Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 00:19
Floris-boy
Floris-boy is offline
Hoe weersta jij de verleiding om vreemd te gaan als je in zo'n situatie komt dat je dat kan (ookal heb je het zelf niet uitgelokt)?

Gewoon omdat je het uit principe niet doet?
Omdat je heel veel van je vriendin/vriend houdt en er geen behoefte aan hebt?
Omdat je je vriendin/vriend niet wilt kwetsen (ook niet als je niet echt meer van haar/hem houdt)?
Of kun je de verleiding gewoon niet weerstaan, heb je je geilheid niet onder controle?
Of iets anders?
Oud 25-07-2002, 00:56
Roozie
Roozie is offline
Ik heb het 1 keer gedaan omdat ik aan niets anders meer kon denken en ik mijn relatie sowiezo niet echt iets meer voorstelde.. achteraf toch spijt van gehad want je zult er altijd iemand mee kwetsen.
Oud 25-07-2002, 08:17
Verwijderd
Ik zou maar aan haar blijven denken en me zo schuldig voelen dat het gewoon niet kan / ik het niet toelaat.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 08:36
Kez
Kez is offline
Als ik echt verliefd ben vind ik andere meisjes gewoon niet leuk genoeg meer. Dus ik zal dan nooit in de verleiding komen. Het is ook maar net wat je uitstraalt. Als er een meisje naar me toe komt en ik heb een vriendin, dan ga ik ook op zo'n manier praten dat het duidelijk is dat ik niks wil.
Oud 25-07-2002, 10:12
Verwijderd
nou ik heb geen verleiding als ik dat zelf niet wil.

ik kijk als ik een vriend heb, waar ik echt gek op ben, niet naar andere jongens, van die is intessant, maar als vriend wel.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Floris-boy schreef:
Hoe weersta jij de verleiding om vreemd te gaan als je in zo'n situatie komt dat je dat kan (ookal heb je het zelf niet uitgelokt)?

Gewoon omdat je het uit principe niet doet?
Omdat je heel veel van je vriendin/vriend houdt en er geen behoefte aan hebt?
Omdat je je vriendin/vriend niet wilt kwetsen (ook niet als je niet echt meer van haar/hem houdt)?
Of kun je de verleiding gewoon niet weerstaan, heb je je geilheid niet onder controle?
Of iets anders?
Ik doe het gewoon uit principe niet
Het kan gewoon niet
Of je nou nog kei gek op je vriendje bent of dat je het eigelijk uit wil maken.
Je kunt het gewoon niet maken ...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
als k een vriend heb die k echt nog leuk vind, denk k er niet eens aan. dan is die verleiding er niet. k vind dan misschien een jongen wel leuk, maar niet leuk genoeg om daarmee vreemd te gaan.

als mijn relatie niet meer het gene is wat het was, dan kan die verleiding wel eens ontstaan, maar dan doe k het nog niet. puur alleen maar omdat k een ander niet wil kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:15
Vinzz
Vinzz is offline
omdat ik er geen interesse in heb.....waarom vreemdgaan als je al een leuk meisje heb (dan ben je volgens mij behoorliek dom maarja)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:44
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Floris-boy schreef:

op de tweede zin wil ik ff comentaar geven.. houden van blijft altijd bestaan en als je niet meer van hem of haar houdt dan weet jij niet wat houden van betekent want houden van blijft bestaan of anders houd je gewoon niet van haar/hem het kan niet minderen of weg gaan..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:47
girl18
girl18 is offline
mijn reacitie nu:

ik zou nooit vreemd gaan want zo,n een type ben ik totaal niet.. het hoort gewoon niet. en als mijn lover vreemdgaat hoef ik hem ook nooit meer te zien.. ik ben echt fel tegen vreemd gaan sorry
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:23
Isischild©
Isischild© is offline
Het is gewoon iets wat je niet doet. Ik denk zo: mijn vriend is te geweldig om het zo te verpesten. Dat zal ik nooit doen. Ik zou ook van binnen kapot gaan bij het idee dat hij een ander heeft (gehad).
En als de relatie dan aan zijn einde is begonnen, dan maak het eerst uit voordat je met iemand anders gaat vozen.
Het is gewoon 'not done' om iemand op die manier verdriet te doen.
Oud 25-07-2002, 14:02
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
ik zou zo denken: wat zou ik ervan vinden als hij vreemd zou gaan?

ik doe het dus nooit
Oud 25-07-2002, 14:49
Esmée
Esmée is offline
Ik kan me best verplaatsen in situaties waarin de verleiding aanwezig zou zijn, maar als ik écht verliefd ben kan ik me absoluut inhouden. En dan heb ik ook geen behoefte aan anderen. Klinkt heel cliché maar ik heb het zelf ervaren, ik ga niet vreemd. En helemaal nadat vorig jaar mijn toenmalige vriendje is vreemdgegaan, en me daar echt enorm mee heeft gekwetst. Dus helemaal nu, nu ik weet hoe het voelt om bedrogen te worden, zou ik het al helemaal niet doen. Ik vind vreemdgaan echt een van de laagste dingen die mensen kunnen doen, je kiest voor iemand of je kiest er niet voor...
Oud 25-07-2002, 14:53
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Isischild© schreef:
Het is gewoon iets wat je niet doet. Ik denk zo: mijn vriend is te geweldig om het zo te verpesten. Dat zal ik nooit doen. Ik zou ook van binnen kapot gaan bij het idee dat hij een ander heeft (gehad).
En als de relatie dan aan zijn einde is begonnen, dan maak het eerst uit voordat je met iemand anders gaat vozen.
Het is gewoon 'not done' om iemand op die manier verdriet te doen.
ik vind het al klote dat hij een ex heeft gehad daar mee zijn eerste keer hebt gehad whaha.. ja ik weet het ik ben raar.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:17
Verwijderd
1) uit principe niet, i kweet hoe kut het voelt als iemand vreemdaagt
2) ik hou ontzettend veel van mijn vriendin, en als ik iets niet wil is het wel haar kwetsen...
3) ik ben onwijs gek op mn vriendin dus heb geen behoefte aan een ander...

duiedelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:07
Kookai
Kookai is offline
Als je echt van je vriend/vriendin houdt, ga je niet vreemd.
Doe je het toch dan moet je maar eerst eens uitzoeken wat je in jullie relatie mist
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:41
Tox
Tox is offline
Citaat:
Floris-boy schreef:

me weg maken uit de situatie
Oud 25-07-2002, 18:49
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
girl18 schreef:
mijn reacitie nu:

ik zou nooit vreemd gaan want zo,n een type ben ik totaal niet.. het hoort gewoon niet. en als mijn lover vreemdgaat hoef ik hem ook nooit meer te zien.. ik ben echt fel tegen vreemd gaan sorry
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:17
Hippielove
Hippielove is offline
Tja, het zou kunnen gebeuren, maar ik denk dat dat dan wel duidelijk maakt in welk stadium je relatie is beland en dat je voor jezelf geen sterke moraal hebt (als je er tegen bent tenminste).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:58
highlight
highlight is offline
Ik heb der niet eens zin in, geen behoefte om met een ander te zoenen, en ik wil hem ook niet kwetsen (ik HAAT 't als ie gekwetst kijkt) en ik wil hem ook zeker niet kwijt. Maar ik heb der gewoon helemaal geen zin in om met iemand anders te zoenen, dus het komt toch niet voor..
Oud 28-07-2002, 16:31
R
R is offline
Niet goed..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 16:59
Angeles
Angeles is offline
Ik zou het niet kunnen en ik zou het ook niet willen. Ik heb een paar keer gedroomd dat ik vreemdging en toen ik wakker werd, was ik zó blij dat het niet echt was. Het hele idee dat ik mijn vriend zo zou kwetsen en dat ik hem zou verliezen vind ik vreselijk. Ik heb er ook geen behoefte aan, hij heeft mij zo veel te bieden dat ik dat bij een ander niet hoef te zoeken.

Ik kan er voor een ander moeilijk over oordelen, misschien zitten zij in een andere situatie dan ik, maar zelf... nee.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:33
Verwijderd
Vreemdgaan is HEEL fout
ik loop meestal gewoon weg als ik in zo'n situatie kom
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
Vreemdgaan is HEEL fout
ik loop meestal gewoon weg als ik in zo'n situatie kom
Ik doe meestal alsof ik heel erg dronken ben en op het punt sta over m'n nek te gaan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Ik doe meestal alsof ik heel erg dronken ben en op het punt sta over m'n nek te gaan
heh heh
zeer leuk op zich wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
heh heh
zeer leuk op zich wel
Ja, dan sla je twee vliegen in één klap:

- ze wil op dat moment niet meer met je zoenen
- maar je kunt haar nog wel achter de hand houden voor later
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:52
Gothic
Gothic is offline
De enige manier dat het kan, is als het losstaat van je relatie. Wanneer het losstaat, moet wel aan wat eisen voldoen:

je moet je niet schuldig voelen
je moet niet de behoefte hebben het je vriend(in) te vertellen
je moet niet vreemdgaan met iemand wie je nog zult zien
het moet bij 1x blijven

Onder deze voorwaarden zou er niets aan de hand zijn... Dan wordt je partner niet gekwetst, jij bent nog gewoon verliefd op hem/haar, relatie gaat verder waar het gebleven was, iedereen gelukkig...
Oud 29-07-2002, 23:01
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Gothic schreef:
*eisen enzo*
Dit snap ik totaal niet?!

Als iemand aan die eisen kan voldoen dan ben je wel heel koud en triest!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 23:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef:
De enige manier dat het kan, is als het losstaat van je relatie. Wanneer het losstaat, moet wel aan wat eisen voldoen:

het moet bij 1x blijven

Onder deze voorwaarden zou er niets aan de hand zijn... Dan wordt je partner niet gekwetst, jij bent nog gewoon verliefd op hem/haar, relatie gaat verder waar het gebleven was, iedereen gelukkig...
Toch wel erg liberaal. O, wat liberaal! Heb je een zonnensteek gehad? Je bent even weg geweest en ineens een heel andere gothic geworden!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:21
moenbase
moenbase is offline
Heel vreemd is dat bijna iedereen zegt dat ze nooit vreemd zouden gaan vanwege hun principe's.

Maar als je een veel liever, leuker en knapper vriendje of vriendinnetje tegenkomt waarom zou je het dan niet een keer met haar/hem proberen?
Omdat je huidige partner dat niet goed vind? Maar het draait toch ook om wat jij wilt. Als jij graag sex hebt of zoent met een ander, en je partner blijft (voorlopig) gewoon je partner, dan is er toch weinig aan de hand.
Dan kun je het zélfs achter zijn rug om doen. Volgens mij is er niet zoets dat je er toe verplicht 'trouw' te blijven in geslachtsgemeenschap wanneer je een liefdesrelatie hebt.
Als jij het geen probleem vind, en het andere meisje, of die jongen met wie je dan sex gaat hebben vind het ok dat je wel verliefd bent op je huidige partner, en dus niet op hém/haar dan zou het toch gewoon kunnen.

Overigens, ik zou het nooit doen omdat ik dan echt wel iets ga afspreken dat zij iig niet vreemd 'mag' gaan, maar het blijft haar eigen keuze uiteraard. Oh, en ik zou zelf niet vreemdgaan omdat als ik verliefd bent, en als het wederzijds is, dat ik zo gelukkig ben, dat ik andere meisjes gewoon zie als 'meisjes', en niet als sexobjecten.
Oud 30-07-2002, 08:36
Verwijderd
ik kom gelukkig nooit in zulke situaties omdat ik ook bijna nooit uitga, en op school heb je dat toch niet gouw. en als d'r op strand een jonge naar me toe komt (wat die toch niet doen maar goed als ze dat zoude zoen) dan zou 'k gewoon zegge da 'k lesbi ben vond 'k wel een goeie... 'k ga ech nie vreemd hoor, 'k heb er zelf veel te veel verdriet van gehad toen de ex van me broer vreemdging en dat raakte me echt, vond ik zo zielig. dus ik ga nooit vreemd ech niet. d'r is ook nog geen een jonge leuker dan me vriend dus... waarom zou 'k vreemdgaan? 'k heb toch een lief en daar hou ik heel veel van... dus dan ist toch goed he..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:42
Verwijderd
Waarom zeg je dat je lesbie bent? Waarom niet gewoon dat je een vriend hebt?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:47
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Waarom zeg je dat je lesbie bent? Waarom niet gewoon dat je een vriend hebt?
haha ja 'k kan ook zegge dat 'k een vriend heb... maar dan blijven ze toch aanhouden (want dan denken ze dat je voor hun wel ff vreemd zou gaan... nou 'k dacht 't niet) dus gisteren heb ik met mijn beste vriendin ff de smoes verzonne dat we ginge zegge dat wij lesbi's waren... dan zouden ze niet zo snel aanhouden...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:04
Verwijderd
Ok
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:26
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Gothic schreef:

het moet bij 1x blijven

vreemdgaan kan onmogelijk los staan van een relatie
Oud 30-07-2002, 09:39
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:

haha ja 'k kan ook zegge dat 'k een vriend heb... maar dan blijven ze toch aanhouden (want dan denken ze dat je voor hun wel ff vreemd zou gaan... nou 'k dacht 't niet) dus gisteren heb ik met mijn beste vriendin ff de smoes verzonne dat we ginge zegge dat wij lesbi's waren... dan zouden ze niet zo snel aanhouden...
ooow bah zulke jongens ken ik ook ik ga er gewoon niet op in hoor, ik zeg gewoon dat hun niet intressant genoeg zijn om vreemd te gaan,dat geeft hun ego een deuk joh.

Dat ik lesbisch ben heb ik nog nooit geprobeerd, zal ik ook echt niet doen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:48
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

Dat zijn dan wel heel wanhopige figuren. Ik zou daar niet eens beleefd tegen blijven, als gewoon vriendelijk nee niet genoeg is zou ik ze of gaan negeren, of gewoon botweg zeggen dat ik geen interesse heb. Ik hou er niet zo van als mensen proberen om mijn grens te overschrijden, zeker niet als ik al duidelijk heb aangegeven dat ik daar absoluut geen trek in heb. Van mensen die eeuwig proberen hoe ver ze kunnen gaan word ik doorgaans nogal kriegel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Toch wel erg liberaal. O, wat liberaal! Heb je een zonnensteek gehad? Je bent even weg geweest en ineens een heel andere gothic geworden!
Dit is gewoon een theorietje, niets meer. Misschien alleen maar om reacties uit te lokken... als ik zin heb en als het niet meer zo warm is, zal ik eens kijken of ik het kan uitwerken. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik denk alleen dat er iets in kan zitten...

Zonnensteek? Nee ik mijd de zon, en ik weet niet of ik anders ben, misschien wel, kweet niet of liefde dat met een mens doet?
Oud 30-07-2002, 11:00
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

idd. Had ik laatst. "Ik heb al een vriend" "Ja, maar ik ben toch veel leuker..." Euh.. nee dus.
Oud 30-07-2002, 11:20
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik heb niet de behoefte om vreemd te gaan..
Heb nu al ongeveer 3 maandjes een vriendje, waar ik superblij mee ben..
Bovendien, zou ik nooit iemand zo willen kwetsen..
Als je vreemd gaat, vraag ik me af wat voor relatie je dan hebt..
Tenminste, het lijkt mij zo.. als alles goed gaat, dan heb je de behoefte daar toch niet toe?!
Oud 30-07-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Pinkish Dress schreef:
Ik heb niet de behoefte om vreemd te gaan..
Heb nu al ongeveer 3 maandjes een vriendje, waar ik superblij mee ben..
Bovendien, zou ik nooit iemand zo willen kwetsen..
Als je vreemd gaat, vraag ik me af wat voor relatie je dan hebt..
Tenminste, het lijkt mij zo.. als alles goed gaat, dan heb je de behoefte daar toch niet toe?!
Nah ik kan me wel voorstellen
Je bent op vakantie
Je vriend ook
Maar niet zelfde plaats
Je gaat iedere avond op stap
Drinkt wat
Twijfelt of hij je trouw blijft
Ziet hele leuke jongen

Auch?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:30
Verwijderd
Het is kei fout
Dat wil ik niet ontkennen
Maar soms is de verleiding moeilijk om te weerstaan
Dat kun je niet ontkennen.
Het is goed als je dat wel kunt
Maar..
Ik ben daar niet zo goed in, vrees ik
Daarom probeer ik zo'n situatie's ook te vermijden
Of ik blijf gewoon vrijgezel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:34
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Nah ik kan me wel voorstellen
Je bent op vakantie
Je vriend ook
Maar niet zelfde plaats
Je gaat iedere avond op stap
Drinkt wat
Twijfelt of hij je trouw blijft
Ziet hele leuke jongen

Auch?
als je met zo' n situatie bent en je gaat erop in omdat je twijfelet, dan heb je geen goede relatie omdat je zelf niet genoeg aan hem hebt en je hebt geen vertrouwen in de ander
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

als je met zo' n situatie bent en je gaat erop in omdat je twijfelet, dan heb je geen goede relatie omdat je zelf niet genoeg aan hem hebt en je hebt geen vertrouwen in de ander

Ik vertrouw nooit iemand 100%
Dus dat kan ook gewoon aan mij liggen
Right?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Ik vertrouw nooit iemand 100%
Dus dat kan ook gewoon aan mij liggen
Right?
dat zal dan wel aan jou liggen maar ik had t over t algemeen, dus ik viel niet jou persoonlijk aan
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 13:33
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gothic schreef:

het moet bij 1x blijven

IMO baseer je je relatie dan op leugens... lijkt me niet echt gezond.
Oud 30-07-2002, 13:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
M@rco schreef:
IMO baseer je je relatie dan op leugens... lijkt me niet echt gezond.
Tuurlijk niet, het staat er toch los van? Het heeft niets met de relatie te maken. Er verandert niets. Net als je verleden bijv, dat hoort toch ook niet bij het nu, waarin je een relatie hebt?
Oud 30-07-2002, 14:04
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Tuurlijk niet, het staat er toch los van? Het heeft niets met de relatie te maken. Er verandert niets. Net als je verleden bijv, dat hoort toch ook niet bij het nu, waarin je een relatie hebt?
Nee... je kan die 2 dingen IMO niet los zien. Relatie betekent voor mij: niet vreemdgaan.
Oud 30-07-2002, 14:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Nee... je kan die 2 dingen IMO niet los zien. Relatie betekent voor mij: niet vreemdgaan.
Voor mij ook... alleen toch denk ik dat vreemdgaan los kan staan van een relatie
Oud 30-07-2002, 14:55
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Kez schreef:
Als ik echt verliefd ben vind ik andere meisjes gewoon niet leuk genoeg meer.
Precies, Guybrush. Als ik verliefd ben kan ik aan niemand anders meer denken dan aan haar. Nou ja, denken wel, maar ze is gewoon de mindere. Seks zou gewoon ondenkbaar zijn. Van verleiding weerstaan is niet eens sprake.
Reageren

Regels voor berichten