In Utrecht kun je ook 1 vrijstelling krijgen, maar daarmee maak je het eigenlijk alleen maar lastiger voor jezelf (want je moet nog steeds 5 vakken halen, maar dan dus 5 vd 7 ipv 5 vd 8).
Verder zou ik eerst eens kijken wat je écht met psychologie wilt gaan doen. Klinische psychologie is het meest gewilde beroep en zéker niet het makkelijkste beroep om aan de bak in te komen (ivm vervolgopleidingen). Tel daarbij op dat de zorgverzekeraars steeds meer macht krijgen op dat vakgebied (zo is dit jaar een behoorlijk aantal eigen praktijken over de kop gegaan omdat de zorgverzekeraars in al hun wijsheid hadden besloten om behandelingen pas achteraf te betalen) en trek je eigen conclusies.
Psychologie is een heel leuke wetenschap, hartstikke interessant en je kunt er nog genoeg zelf in ontdekken, maar staar je alsjeblieft niet blind op klinische psychologie!
Edit:
Wat de inloting betreft:
Er zijn een aantal universiteiten die niet meedoen aan de loting (Tilburg, Maastricht, Twente, zo uit m'n hoofd), maar ook op de universiteiten waar wel geloot wordt, wordt je doorgaans gewoon geplaatst. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken dus.
Laatst gewijzigd op 30-06-2008 om 21:35.
|