Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2008, 22:23
Martiño
Martiño is offline
De titel zegt het al! Wat gebeurt er in jouw culturele leven?

Vertel wat je dagelijkse beslommeringen zijn op het gebied van toneel excuses, theater , en cultuur, en deel ze met ons!

Zat je rietje van je saxofoon vast tijdens je fanfarerepetitie? Had je een openbaring samen met je regisseur? Heb je vandaag een enorme ingeving gehad over de oude bouwstijlen in je geboortestad? Onenigheid met je dirigent of choreograaf? Of stond je om een onverklaarbare reden met je string op je knieën en je rok omhoog op het podium?

Post het hier!

Laatst gewijzigd op 03-06-2008 om 09:32.
Advertentie
Oud 02-06-2008, 22:24
Verwijderd
Optimist! Met je '#1' <3
Oud 02-06-2008, 22:25
Verwijderd
Ik had vandaag een interessante repetitie waarin ik lekker heb gespeeld en die sowieso veel opleverde.

Verder zou ik eigenlijk een repetitie van m'n stage hebben, maar die kon niet doorgaan.

En mijn hele hoofd zit al dagen vol met zorgen over mijn stagevoorstelling, die volgende week al gaat plaatsvinden. En ik wacht met spanning op de poster, die een collega van me gaat maken.

Fijn trouwens dat ik subtiel verwerkt ben in je beginpraatje, Martin. Maar ik ga het daar hier verder niet over hebben.
Oud 02-06-2008, 22:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Optimist! Met je '#1' <3
Ja, ik dacht, je moet groot denken.

Maargoed: ik ga van start.

Vandaag heb ik mn tekst geleerd, want die moet ik woensdag kennen. Tegen die tijd is mijn regenjas ook gerepareerd, dus ik kan woensdagavond weer helemaal los. Vorige week was een kutrepetitie, dus dat is wel weer nodig.
Oud 02-06-2008, 22:34
Verwijderd
Gisteren had ik trouwens wél repetitie, toen heb ik de laatste vier scènes gezet, en twee doorlopen gedaan. En ik heb iemand gevonden die de kleine rol aan het einde wil spelen, van de ideale man. Mijn huisgenoot. 'Die rol is me op het lijf geschreven', zei hij.

En ik heb ook tekst uit mijn hoofd geleerd voor weer een ander voorstellinkje waar we morgen mee gaan beginnen. Drie kwartier over gedaan, toen kende ik het allemaal.
Oud 02-06-2008, 22:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ik heb iemand gevonden die de kleine rol aan het einde wil spelen, van de ideale man. Mijn huisgenoot. 'Die rol is me op het lijf geschreven', zei hij.
Ohja, ik dacht dat je alle rollen al had?
Oud 02-06-2008, 23:04
Verwijderd
In principe zijn het maar twee rollen, ieder in drie gedeeld.
Maar er is dus ook nog een kleine figurantenrol, met één zin tekst. Die ga ik niet iedere repetitie laten opdraven.
Oud 02-06-2008, 23:20
Martiño
Martiño is offline
Ook figuranten hebben begeleiding nodig! Bij mijn vorige toneelstuk had ik ook een soort van figurantenrol, maar ik was wel een groot gedeelte van het stuk op. Ik stoorde me er enorm aan dat mijn regisseur me geen aanwijzingen gaf, me alles zelf liet bepalen en me vervolgens op een vervelende manier kritiek gaf, die deels vervelend was omdat hij me nooit aandacht schonk.

Zo, weer een frustatie er uit!
Oud 02-06-2008, 23:35
Verwijderd
Ja, terecht dat je dat vervelend vindt! En natuurlijk moet je gecoacht worden!
Dat ga ik dan ook absoluut wel even doen met mijn huisgenoot, maar hij hoeft echt alleen maar even op te komen met een gitaar op z'n rug, naar mij te gebaren dat de muziek uit moet en te zeggen: 'Is dat je man?' en dan in de lach te schieten. Daar hoef ik hem niet 12 repetities van 3,5 uur voor te laten komen.
Oud 03-06-2008, 08:20
WolterB
WolterB is offline
Ik ben op het moment druk met het rondkrijgen van de bestellingen voor komend theaterseizoen. Omdat ik geen vast iemand heb om voorstellingen mee te bezoeken is het vooral rondvragen of mensen mee willen en het begint aardig op een vol programma te lijken ondertussen
Oud 03-06-2008, 13:50
Balance
Balance is offline
Ik had gister personeelsuitje met alle medewerkers van ons theater, dus heel cultureel verantwoord
En we gingen oude Lelijke Eendjes rijden, als dat geen cultureel erfgoed is!
Oud 03-06-2008, 22:30
Martiño
Martiño is offline
Mijn toneelvereniging doet trouwens mee aan een docudrama, morgen krijgen we de rolverdeling te horen en zondag zijn er al opnames.
Oud 03-06-2008, 22:58
Verwijderd
Vandaag weer repetitie gehad van 10 tot 18, alleen maar gepraat en geanalyseerd en gelezen en gefilosofeerd, en dat was echt een lange zit. Maar wel heel interessant.
En 's avonds begonnen met de repetities van een ander stuk. Gelezen, was wat losser en relaxter, maar goed, toch uiteindelijk van 10 tot 22 intensief bezig geweest met theaterteksten.
Oud 03-06-2008, 22:59
Verwijderd
Oh ja, en mijn poster voor mijn voorstelling is klaar en ik ga hem morgen laten drukken.
Oud 04-06-2008, 08:07
Verwijderd
na een weekje geblesseerd te zijn geweest aan mijn lippen speel ik weer 100% voluit.

Verder gebeurt er weinig, het einde van het seizoen komt eraan, en dat merk ik aan mijn lichaam...

Roofbouw de gekkste
Oud 04-06-2008, 12:57
Uice
Uice is offline
Aankomende week speel ik iedere avond een rol in een heel raar stuk van een hobbytheatervereniging. Als ik het script nog eens doorlees, is het een prima bewijs voor de stelling dat je niet teveel door een team moet laten schrijven. Maar goed, het word wel vermakelijk.
Oud 05-06-2008, 01:18
Martiño
Martiño is offline
Net terug van repetitie...
Mijn tekstkennis kan stukken beter (maarja, ik ben zo druk met mijn studie of aan het soggen dat ik er bijna niet aan toe kom), maar ik heb wel wat speltechnische openbaringen gehad. Het was echt leuk, en spontaan en .
Oud 05-06-2008, 01:20
Martiño
Martiño is offline
En ohja: ik ga meespelen in een docudramafilm-achtig iets van 90 minuten, een kleine rol als milieufanaat in een klein Limburgs boerendorpje. Zondag zijn de eerste opnamen, ik ben benieuwd. Hij wordt iig op een watermanagementcongres getoond, waar Willem Alexander ook bij zal zijn.

Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 22:28.
Oud 06-06-2008, 22:31
Verwijderd
Het einde van het seizoen nadert. Mijn lichaam begint steeds meer te protesteren.
In augustus 2 weekjes vakantie....

Mooi is dat.
Oud 09-06-2008, 10:45
Giles
Giles is offline
Jeetje wat een actief-creatievelingen hier, de laatste keer dat ik een tekst heb moeten leren was twee maanden geleden en dat was een half uur voor ik op moest
Oud 10-06-2008, 20:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ohja: ik ga meespelen in een docudramafilm-achtig iets van 90 minuten, een kleine rol als milieufanaat in een klein Limburgs boerendorpje. Zondag zijn de eerste opnamen, ik ben benieuwd. Hij wordt iig op een watermanagementcongres getoond, waar Willem Alexander ook bij zal zijn.
Nou, afgelopen zondag opnames (stille shots), en het was erg leuk om mee te maken, ik moest een beetje een zielige einselganger spelen. Het was erg kort dag, en ik had geen idee wat er van te verwachten, maar de regisseur/producent was enthousiast, dus ik zal het wel goed gedaan hebben.

Regels voor berichten