Eve is leuk maar veel minder shttp://www.eve-files.com/media/12/eve_chart-rmr.jpgnel dan WoW.
Eve draait meer om interactie en plannen. Er is niet veel aan om te gaan grinden, missies bieden de oplossing, deze zijn echter vrij saai dus dan zit je op PVP. De community is erg volwassen en het is dan geen makkelijk spel.
Het spel is zo tof omdat het erg hard is, je kunt in principe overal dood gaan. Wat zo leuk is is dat je bij WoW als je dood gaat dit praktisch geen nadeel heeft. Bij EvE kun je dan bijvoorbeeld je schip kwijtraken waar voor je een dikke maand hebt moeten minen.
Ik zelf vindt dat EvE meer toekomstplannen heeft dan WoW. Daar haal je lvl 70, doe je een raid of wat en maak je de volgende. Bij EvE heb ik een keer uitgezocht wat het besturen van het grootste schip kost. Een jaar real time. Dan moet je nog geld verdienen om het kreng te kopen en heb je nog niets op het gebied van combat of passive skills.
Wat ik minder vind aan EvE is dat het net zo goed text-based had kunnen zijn, de interactie vind ik te min en de omgeving is niet echt boeiend. Ook stoort het me dat je minstens 3 uur of meer moet spelen om echt iets zinnigs te doen.
EvE pakt je heel hard bij je ballen of je vind er gewoon niet veel aan.
Hier kreeg ik een stijve van: