![]() |
|
Ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van rare gevallen om m'n buik te trainen. Het enige wat ik heb is zo'n heel standaard trainingsbankje (waarop je kunt liggen en waarbij je je benen achter wat steunen kunt klemmen). Dat kost niet zo veel en is net zoals vele TelSell apparaten gewoon op te klappen en onder je bed te schuiven.
![]() Waar je aan moet denken bij buikspier oefeningen is dat je buikspieren traint. Klinkt stom, maar veel mensen krijgen last van hun rug en nek omdat ze daarmee bewegingen maken die niet horen. Het is de bedoeling je rug, nek en hoofd in een lijn te houden terwijl je dus je torso op en neer beweegt dmv je buikspieren. Mensen hebben de neiging om hun rug, nek en hoofd mee te bewegen met de kant waar ze heen willen. Dat is niet de bedoeling, want het gaat er niet om dat je omhoog komt, het gaat erom dat je je buikspieren aanspant. Verder kun je ook een oefening doen die minder van je rug en nek vraagt, genaamd crunches. Je onderrug blijft op de plaats en staat dus minder onder druk. Crunch video uitleg Je lengte is trouwens geen excuus om te stoppen na een paar minuten. Ik ben 1,93m en kon deze oefeningen ook goed doen toen ik net begon. 't Is alleen een kwestie van weten wat je moet doen. Maar om ff terug te komen op je vraag: geen idee of de Ab Rocket werkt, ik weet wel dat 't echt niet nodig is om dat ding te halen om je buikspieren te trainen. ![]()
|
Als je Engels goed genoeg is stel ik je voor deze site 's te bekijken: Kijk, ik ben een link
Ik doe zelf thuis aan fitness, sportschool vind ik te onhandig. ![]() Ik heb gewoon een barbell, twee dumbbells en een stel gewichten en ik kan zo goed als alles trainen wat ik wil. Sommige oefeningen zijn idd makkelijker met een machine zoals je die vind op een sportschool, maar met wat simpele gewichtjes thuis heb je meer dan genoeg variatie op zich. Wat je wel moet accepteren dat je voor deze zomer nog niet geweldig veel resultaat zult zien, maar begin gewoon rustig met een beetje gewichtheffen (keyword: rustig) en dan zul je voor de volgende zomer al beter voor de dag komen dan de meeste jongens van jouw leeftijd. ![]() Het eerste jaar is een jaar van rustig aan doen als 't gaat om gewichtheffen. Gewoon met kleine gewichten beginnen en 't heel langzaam opvoeren. Deze periode is vooral een periode voor je gewrichten om zich aan te passen aan 't gewichtheffen. Je spieren zullen wel snel genoeg meegroeien. Maar lees die site die ik linkte gewoon 's door en dan zul je waarschijnlijk al heel wat wijzer worden over wat je te wachten staat en waar je allemaal rekening mee moet houden. ![]()
|
![]() |
De ab rocket is crap, dat kan ik je nu al vertellen zonder dat ding ooit te hebben gezien.
En je sportschool is geen echte sportschool als ze je zeggen om thuis situps te gaan doen. Als je echt van je skinny look af wil raad ik je aan om met een barbell oefeningen zoals de squat/deadlift/benchpress/rows te gaan doen. Ik heb hier wel vaker over gepost, als je echt geïnteresseerd bent moet je mn postgeschiedenis ff doorzoeken. edit: heb het ff voor je opgezocht http://forum.scholieren.com/showthread.php?p=27540039 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Spieren [help] Verwijderd | 27 | 29-03-2010 17:11 | |
Muziek |
The Smashing Pumpkins are back in town IEMOW-KOR | 188 | 20-07-2007 19:08 | |
De Kantine |
Ctrl + v topic! #65 TommY_ | 500 | 04-01-2007 15:08 |