Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2008, 10:06
vosje16
vosje16 is offline
Hey,

Gisteren kwam een vriend bij mij (laten we hem X. noemen) met een genant probleem, maar ik wist zelf geen antwoord op zijn vragen.

X. was enkele dagen geleden bij vrienden gegaan en heeft 2 flessen wijn leeggedronken. Hij was dus behoorlijk dronken en heeft plots besloten om in zijn eentje naar de peepshow te gaan. Hij gaat in het kotje, doet de deur dicht en begint te masturberen. Bij het buitengaan merkt hij echter dat er een condoom rond de deurklink hangt. Op het moment zelf let hij er niet op of het een gebruikte condoom was of niet, maar de volgende ochtend realiseert hij zich wat er gebeurt is, en nu is hij doodsbang dat hij een soa opgelopen heeft... Hij is ondertussen naar de dokter gegaan, die zei dat de kans klein was dat hij een soa had opgelopen, maar die er toch bij zei dat hij binnen 3 maanden eens terug moest komen om te testen.

Nu vraagt X. zich toch af hoe klein die kans wel is, aangezien de dokter hem toch aangeraden heeft om zich te laten testen. Zou dit enkel uit preventie zijn, of zou er toch wel echt een kans zijn dat hij een soa heeft? En welke soa's kunnen in de lucht overleven en hoe lang? En is er kans op hiv? Maar dat valt toch nog niet te testen na 3 maanden?

Ik hoop dat iemand hier iets van afweet...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 10:26
Verwijderd
Ehm, als zijn hand open lag van het harde trekken dan is er een kans, maar die is alsnog erg klein. Dus ja, het is meer preventief.

Verder moet je hem zeggen dat hij niet naar dat soort gekke dingen moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 11:13
Verwijderd
O, ik dacht dat hij het condoom nog eens heeft gebruikt. Vond het al zo raar .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 11:40
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ehm, als zijn hand open lag van het harde trekken dan is er een kans, maar die is alsnog erg klein. Dus ja, het is meer preventief.

Verder moet je hem zeggen dat hij niet naar dat soort gekke dingen moet gaan.
Doet hij ook niet in nuchtere toestand...en gaat hij nu ook niet meer doen in dronken toestand denk ik, aangezien hij doodsbang is dat hij nu een soa (en dan vooral een ongeneeslijke soa) opgelopen heeft... ;-)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 11:56
vilein
vilein is offline
Hiv heeft een incubatieperiode van drie maanden. De kans is echt verschrikkelijk klein dat X wat heeft.
Oud 08-06-2008, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
HIV overleeft nauwelijks buiten het lichaam in de lucht dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Hepatitis kan daarentegen wel weer goed overleven in de lucht. Voor andere soa's weet ik het niet.

Regels voor berichten