Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ga maar na voor jezelf. Als jij een pak eieren koopt in de supermarkt, mag je vier maanden later dan nog terugbrengen? ![]()
|
Verwijderd
|
De pony heeft dus, nadat je hem verkocht hebt, altijd in de stalling van een derde gestaan? En je hebt hem pas op de hoogte gebracht van het feit dat je de pony verkocht had toen hij je een paar weken geleden opbelde?
In dat geval is de pony pas op de moment geleverd. Om op een dergelijke manier te leveren is namelijk een mededeling aan de derde nodig....pas vanaf dat moment is de eigendom van het paard overgedragen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dat nog gevolgen heeft, maar het zou bijvoorbeeld kunnen beteken dat jij verantwoordelijk bent voor de stallingskosten van het paard tot het moment van de levering. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
voor die pak eieren heb je wel betaald! Je hebt toch recht op geld te krijgen van die persoon? gewoon afmatsen; waarom zou hij een pony nemen, als hij het niet kan betalen? rare actie hoor. Overigens, de advocaat bluft, doen ze altijd, dus vertrouw daar maar niet op.( als hun wat terug sturen)Wedden, als hun een advocaat neemt, dat hij/zij heel wat anders zegt! |
![]() |
||
Citaat:
Hij zegt dat ook. Hij verwijt mij ook niets. En och ik heb een wajong uitkering en dat weet hij. Dus zou hij wat willen dan kan hij toch niets. ![]() Ik vind dit wel een beetje vreemd. Dus als jij een auto koopt en je zet hem ergens in een garage kun je de vorige eigenaar laten betalen voor de stalling? Wtf heeft hij ermee te maken. Degene van wie de auto is moet betalen. Het zal met dieren niet anders zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien kan iemand van ConsuWijzer helpen?
Mijn inziens waren die mensen gewoon eigenaar van die pony's en moeten zij dus voor stalling etc betalen. Dat ze nog niet alles hadden betaald maakt geen verschil. Na 1,5 jaar de pony terug willen geven is natuurlijk bizar; als ze volledig betaald hadden, was dit ook niet aan de orde geweest. Dat jij voor die period voor stalling oid zou moeten betalen lijkt me ook onzin. Maar goed, ik baseer me enkel op wat ik vaag heb onthouden van een of andere Kassa-aflevering... Ben je al bij de rechtwinkel geweest? |
![]() |
||
Citaat:
Die is heel makkelijk. Ik heb 2 opties. *Of ik zet het door en schakel een deurwaarder in *Of ik neem de pony en het veulen terug en ik ontbind de overeenkomst. Ik wil het dier niet terug omdat ik gewoon niet door mijn ziekte voor het dier kan zorgen. Maar ik ben gewoon bang dat ik schuldeiser nummer zoveel word. En als ik dan beslag laat leggen dat ik dan de zoveelste ben. Dat betekent dat ik dan oneindig kan wachten op mijn geld. Maar het is nu 2 jaar verder en ik ben het helemaal zat. Helemaal omdat ze gelogen hebben. Ik heb altijd begrip gehad voor hun geldproblemen. (omdat het vrienden waren) en ze daarom altijd gezegd doe maar rustig aan het komt wel goed. Maar als ik dan zo'n brief krijg waarin ze meededelen dat ik vanaf 1 julie stallingskosten moet betalen omdat zij de pony terug willen geven. Dan word ik pissig. Ze vergeleken het met een motor die je met een krediet van de bank koopt als je het krediet niet meer kunt betalen wil de bank de motor terug want dat verkopen ze dan om het krediet af te betalen. Maar ik ben gewoon een particulier die mijn geld wil!
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoewel er op dat gebied uitspraken zijn gedaan die ronduit grof zijn door de manier waarop schuldeisers van roekeloze consumenten worden gedupeerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |