaar gezet (geen bouwpaketten), mn kamer geschilderd, een buerau gemaakt. Boren en dingen ophangen is geen probleem en hier en daar kleine klusjes voor anderen (zaag-, boor- en schroefwerk is prima .

In het huishouden vind ik koken het leukst om te doen, schoonmaken laat ik liever aan anderen over. Dingen repareren doe ik wel wanneer ik denk het te kunnen. Zo lang het wat met electronica te maken heeft lukt dat ook wel
Oud 03-10-2008, 23:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, ik kan best goed koken maar geen poffertjes of wafels ofzo. En ik ben eigenlijk verder ook niet zo handig. Sociaal niet, met planten niet, met klusjes niet, met computers niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:40
light fighter
light fighter is offline
Ik heb volgens mij twee linkerhanden. Maar daarmee kan ik prima mee uit de voeten. Hier in huis ben ik degene die de lampjes vervangt en als er iets stuk is (verstopte afvoer; kraan e.d.) zelf er naar kijkt of ik het kan oplossen.
Boren vind ik eng, maar ik kan wel overweg met de schroevendraaier. Ikea spul in elkaar zetten kan ik wel maar heb er het geduld niet voor.
Schilderen is helemaal appeltje eitje, inmiddels heb ik twee kamers van een nieuw kleurtje verf voorzien en dat is uitstekend gelukt naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 12:43
Verwijderd
ik kan geen fietsbanden plakken!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 17:29
Swlabr
Swlabr is offline
Nee, helemaal niet.
Reageren

Regels voor berichten