Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 18:00
idontcare
idontcare is offline
naar aanleiding van een topic op lifestyle, ben wel benieuwd

de mijne was 'Bo Soleil', ging over een camping in frankrijk, echt supervet. met marjolein en tobias, maar ook de bo soleil boys (de stoere gasten) stef, ko, mack, en wouter. het was echt supertof de bo soleil boys deden ook een 'optreden' tijdens de soort van miss verkiezing en dat was bij ons the offspring met 'why don't you get a job'. omg echt zo vaak gehoord die laatste 2 maanden, maar het was tof

en jij?

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 18:03.
Advertentie
Oud 03-10-2005, 18:09
Mara
Mara is offline
Bejaarden in een tehuis. Te weinig rollen, teveel kinderen, dus rollen werden in stukken gehakt. Mijn klas was achterlijk en moest bij de uiteindelijke uitvoering nog een boekje erbij houden met de tekst.
Oud 03-10-2005, 18:09
PV
PV is offline
-> Toneel & Cultuur
Oud 03-10-2005, 18:13
issie88
issie88 is offline
Goudkoorts!!!
Oud 03-10-2005, 18:18
Spoonie
Spoonie is offline
toen ik in de 6e zat deden ze ook bo soleil, die was zo tof

ik deed pudding tarzan en ja ik had de hoofdrol
Oud 03-10-2005, 18:18
Qamra
Qamra is offline
Over een aantal schoolklassen op een basisschool

En ik speelde een HELE strenge juf. En iemand in de klas die "Je moet op de play/plee drukken, meneer" zei. En iemand die zijn via de telefoon ging ziek melden en betrapt werd.
Vergeet de Spice Girls niet... Jajaa..

Ik heb een tweede "musical" gedaan, maar ik weet niet wat de gelegenheid was. Maar dat ging over vakantie, en dat was dus echt té grappig voor woorden
We moesten bv. een vliegreis na spelen. Nu hadden we een tweeling in de klas, dus dat waren de piloten. Ze werden achter een scherm gezet en toen werd op dat scherm van achter een cockpit geprojecteerd. En alles wat ik er nog van wist is dat ze een vogel raakte en dat ik veren over de projector moest blazen. Ik hoor het publiek nog gieren van het lachen.

Verder heb ik nog een kerstmusical gedaan waarbij ik moest vertellen over het lichtfeest van 13 januari in Zweden/Scandinavië.

En ik weet nog een andere kerstmusical waar ik een kaarsje speelde. Ik weet alleen nog dat het heel zielig was, want de kaarsjes gingen langzaam uit en er bleef 1 eenzaam kaarsje achter.

Ik heb ook eens mee gespeeld in "Het meisje met de zwavelstokjes".

*herinneringen*

Ik heb trouwens ook eens in een echt theater een mode show gelopen. Toen hadden we met handenarbied out fits gemaakt met een bepaald thema. En dat mochten we twee keer in een bomvol theater laten zien. Echt briljant!

Zucht... Basisschool.... Heerlijk...
Ik heb wel veel opgetreden zeg
Oud 03-10-2005, 18:27
Verwijderd
Wij hadden em zelf geschreven samen met de meester. wij deden een musical over het museum van de 20e eeuw. (omdat het 1999 was toen wij van school gingen). En dan gingen er 2 kinderen dat museum in, een belg en een nederlander, en toen ging het museum op slot, en dan konden ze er pas weer uit als ze allerlei vragen op allerlei gebieden over de 20e eeuw hadden goed beantwoord. Dus op sportgebied, tv, politiek, etcetc. en het was echt een toffe musical. ik was het nederlandse kind in de laatste scene (veel klasgenoten, dus rollen moesten gesplitst worden). liedjes zelf geschreven, etc. was erg leuk.

en een keer bij hans en grietje was ik de heks. dat was erg leuk, want een moeder van een klasgenote was grimeuse, dus ik kreeg een wassen neus en wassen pukkels met haren eruit enzo. echt geweldig.

en ik was een keer een kabouter. want de meester had bedacht dat de langste kinderen uit de klas kabouters moesten zijn. de drol

oh, en vast nog wel veel meer ik ga er over denken.
Oud 03-10-2005, 18:35
Balance
Balance is offline
Grappig dat je d'r nu mee komt: heb juist net de videoband van iemand geleend van onze musical.

Het ging over een school dat moest sluiten. Om dit te voorkomen huurde de leiding een bedrijf in dat hen zou helpen. Ik was één van hen: Josephien McClean van McClean en Partners Wij raadden aan om een sponsor te zoeken, dus de zoektocht ging van start. Uiteindelijk kwam het natuurlijk allemaal goed en mocht de school open blijven.

Wij hadden ook veel te leerlingen voor de musical, maar in plaats van rollen in tweeën te hakken besloot onze lerares gewoon rollen bij te schrijven. Ze schreef ook liedjes erbij enzo, het was echt heel leuk!
Oud 03-10-2005, 19:29
Verwijderd
Die van ons heette iets van Villa Kattenstein ofzo, t ging over een tehuis voor katten. Het zou dan afgebroken worden ofzo, ik weet het niet meer precies. Het was niet zo'n leuke musical...

Die van mn zusje was ook Bo soleil
Oud 03-10-2005, 19:49
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Zanne schreef op 03-10-2005 @ 20:29 :
Die van ons heette iets van Villa Kattenstein ofzo, t ging over een tehuis voor katten. Het zou dan afgebroken worden ofzo, ik weet het niet meer precies. Het was niet zo'n leuke musical...

Die van mn zusje was ook Bo soleil
He, dat was ook mijn musical.
Oud 03-10-2005, 20:15
Verwijderd
Ehmm... over een klas die op een schoolreisje of iets dergelijks ging, en die in drie groepen waren verdeeld: een stoeren, de softies en de strebers. En toen werd één van de stoeren verliefd op één van de softies, of andersom. Geen flauw idee meer hoe het heet.
Oud 03-10-2005, 20:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zanne schreef op 03-10-2005 @ 20:29 :
Die heb ik drie keer gezien, bij mijn ene broertje, mijn andere broertje en nog een keer bij een andere klas bij ons op school. (We hadden ook musicals als je niet in groep acht zat, weet niet hoe dat op andere scholen zit.)

Maar wij deden Koning van Katoren en die was echt wel tof.
Oud 03-10-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
bleghh schreef op 03-10-2005 @ 19:13 :
Goudkoorts!!!
Oud 03-10-2005, 21:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
idontcare schreef op 03-10-2005 @ 19:00 :
naar aanleiding van een topic op lifestyle, ben wel benieuwd

de mijne was 'Bo Soleil', ging over een camping in frankrijk, echt supervet. met marjolein en tobias, maar ook de bo soleil boys (de stoere gasten) stef, ko, mack, en wouter. het was echt supertof de bo soleil boys deden ook een 'optreden' tijdens de soort van miss verkiezing en dat was bij ons the offspring met 'why don't you get a job'. omg echt zo vaak gehoord die laatste 2 maanden, maar het was tof

en jij?
Die had ik ook. Hij heette overigens Bosolei.
Bij ons treden de boys op met 'Pretty fly (for a white guy)' van The Offspring.

Ik was Wouter, de saaie love interest. Ik wilde Thijs zijn.
Oud 03-10-2005, 21:41
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
bleghh schreef op 03-10-2005 @ 19:13 :
Goudkoorts!!!
Oud 03-10-2005, 21:47
issie88
issie88 is offline
welke sgool zat jij dan??
Oud 03-10-2005, 21:54
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-10-2005 @ 22:41 :
Die had ik ook. Hij heette overigens Bosolei.
Bij ons treden de boys op met 'Pretty fly (for a white guy)' van The Offspring.

Ik was Wouter, de saaie love interest. Ik wilde Thijs zijn.
oja, ik zie het
haha wat was dat toen met the offspring omg
Oud 04-10-2005, 07:50
sas_andrea
sas_andrea is offline
over reclame maken... ik was corrie schaap. had nog een behoorlijke lap tekst, maar hoe t precies ging weet ik niet meer. weet nog wel dat ik met een jong uit de klas die ik niet mocht, maar hij mij wel, verliefd moest gaan zitten doen op t deuntje van de fristi toendertijd: it's all about the birds and the trees, and the flowers......
was op zich wel grappig.
Oud 04-10-2005, 09:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
idontcare schreef op 03-10-2005 @ 22:54 :
oja, ik zie het
haha wat was dat toen met the offspring omg
En met Toybox, die hadden een paar klasgenoten er ook in weten te stoppen.
Oud 04-10-2005, 12:32
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
bleghh schreef op 03-10-2005 @ 22:47 :
Jan Ligthart in Veldhoven
Oud 04-10-2005, 13:23
PV
PV is offline
Wij hadden bijna elk schooljaar een musical.. in groep 7/8 hebben we het televisieprogramma De Vakantieman nagespeeld. Samen met een vriendin was ik zogenaamd naar Oostenrijk op vakantie geweest en we kwamen in het programma vertellen hoe het was gegaan. We hadden moeten rennen voor ons leven toen we achterna werden gezeten door een stier.. diezelfde stier kwam ons in het programma weer lastig vallen Het was toen best grappig

Een andere musical ging over de juf die ziek was.. en in weer een andere musical hadden andere groepen de belangrijkste rollen en moesten wij alleen maar liedjes zingen.
Oud 04-10-2005, 13:43
kalinho
kalinho is offline
Happy Landings
Oud 04-10-2005, 15:26
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-10-2005 @ 19:09 :
Bejaarden in een tehuis. Te weinig rollen, teveel kinderen, dus rollen werden in stukken gehakt. Mijn klas was achterlijk en moest bij de uiteindelijke uitvoering nog een boekje erbij houden met de tekst.
nooit te oud om te leren.. toevallig?

Die had ik ook! idd niet leuk!
Oud 04-10-2005, 15:29
Maurice
Maurice is offline
Het Wassenbeeldenmuseum van Meneer Plumeau.
en ik was Dries, de hoofdboef.
Oud 04-10-2005, 16:52
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Iets met een ziekenhuis, ik heb echt een hekel aan musicals en zeker aan het spelen in één. Maarja iedereen moest een rol hebben, want we hadden een erg kleine klas. ( er moesten zelfs nog kinderen uit groep 7 worden gehaald, om alle rollen te spelen)

Ik had 1 regeltje tekst en dat was prima zo. Na afloop natuurlijk de spice girls nadoen, wat ik ook al niet kon want ik was flink ziek geweest en kende dat hele dansje niet. ( ik was victoria beckham ook nog notabene )

De musical van m'n broertje was ook bosoleil, en hij heeft the offspring -walla walla nog gedaan.
Oud 04-10-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bleghh schreef op 03-10-2005 @ 22:47 :
Alsof dat wat zegt. Er bestaat gewoon een vereniging of weet ik veel wat waar docenten zulke musicals kunnen "bestellen".

Ik had 'Het spoor van bijster'. En wij hadden echt een geniale klas met veel lolbroeken. Werd dus een leuk stuk.

Heb geen zin om uit te leggen waar t over gaat
Oud 04-10-2005, 17:16
Verwijderd
game over.
computers.
Oud 04-10-2005, 18:30
Verwijderd
Ben ik de enige die *geen* musical heeft gedaan?
Oud 04-10-2005, 19:53
Verwijderd
Wij deden de musical 'Auditie' over kinderen in groep 8 die auditie deden voor de musical van groep 8. En uiteindelijk allemaal de hoofdrol kregen

Bij ons was dat overigens niet aan de hand. Iedereen wilde een grote rol, maar die waren er hoogstens 4. Ik was uiteindelijk Eva, en had in die rol 5 zinnen te zeggen Ja, en een stukje 'ballet' te doen en ik zat in het koort dat alle liedjes meezong.

Ik ben een beetje tegen die vaste musicals.
Oud 04-10-2005, 20:14
3rd Rock
3rd Rock is offline
had in groep 8 ook een musical. Ging over een warenhuis, het precieze verhaal weet ik niet meer. Weet wel dat ik een hele kleine rol had..ik was stakend winkelpersoneel zonder tekst. en in de pauze deed ik nog een playbackact van Melodie MC.
Oud 04-10-2005, 22:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 04-10-2005 @ 16:26 :
nooit te oud om te leren.. toevallig?

Die had ik ook! idd niet leuk!
Geen idee, herinner me d'r weinig van. Gelukkig
Oud 07-10-2005, 14:13
Magican
Magican is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 04-10-2005 @ 18:16 :
game over.
computers.
Ging die toevallig over een oude vrouw die doodging, daarna maakte het verhaal een sprong in de tijd en toen werd de dood van die oude vrouw verklaard? (MET een lovestory)

Want die deed ik (ook) namelijk.
Oud 07-10-2005, 17:23
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 04-10-2005 @ 20:53 :
Wij deden de musical 'Auditie' over kinderen in groep 8 die auditie deden voor de musical van groep 8. En uiteindelijk allemaal de hoofdrol kregen

Bij ons was dat overigens niet aan de hand. Iedereen wilde een grote rol, maar die waren er hoogstens 4. Ik was uiteindelijk Eva, en had in die rol 5 zinnen te zeggen Ja, en een stukje 'ballet' te doen en ik zat in het koort dat alle liedjes meezong.

Ik ben een beetje tegen die vaste musicals.
Wij deden die ook. Ik was Red hot girl Tenminste als ik dat me goed herinner, in iedergeval moesten we de jive dansen en zingen "There's a blue feeling coming oh oh over me, since you left...since you played your dirty game".

Verder zat ik nog in een reclame en verder in het koor. Vanaf groep acht heb ik een gruwelijke hekel aan standaard musicals en als ik ooit les ga geven zal ik ooit nooit zo'n standaard stuk troep serveren
Oud 07-10-2005, 19:04
Verwijderd
De vloek van Gunter over een vloek in een kasteel ofzo
Ik was achtergronddanseres/zangeres en journaliste
Oud 07-10-2005, 19:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 03-10-2005 @ 19:18 :
toen ik in de 6e zat deden ze ook bo soleil, die was zo tof

ik deed pudding tarzan en ja ik had de hoofdrol
Ik was Woze Wizie de heks in Pudding Tarzan! In een scene, maar wle een van de belangrijkste rollen Ik weet de teks van mijn liedje nog uit mijn hoofd!(tis ook nog neit zo lang geleden)
Iwan: Nou heb ik alles geprobeerd en alles is mislukt
Ik ben voor schut gegaan en da's nog zachtjes uitgedrukt (blabla, zijn tekst weet ik niet meer )

Woze wizie: Wat hoor ik nou voor wegeklaag, wie zit hier zo te treuren? Misschien moet ik proberen hem een beetje op te beuren. Gelukkig kan ik dat heel goed, want ik ben Woze Wizie, een bosheks die in wensen doet, ja, daar zit mijn klandizie
Iwan: Want als mijn vader me niet wil, dan kan me dat niet schelen. Dan adopteert ie maar een aap, kan ie fijn tarzan spelen.
Mijn moeder speelt dan wel voor jane, dat doet ze zeker oogverblindend, gehuld in een stuk pantervel. Nee, dat is pas opwindend

Woze wizie: Wat zit ie daar toch moedeloos, het hoofd tussen de schouders. En zo te horen heeft de ziel problemen met zijn ouders. Niet dat ik daar iets aan kan doen, nee, ik heb niets met die mensen. Want ik ben woze wizie en ik doe vooral in wensen

Dat vond ik zoo lollig om te doen he. Supermelig
Oud 07-10-2005, 20:26
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Over een vliegveld, en een schilderij wat was gestolen. Ik had 2 hoofdrollen en één bijrolletje. Ik was de grondstewardess, de milieuactiviste, en als bijrolletje vertolkte ik een vreemde hawaiiaanse toerist. Toneelspelen vond ik toen al helemaal geweldig, dus ik was blij met die rollen, ook al was het behoorlijk zwaar. Ik heb overigens tijdens de generale repetitie een stuk van het decor gesloopt. Dat was niet zo handig, en het werd me ook niet echt in dank afgenomen ghehe.
Oud 07-10-2005, 21:18
Verwijderd
titel vergeten, maar over een groep 8 die mee deed aan een talentenjacht om beroemd te worden. Maar de ouders waren hen kwijt.
40 mensen voor een musical van 15. Oftewel super veel rollen bijgeschreven. Ik had 4 hele zinnen te zeggen.
Oud 07-10-2005, 21:44
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Napoleonfan schreef op 07-10-2005 @ 21:26 :
Over een vliegveld, en een schilderij wat was gestolen. Ik had 2 hoofdrollen en één bijrolletje. Ik was de grondstewardess, de milieuactiviste, en als bijrolletje vertolkte ik een vreemde hawaiiaanse toerist. Toneelspelen vond ik toen al helemaal geweldig, dus ik was blij met die rollen, ook al was het behoorlijk zwaar. Ik heb overigens tijdens de generale repetitie een stuk van het decor gesloopt. Dat was niet zo handig, en het werd me ook niet echt in dank afgenomen ghehe.
happy landings
Oud 07-10-2005, 22:16
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
kalinho schreef op 04-10-2005 @ 14:43 :
Happy Landings
en ik was Lucia Lamborghini, grondstewardesse en ik moest verkeren in het stuk met mn echte lovah toendertijd, hardstikke leuk ja allemaal

"Met petten en pakken voel ik mij een echte veeeent..bladiebla"

"Angst angst allemaaal angst.. het slaat om je hart ik ben bang banger bangst..."

ja ik vond het leuk.
Oud 07-10-2005, 22:22
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
iets over een erfenis en een computerspel. Ik had een zeer klein rolletje van 6 a 8 regels
Oud 09-10-2005, 11:11
Tox
Tox is offline
Citaat:
Maurice schreef op 04-10-2005 @ 16:29 :
Het Wassenbeeldenmuseum van Meneer Plumeau.
en ik was Dries, de hoofdboef.
haha die hebben wij ook gedaan, ik was bij ons de bijboef
Oud 09-10-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 07-10-2005 @ 18:23 :
Wij deden die ook. Ik was Red hot girl Tenminste als ik dat me goed herinner, in iedergeval moesten we de jive dansen en zingen "There's a blue feeling coming oh oh over me, since you left...since you played your dirty game".

Verder zat ik nog in een reclame en verder in het koor. Vanaf groep acht heb ik een gruwelijke hekel aan standaard musicals en als ik ooit les ga geven zal ik ooit nooit zo'n standaard stuk troep serveren
Red hot girl kan ik me niet herinneren... was dat niet een zelfbedachte naam? Wij hadden gewoon 'leraar', Simon, Lex, Eva, Roos etc... simpele namen dus.
Ja, dat liedje herinner ik me ook nog wel, die was erg grappig "And I wonder... and I wonder... and I wonder... and I wonder... will it ever be the same?"
En die reclames ja... dachten wij even origineel te zijn met onze zelfbedachte reclame, gingen we een keer een video van een andere uitvoering van 'Auditie' ergens in Nederland, kijken, werd die daar óók al gedaan.
Het lijken wel echte musicals Overal hetzelfde, en weinig fantasie.
Oud 09-10-2005, 16:14
Verwijderd
Wij haddne geen musical, we hadden een reveu. Iedereen die wilde, kon met een groepje (of alleen) zich opgeven om iets te doen. Dat kon dans, muziek, toneel, eigenlijk alles zijn. Ik deed de presentatie
Oud 09-10-2005, 20:15
Verwijderd
op mijn school waren heel veel mensen al vroeg bezig met dans, zang en toneel op hoog niveau dus werden er strenge audities gedaan voor de musical.
iedereen van groep 6 tot en met 8 kon mee doen.

wij deden fame en the west side story en dat waren echt geweldige maanden en leuke shows
Oud 11-10-2005, 16:18
Verwijderd
Ik heb geen musical gehad.
Ook geen kamp though
Oud 14-10-2005, 20:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 11-10-2005 @ 17:18 :
Ik heb geen musical gehad.
Ook geen kamp though
Oud 15-10-2005, 17:02
Goede Fee
Goede Fee is offline
Het bos van Bijster.
Een groep 8 ging op kamp, in het bos van Bijster, en daar werd de meester ontvoerd. De leerlingen moesten hem dan gaan zoeken.
Ook bij ons een klas van 35 en maar 20 rollen ofzo en die musical was zó verschrikkelijk oud. We zeiden in elke zin minstens één keer 'jottum' en we waren heel beleefd tegen onze meester.

Nostalgie:"...slim zijn als een vos. Speuren in het bos van Bijster. Waar is onze meester heen? Wat een rotstreek, wat gemeen. Wie oh wie heeft dit gedaan. B-b-b-ijster we komen eraan!"
Oud 17-10-2005, 17:09
hmhm
hmhm is offline
Omdat onze school uit ongeveer 60 leerlingen bestond deden we met de héle school, ook de leraren geloof ik het thema film.
Ik moest James Bond versieren als Octopussy<3
Oud 18-10-2005, 14:12
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-10-2005 @ 19:35 :
Grappig dat je d'r nu mee komt: heb juist net de videoband van iemand geleend van onze musical.

Het ging over een school dat moest sluiten. Om dit te voorkomen huurde de leiding een bedrijf in dat hen zou helpen. Ik was één van hen: Josephien McClean van McClean en Partners Wij raadden aan om een sponsor te zoeken, dus de zoektocht ging van start. Uiteindelijk kwam het natuurlijk allemaal goed en mocht de school open blijven.

Wij hadden ook veel te leerlingen voor de musical, maar in plaats van rollen in tweeën te hakken besloot onze lerares gewoon rollen bij te schrijven. Ze schreef ook liedjes erbij enzo, het was echt heel leuk!
Die speelde ik ook in groep 8! Ik was leerling nr. 3 en heb zelfs de CD met alle liedjes nog. Bij ons werden alle kinderen die over waren leerling nr 15 e.v.
Oud 19-10-2005, 06:54
Anoniem
de mijne was geinspireerd op het boek 'Levende Bezems' en het ging over de zielige schoorsteenvegerskindertjes uit Milaan, en ik vond er niets aan

bovendien moesten alle meisjes ook nog eens hoer spelen
Advertentie

Regels voor berichten