Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2008, 15:47
Verwijderd
Ik zit hier gewoon achter m'n computer en opeens schiet er iets vast in m'n rug, zo voelt het. Alleen is het boven in m'n rug, in het midden, net onder mijn schouderbladen. Als ik mijn rug bol maak doet het echt pijn; hetzelfde geldt voor naar links of naar rechts draaien. Hol maken kan achter wel. Het is in een uur of twee nog niet echt weggetrokken.

Enig idee wat het is? Het zal allicht niets ergs zijn, maar ik vraag me af wat er zo opeens kan 'verstrakken' en hoe ik het weer los krijg?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 22:23
Tuta
Tuta is offline
Mijn eerste ingeving is: Laten kraken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 14:46
Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een verkrampte spier. Kan komen doordat je (onbewust) een te gespannen/verkeerde houding aanneemt achter je computer. Zijn je bureau/bureaustoel en dergelijke allemaal een beetje ergonomisch en zit je wel goed rechtop tijdens het computeren?

Misschien dat de duitser je even lekker wil masseren vandaag, dat helpt vast
Oud 19-07-2008, 14:59
fractuur
fractuur is offline
Hmm.. dacht toch echt dat ik al gereageerd had. Check idd je houding en de tijdsduur dat je computert. En vaak doet in dit soort situaties gewoon een stukje lopen of bewegen al wonderen. Dan denk je er even niet aan en je geeft je spieren de kans om ook nog tijdens andere bewegingen nuttig te zijn.
Oud 19-07-2008, 19:00
Verwijderd
Hm ik heb al een rsi-programmaatje aan staan, maar ik moet voor m'n werk wel domweg uren per dag achter de computer zitten... maar daar zal het idd aan liggen, zal er nog wat beter op letten.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 18:30
Stefanie
Stefanie is offline
Een fysiotherapeut kan ook goed helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:20
Miekje*
Miekje* is offline
Laat je rug door iemand masseren Door een vaste rug hoef je toch niet meteen naar de fysio neem ik aan?
Oud 20-07-2008, 21:56
fractuur
fractuur is offline
Nee hoor, vaak kan je er zelf door regelmatig te sporten en op de houding letten (als het heel erg is af en toe pijnstilling) heel veel aan doen. Maar een fysio kan wel helpen als je totaal niet weet waar het aan ligt en bijv. houdingsveranderingen niet lijken te helpen jouw inziens.
Oud 20-07-2008, 23:14
Verwijderd
Hm mijn rug is redelijk gevoelig, ik heb er snel last van (ook als ik bijvoorbeeld langere tijd voorovergebogen zit of als ik op een slechte ondergrond slaap), denk omdat ik een klein slingertje in m'n rug heb. Op zich is mijn houding wel goed, maar ik moet wel veel achter de computer zitten, en dat is natuurlijk niet optimaal. Maar ik heb nog nooit gehad dat 'r zomaar iets zo hoog in m'n rug vastschoot. Onderin ken ik wel.

Masseren was een goed plan, maar is er niet meer van gekomen 't Is nu alweer zo goed als over, wat ook anders is dan bij 'normale' rugpijn. Lijkt me dus idd een verkramping.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten