Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2002, 14:30
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik herinner me bijna niks meer, soms een flard van toen ik klein was maar volgens mij is dat ook door dingen die m'n ouders me verteld hebben. Ik herinner me dingen van 1 a 2 jaar geleden nog vrij goed, maar van wat daarvoor was bijna niks meer! Zou ik het misschien verdrongen hebben ofzo??

Wat herinneren jullie je nog van vroeger, en meerdere jaren geleden? En hoe gedetailleerd??!
Oud 19-07-2002, 14:34
Verwijderd
Euhm .. tot ongeveer mijn 5e levensjaar. Weet nog dat ik mijn vader ging kijken naar mijn pasgeboren zusje.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:37
Verwijderd
hmz.. nouw mn vroegste herinnering is van toen ik 2 was.. in het ziekenhuis.. khad een flesje medicijnen leeggedronken toen moest ik een nacht ter observatie blijven..

Ik kon niet slapen die nacht doordat ding naast mn hoofd elk kwartier ging piepen, van de zuster mocht ik niet rechtop zitten en moessik verder ook mn mond houden.. wat voelde ik me kut toen..

s'morgens kreeg ik een boterham met kaas en een glas melk... wat ik dus absoluut niet lustte, maar ik moest het opeten..

Kdenk dak het me dus zo goed herinner om hoe kut het was enzow..

Maar verder weet ik alleen van die dingen die heel indrukwekkend waren.. zoals dak in mn broek plastte in de kleuterklas.. en van dak meedeed aan musical, die hele musical weet ik niet meer, maar wel dat 1 meisje heel aardig was.. dus ik denk dat je je nergens zorgen om hoeft te maken hoor.. ik weet ook echt veel dingen niet meer en ook niet gedetailleerd..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:05
BlackMystery
BlackMystery is offline
eerste herinnering die ik heb is dat men vader me naar de kleuterschool bracht
en dat ik heel den tijd heb gehuild uit angst
eigenlijk raar als ik er zo over denk
dan moet ik nog wel een bangelijke relatie hebben gehad me men ouders
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:10
Quiana
Quiana is offline
Het laatste wat ik me herinner, is dak geopereerd werd aan m'n ogen en dat ik zo onwijs bang werd dak ging hyperventileren
Voor de rest wat vernederende dingen van school
Oud 19-07-2002, 15:19
Desp
Desp is offline
Ik weet nog dingen van toen ik 2 of 3 was, een heel vaag iets.. We waren op een camping en ik ging batmintonnen met mijn vader, iets met een tijger (deed hij na ofzo) en toen sloeg ik zo met dat badmintonding tegen mijn hoofd... Heel hard huilen, mijn vader kwam eraan en toen hoorde ik hem zeggen, tegen mijn moeder:'Ze begon ineens te huilen..'

Verder ook nog best goed dingen over onze huisdieren. Ook iets van toen ik 4 was, bij mijn opa en oma (deed ik een electronische pop na die langzaam wegviel omdat de batterijen leeg waren ). Verder nog dat mijn vader mijn bril vergeten was mee te nemen op de eerste dag naar de kleuterschool

Hmm... vanaf de tweede kleuterklas is alles wel helder eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 16:23
Verwijderd
Ik herinner me nog héél veel.
M'n geheugen begint vanaf toen ik bijna 2 jaar was.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 16:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
*luna* schreef:
het eerste dat ik me kan herrinneren was dat de glijbaan op de peuterschool zo ontzettend hoog was...ech wel een paar meter ofzo
...
...
..
.
toen ik vorig jaar ging kijken was die zomaar gekrompen
ENG
Oud 19-07-2002, 16:54
damaetas
damaetas is offline
ik wandelde laatst voorbij de molenarij waar wij vroeger bloem gingen halen (mn moeder bakte graag zelf brood) en toen zag ik 'De Witte Meneer': dat is de ouwe molenaar, die noemden we vroeger zo toen ik ongeveer 5 was en die vonden we allemaal heeeeeeeel erg lief. ik kreeg er echt jeugdsentiment van praatje gaan maken.
Oud 19-07-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Oeh .. gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:23
Desp
Desp is offline
Citaat:
Nu ik er iets langer over na heb gedacht begint het van mij ook echt vanaf mijn tweede, heel helder...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:37
Verwijderd
Jaah.. ik weet wel ook nog dingen van de peuterspeelzaal!! Namelijk de hoek waarop op blauwe achtergrondcsneeuwitje en de 7 dwergen aan de buitenkant geschilderd stonden.. en in die hoek waren allemaal van die gigantische stoffe blokken waar je heel leuk mee kon spelen..

en op de grote ronde tafel staan op mn verjaardag samen met een ander jongetje want die was op dezelfde dag jarig.. maar ms herinner ik dat omdat daar een foto van is

En ik weet dus ook nog van 1 foto, dan zit ik als baby tussen mn vaders benen, hele coole foto.. maar ik weet nog dat we toen voetbal keken..

En nog 1 herinnering van de kleuterklas dat ik met een vriendin van, waar ik nu nog steeds bevriend mee ben, in de poppenhoek had gespeeld.. Toen moesten we opruimen en kregen we ruzie over de stoeltjes.. Ik vond dat ze tegen de muur moesten staan en zij vond dat ze aangeschoven moesten (of andersom), en toen stompte ze me in mn maag!! En toen ging ik huilen, en toen moest zij lekker op het krukje bij de juf zitten.. hehehehe
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:40
Desp
Desp is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Jaah.. ik weet wel ook nog dingen van de peuterspeelzaal!! Namelijk de hoek waarop op blauwe achtergrondcsneeuwitje en de 7 dwergen aan de buitenkant geschilderd stonden.. en in die hoek waren allemaal van die gigantische stoffe blokken waar je heel leuk mee kon spelen..

en op de grote ronde tafel staan op mn verjaardag samen met een ander jongetje want die was op dezelfde dag jarig.. maar ms herinner ik dat omdat daar een foto van is

En ik weet dus ook nog van 1 foto, dan zit ik als baby tussen mn vaders benen, hele coole foto.. maar ik weet nog dat we toen voetbal keken..

En nog 1 herinnering van de kleuterklas dat ik met een vriendin van, waar ik nu nog steeds bevriend mee ben, in de poppenhoek had gespeeld.. Toen moesten we opruimen en kregen we ruzie over de stoeltjes.. Ik vond dat ze tegen de muur moesten staan en zij vond dat ze aangeschoven moesten (of andersom), en toen stompte ze me in mn maag!! En toen ging ik huilen, en toen moest zij lekker op het krukje bij de juf zitten.. hehehehe
Hehe
Ik herinner me de peuterspeelzaal ook nog goed... vooral zo'n kussenhoek, en mijn lievelingsspeelgoedding (een soort radio/televisie die je moest opwinden en die dan hele leuke muziekjes maakte, met kleurige knopjes, heel cool ding )

En dat ik mijn beste vriendin stevig bij haar hoofd pakte en toen zo *bonk* tegen de muur sloeg

En dat we mijn dopje van mijn skipibal in de put gooide om te kijken wat er zou gebeuren... (we gooiden ook poppetjes van Lego in de put en dode hommels )

Leuk om aan te denken zeg
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:12
Faery
Faery is offline
paar dingen van toen ik 3 was ofzo..
heel veel van m'n 4e tot m'n 8e denkik, wat steeds ekeihard terugkomt als ik moodswing heb

achja
Oud 19-07-2002, 19:46
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Eum.. dat ik toen ik anderhalf was ofzo.. ging mn moeder een fotow van me maken toen ik mn sokje aantrok op de bank in de kamer
Verder nog wel wat genante dingen van daarna, maar niet alles, lang niet alles meer.. weinig zelfs..
Oud 19-07-2002, 20:56
Verwijderd
Ik denk dat het heel logisch is dat je je weinig (en sommige mensen misschien geen) dingen herinnert van zoveel jaar terug, waarom zou je tenslotte? ’t Zou nogal veel werk zijn (en bovendien erg overbodig) om alles wat er in je leven gebeurt is te onthouden. Soms kan het idd wel verdringing zijn, maar ik denk dat het acht van de tien keer gewoon is omdat het zo lang geleden is.

Ik weet nog wel dingen van de peuterspeelzaal (sommige dingen kun je beter vergeten ). En van de kleuterschool, dat een vriendinnetje (meestal was dat Patricia, soms Astrid) en ik altijd bij elkaar voor de wc-deur bleven staan, omdat we de deur niet op slot durfden te doen. Dat ik een keer een (rode) katten-broche op had, die kat had een staart met een scherpe punt, Astrid had bij haar schoolmelk geen rietje gekregen en wist niet hoe ze haar pakje melk open moest maken, toen heb ik hem open geprikt met die staart. En dat mijn jongste zusje geboren werd, mijn vader bracht me toen naar school, ik mocht beschuit met muisjes trakteren en ik mocht naast de juf zitten (), terwijl dat normaal alleen mocht als je jarig was of als je gewoon de eerste was die in de kring ging zitten, ik was heel blij toen , en dat we een soort van tekening gingen maken voor mijn nieuwe zusje, iedereen moest iets op ronde papiertjes tekenen/schrijven en dat werd dan op een groot vel geplakt (ronde dingen waren ballonnen) boven een meisje dat ??? (klasgenootje, oudste kleuter) getekend had. Ik weet ook nog dat ik heel verdrietig was, mijn eigen juf was ziek en we hadden een invaller en toen wou ik niet meer naar school, ging aan de kinderwagen hangen en wou niet blijven, enz enz enz. Ik wou ook niet naar school omdat ik alles al gedaan had, en me dus dood verveelde. En dat een meisje uit mijn klas een keer een aantal knutselwerkjes had gepikt, ze beweerde van niet, maar ze vonden ze in haar laatje... Op zwemles (nieuwe club) moest ik het diepe in springen en ik sprong er zo in, toen kreeg de zwemjuf de doodschrik , wist zij veel dat ik bij dat andere zwemmen al zo wat twee jaar in het diepe zwom. Van de middenbouw weet ik me wat minder te herinneren (groep 3: Els en ik lazen altijd de antwoorden die onderaan de bladzijden stonden en waren dus altijd weer verbazingwekkend snel klaar met ons werk ; groep 5 oid: keer een jongen die m’n duim kneusde, omdat ik aan zijn capuchon trok). Van de periode daarna weet ik eigenlijk weer minder. Eigenlijk allemaal dingen die dus indruk achter hebben gelaten. Ik denk ook dat het afhankelijk is van je persoonlijkheid en de dingen waar jij je op toe spitst, ofzo. Ik ben iemand die altijd alles wil onthouden en een beelddenker, in mijn hoofd spelen zich vaak een soort scènetjes af met de dingen die gebeurt zijn. Er zit een videotheekje in mijn hoofd, waar bepaalde stukjes film bewaart blijven.

Ow, een vriendin had 2 kussentjes die waren heilig (zoals knuffels voor kinderen), toedeltjes oid. Ik had een aap. En een andere vriendin een eend. En van die eerste vriendin kreeg ik een keer een kaartje met 'leeoonie' op de enveloppe, ze wist niet hoe ze m'n naam moest schrijven. (waren 5 ofzo)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 21:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Desp schreef:

En dat ik mijn beste vriendin stevig bij haar hoofd pakte en toen zo *bonk* tegen de muur sloeg
Lekker peutertje was jij dan...
Oud 19-07-2002, 21:59
Just Johan
Just Johan is offline
m'n vroegste herinnering is dat m'n vader me ergens in een soort kermisattractie had gezet zonder dat ik wist wat er gebeurde; het was een soort draaimolen maar dan met vliegtuigen aan stangen die ook in vertikale richting bewogen bij het ronddraaien; ik vond het doodeng en toen het eindelijk stopte zat ik echt megahoog en ik kon er niet uit; ik dacht dat dat ik voor altijd alleen zou zijn en ik heb daar voor m'n gevoel een hele tijd in paniek gezeten waarbij ik m'n tranen niet lang kon bedwingen; totdat een vreemde meneer me er uiteindelijk uittilde. volgens m'n moeder was ik nog geen 2 toen dit gebeurde en heeft ze het altijd ontzettend stom gevonden dat m'n vader dat gedaan had; ze moest zelf ook bijna janken. ik vertelde het een jaar geleden ongeveer; ze had niet verwacht dat ik dat nog wist; m'n vader wist het niet meer.

verder weet ik tot m'n 4e jaar nog een paar dingen; vanaf m'n 4e weet ik echt nog heel veel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:12
Tenischa
Tenischa is offline
ik kan me nog zoveel herrineren... helaas!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:20
Poziomka
Poziomka is offline
ik herinner mij nog eeeeeeeeeeeel veel, vanaf dak een jaar was ofzo!
Oud 20-07-2002, 11:27
legatus
legatus is offline
Veel herinneringen zijn ook aangepraat uit het standpunt van je ouders die jouw allerlei verhalen vertelden van vroeger, waarbij je op een gegeven moment zelf herinneringen gaat creeëren.

Onze herinneringen en hersenen zijn nogal onbetrouwbaar.
Oud 20-07-2002, 11:39
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik herinnerde me erg veel omdat ik vanaf mijn 5e altijd heb geprobeerd mijn herinneringen te behouden. (net als met spierweefsel, verdwijnt wat onnodig is).

Mijn eerste herinnering is...ergens tussen 1 en 2 jaar (het lopen (eerste keer) van deur huis naar auto... - wacht, ook nog een eerdere van toen ik werd gevoed (1 jaar ofzow).
Ik had er zegmaar 1 jaar geleden 10x meer maar ik vind die herinneringen overbodig en ze kunnen me afsturen van het pad dat ik nu volg. (ok, ik ben nog steeds gevoelig voor 'warmte'(liefde dus...) maar dat wil ik verminderen en die irrelevante herinneringen helpen daar niet bij)

Ow, en verpruts deze topic niet aan het mij afbrengen van deze ideologie
Oud 20-07-2002, 12:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ow, en verpruts deze topic niet aan het mij afbrengen van deze ideologie
Geen probleem. We maken gewoon een ander topic aan waarin we dat alsnog doen...
Oud 20-07-2002, 12:31
Hippielove
Hippielove is offline
Even denken. Ik weet nog flarden van dingen die we altijd deden op de peutercreche. Dat we altijd fruit kregen en dat we voordat we dat opaten altijd samen gingen zingen. En dat het daar heel leuk was.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 14:01
Frida
Frida is offline
Citaat:
legatus schreef:
Veel herinneringen zijn ook aangepraat uit het standpunt van je ouders die jouw allerlei verhalen vertelden van vroeger, waarbij je op een gegeven moment zelf herinneringen gaat creeëren.

Idd...

Vaak denken we iets te kunnen herinneren terwijl het eigenlijk een soort fantasie is. Verhalen die we onze ouders vaak hebben horen vertellen over ons toen we nog klein waren beginnen te lijken op een echte herinnering aan die tijd. Terwijl het geen herinneringen zijn maar uit verhalen gegroeide voorstellingen. Ook foto's en films kunnen hiertoe bijdragen.

Ik herinner me niet zo erg veel meer. Dingen die ik echt nog van vroeger weet (en me vaak in gedachte kan voorstellen als beelden) zijn ook die herinneringen (die hoe onbelangrijk dan ook) zeer vaak terug komen.

Bv :Ik lig bij m'n oma op de bank en ik word wakker. was ik een jaar of twee/drie want ze is gestorven rond mijn derde verjaardag.

of ik loop met een klasgenote van de basisschool over het schoolplein, ik heb een zwart rokje aan en een rood shirt. Ik heb toen gedacht dat we wel moesten haasten voor de lunch

Ik loop zit bij m'n oma en ik wil tv kijken, nog vijf minuten zegt ze. Ik tel tot vijf en ren naar de tv. Dat is ook weer van toen ik 2/3 jaar oud was.
Oud 20-07-2002, 14:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
heb ik ook. Mijn allereerste herinnering is van m´n 2e kerstmis (en ik ben in april jarig, reken zelf maar uit hoe oud ik was). Verder weet ik nog heel veel. Allemaal kleine dingetjes, die m´n moeder allang weer vergeten is.
Oud 20-07-2002, 16:42
heavinly
heavinly is offline
Ik heb op een gegeven moment ook gedacht dat ik dingen van vroeger verdrong. Er is een periode waar ik echt weinig over weet, van mezelf. Eigenlijk gewoon de thuissituatie, ik weet dan wel losse dingen die er zijn geweest, met name omdat ik daar steeds weer aan herinnerd wordt. Maar daarnaast zijn er nog aardig wat jaren waar ik echt niets meer over weet.
Zelfs dingen van m'n brugklasjaar weet ik niet meer goed te herinneren, dan weet ik ook wel dat dat een vreselijk k*tjaar was, maar ik vind het gek dat ik daar dan weinig meer over weet.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:12
2young2live
2young2live is offline
ik herinner me nog dat ik geopereerd moest worden aan m'n oren en m'n neusamandelen die eruit moesten, ik was toen iets van 4 jaar, ik weet er nog heel veel van, waarvoor het het meisje die ook in de wachtkamer zat voor geopereerd moest worden, dta het zusje van een jongetje zijn zalf wou opeten omdta ze dacht dat het tandpasta was, ik weet nog dta ik dat maskertje voor kreeg voor de narcose en toen ik wakker werd een ijsje kreeg maar die wou ik niet meer, en dat ik bij allemaal van die krijsende kindertjes op de zaal lag, en toen zei "had ik maar geen buisjes gekregen"(de operatie hield in dat ik buisjes in me oren kreeg omdat ik zowat half doof was) en dat ik toen bij de volwassenen op de zaal mocht liggen, en dat de zuster zei wat een leuke knuffel ik had en dat ik toen dacht "doe niet zo kinderachtig" oid, en dat terwijl ik zelf 4 was

Ik kan me ook nog herinneren toen ik gaatjes in me oren kreeg, toen was ik ook iets van 4, en ik ging helemaal huilen en toen het klaar was en ik in de spiegel keek (ik zie dat beeld van mezelf nog steeds voor me) helemaal knalrood van het huilen, dikke opgezwollen oorlellen,m'n haren statisch en dat m'n moeder zei "mooi he?"

en nog een paar kleine dingetjes, zoals me zus die commentaar had op mijn tekening, volgens mij begint het dus vanaf mijn 4e
Oud 20-07-2002, 19:29
Rerisen Phoenix
Citaat:
legatus schreef:

Ja, is ook zo. Maar ik weet dit sinds ik 8 was en heb me er wel wat voor in weten te dekken en zo heb ik ook erg veel weten te falsifiseren.
Herinneringen van in de buik en borstvoeding enzo zijn toch hoogstwaarschijnlijk fake (ook omdat ik ze pas later had )

Citaat:
mathfreak schreef:
Geen probleem. We maken gewoon een ander topic aan waarin we dat alsnog doen...
ga gerust je gang, ik doe wel mee aan de topic
Oud 22-07-2002, 07:06
burn da school!
burn da school! is offline
Ik weet nog 2 duidelijke herinneringen. Ik vond dat me broer mooie slidings kon maken met zijn fiets. Hij wilde mij het duz leren. Oke, d8 ik. ik stapte op me fiets, en na de eerste bocht knalde ik op de grond, en had een tand door de lip.Jankend ben ik met me broer naar huis gegaan. toen we me fiets op wilde halen, wassie er niet meer. Het scheen dat het 'enge' buurjongetje hem had. het enige dat ik nog weet was dat ik bang was toen ik voor de poort stond.

Zelfde buurjongetje, peuterklas: Ik zat op de skelter maar hij wilde erop. hij duwde me van de skelter af en rende erachter aan, ik viel en had bloed. Ik jankend naar de juf toe, ik mog toen naast haar zitten in de klas...
Oud 22-07-2002, 08:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Euhm .. tot ongeveer mijn 5e levensjaar. Weet nog dat ik mijn vader ging kijken naar mijn pasgeboren zusje.
Juh, ik ook
Oud 22-07-2002, 08:31
moenbase
moenbase is offline
Mm, me vroegste herinnering...pff, 'k denk dat ik een jaar of 4 was, en dat speltuintje aan de overkant werd opgezet, 'k zat daar op een gegeven moment met me laarsjes vast in de modder en dacht ik dat daar voor eeuwig vast zou zitten
Oud 22-07-2002, 10:20
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Poziomka schreef:
ik herinner mij nog eeeeeeeeeeeel veel, vanaf dak een jaar was ofzo!
Dàt kan ik niet geloven! Aan je 1 jaar ben je je nog van niet veel bewust, hoe kan je je dan iets van die leeftijd herinneren? Dingen van mijn 2 of 3 jaar herinner ik me door foto's te zien.
Maar ik herinner mij pas de dingen echt vanaf mijn 7e of 8ste.
Oud 22-07-2002, 18:50
Thor
Thor is offline
IK herinner me nog vrij veel van eerder - vroeger vind ik zo'n stom woord; zo praten bejaarden - , maar van m'n eerste jaren weinig. Vanaf het moment dat ik naar de basisschool (4 jaar) ging heb ik wat herinneringen; oude foto's etc. bieden dan aanknopingspunten. En van de peuterclub weet ik nog dat ik de hele club bij elkaar gehuild heb. Waarom weet ik helaas niet meer.

Verder onthoud ik veel dingen van de afgelopen jaren, al vervaagt het wel. Een gevoel van herkenning door bijvoorbeeld geuren of muziek wil nog wel eens helpen wat dat betreft.
Oud 22-07-2002, 18:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
legatus schreef:
Wat een negatieve gedachtegang. Subjectief en selectief. Dat heeft zo z'n voordelen en nadelen. Niet alleen nadelen iig.
Oud 22-07-2002, 19:25
Rerisen Phoenix
Citaat:
dystopia schreef:

Wat een negatieve gedachtegang. Subjectief en selectief. Dat heeft zo z'n voordelen en nadelen. Niet alleen nadelen iig.
Hij bedoelt dat je niet weet wat herinneringen zijn en wat verzinsels zijn die je nu bedenkt of eerder hebt bedacht. Bovendien onthoud je alleen je visie van dat moment op de situatie of zelfs alleen hoe je had gewild dat het was verlopen
Oud 22-07-2002, 19:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Hij bedoelt dat je niet weet wat herinneringen zijn en wat verzinsels zijn die je nu bedenkt of eerder hebt bedacht. Bovendien onthoud je alleen je visie van dat moment op de situatie of zelfs alleen hoe je had gewild dat het was verlopen
hallo??? Wil je aub niet voor de complete mensheid spreken ja? Alvast bedankt! Ik weet heel erg zeker dat ik kan nuanceren en onder andere wel weet wat van vroeger de waarheid en wat verzinzels zijn (why not?). Ook mede door hulp van vertroude bronnen zoals mijn ouders en vrienden van hen. Dat laatste vind ik ook crap. Kom maar met bewijzen. Een bron uit een psychologisch boek van een bekend auteur.
Oud 22-07-2002, 19:34
ExeCute
ExeCute is offline
Vanaf mijn tweede herinner ik me vrij veel en vanaf mijn 4e herinner ik me zowat alles.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:33
Andora
Andora is offline
de peuterspeelzaal weet ik nog... kwas 3 ofzow. We hadden een zandbak binnen en daar speelde ik vaak in met een jongetje
en als je jarig was mocht je op een stoel gaan staan en dan kreeg je een muziekinstrument in je handen en mocht je daarop spelen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 22:45
Aqua
Aqua is offline
Mijn eerste herinnering was toen ik 1,5 was. Ik viel toen van de wasmachine op mn hoofd. Ik weet nog dat mn ouders weg moesten naar een of ander feest. Ik had pijn. Mijn moeder droeg een donkerblauwe jurk.
Ik heb er overigens geen blijvend letstel aan over gehouden.

De eerst volgende herinnering is mn overgrootopa. Hij was ziek en lag op bed, er stonden veel mensen omheen. Ik kan me de mensen die naast me stonden nog herinneren. Ik was 2 toen hij stierf.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:35
bluebell
bluebell is offline
ik verwar veel herrinneringen met dromen
Oud 24-07-2002, 17:38
Desp
Desp is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef:
de peuterspeelzaal weet ik nog... kwas 3 ofzow. We hadden een zandbak binnen en daar speelde ik vaak in met een jongetje
en als je jarig was mocht je op een stoel gaan staan en dan kreeg je een muziekinstrument in je handen en mocht je daarop spelen
Nu je het zegt!!

