Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2008, 12:53
Verwijderd
Dus als het uitgegaan is, kan het dan weer goedkomen, of is een nieuwe start ook gedoemd om te mislukken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2008, 13:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat ligt er denk ik aan waardoor het de eerste keer is uitgegaan. Als dat iets is wat echt te veranderen valt en als je van elkaar accepteert dat het ook echt verandert is en je het opnieuw wilt gaan proberen en je je daar echt voor in wil zetten dan denk ik dat het misschien wel kan. Alleen in mijn situatie ging het uit omdat we teveel uit elkaar gegroeid waren en dan denk ik dat het heel lastig wordt en je het ook eigenlijk niet moet willen proberen.
Oud 21-06-2008, 13:05
Verwijderd
Ik heb tot nu toe de ervaring dat een nieuwe start ook niet altijd werkt. Het is niet voor niks uit gegaan. Natuurlijk ligt het aan de situatie en kan je ook te snel beslissen om niet meer verder te gaan, maar het is toch een teken dat er iets niet klopt. Voorheen vervloekte ik mensen die zeiden: "Eens kapot, altijd kapot", maar nu zie ik er toch wel een kern van waarheid in.

Edit: Dit was mijn eerste post op L&R na een half jaar. Dat bedacht ik me net ;x

Laatst gewijzigd op 21-06-2008 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 13:12
Verwijderd
Bij mij was een dergelijke pauze nodig, het is 4 maadnen uitgeweest en nu is het weer een maand of 5 aan en gaat het beter dan ooit,.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 14:10
Verwijderd
Het kan goed gaan, maar het kan ook fout gaan. /cruijff
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 15:19
Volk
Volk is offline
Hangt er vanaf hoe en waarom het uit gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 16:01
Verwijderd
Het kan wel, zie het om me heen gebeuren, maar die relaties zijn wel in de minderheid. Bij mij is het misgegaan en dat had deels ook te maken met dat het uit was geweest (daardoor was het vertrouwen in de relatie zelf weg). Maar goed, mijn oom en tante zijn ook een aantal keer uit elkaar geweest en nu al weer 30 jaar bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 17:06
Luna
Luna is offline
Dit is zo'n vraag die je totaal niet met ja of nee kunt beantwoorden.
Oud 21-06-2008, 17:34
Iduna
Iduna is offline
Het ligt aan meerdere factoren:
- Waarom is het uitgegaan?
Stel dat het is uitgegaan door bepaalde omstandigheden: Als deze omstandheden veranderd zijn, is een nieuwe start mogelijk.
- Hoeveel wil je er allebei nog in investeren?
- Is er sprake van liefde of is het meer uit gewoonte bij elkaar zijn?
enz. enz.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, uit is uit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 18:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik heb tot nu toe de ervaring dat een nieuwe start ook niet altijd werkt. Het is niet voor niks uit gegaan. Natuurlijk ligt het aan de situatie en kan je ook te snel beslissen om niet meer verder te gaan, maar het is toch een teken dat er iets niet klopt. Voorheen vervloekte ik mensen die zeiden: "Eens kapot, altijd kapot", maar nu zie ik er toch wel een kern van waarheid in.
Ja, eens.
Ook mijn vorige relatie was na een uit-periode weer aangegaan. Toch nog voor 2,5 jaar daarna! Maar helaas werkte het niet, en dat is best wel kut, omdat je het allebei toch graag wilt
Oud 21-06-2008, 22:41
Verwijderd
Ik heb er gevoelsmatig geen vertrouwen in.. maar rationeel gezien kan ik me voorstellen dat het werkt. Ik denk ook dat het uitmaakt hoeveel tijd er tussen zit. Het is een verschil of het een maandje of 15 jaar uit is geweest, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 01:53
Changshan
Changshan is offline
Ik sluit me niet af voor exen, noch zoek ik ze echt op, als alles eenmaal verwerkt is. Het kan dus wel.
Oud 22-06-2008, 03:16
Verwijderd
Natuurlijk kan het weer goed komen, maar dat ligt toch echt aan de omstandigheden, inzet...blablabla.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:20
Verwijderd
En hoe zouden jullie te werk gaan als de ander het uitgemaakt heeft, maar jij het gevoel hebt dat er nog wel echt wat in zou kunnen zitten.. Maar die ander heeft nog niks laten blijken waaruit blijkt dat hij daar hetzelfde over denkt..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:32
Volk
Volk is offline
Niet. Er is een reden waarom het uit is. Het is meestal zo dat er nog een is die denkt dat er nog wat in zit. Maar als de ander het daar niet mee eens is dan heb je pech. Waarschijnlijk zal elke poging van toenadering zorgen voor frustratie voor de ander omdat die al dacht dat het duidelijk was dat het uit was voor de ander.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 19:57
Verwijderd
Citaat:
En hoe zouden jullie te werk gaan als de ander het uitgemaakt heeft, maar jij het gevoel hebt dat er nog wel echt wat in zou kunnen zitten.. Maar die ander heeft nog niks laten blijken waaruit blijkt dat hij daar hetzelfde over denkt..
Ik denk niet dat dat zin heeft..

Je moet er samen voor willen gaan en dan ook nog eens HEEL erg graag, want het is uit gegaan om een reden en die reden kom je niet zomaar te boven, al helemaal niet als je dat in je eentje gaat proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 19:58
WolterB
WolterB is offline
Natuurlijk kan het wel, maar ik zie dat bij mezelf niet gebeuren.
Oud 22-06-2008, 20:17
JustADreamer
JustADreamer is offline
Het ligt eraan waarom het in de eerste plaats uitging, zoals anderen ook al hebben gezegd. Mijn vriend en ik hebben eerder nooit echt een relatie gehad, maar er was wel een aanzet tot relatie, maar steeds hield een van ons de boot af, het werd dan uiteindelijk ook friends with benefits, wel de lusten niet de lasten. Uiteindelijk ben ik in een andere relatie belandt toen, maar nu ben ik weer terug bij hem, dit keer in een echte relatie, waarin ik bereid ben hem volledig te accepteren zoals hij is, en ook volledig mezelf te geven aan hem. Ik denk dat zolang je communiceert, en zolang het vertrouwen er is dat het wel moet lukken.
Oud 22-06-2008, 21:56
Verwijderd
Het kan altijd. Ik had twee jaar een relatie met mijn vriend, toen ging het uit. Simpelweg omdat we gewoon even niet meer bij elkaar pasten. Hij was gaan studeren, ik zat nog op school, de levens verschilden te erg. Toen het eenmaal uit was, was ik blij en verdrietig tegelijk. Ik had besloten dat het beter was uit elkaar te gaan, daar was hij het niet helemaal mee eens. Hij wilde proberen, maar toen het uit was zag ie ook wel dat het beter was zo. Maarja.
Het is een half jaar uit geweest, en dat half jaar heb ik ook wel nodig gehad. Ik heb veel nagedacht en ik miste hem toch wel heel erg en hij mij ook. Daarom hebben we besloten het toch weer te proberen.
Nu zijn we weer 2 jaar verder en wonen we samen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 22:14
m!ke
m!ke is offline
Ik heb dit téveel meegemaakt en ik vind een keer met iemand proberen genoeg.
Als het al eens een keer uitgeweest is dan is het zoiezo een brakke basis om een relatie opnieuw verder op te bouwen. Ik heb een jaar en 7 maanden een aan/uit relatie gehad en het sloopte me helemaal kapot!

Nu ben ik van mening dat je maar een keer leeft, en die voor m'n 30ste niet met één persoon wil delen.

Natuurlijk kent liefde geen grenzen, maar die leg je helemaal zelf voor mij is 1x genoeg.
Oud 22-06-2008, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Ik wreef de ex met enige regelmaat onder z'n neus wat ie fout had gedaan en wat er zo leuk is aan mij en dat ie over een tijdje wel weer van gedachten verandert want ik ken 'm nou eenmaal Maar goed, ik wil 'm ook niet terug, ik wil alleen dat hij eindelijk inziet wat voor sukkel hij is geweest! (dat lukt trouwens redelijk ondertussen ).Toen het de eerste keer uit was zag ik 'm gewoon twee maand niet, wilde hem niet spreken, en toen heeft hij zelf bedacht dat hij me miste.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 22:35
Verwijderd
dat is knap van hem zeg
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 23:00
Verwijderd
Citaat:
dat is knap van hem zeg
Viel mee, ik ben meestal niet zo vervelend tegen hem als hierboven beschreven
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 17:01
Daboman
Daboman is offline
Dat ligt natuurlijk aan de situatie. Persoonlijk geloof ik heel erg in tweede kansen. Van mijn kant zou het wel heel extreem bont moeten verlopen, wil ik iemand geen tweede kans geven. Maar ik ben niet naief; tweede kans verspild = pech gehad.

Dat zijn voor mij persoonlijke richtlijnen maar nogmaals, het hangt natuurlijk erg af van de situatie.
Oud 23-06-2008, 18:41
Verwijderd
Ik denk dat het kan. Natuurlijk is het een beetje situatieafhankelijk, maar ik denk dat het zeker niet onmogelijk is. Maar na een kans of 4 moet men toch serieus gaan nadenken waarom ze elkaar nog een 5e kans zouden gunnen. Zeg maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2008, 20:03
Verwijderd
Mja ik heb niet echt iets fout gedaan en ik kan ook niks veranderen of zo, hij zei dat zijn gevoelens er gewoon niet meer waren maar dat hij nog wel van me hield, maar ik heb gewoon het idee dat we zo goed bij elkaar passen en dat het niet nu zomaar al over kan zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ja been there done that. in mijn geval was er alleen wel twijfel bij de ander of het de goede keuze was geweest. Ook in dat geval is het meestal kansloos omdat twijfel het geheel blijft overschaduwen.

Het beste zou zijn als je er niet meer op zou hopen en klaar bent voor de volgende stap. Dit is natuurlijk een gevalletje beter gezegd dan...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 09:30
Verwijderd
Het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie, maar met mij en mijn vriend gaat het wel goed.
De eerste keer zijn we uitelkaar gegaan omdat zijn ex het probleem was.

Nu is het probleem opgelost en gaat het goed.

Ik denk dus dat als je de issues van de eerste keer oplost, dat een tweede keer best mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 09:36
stout!
stout! is offline
In jouw geval zou ik er niet te hard op hopen. Dat jij vindt en voelt dat het een tweede kans verdient, is logisch (want je wilde al niet dat het uitging), maar heeft niets te maken met zijn gevoelens. Het is overigens niet uitgesloten dat die terugkomen, maar daar kun je niets aan doen.

Maar onze tweede kans duurt nu alweer langer dan de eerste, dus het kan . Alleen hebben we het toen 'samen' uitgemaakt en wilden we na een jaar allebei weer graag bij elkaar komen.
Oud 24-06-2008, 11:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mja ik heb niet echt iets fout gedaan en ik kan ook niks veranderen of zo, hij zei dat zijn gevoelens er gewoon niet meer waren maar dat hij nog wel van me hield, maar ik heb gewoon het idee dat we zo goed bij elkaar passen en dat het niet nu zomaar al over kan zijn..
Mja hoe bot t ook klinkt, jij kan dat gevoel wel hebben maar als hij dat gevoel niet heeft gaat t over, daar kun je verder verdomd weinig aan doen hoe veel jij ook voor hem voelt en vind dat jullie samen moetn zijn.
Oud 30-06-2008, 17:51
palindrome
palindrome is offline
TS: heb je nog (veel) contact met je ex?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 18:50
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Licht er aan,
Bij vreemdgaan - NO WAY!
Bij ruzie - Maybe..
etc.
Alleen mensen die elkaar 2e kans geven zijn meestal beetje radeloos denk ik. Ze missen de liefde en toch weer niet en dan denken ze ja ik ga zo snel toch niet iemand anders vinden en t vriendje denkt... shit geen sex meer! haha!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Licht er aan,
Bij vreemdgaan - NO WAY!
Bij ruzie - Maybe..
etc.
Alleen mensen die elkaar 2e kans geven zijn meestal beetje radeloos denk ik. Ze missen de liefde en toch weer niet en dan denken ze ja ik ga zo snel toch niet iemand anders vinden en t vriendje denkt... shit geen sex meer! haha!
Hmneuh, ja soms misschien, maar bij de mensen bij wie ik het heb zien gebeuren (mijzelf incluis) ging het wel echt om die persoon, en niet om de intimiteit... die heb ik zonder hem ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Licht er aan,
Bij vreemdgaan - NO WAY!
Bij ruzie - Maybe..
etc.

alleen bij heul heul heul lelijke mensen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 09:56
Pluis
Pluis is offline
mwa, ik vond nog wel eens van wel, alleen de exen waren het daar nooit mee eens. maar dat kreeg ik natuurlijk pas te horen na een hele tijd scharrelen.

maarja, het verleden zegt niks over de toekomst.
Oud 03-07-2008, 10:23
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb het een paar maand uit gehad met mijn vriend. Hij zat met wat problemen thuis en we konden er niet goed over praten. Hij maakte het erg onverwachts uit. Hij had al gauw spijt. Ik heb er paar maand over nagedacht en nu zijn we weer een jaar samen. We hebben allebei nog steeds een moeilijk karakter waardoor we wel eens ruzie hebben. Maar meestal zijn we erg gelukkig samen
Het kan dus zeker wel, maar het hangt wel af van verschillende factoren. Ik vind wel dat je er goed over na moet denken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 02:23
Verwijderd
Ervaring leert dat het vaak niet goed gaat. En het heeft toch wel iets extra naars als het weer uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ervaring leert dat het vaak niet goed gaat. En het heeft toch wel iets extra naars als het weer uitgaat.
Ik vond het de tweede keer eigenlijk beter te accepteren... Toen was het meer van, we hebben het tenminste geprobeerd. En stiekem ging ik er al die tijd dat het weer aan was er toch vanuit dat het wel weer uit zou gaan, dus het was niet zo'n enorme schok toen het eindelijk gebeurde
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 13:35
Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat het wel kan, maar dan moet er tijd overheen gaan. In die tijd moet je allebei (iets) veranderd zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 21:39
Verwijderd
Natuurlijk kan dat, dat lijkt me zonneklaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 21:42
Egel
Egel is offline
Het kan wel, in sommige gevallen, maar over het algemeen denk ik: weinig kans.
Oud 05-07-2008, 23:20
Au
Au is offline
Zal vast wel mogelijk zijn, in heel enkele gevallen.

Maar ik wil nooit meer zo'n knipperlicht periode. Dan maak je 't nog veel pijnlijker voor jezelf en voor de ander dan wanneer je op 'n goed moment gewoon écht besluit er écht mee op te houden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 15:04
Verwijderd
In mijn geval was het mogelijk. Hoe ie t met me uithoudt is een raadsel Maar we zijn inmiddels 3 jaar samen en het is tussendoor 2x vlak na elkaar uitgeweest.
Bij ons was het een samenloop van factoren waardoor we op een gegeven moment in een dip zaten waar we simpelweg niet meer uit kwamen. Continu ruzie, ergernissen etcetera en niet meer de puf en de ruimte en openheid hebben om daar constructief over te praten: op een gegeven moment houdt t dan op maar de liefde was er nog wel. Het is geloof ik 3 weken 'echt' uit geweest, waarvan we 2 weken samen op vakantie zijn geweest En we vertoonden nog wel gewoon stelletjes gedrag dus we hadden ook niet echt door dat het uit was. Wel hebben we een boel ruzie gemaakt op vakantie, alles er uit gegooid wat dwars zat. En toen kwamen we terug van vakantie en wilde ik m niet loslaten Dus toen zijn we weer gaan daten, langzaam opbouwen, kijken of we weer stabiels op konden bouwen en inmiddels zijn we bijna een jaar verder waarin ik ons nog regelmatig op de proef stel maar we heel veel van elkaar houden
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 21:52
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik geloof er niet in
Het ging niet voor niets uit
En terug naar die beginperiode kan al helemaal niet, daarvoor zit die breuk
dus nee, volgens mij niet!
Oud 08-07-2008, 14:38
Vonblue
Vonblue is offline
Je moet je als allereerst afvragen waarom het is uitgegaan.
Als het is uitgegaan doordat de andere meerdere malen vreemd is gegaan, dan is het moeilijk om hem weer te leren vertrouwen. Of hij daarin wat "volwassener" is geworden kan je dan eigenlijk niet controleren. Daarvoor zou je gewoon weer een relatie moeten hebben met hem of haar. Dit lijkt mij iig heel erg moeilijk en zou ik niet zo snel een kans geven aan de desbetreffende persoon.

Het kan ook uit zijn gegaan doordat jullie te vaak ruzie hadden. Dan moet je gewoon nagaan waar die ruzies over gingen en of dat niet meer terug zal vallen. Hierin zou ik de persoon opzich nog wel een kans kunnen geven, maar als die scene dan weer voor zal komen dan zou ik het wel meteen weer afkappen.

En ach, het ligt er natuurlijk ook aan in welke mate jullie elkaar nog leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 18:25
Verwijderd
dat verschilt per relatie
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 20:41
Verwijderd
Ik ken heel veel voorbeelden van relaties die uitgingen, weer aangingen, en vervolgens weer uitgingen.

En maar één voorbeeld van een relatie die uitging, weer aanging en vervolgens aanbleef. Dat is mijn oudste zus, heeft inmiddels (inclusief periode-uit) 13 jaar een relatie, waarvan 4 jaar getrouwd. Twee kinderen. Het kan, maar meestal gaat het toch weer fout.

Hoe je het aan moet pakken? Gewoon jezelf zijn en als je de kans krijgt, leuke dignen met hem doen. Misschien bedenkt hij zich. Misschien ook niet. Niets gaan forceren, hij heeft het uitgemaakt dus hij zal ook moeten laten merken dat hij je weer terugwil.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 23:27
Lyne
Lyne is offline
Alleen als datgene waardoor het uit is gegaan compleet weg is, en de partners het verleden kunnen vergeten. Als er nog iets van wrok aanwezig is zal dit uiteindelijk toch gaan opspelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten