Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het beland al met al in een negatieve spiraal van uitgeven, belastingen verhogen, minder binnen krijgen, belastingen verhogen, etc. Ik kan je bijvoorbeeld op een briefje geven dat die € 11 of € 45 op de vliegtickets op Schiphol teniet worden gedaan door de minimaal 50.000 mensen die elders vandaan vliegen en daarmee de gehele belastingketen van heffingen, winstbelasting van het bedrijf en inkomensbelasting van het personeel misloopt. Plus dat er natuurlijk banen door verdwijnen, wat meer aan uitkeringen kost. Eerder bleek al dat men € 125.000.000 belastinginkomsten misloopt vanwege de ecotax op vliegen.* Ook andere maatschappijen houden Nederland voor gezien, waardoor men de opbrengsten van tienduizenden vluchten misloopt.* Mja, en zo gaat Nederland naar de kloten door overdreven regelzucht.
||
Citaat:
Wij besparen op jaarbasis ruim 600 euro door van en naar Dusseldorf te vliegen ipv Schiphol. Minder belastingen, en uberhaupt zijn tickets naar Dusseldorf goedkoper als Schiphol. Daarbij is het voor ons nog dichterbij ook ![]()
||
Citaat:
![]() In de praktijk kan het betekenen dat de overige procenten voornamelijk naar ontwikkelingshulp gaan, maar ach - het volk wilt ook wat ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Betaal ik over m'n salaris al geen belasting? Moet ik van wat overblijft en iets wil kopen niet nogmaals BTW betalen? Als ik er een auto van koop ben ik helemaal de klos, hoe hard ik die ook nodig heb om een salaris te kunnen krijgen of verdienen. |
![]() |
||
Citaat:
afvalstoffenheffing betaal je voor het opruimen van afvalstoffen, dat is dus incl. verpakking op een weg rij je per km volgens mij... maar goed, het geld moet ergens vandaan komen toch... vraag maar aan een bepaald mede-forummer, de efficiëntie van de overheid doet er niet toe ![]()
|
Niet dubbelzinnig antwoorden ajb. Want die al dan geen dubbelzinnigheid kan ik als leek fout interpreteren. Want zijn jullie dan tegen de belastingen of kunnen julie het enigszins begrijpen waar al die belastingen goed nodig zijn?
En waarom deed de overheid bijspringen om geprivatiseerde streekvervoer te helpen hun werknemers tevreden te stellen? Ik snap het allemaal niet.
|||
Citaat:
Hoe ga je bijvoorbeeld als individueel burger een leger tegen buitenlandse invallers opzetten? Om maar eens een kerntaak van collectieve voorzieningen te noemen. Het meningsverschil begint bij de dingen die mensen wel zelf kunnen regelen. Sommige mensen vinden dat de overheid dat ook voor iedereen hoort te doen, hetzij vanuit een zucht tot verbieden en reguleren, hetzij vanuit het misleidde idee dat dat ethischer of efficiënter zou zijn. Citaat:
Alles had dan ook platgelegen totdat de stakingskas leeg was, tenzij men of de wet aan zou passen om staken zonder onderhandelen te verbieden, of de overheid moest er een smak geld tegenaan gooien. Ze hebben dus het laatste gedaan. Een grote strategische fout, want volgend jaar komt de FNV gewoon weer aanhobbelen, maar dan willen ze 6% loonsverhoging.
|
Waar men besluit dat te overheid geld voor moet hebben, moet belasting voor worden betaald. De overheid wil een goed streekvervoer, daar moet dan voor worden betaald. Betaal je te weinig, zul je of falliete vervoersbedrijven krijgen, of stakende chauffeurs. Mensen besluiten dat ze kerken graag willen hebben, dan betaal je belasting voor hun onderhoud en het verspreiden van religie. Mensen denken vaak niet na welke dingen ze collectief geregeld willen zien, omdat je uiteindelijk daar zelf aan mee zal betalen.
Daarnaast heb je belastingen die bedoeld zijn om de burger na te laten denken over een bepaalde consumptie. Financiele prikkels werken daar namelijk meestal aardig bij (verslavingen zoals roken niet meegerekend). Als je je voor de keuze ziet staan om iets duurs of iets goedkoops te kopen voor dezelfde kwaliteit, zal je al snel het goedkopere nemen (spaar- tegen gloeilampen bijvoorbeeld). Loopt het de spuigaten uit? Ik denk het niet. Hier hebben we als bevolking zelf voor gekozen. Ik ben daar zelf ook schuldig aan door op Albayrak te stemmen. En ik heb eigenlijk nog makkelijk praten, omdat ik nog geen belastingen betaal. De bevolking heeft gestemd voor 'gratis' kinderopvang, etc. Waar is het goed voor? Ik denk dat het goed is voor onze sociale voorzieningen. Ik ben altijd blij om in Nederland te zijn omdat niet alleen de gemiddelde standaard van leven hoog is, maar ook de verschillen niet zo enorm zijn. Als je naar Engeland gaat zul je veel grotere sociale en economische verschillen zien. Ik vind dat een ontzettend sterk punt van Nederland en daar zal ik later graag belasting voor betalen. Uiteindelijk krijg je dat soort kosten nog indirecter terug dan bijv. wegen. Je krijgt het terug omdat je geen dure alarm-installaties op je huis hoeft te zetten, of niet extra hoeft te betalen voor fatsoenlijk onderwijs.
|||
Citaat:
dat er afvalstoffen uit de weg geruimd moeten worden snap ik, dat daar belastinginning voor is snap ik ook. Citaat:
|||||
Citaat:
[edit:] ik lees dat streekvervoer deels geprivatiseerd is. wat moeilijk zeg. of wilde de overheid alsnog een vinger in de pap als investering? weet niet of de overheid ook denkt als en bedrijf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
raar allemaal, nu willen ze mensen rechten aantasten dacht ik waar we ook niks over te zeggen hebben. hoop niet dat dat uiloopt op gruwelverhalen onder burgers.
Laatst gewijzigd op 30-06-2008 om 20:30. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
er is een collectieve behoefte naar onderhoud aan de wegen, om in deze behoefte te voorzien zul je een belastingregeling nodig hebben dit kan bijvoorbeeld een wegenbelasting zijn, berekend naar gemiddeld aantal km per hoofd v/d bevolking en gewicht -of- dit kan een km-heffing zijn berekend naar exact aantal km per hoofd v/d bevolking en op gewicht. de laatste is eerlijker maar ook duurder en ingewikkelder, wat echter niet kan (of wel kan maar dus disproportioneel oneerlijk en omgeven door rookschermen is een en - en situatie. Citaat:
Citaat:
ik wil niet direct beweren dat het weggegooid geld is, de HSL echter... Citaat:
![]() of we moeten het zelf gaan halen, misschien bedoelt hij dat met VOC mentaliteit ![]()
|||
Citaat:
Het FNV heeft in Haaglanden geprobeerd met stakingen die aanbesteding tegen te houden omdat zij een bepaald bedrijf wilden, maar de rechter verbood die staking omdat een vakbond natuurlijk niet de aanbesteding gegijzeld mag houden. Dan krijg je Amerikaanse praktijken waarbij degene die de vakbonden het meeste smeergeld bied de enige is die zonder enorme stakingen en oproer een contract kan krijgen. Citaat:
Daarnaast is het Nederlandse railnet zwaar overbelast. De vervoerders vanuit Rotterdam klagen steen en been dat hun treinen om de haverklap op een zijspoor gezet worden. Er is wel degelijk grote behoefte aan een moderne goederenspoorlijn van Rotterdam richting Duitsland. De hele truc is namelijk dat men in vervoer naar Duitsland en Polen de haven van Hamburg moet verslaan in reistijd. Dat is ook direct waarom de Duitsers niet zo happig waren om de Betuwelijn aan te sluiten op hun railnetwerk, grote kans dat Rotterdam een veel betere positie t.o.v. Hamburg krijgt op die manier.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Vakken weg door tekort aan leraren' Gatara | 213 | 17-10-2005 18:15 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |