Advertentie | |
|
![]() |
|
Mja, ik zou zeggen dat een open en bloot liggend dak onder je informatieplicht als koper valt. Was het een verborgen gebrek, dan was het een andere discussie geweest, dan was de vorige eigenaar aansprakelijk geweest. Immers, verder is er geen discussie mogelijk over het feit dat simpel zeildoek en kit in plaats van vastgesmolten bitumen beunhazerij van de bovenste plank is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
da's zoals een laptop die het niet meer doet: als je 'm eerst zelf openvijst kan je 'm later ook niet meer terugsturen naar de producent... |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kun je niet van zomaar iemand verwachten dat hij uberhaupt kan herkennen dat het slecht is gemaakt. Dus dan zou je het inderdaad toch als verborgen gebrek op de verkoper kunnen verhalen. Die vriend heeft dat toen niet gedaan, en dat was niet zo slim, maar misschien kan het alsnog, want het dak is nooit goed geweest en dat kan een expert vaststellen. Maar wat Andijvie zegt, je kunt het best wat professioneel advies zoeken. |
![]() |
|
alvast heel hartelijk bedankt mensen!
ik kwam er vandaag achter dat t toch iets anders zit alleen.... de 1e keer dat er lek was, heeft mijn vriend wél contact opgenomen met de vorige eigenaar, die verwees hem door naar de bouwers van de aanbouw, aangezien er nog garantie was, ze kwamen kijken en er werd een monteur gestuurd. aangezien het hele bedrijf gewoon niet deugd, klungelde die gozer ook maar wat aan en moest 100 keer terugkomen, omdat ie dan weer niet de goede spullen bij zich had, uiteindelijk was t nog neit goed en daarom heeft me vriend er dus ook zelf aan zitten kitten. hij dacht dus toen dat t probleem was opgelost, maar niet dus..... nu is t dus al te laat om t n verborgen gebrek te noemen, hij woont er nu immers 2 jaar, toen was hij wel op tijd, maar is t dus niet goed genoeg gedaan. hij heeft helaas geen bonnen of ander bewijs dat hij het wel op tijd heeft geconstateerd en dit heeft gemeld...... daarbij is er ook geen electriciteit in de aanbouw, er was n keer n schakelaartje kapot, maar er past geen nieuwe op, omdat de aansluiting die er zit verboden is in Nederland..... kortom: aan de hele aanbouw mankeert vanalles, door dit slechte bedrijf. aangezien hij nu niet echt n poot heeft om op te staan is t plan, om t hele dak te vernieuwen ( en gelijk ook meer naar zijn smaak te doen) omdat t huis anders straks ook niet te verkopen is............ laat dit maar een wijze les zijn... |
![]() |
|
Die aanbouw deugt van geen kant en heeft nooit gedeugd en de aannemer is daar verantwoordelijk voor. Zit er nog steeds garantie op, of is dat nu voorbij? Je hebt waarschijnlijk ook garantie op de reparatie, die kan nog wel gelden.
Als dat zo is kun je daar weer aanspraak op maken, en als dat weer zo'n knulletje is die wat knoeit kun je eisen dat ze binnen een bepaalde termijn het wél goed oplossen, en anders kun je een andere aannemer inschakelen en de kosten op die belgen verhalen. Ik zou sowieso eerst juridisch advies inwinnen. Zoals je al aangeeft, je kunt dat huis niet meer zomaar verkopen. Zeker als die elektriciteit niet volgens de regels is gedaan. Straks komen eventuele volgende bewoners er achter dat dat ook niet klopt, en dan zit die vriend met een verborgen gebrek. Je hebt best kans dat je, ondanks die twee jaar, alsnog dat bedrijf aansprakelijk kunt stellen voor een deel van de kosten van dat dak en de elektriciteit. Overigens lees ik op http://www.keurhuisnederland.nl/getm...d=9596&keuze=1 dat de verkoper informatieplicht heeft en niet de koper. Vraag dus ook gelijk of je niet alsnog de verkoper kunt aanspreken op die gebreken. Dat lekkende dak heeft die vriend toen verkeerd gedaan, maar dat van de elektriciteit is misschien pas recentelijk ontdekt? |
![]() |
|
Mwo, de truc met verborgen gebrek is dat het 'redelijkerwijs niet eerder kon worden geconstateerd'.
Voor een dak dat kut gebouwd is met dakpannen er overheen geldt dat voor de koper. De verkoper echter had kunnen weten dat er wat aangekloot is, en dient het dus te vertellen (informatieplicht verkoper). Doet de verkoper dat niet, dan doet hij zijn huis dus beter voorkomen dan dat het is. Daarvoor kan hij aansprakelijk gesteld worden, want een huis met kutte uitbouw is minder waard dan een huis met goede uitbouw, en dus benadeelde hij de koper. Echter, koop je een uitbouw die zichtbaar slecht afgedekt is, dan is dat geen verborgen gebrek. Dat had je moeten weten/zien (informatieplicht koper), en je gaat dus akkoord met het gebrek als je koopt. Je staat daarom altijd sterker als je een keuring laat uitvoeren. Als een erkend expert het een rotzooi zou noemen is er geen ontkennen meer aan.
|
mmmm de optie, om t te laten reparen door een zelfgekozen bedrijf en t te verhalen op de vorige eigenaar, spreekt mij aan.....
de garantie van t vorige bouwbedrijf die de aanbouw heeft gedaan is verlopen, mijn vriend dacht dat ook de mogelijkheid om n verborgen gebrek te melden is verlopen, maar als we die vorige melding rekenen ( de 1e lekkage) maakt dit dus neit uit? allemaal btw al heel hartelijk bedankt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
als het een plat dak is, zou ik gewoon een nieuwe teerlaag neergooien.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Opknapproject Saab 96 V4 (veel foto's!) KIET | 37 | 28-10-2011 21:35 | |
Werk, Geld & Recht |
Huis kopen, tips? Nona | 496 | 07-04-2011 21:31 |