Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2008, 15:43
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Hallo,

Ik ben nu al een ongeveer een jaar ongesteld. En iedere keer als ik ongesteld ben, ben ik de volgende dag ziek. Ik kan niet slapen door mijn buikkrampen en moet overgeven van mijn buikpijn. Ik heb wel gelezen dat de pil helpt. Maar ik kan geen pillen slikken, want ik krijg ze niet doorgeslikt. Weten jullie misschien iets waardoor mijn buikpijn minder word?

Groetjes Renee
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 16:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
De pil wil inderdaad nog wel eens helpen tegen menstruatie-ongemakken, het kan net even de scherpe randjes eraf halen. En het makkelijke van de anticonceptie-pil is dat het héle kleine, ronde, gladde pilletjes zijn, die zelfs zonder water nog weggeslikt kunnen worden. Dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken

Verder kan een warme kruik of douche nog wel eens lekker voelen bij buikkrampen en gewoon rustig aan doen. Ook bestaan er wel (homeopatische) middeltjes tegen ongesteldheidsklachten, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Je zou dat bijvoorbeeld eens aan de huisarts of de apotheek kunnen vragen.
Oud 17-07-2008, 17:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt Aleve Feminax, dat zijn pijnstillers speciaal voor menstruatiepijn. Ik heb ze zelf nooit uitgetest maar misschien is het een idee. Bij mij werkt ibuprofen ook beter dan paracetamol. En verder is een kruik, warme douche of kersenpitkussentje echt wel lekker voor op je buik. Of je (warme) handen vind ik vaak ook pijn.
Oud 17-07-2008, 17:23
Verwijderd
Aleve Feminax helpt bij mij goed Warme kruik (of pittenkussen) is ook echt heerlijk. Verder heb je naast de pil ook andere oplossingen; zelf gebruik ik de anticonceptiepleister. (Maar die pilletjes zijn echt heel erg klein, als je ze door de vla doet zul je 'm niet eens merken )
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 17:28
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Oke bedankt, ik zal zeker pillen gaan kopen, En anders hou ik gewoon zoals jullie al zeggen een warme kruik tegen mijn buik aan.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben nu al een ongeveer een jaar ongesteld. En iedere keer als ik ongesteld ben, ben ik de volgende dag ziek. Ik kan niet slapen door mijn buikkrampen en moet overgeven van mijn buikpijn. Ik heb wel gelezen dat de pil helpt. Maar ik kan geen pillen slikken, want ik krijg ze niet doorgeslikt. Weten jullie misschien iets waardoor mijn buikpijn minder word?

Groetjes Renee
Met de pil wordt een anticonceptiepil, gaat wel op recept, genoemd en deze is zoals de rest ook al aangaf erg klein en makkelijk te slikken. Veel vrouwen hebben minder last van hun menstruatie als ze de pil slikken. Ik denk trouwens dat het geen verkeerd idee is om even bij je huisarts langs te gaan als je er zo veel last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 18:51
Ieke
Ieke is offline
Aleve Feminax = naproxen (stofnaam van werkende bestanddeel) en zit oa in Aleve, Anaprox, Naprosyne, Femex, Naprocoat, Naprovite, Nycopren en Naprelan (merknamen waaronder het in de winkel verkrijgbaar is).

Dus je hoeft niet dit speciale merk te hebben. Dat het zo genoemt is is meer een marketingverhaal, maar andere typen zijn dus ook goed. Kijk alleen even naar de doseringen.
Oud 17-07-2008, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Je hebt Aleve Feminax, dat zijn pijnstillers speciaal voor menstruatiepijn. Ik heb ze zelf nooit uitgetest maar misschien is het een idee. Bij mij werkt ibuprofen ook beter dan paracetamol. En verder is een kruik, warme douche of kersenpitkussentje echt wel lekker voor op je buik. Of je (warme) handen vind ik vaak ook pijn.
Aleve feminax (naproxen) is gewoon een ontstekingsremmende pijnstiller uit dezelfde categorie als ibuprofen. De fabrikant heeft een mooi doosje ontworpen en er opgezet dat het speciaal voor menstruatiepijn is waardoor hij er 7 euro oid voor kan vragen. Ik zou gewoon als het zo goed werkt een doosje naproxen bij de apotheek of drogist halen, werkt net zo goed en is veel goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Aleve feminax (naproxen) is gewoon een ontstekingsremmende pijnstiller uit dezelfde categorie als ibuprofen. De fabrikant heeft een mooi doosje ontworpen en er opgezet dat het speciaal voor menstruatiepijn is waardoor hij er 7 euro oid voor kan vragen. Ik zou gewoon als het zo goed werkt een doosje naproxen bij de apotheek of drogist halen, werkt net zo goed en is veel goedkoper.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan de tweede keer, maar die Aleve pillen slikken wel erg makkelijk weg vind ik, ze zijn wat gladder en hebben een vriendelijkere vorm (Voor onderweg heb ik nu merkpillen, want dat is handiger omdat ik die makkelijker weg krijg, voor thuis goedkope dingen.)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je geen pillen kunt slikken kun je paracetamol ook oplossen in een glas water en opdrinken. Is wel vies maar ik deed dat bijvoorbeeld altijd als ik erge keelpijn had.
Oud 17-07-2008, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Als je geen pillen kunt slikken kun je paracetamol ook oplossen in een glas water en opdrinken. Is wel vies maar ik deed dat bijvoorbeeld altijd als ik erge keelpijn had.
Het grote nadeel van paracetamol is inderdaad de smaak , bah

@ts je kan ook zetpillen gebruiken als je moeite hebt met slikken
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:07
blablatje
blablatje is offline
Pijn als je ongesteld bent wordt veroorzaakt door kramp in je baarmoeder. Bij pijn als gevolg van kramp in een orgaan helpt paracetamol niet zo goed. Bij pijn bij de ongesteldheid kun je dus veel beter ibuprofen of naproxen nemen dan paracetamol. Je hoeft daarvoor niet per se een pil te slikken, want van ibuprofen heb je ook tabletten die je in water kunt oplossen en die smaken dan naar sinaasappel.

Maar je hebt er wel erg veel last van, zeg! Moet je er ook voor thuisblijven van school? Misschien moet je hier eens mee naar je huisarts gaan. Als je 'de pil' wil moet dat toch, want die krijg je alleen als een arts hem voorschrijft.

Voor bijvoorbeeld hoofdpijn kun je wel beter paracetamol nemen, omdat dat iets minder risico's heeft, maar dat is nu niet relevant. En als je alleen wanneer je ongesteld bent ibuprofen of naproxen neemt, hebben die ook nauwelijks risico's.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat gaat ook prima En dan gewoon snel drinken, desnoods je neus dichtknijpen als je het echt ranzig vindt en meteen nog wat normaal water er achter aan
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 08:46
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Citaat:
Pijn als je ongesteld bent wordt veroorzaakt door kramp in je baarmoeder. Bij pijn als gevolg van kramp in een orgaan helpt paracetamol niet zo goed. Bij pijn bij de ongesteldheid kun je dus veel beter ibuprofen of naproxen nemen dan paracetamol. Je hoeft daarvoor niet per se een pil te slikken, want van ibuprofen heb je ook tabletten die je in water kunt oplossen en die smaken dan naar sinaasappel.

Maar je hebt er wel erg veel last van, zeg! Moet je er ook voor thuisblijven van school? Misschien moet je hier eens mee naar je huisarts gaan. Als je 'de pil' wil moet dat toch, want die krijg je alleen als een arts hem voorschrijft.

Voor bijvoorbeeld hoofdpijn kun je wel beter paracetamol nemen, omdat dat iets minder risico's heeft, maar dat is nu niet relevant. En als je alleen wanneer je ongesteld bent ibuprofen of naproxen neemt, hebben die ook nauwelijks risico's.

Ik heb er zeker veel last van. Ik moet ook thuis blijven van school. Maar in de ochtend is het altijd het ergst, later in de middag zakt het al weer iets...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:07
Verwijderd
De (anticonceptie)pil is zo mini, als je een hap eten door kunt slikken moet je die ook door kunnen slikken (doe hem desnoods in een lepel vla, yoghurt, jam, weet ik het wat).

En anders: misschien dat die pleisterpil (anticonceptiemiddel dus) hier ook bij helpt?

Overleg eens met je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:29
Liesss*
Liesss* is offline
Ik zou idd sowieso eerst met de huisarts overleggen, die hebben meestal enorm veel tips (logisch), zodat je niet meteen aan de pil hoeft of naar andere medicijnen hoeft te grijpen, maar het misschien op een andere manier kunt oplossen

Veel succes iig.
Oud 18-07-2008, 16:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je hoeft hem ook niet in een heel glas water te gooien. Ik leg hem altijd in een eetlepel met water. Dat is maar één slok! En daarna een glas normaal water er achteraan.

En inderdaad, de pil is super klein en glad. Neem hem, zoals Leonoor ook al zegt, desnoods met vla oid in. Dan heb je het echt nauwelijks door. Of een flinke slok drinken.
Oud 20-07-2008, 15:31
Verwijderd
Ik had ook superveel last van m'n menstruatie, sinds ik de pil slik is het veel minder.
Ik wil er binnenkort weer mee stoppen om te kijken of het invloed heeft op m'n stemming, maar zie erg tegen de buikpijn en meer bloedverlies op...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:23
Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik zelf Aleve Feminax, dat werkt echt onwijs goed, maar die pillen zijn best wel groot en ik geloof niet dat je ze kunt oplossen.. Nog nooit geprobeert eigenlijk.. Aan de pil wil ik niet, het lijkt me heel vervelend..
Oud 21-07-2008, 14:19
Verwijderd
Volgens mij mag je sommige pillen niet eens oplossen...eerst goed de bijsluiter lezen of overleggen met je huisarts voordat je dat gaat doen dus!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 14:49
Verwijderd
Naproxen mag je inderdaad niet oplossen, kan denk ik trouwens ook niet. Hetzelfde geldt voor ibuprofen. Hiervan bestaan trouwens ook poeders, daarmee mag het natuurlijk wel, maar ik weet niet of die zonder recept verkrijgbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 17:45
Miekje*
Miekje* is offline
Voor ibuprofen poeders heb je idd een recept nodig, en die moet je ook niet nemen als je ongesteld bent want dan loop je leeg
Oud 21-07-2008, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Voor ibuprofen poeders heb je idd een recept nodig, en die moet je ook niet nemen als je ongesteld bent want dan loop je leeg
Hoezo loop je dan leeg als je ongesteld bent?

Ik geloof dat er alleen zakjes van 600mg bestaan, en daar heb je idd een recept voor nodig. Maar misschien bestaan er ook wel zakjes van 400mg die je zonder recept bij de apotheek kan krijgen? Ik heb ze alleen nog nooit gezien.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Hoezo loop je dan leeg als je ongesteld bent?

Ik geloof dat er alleen zakjes van 600mg bestaan, en daar heb je idd een recept voor nodig. Maar misschien bestaan er ook wel zakjes van 400mg die je zonder recept bij de apotheek kan krijgen? Ik heb ze alleen nog nooit gezien.
Er zijn geen zakjes van 400 mg, tenminste ik heb ze nog nooit in de apotheek gezien .
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Capsules mag je nooit oplossen in water, dat mag volgens mij alleen met (niet omhulde) tabletten zoals paracetamol. Over het algemeen hebben ze bij een apotheek wel meer variatie aan pijnstillers dus wellicht heb je daar wel poeders die ze niet hebben bij een drogist.
Oud 21-07-2008, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Capsules mag je nooit oplossen in water, dat mag volgens mij alleen met (niet omhulde) tabletten zoals paracetamol. Over het algemeen hebben ze bij een apotheek wel meer variatie aan pijnstillers dus wellicht heb je daar wel poeders die ze niet hebben bij een drogist.
Capsules mogen opgelost worden als de vulstof lactose is (meestal is de vulstof microkristallijne cellulose). Wel mogen capsules vaak geopend worden en bijvoorbeeld met wat yoghurt worden ingenomen. Capsules mogen niet geopend/opgelost worden als ze een speciale coating hebben zodat ze maagsapresistent zijn of een lange werkingsduur hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 22:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En aangezien de meeste, normale mensen dit toch niet checken, is het beste advies volgens mij nog altijd om ze maar niet te openen
Oud 22-07-2008, 06:45
Verwijderd
Citaat:
En aangezien de meeste, normale mensen dit toch niet checken, is het beste advies volgens mij nog altijd om ze maar niet te openen
inderdaad
Het staat soms ook wel op het etiket, maar handverkoop producten bevatten natuurlijk geen etiketten

Laatst gewijzigd op 22-07-2008 om 06:53.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 11:59
Verwijderd
Aleve Feminax is super!

Een vriendin van me had ook altijd ontzettende last van haar menstruatie en paracetamol hiel niet. Dan gaf ik haar een keer Aleve en ze had na een uurtje nergens meer last van!

en verder ga ik mee met de warme kruik tips enzo
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Hoezo leeglopen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hoezo leeglopen?
Misschien bedoelt ze dat ibuprofen bloedverdunnend werkt?
Oud 22-07-2008, 14:59
metallica
metallica is offline
Citaat:
Dat denk ik ook. Maar ik had er ook heel veel last van, maar nadat ik de pil ging gebruiken werd het echt hele stukken minder. En zoals al gezegd werd de pil is echt maar heel erg klein dus ik neem aan dat je die gewoon kan doorslikken. En mocht het niet zo zijn is de nuvaring misschien wat?
Oud 22-07-2008, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Maar het wordt ook bij bv. het trekken van verstandskiezen voorgeschreven (niet altijd, maar het komt voor) en dan zou je dat probleem toch ook hebben?
Ik dacht trouwens, maar wellicht zit ik er helemaal naast, dat ibuprofen niet bleodverdunnend werkt...
(maar misschien in hoge dosering wel ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Maar het wordt ook bij bv. het trekken van verstandskiezen voorgeschreven (niet altijd, maar het komt voor) en dan zou je dat probleem toch ook hebben?
Ik dacht trouwens, maar wellicht zit ik er helemaal naast, dat ibuprofen niet bleodverdunnend werkt...
(maar misschien in hoge dosering wel ofzo?)
In principe wordt ibuprofen pas gebruikt nadat de kiezen al zijn getrokken dus volgensmij heb je dat probleem niet echt.
Ibuprofen kan bij doses van meer dan 1 g zorgen voor bloedverdunning, het broertje van ibuprofen, aspirine, doet het al bij 80 mg
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 17:33
Verwijderd
Mensen met stollingsziekten mogen ibuprofen ook niet, toch? Maar als je geen stollingsproblemen hebt, dan bloed je echt niet leeg wanneer je ibuprofen slikt (En bij verstandskiezen trekken wordt 't idd ook vaak voorgeschreven, dan bloed je ook gewoon nog wanneer je het inneemt.) Ik dacht dat ze specifiek op het poeder doelde, maar dat zal dan wel niet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 18:34
Lorelei
Lorelei is offline
Aleve feminax is inderdaad geweldig spul! Ik raad het iedereen aan!
Oud 23-07-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Mensen met stollingsziekten mogen ibuprofen ook niet, toch? Maar als je geen stollingsproblemen hebt, dan bloed je echt niet leeg wanneer je ibuprofen slikt (En bij verstandskiezen trekken wordt 't idd ook vaak voorgeschreven, dan bloed je ook gewoon nog wanneer je het inneemt.) Ik dacht dat ze specifiek op het poeder doelde, maar dat zal dan wel niet.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met ibuprofen en stollingsziekten..
Het is niet zo dat als je ibuprofen gebruikt in een hoge doses dat je automatisch een bloeding krijgt, de kans erop verhoogt alleen. Het lijkt me stug dat je leegbloed, het gaat vaak om een inwendige bloeding zoals een maagbloeding
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 19:32
Miekje*
Miekje* is offline
door ibu loop je leeg omdat het aspirine is, en daar zit een bloedverdunnend middel in. En als je bloed dunner wordt.. dan loop je leeg ooit ergens gelezen geloof ik..
Oud 23-07-2008, 20:10
Verwijderd
Citaat:
door ibu loop je leeg omdat het aspirine is, en daar zit een bloedverdunnend middel in. En als je bloed dunner wordt.. dan loop je leeg ooit ergens gelezen geloof ik..
Zo'n vaart zal 't niet lopen hoor Ibuprofen wordt juist voorgeschreven en aangeraden bij menstruatiepijn, zou nogal stom zijn wanneer vrouwen dan massaal leegbloeden
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 20:36
Verwijderd
Citaat:

Eh, ibuprofen en aspirine hebben toch niet dezelfde werkzame stof? Dan zou bij ibuprofen de grens waarboven het bloedverdunnend werkt toch net zo laag liggen als bij aspirine?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 20:48
Verwijderd
Citaat:
No offence, maar als je geen idee hebt waar je het over hebt kun je mbt dit soort dingen beter niks zeggen. In aspirine zit geen bloedverdunnend middel, het is een bloedverdunnend middel. Ibuprofen en aspirine werken beide inderdaad bloedverdunnend maar zoals ik al eerder schreef gebeurt dit wel bij een hele andere dosis. Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met leeglopen, als in dat al het bloed uit je lichaam stroomt , dan moet je namelijk wel eerst een wond hebben. Ibuprofen en aspirine kunnen wel voor inwendige bloedingen zoals een maagbloeding zorgen

Citaat:
Zo'n vaart zal 't niet lopen hoor Ibuprofen wordt juist voorgeschreven en aangeraden bij menstruatiepijn, zou nogal stom zijn wanneer vrouwen dan massaal leegbloeden
Een groot nadeel van ibuprofen is echter wel dat het kan zorgen voor een maagzweer/maagbloeding doordat het de slijmlaag in de maag dunner maakt waardoor het zuur in de maag de maagwand kan aantasten. Er is daarom ook discussie geweest over of deze middelen wel in de handverkoop moeten. Ik hoor vaak dat het goed werkt tegen menstruatiepijn, maar het is zeker geen pijnstiller die je zomaar dagelijks moet gaan nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 20:50
Verwijderd
Citaat:
No offence, maar als je geen idee hebt waar je het over hebt kun je mbt dit soort dingen beter niks zeggen. In aspirine zit geen bloedverdunnend middel, het is een bloedverdunnend middel. Ibuprofen en aspirine werken beide inderdaad bloedverdunnend maar zoals ik al eerder schreef gebeurt dit wel bij een hele andere dosis. Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met leeglopen, als in dat al het bloed uit je lichaam stroomt , dan moet je namelijk wel eerst een wond hebben. Ibuprofen en aspirine kunnen wel voor inwendige bloedingen zoals een maagbloeding zorgen
Dank je, nu snap ik 't weer!

Citaat:
Een groot nadeel van ibuprofen is echter wel dat het kan zorgen voor een maagzweer/maagbloeding doordat het de slijmlaag in de maag dunner maakt waardoor het zuur in de maag de maagwand kan aantasten. Er is daarom ook discussie geweest over of deze middelen wel in de handverkoop moeten. Ik hoor vaak dat het goed werkt tegen menstruatiepijn, maar het is zeker geen pijnstiller die je zomaar dagelijks moet gaan nemen.
Is die beschadiging onomkeerbaar of herstelt het zich als je een tijdje geen ibuprofen/naproxen gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Is die beschadiging onomkeerbaar of herstelt het zich als je een tijdje geen ibuprofen/naproxen gebruikt?
Hoe het precies zit met het herstel weet ik ook niet, kan het ook niet zo snel vinden. Zul je aan een arts/apotheker moeten vragen

Het is overigens niet mijn bedoeling om mensen geen ibuprofen/naproxen meer te laten gebruiken, maar het is wel belangrijk om te weten dat langdurig gebruik niet zo goed is en risico's met zich mee brengt ook al krijgen jonge mensen over het algemeen niet zo snel een maagzweer/bloeding.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 23:10
***ailá***
***ailá*** is offline
de kans op een maagzweer is echt niet zo groot hoor. De kans wordt groter als je elke dag structureel die pillen slikt, maar je gebruikt ze maar 1x per maand tijdens je menstruatie. (als je ze daarvoor alleen gebruikt) Ik slik ook altijd ibuprofen (advil)

Wel is het soms een aanslag op je maag althans de mijne. ik ben soms ook misselijk tijdens mn menstruatie omdat mn buik gwn aan het hinderen is. Dan moet ik die ibuprofen liever niet op een lege maag hebben, dan eet ik er wat bij.
Oud 24-07-2008, 06:38
Verwijderd
Citaat:
de kans op een maagzweer is echt niet zo groot hoor. De kans wordt groter als je elke dag structureel die pillen slikt, maar je gebruikt ze maar 1x per maand tijdens je menstruatie. (als je ze daarvoor alleen gebruikt)
dit bedoelde ik dus
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Ik mocht het om die reden juist absoluut niet gebruiken van de dokter toen mijn verstandskiezen er uitgehaald werden. Maar misschien dat andere artsen het juist wel voorschrijven...dat weet ik natuurlijk niet.

Maar met menstruatie weet ik niet of je er dan ook last van hebt...leegbloeden doen sommige mensen sowieso...en als je er minder pijn door hebt, dan zou ik het toch overwegen. Maar goed, paracetamol is beter voor je maag en kun je vaak ook oplossen of klein maken en met bv. yoghurt innemen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 11:20
Lorelei
Lorelei is offline
Ik kreeg in Zweden ibuprofen van de apotheker toen ik menstruatiepijn had. Ik vond het eerlijk gezegd beter werken dan paracetamol. (als ik paracetamol tegen menstruatie klachten gebruik dan zit ik al rond 6 uur 's avonds aan m'n maximale dosis van 6 pillen en de pijn wordt wel verminderd maar is ver van weg) Maar zoals ik hier boven al heb gezegd, na aleve wil ik niets anders meer.
Oud 24-07-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg in Zweden ibuprofen van de apotheker toen ik menstruatiepijn had. Ik vond het eerlijk gezegd beter werken dan paracetamol. (als ik paracetamol tegen menstruatie klachten gebruik dan zit ik al rond 6 uur 's avonds aan m'n maximale dosis van 6 pillen en de pijn wordt wel verminderd maar is ver van weg) Maar zoals ik hier boven al heb gezegd, na aleve wil ik niets anders meer.
Iemand zei ook al dat paracetamol niet zo goed helpt bij pijn als gevolg van kramp
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er zeker veel last van. Ik moet ook thuis blijven van school. Maar in de ochtend is het altijd het ergst, later in de middag zakt het al weer iets...
Ik heb dit vroeger ook gehad. 's Ochtends had ik altijd een enorme aanval, en later op de dag ging dat dan over. Aan de pil gaan heeft bij mij in ieder geval geholpen.
Je kan ook zorgen dat als je weet wanneer je ongesteld gaat worden, die dag heel alert bent, en zo snel mogelijk een Aleve Feminax neemt. Ga desnoods vroeg uit bed, eet iets, en neem zo'n ding. Dan ben je de ergste pijn en ellende voor.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 17:05
Volk
Volk is offline
Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad. Maar dan begon het pas later op de dag als ik al op school was. Deed verschrikkelijk veel pijn en werd dan hijgend, zwetend, kotsend en huilend vanuit school naar huis gebracht. Maar sinds ik de pil slik heb ik vrijwel nergens last meer van. De eerste paar dagen heb ik krampen maar dat is niks in vergelijking met eerst, daar kan ik nog gewoon mee rondlopen

Ik had ook heel veel moeite met pillen slikken. Parecetamol moest voor mij altijd opgelost worden enzo. Maar de anticonceptiepil is zo mini klein dat ik hem zelfs zonder water kan doorslikken als ik wil.

En je voeten warm houden helpt ook! (niet veel maar wel iets)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten