Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2008, 22:18
Subject
Subject is offline
Bijna zeker ga ik in september beginnen met Voeding en Gezondheid in Wageningen. Ik ben daarom al een beetje bezig met een kamer zoeken, voornamelijk via Idealis. Kan iemand mij misschien vertellen op welke complexen je wel of niet wilt wonen?

En over Voeding en Gezondheid; leer je ook over ziekte in het algemeen of is echt alles aan voedsel gerelateerd? Zijn er veel practica en wat doe je dan zoal? Verder is alle informatie welkom.
O ja, ik hoorde laatst ook dat 90% van de Voeding en Gezondheidstudenten vrouw is. Hangt er dan ook zo'n bitchy sfeertje ?
Oud 30-06-2008, 13:31
gek kuikentje
gek kuikentje is offline
Ik studeer noch in Wageningen noch Voeding & Gezondheid, maar kan vanuit mijn eigen ervaring wel vertellen dat je in het begin gewoon overal wilt wonen, aangezien dat beter en leuker is dan elke dag reizen. Je kunt later altijd nog doorverhuizen. Een "bitchy sfeertje" is niet alleen afhankelijk van het aantal vrouwen, maar ook van het type vrouwen. Het gaat volgens mij meer om het soort mensen dan om de man/vrouw-verhouding.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 14:33
elysea
elysea is offline
Citaat:
Hangt er dan ook zo'n bitchy sfeertje ?
niet alle vrouwen die samen in een huis/complex zitten zijn zoals in realityshows, gekkie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 08:51
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Een vriendin van mij gaat voeding en gezondheid in wageningen doen, via idealis zoek zij een kamer, maar dat heeft nog geen vooruitgang geboekt. Een andere vriendin gaat in wageningen biologie doen, zij heeft door op internet te zoeken veel sneller een studentenhuis gevonden.
Over voeding en gezondheid kan ik weinig zeggen. Wij hebben een keer op school studentes van die studie gehad. Wij hadden toen een practicum over bloed en voeding. Het leek op een combi van scheikunde en biologie. Best wel technisch was het, maar ook wel heel leuk.
Oud 07-07-2008, 15:22
Subject
Subject is offline
Dank voor de reacties.

Ik merk dat ik via Idealis nog lang niet aan de beurt ben voor een kamer, sta nog niet lang genoeg ingeschreven. Ik heb ook gezocht op internet, maar kan echt bijna niets in Wageningen vinden, zie ik dingen over het hoofd? dark*dizzie*, via welke site had die vriendin iets gevonden?

En over dat bitchy sfeertje . Ik heb zelf voornamelijk mannelijke vrienden en toen ik ergens las dat 90% op deze studie vrouw is, kreeg ik allemaal van die spookbeelden van allemaal dunne meisjes die alles van dieten weten enzo en elkaar dan aankijken van "wie is de dunste". Maar goed, dat slaat natuurlijk nergens op allemaal, ik kan mezelf gewoon nogal eens gek maken.
Oud 08-07-2008, 22:18
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Zij heeft gewoon wat gegoogled en is zo op een kamer gekomen. Ik kan niet de details vertellen, want zij is op vakantie. Anders kan je ook nog een advertentie plaatsen in een lokaal blaadje, schijnt ook goed te helpen.
Oud 15-07-2008, 10:28
Martine1986
Martine1986 is offline
check ook de kamerbalie van de wso:
http://www2.wau.nl/wso/kamerbalie/
Ik vond zelf mijn eerste kamer door een briefje op te hangen in de ah. Dat was wel bij een hospita, maar dat is nog altijd beter dan 5 uur per dag reizen en vanuit daar heb ik een kamer van idealis gekregen (op de idealis site staat btw ook ergens een prikbord, maar volgens mij worden daar voornamelijk kamers in onderhuur aangeboden).
En van je spookbeeld van bitchy meisjes die gaan vergelijken wie de dunste is klopt in mijn jaar iig niet zo veel. Het leek mij vooraf ook niet zo leuk zo veel meisjes bij elkaar, maar het is echt gezellig
Mocht je nog vragen hebben over V&G of Wageningen dan hoor ik het wel!
Reageren

Regels voor berichten