Ik weet nog dat ik vier werd op de peuterspeelzaal... toen hield ik een afscheidsfeestje, omdat ik niet meer terug zou komen na de vakantie... Ik mocht toen op van die tafeltjes staan en trakteren Ik trakteerde doosjes rozijnen of doosjes smarties, konden ze kiezen Och, toen voelde ik me zooo groot he

Oh ja, en we deden op de peuterspeelzaal altijd een soort polonaise naar de wc'tjes... Ik mocht altijd voorop als locomotief, want ik was de enige die kon fluiten
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:16
Joris
Joris is offline
lekker vaag dan, ik herrinner mij nix meer voor mijn 12e... maar goed, shit happens. (af en toe wel nog vage dingen.. "owja, nu je het zegt" dingen.
Oud 29-07-2002, 22:20
Dakraam
Dakraam is offline
Vuurwerkramp...
Oud 30-07-2002, 16:57
Verwijderd
Ik herinner me tot denk ik mijn tweede levensjaar... Ik kan me nog herinneren dat ik zindelijk werd en zo. Het wordt wel allemaal steeds vager.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Zaza123 schreef:
Ik herinner me bijna niks meer, soms een flard van toen ik klein was maar volgens mij is dat ook door dingen die m'n ouders me verteld hebben. Ik herinner me dingen van 1 a 2 jaar geleden nog vrij goed, maar van wat daarvoor was bijna niks meer! Zou ik het misschien verdrongen hebben ofzo??

Wat herinneren jullie je nog van vroeger, en meerdere jaren geleden? En hoe gedetailleerd??!
Ik kan me nog een ding heel goed herinneren. Vroeger had ik altijd een denkbeeldig vriendje Lallie, hij was de leider van een volk. Ik sprak alleen met hem als ik op de wc zat, het volk stond dan bij mijn voeten en lallie stond op mijn hand/schouder. Hij gaf me dan altijd een wijze raad.

En dit is niet iets wat ik later heb verzonnen, hij was er gewoon altijd als ik op de wc zat, heel vreemd

Verder herinner ik me af en toe een bepaald iets, als een flits. Kan ook zijn omdat mijn ouders me dat later hebben verteld...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:07
smilegirl
smilegirl is offline
ik kan me ook heeeel veel herinneren van toen ik 2 jaar was...
kheb gewoon vanaf dat ik 2 was veel dingen meegemaakt daarom herinner ik me nog zoveel...
maar wat ik toch wel het grappigst vond was dat me broer me vader en me moeder aan tafel zaten te eten....en ik wou toen niet meer in de kinderstoel zitten ik wou op een "grote""stoel..
dat moch nie van me moeder en ik zat tegenover haar dus ik pakte me mes smeerder er de spinzazie aan en gooide het recht voor de kop van haar..toen moest ik naar de gang en raar dat ik dat vond....
eigenlijk was ik als kleuter best een brutaal blaag....(en dat ben ik nu nog).....was echt een " schatje".....(uhum)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:16
Droyd
Droyd is offline
Ik herinner me veel gebeurtenissen van voor mijn vijfde....

3 jaar: kwam binnen met een plastic truck in huis
4 jaar: Stond te springen in de zetel toen ik plots erachter belandde en mijn ouders hun rot schrokken
3 jaar: zat op 3 wieler en zong: sail away, sail away, sail awaaay
Juffrouw lachen natuurlijk
3 jaar: directeur brengt me met me in zijn armen naar huis omdat ik vlak boven mijn oog een haak in me kop heb gehad toen ik aan het 3 wieleren was, fervente bezigheid toen nog
2 jaar: ma probeert in de badkamer mijn aangepast schoeisel om mijn voet te wringen omdat ik scheeve poten heb, doet ontzettend veel pijn,ik jank, ik kom te laat op school
0 jaar: ?????? ik zie veel dokters rond mij naalden in me steken, kan het me onmogelijk herinneren volgens mijn ouders, zal wel een droom geweest zijn
4 jaar: ben in spanje met mijn vader aan de hand, overal liggen injectienaalden op de grond voor drugs, toen wist ik niet waarvoor al die spuitjes voor dienden
etc etc....

Laatst gewijzigd op 31-07-2002 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:59
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn herinneringen gaan terug naar 4 jaar, daarvoor kan ik me (voor zover ik weet' nix herinneren)
Oud 31-07-2002, 19:12
smilegirl
smilegirl is offline
wat ik me eigenlijk afvraag is : hoe komen jullie op de leefdtijden...ik weet het ongeveer....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten