Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2008, 22:35
flower2
flower2 is offline
het is zo laat en ik ben niet zeker van de taal dat ik gebruikt heb

bij de brief die ik moet sturen aan de directeur.Daarom vraag ik jullie hulp

voor een dergelijke zaak,het is tamelijk belangrijk voor mijn broertje

alvast bedankt

Geachte heer,

Het blijkt me het beste dat Nicolas Alexandrakis volgend jaar in de klas zit van meester Bjorn naarmate het mogelijke.

Mijn zoon heeft veel respect voor meester Bjorn en Nicolas voelt zich niet op zijn gemak met hem.

Wat ook zeer efficient is voor een speelse leerling is een leerkracht die bepaalde grenzen legt.

Nicolas wordt vlug verstrooid in aanwezigheid van Nabil,Kevin en Irwin.

Ze praten regelmatig frans terwijl dat ze spaanstalig zijn.

Als het kan,zou Nicolas in een verschillende klas dan zijn kameraadjes met wie hij geen nederlands spreekt

de taal van de school gemakkelijker en beter onder de knie hebben.

Met harte dank

De moeder van Nicolas
Oud 27-06-2008, 09:03
Balance
Balance is offline
Oke sorry maar dit is wel heel slecht.
Ik hoop dat je gewoon geen Nederlandse bent en dat je daarmee een goed excuus hebt. Maar dan nog kom ik er niet uit wat precies je bedoeling van de brief is. Vooral het stukje dat die drie jongetjes Frans spreken, terwijl ze Spaanstalig zijn, snap ik niet echt. Wat wil je er mee zeggen?

En over wat voor school gaat het? Want indien het een Nederlandse school is, denk ik niet dat een directeur het prettig vindt als je broertje in een klas geplaatst wordt met anderstalige kindjes, zoals jij verlangt. Dan leert hij juist slecht Nederlands.

Hoe dan ook, deze brief moet je zeker niet versturen. En jouw moeder zou natuurlijk nooit de brief ondertekenen met 'de moeder van Nicolas'
Oud 27-06-2008, 10:41
Daboman
Daboman is offline
Volgens mij is die brief niet geschreven door een Nederlander en wil ze dat we helpen de taalfouten eruit te halen. En als ik het goed begrijp moet de school Nicolas bij meester Bjorn en zijn vriendjes Nabil,Kevin en Irwin weghalen. Ofwel, naar een klas waar hij beter Nederlands leert. Klopt dit allemaal?

Ik dacht trouwens eerst ook dat Nicolas wel bij z'n vriendjes gezet moest worden. Het punt van de brief is dus inderdaad niet zo duidelijk.

Laatst gewijzigd op 27-06-2008 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 10:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Want indien het een Nederlandse school is, denk ik niet dat een directeur het prettig vindt als je broertje in een klas geplaatst wordt met anderstalige kindjes, zoals jij verlangt. Dan leert hij juist slecht Nederlands.
Volgens mij willen ze juist dat Nicolas niet bij hen in de klas komt, maar echt duidelijk is het dus niet als wij het allebei anders lezen .

Wat ik ook niet snap: Nicolas moet in de klas bij meester Bjorn, want hij heeft veel respect voor hem en voelt zich niet op zijn gemak bij hem?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 10:52
Daboman
Daboman is offline
Volgens mij is het hele idee van meester Bjorn dat ze de keuze van de school ergens wel kunnen begrijpen. Maar als je moeite hebt met de taal kun je beter zo to the point mogelijk zijn. Dus gewoon dat Nicolas in een andere klas moet omdat hij daar beter Nederlands leert.
Oud 27-06-2008, 11:01
Balance
Balance is offline
Oke, nou dan maak ik gewoon eens een brief met dat idee:

Geachte heer,

mijn zoon Nicolas Alexandrakis zit in de klas van meester <naam>. Hij zit daar ondermeer met Nabil, Kevin en Irwin. Ondanks dat Nicolas het goed kan vinden met deze jongens, lijkt het mij voor hem beter wanneer hij volgend jaar van hen gescheiden wordt. Met de jongens spreekt hij regelmatig een andere taal dan het Nederlands, wat mij een slechte ontwikkeling lijkt voor het leren van de Nederlandse taal. Bovendien is hij snel door hen afgeleid.

Ook heb ik gemerkt dat Nicolas zich erg op zijn gemak voelt bij Meester Bjorn. Meester Bjorn kan duidelijk grenzen stellen en mijn zoon heeft veel respect voor hem.

Het zou prettig zijn indien er gekeken wordt naar de mogelijkheid om aan deze wensen te voldoen.

Met vriendelijke groet,

<Voornaam> Alexandrakis
Oud 27-06-2008, 11:12
tonio
tonio is offline
Citaat:
Wat ik ook niet snap: Nicolas moet in de klas bij meester Bjorn, want hij heeft veel respect voor hem en voelt zich niet op zijn gemak bij hem?
Die zin is idd een beetje tegenstrijdig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten