Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2008, 08:15
WolterB
WolterB is offline
Veel dingen veranderen en daarmee ook de culturele omgeving waarin je jezelf bevindt. Sommige veranderen hoeven niet altijd een verbetering te zijn, maar zijn moeilijk te stoppen.

Welke veranderingen maak jij mee in je omgeving en hoe kijk je daar tegenaan?

Een voorbeeld van mijn omgeving is dat de schouwburg in Enschede na dit seizoen dicht gaat en dat vanaf het begin van het nieuwe seizoen alle voorstellingen plaats zullen vinden in het nieuwe Muziekkwartier.
Voor zover ik weet zijn er nog geen plannen wat ze met de oude schouwburg, één van de mooiere gebouwen in de binnenstad van Enschede, gaan doen. Ik hoop dat het bewaard kan blijven en een publiek gebouw blijft, maar vrees ervoor. Het zal heel erg wennen worden om de voorstellingen in mijn eigen stad opeens ergens anders te moeten bekijken.

In Zwolle hebben ze dat in mijn ogen beter aangepakt. Daar zijn zowel Odeon (het oude theater) als de Spiegel (het nieuwe theater) nog open en spelen er in beide gebouwen voorstellingen. Hierdoor blijft de sfeer van een mooi gebouw als een theater gewaarborgd en het is maar de vraag of dat in Enschede ook zal gaan gebeuren.

Iets anders waar ik ontzettend aan moet wennen zijn de oranje brievenbussen. Járen hebben er rode bussen gehangen in heel Nederland en sinds een maand of 2 hebben wij er ook aan moeten geloven en hingen er opeens overal van die lelijke oranje dingen. Het is op zich maar een kleine verandering, maar het straatbeeld wordt er wel volledig anders van. Ergens hoop ik nog dat ze ooit weer rood zullen worden, maar dat zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.

Laatst gewijzigd op 24-05-2008 om 08:20.
Advertentie
Oud 25-05-2008, 20:05
Verwijderd
Haha, als ik dat allemaal moet opnoemen, dan word ik enerzijds heel gelukkig, en aan de andere kant zou ik meteen een andere baan gaan zoeken....
Oud 04-08-2008, 11:37
Verwijderd
Dit zijn echt al veranderingen van echt tijden terug maar ik moest er aan denken toen ik je post las Wolter. In ons stadje zijn waanzinnig mooie panden geweest, die zijn later gesloopt, en er zijn echt misbaksels op weggezet. Vroeger hadden we een gigantisch grasveld dat elke winter onder water werd gezet. Heel de stad kwam daar op schaatsen. Een tijd terug is er een parkeerterrein van gemaakt, om winkelend volk te dienen. Zou een tijdelijk oplossing gaan maar hey verrassing toch niet

ik heb een boek gevonden met allerlei gebouwen die me cultureel erfgoed lijken, maar toch gesloopt zijn. Zal zo eens wat voorbeelden posten.
Oud 04-08-2008, 12:39
Verwijderd

Spoiler
Advertentie

Regels voor berichten