Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2008, 10:30
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Ik ben zo een nurt met openbaar vervoer kom nauwelijks buiten Purmerend.
Wie kan mij vertellen hoe ik met de trein in Raamsdonksveer (noord-brabant) kan geraken? Ik kom er beschamend genoeg niet uit. Vind namelijk geen station in de ns-reisplanner genaamd raamsdonksveer of geertruidenberg.

Edit: Ik heb het gevonden met 9292ov.nl maar..
daar staat dat ik ruim 50 min. moet reizen met de bus van Utrecht/jaarbeursplein - raamsdonksveer? 50 min. met de bus? Lees ik dat goed, of zijn er nog treinstations dichter in de buurt bij raamsdonksveer?

Edit: jeetje, een na grooste gemeente zonder treinstation. Purmerend is pas een stdasgehucht en die kent 2 ! treinstations.. Ik kan dus van station breda naar raamsdonksveer door een dagkaart te kopen in de bus voor 3 euro, maar klopt dat?
Kan ik ook een dagkaart kopen om met de bus vanaf utrecht te reizen?
advies please.

Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 11:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2008, 15:33
niekske17
niekske17 is offline
Raamsdonkveer heeft geen treinstation, je kunt het beste met de trein naar Breda reizen en vanuit daat de bus naa Raamsdonkveer pakken. Maar ik weet niet precies welke bus het is. Volgens mij de bus die naar Oosterhout gaat en dan stopt ie in Raamsdonkveer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 16:27
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Ik kan dus van station breda naar raamsdonksveer door een dagkaart te kopen in de bus voor 3 euro, maar klopt dat?
Kan ik ook een dagkaart kopen om met de bus vanaf utrecht te reizen?
Voor zover ik kan zien lijk je gebruik te willen maken van een dalurendagkaartje. Verder lijkt het erop dat je met Brabantliner 400 van Utrecht naar Raamsdonksveer wilt reizen. Voor de Brabantliners geldt een afwijkend tarief van €6,00 per persoon per dag vol tarief voor een dalurendagkaartje.

Reis je vanaf station Breda, dan hoef je waarschijnlijk geen gebruik te maken van een Brabantliner (ik zeg waarschijnlijk, kom er niet uit de buurt) en heb je aan een gewoon dalurendagkaartje van €3,00 genoeg. Waarschijnlijk reis je niet gratis met de trein tussen Utrecht en Breda, dus lijkt me dat de optie met de Brabantliner vanaf Utrecht het goedkoopst is.

Lees in ieder geval even de twee pagina's waarnaar ik gelinkt heb even door, dan wordt het voor jezelf misschien ook wat duidelijker. Voor een nauwkeuriger advies hebben we natuurlijk nauwkeuriger informatie nodig
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 20:32
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
He jullie twee bedankt! Ik denk dat ik er met deze infomatie wel uit kom.
Oud 23-07-2008, 17:41
Quantes
Quantes is offline
trein naar breda en dan bus 126
Reageren

Regels voor berichten