Hey,
Gisteren kwam een vriend bij mij (laten we hem X. noemen) met een genant probleem, maar ik wist zelf geen antwoord op zijn vragen.
X. was enkele dagen geleden bij vrienden gegaan en heeft 2 flessen wijn leeggedronken. Hij was dus behoorlijk dronken en heeft plots besloten om in zijn eentje naar de peepshow te gaan. Hij gaat in het kotje, doet de deur dicht en begint te masturberen. Bij het buitengaan merkt hij echter dat er een condoom rond de deurklink hangt. Op het moment zelf let hij er niet op of het een gebruikte condoom was of niet, maar de volgende ochtend realiseert hij zich wat er gebeurt is, en nu is hij doodsbang dat hij een soa opgelopen heeft... Hij is ondertussen naar de dokter gegaan, die zei dat de kans klein was dat hij een soa had opgelopen, maar die er toch bij zei dat hij binnen 3 maanden eens terug moest komen om te testen.
Nu vraagt X. zich toch af hoe klein die kans wel is, aangezien de dokter hem toch aangeraden heeft om zich te laten testen. Zou dit enkel uit preventie zijn, of zou er toch wel echt een kans zijn dat hij een soa heeft? En welke soa's kunnen in de lucht overleven en hoe lang? En is er kans op hiv? Maar dat valt toch nog niet te testen na 3 maanden?
Ik hoop dat iemand hier iets van afweet...
|