Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Denk nog steeds dat het geen gevoelens van narcisme zijn bij jou, maar een plotseling opkomend zelfvertrouwen wat niet hetzelfde is. Zeker als je zegt dat je in depressieve periodes geen assertief contact kan hebben (of het in elk geval moeilijk is) maar in je narcistische periodes gaat het wel. Maargoed teveel zelfvertrouwen kan denk ik wel doorslaan. Hoe je het onder controle kan houden? Ik denk zelf door realistisch te blijven... je kan je studie aan denk je...ok hoe staat het met je cijfers en je motivatie. Je bent de meest geweldige persoon op deze aarbol (mocht je dat ooit gaan denken) Vraag jezelf dan af of dat daadwerkelijk zo is. Blijf Realistisch ten opzichte van jezelf dan kan er weinig misgaan. Mocht je toch bang blijven voor die gevoelens kan je natuurlijk altijd een paar gesprekken bij een psycholoog aanvragen (Huisarts->Riagg).
||
Citaat:
*Depressieve grondstemming *Indentiteitsproblemen *Bedreigde persoonlijkheidsontwikkeling met ontwijkende en narcistische trekjes * etc... Misschien is het ook wel een normaal gevoel, over het algemeen heb ik veel neerslachtige gevoelens en accepteer ik mijzelf niet als een levend wezen, nu ik dat min of meer wel doe is dat een wereld van verschil. Zou kunnen dat ik er aan ga wennen, het is in elk geval beter dan die depressieve gevoelens. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 13:27. |
![]() |
|
Mijns inziens heeft 't ook wel iets van manisch-depressiviteit weg... Wanneer je manisch bent, 'overschat' je jezelf namelijk..
Maar goed, ik diagnostiseer niet (...) Heel veel succes iig!! Joyce
||
![]() |
Citaat:
Wat jij heb is een depressie! Narcistische mensen voelen zich te goed voor zelfmoord! Terwijl als ze de controle niet meer hand hebben, kunnen ze de raarste dingen doen!!!! Ik kan t weten ik heb NPS, en ben nog maar 19! Mensen die NPS hebben kunnen hun gedrag niet veranderen!!! OOKAL ZOUDEN ZE DIT ZO GRAAG WILLEN!!!! Ik hoop dat je er wat van ben opgeschoten Gr kim |
![]() |
|
Wie zegt dat er sprake van narcisme is? De narcisten waar ik in de praktijk mee werk(te), konden zich er niet druk om maken, 'want zij zijn nu toch ook eenmaal beter dan de rest?'. Veelal zie je overigens managers die narcistische trekken hebben. In dat opzicht versterkt dat elkaar wel, want in zo'n functie heb je enig aanzien.
Ik denk dat de vraag relevanter is of je hinder ondervindt van je nieuwe manier van probleemoplossen/ tegen zaken aankijken? Overschat je jezelf waardoor je al je tentamens verprutst? Enz.
||
Citaat:
kweetnie of ik narcisten ken in mijn omgeving. Ik weet wel dat hele mooie meisjes bijv. vrij narcistisch zijn, maar dat uit zich meer in "egoisme" naar mijn mening. 'k ken een goed voorbeeld daarvan, ze is niet perse narcistisch maar ze leeft gewoon. Ze is mooi en kan alles krijgen wat ze wil en dat weet ze. En ze heeft verder gewoon veel lol. Niks mis mee, moreel gezien. Behalve dat het mij nogal stoort maar dat mag ik natuurlijk niet zijn. volgens de ethiek. Ze doet immers 'niemand kwaad'. Afijn, wat wel merkzaam ergelijk is, is dat ze nogal egoistisch is als zijnde apatisch voor andermans verhalen en problemen. Ze denkt meer aan zichzelf, en zij is zelf meestal de spraakwaterval en iedereen heeft maar naar haar te luisteren maar andersom, als iemand anders wat zegt, draait ze dr hoofd snel weg en begint ze weer over dr eigen avontuurtjes. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat vind ik meer narcistisch dan wat jij beschrijft. En dan nog vind ik het meer egoisme dan narcisme. Prince bijv. is een narcist. Hij ziet zichzelf liever op de album cover en dan alleen zonder wie dan ook. Gerard joling vind ik ook vrij narcisisch. Hij is zo heel erg opmerkelijk met zichzelf bezig. En dan niet omdat ie jeugdpustjes heeft maar gewoon erg ijdel.
Laatst gewijzigd op 26-06-2008 om 18:00. |
![]() |
|
Volgens mij is het niet gevaarlijk. Het zal hoogstens veel mensen irriteren. Mijn broer is namelijk heel erg egocentrisch en narcistisch (blijkt uit de MMPI, hij scoort extreem hoog op hypomanie). Telkens hij uit het huis gaat, zal hij eerst nog tonnen parfum en deo spuiten, zijn haar nog eens zijn haar goed leggen,...Hij denkt dan ook dat hij de mooiste man op aarde is. Dat IEDEREEN hem super leuk vindt. Dat hij alle meisjes kan krijgen die hij wil. Hij vindt dat zijn vriendin alles voor hem moet doen (koken, lief zijn, kuisen,...) Ook thuis vindt hij dat alles van hem is en dat hij alles zomaar mag gebruiken en nemen. Hij steelt geld (van mij en mijn moeder) zonder schuldgevoelens (omdat wij er genoeg hebben en hij niet, dus vindt hij het maar normaal dat wij hem geld geven/dat hij geld van ons mag nemen). Mijn oude gsm heeft hij uit mijn kast gepikt en aan een vriendin gegeven (zegt hij...het zou heel goed kunnen dat hij hem gewoon verkocht heeft) zogezegd omdat ik hem toch niet meer gebruikte...Ook is hij heel erg onrealistisch. Hij denkt wanneer hij zal beginnen werken, dat bedrijven zullen vechten om hem aan te nemen, dat hij bijna niets zal moeten doen, en heel erg veel geld verdienen. Hij vindt ook dat mijn moeder hem zakgeld MOET geven. Ook is hij ervan overtuigd dat niets ergs hem kan overkomen en dat zijn lichaam zichzelf kan herstellen (zoals een salamander die zijn staart verliest) Dat is deels te wijten omdat hij bijna nooit ziek is en omdat hij eens een spier gescheurd had en verschillende dokters gezegd hadden dat ze dit nog nooit gezien hadden en dat normaal het bot had moeten breken en dat hij dringend geopereerd moest worden, maar na een maand had zijn spier zich blijkbaar vanzelf weer vastgehecht...en nu is ie er echt van overtuigd dat hij zoals Bruce Willis is in de film "Unbreakable".
Je kunt je niet voorstellen gewoon hoe optimistich/onrealistisch/narcistisch/egocentrisch hij is. En ik en mijn moeder ergeren ons eraan dood!! Ik weet niet of jij je hierin herkent eigenlijk, maar ik had eigenlijk eerder de indruk dat je gewoon super optimistich was, en niet per se narcistisch...? Laatst gewijzigd op 27-06-2008 om 17:17. |
![]() |
|
|