Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 12:24
D@mien
D@mien is offline
Ik bedoel hiermee: is in princiepe iedereen vrijwel even goed in een spelsoort, of heb je echt een speciaaltalent ergens voor nodig?

IK ben nl erg goed in RPGs, maar zuig in Shoot 'em ups...en in Beat 'em ups ben ik wel redelijk....in Simcity zuig ik zwaar...zulk soort dingen...

Maar ik vroeg me dus af: Als ik nu veel Shoot 'em ups speel, word ik dan ook veel beter, of mis ik et talent?
*kan Goldeneye nieteens uitspelen in et makkelijkste niveau*
Oud 03-08-2002, 12:55
Kirk22
Kirk22 is offline
tuurlijk heeft iemand meer talent voor het ene genre dan het ander. Lijkt me niet meer dan logisch. Ja, duh, net als alle dingen in het leven kan je jezelf verbeteren (of je talent-gebrek compenseren) door veel - heel veel - te oefenen. maar da's logies
Oud 03-08-2002, 12:57
Verwijderd
ik heb een platform talent.. maar irl haal ik niet eens de overkant van een slootje
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:46
Carn
Carn is offline
nou ja, RPG dingen vereisen niet echt timing, is -vaak- gewoon keuzes maken, dus dat is meer strategisch inzicht

dingen zoals platform games en 3d shooters vereisen wel wat meer.....ik ben aardig goed in platform games, matig in 3d shooters.....en n vriend van me is het net andersom..

oefening baart kunst denkik
Oud 03-08-2002, 16:17
NightmareZ
NightmareZ is offline
3D Shooters:
Sport:
Strategy: Games zoals NwN
Simulation :zoals flightsim daar oefen ik en dan missions ben redelijk goed in

Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 16:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik speel zo ie zo geen sport / race games, ik vind dat soort spellen gewoon niet leuk.

verder mag ik er best zijn in schooters, rpgs en in iets mindere mate in rts, hoewel ik op elk van de 3 onderdelen toch veel plezier beleef.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:59
RenT
RenT is offline
Talent: misschien een béétje... maar het is hoe dan ook vernamelijk oefening... computers zijn namelijk heel logisch geprogrammeerd... dus als jij veel oefent ken je hun reactie, dat maakt t makkelijker.
Verder lijken veel spellen op elkaar... wie heel goed is in Q3, kan vanaf t begin ook redelijk UT-en, par example!
Oud 03-08-2002, 20:33
Lyx
Lyx is offline
hmm.. bij is het bij beide goed
bij rpg, rts en bij 3d shooters ben ik aardig 'goed'

maar ik geef voorkeur aan rpg/rts

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:40
the 6th gate
the 6th gate is offline
doe mij maar n leuke sim
ben niet goed in rpg, rts enz.
fps kan k ook nog wel redelijk
Oud 03-08-2002, 20:55
Devi W
Devi W is offline
Je moet een wel enig talent hebben. Maar op zich is bijna alles te leren, net als in het echte leven. Ik kan eigenlijk in alle genres goed mee en vaak ben ik ook wel een van de betere van mijn klas. Maar in een genre suck ik echt enorm en ik vind het dan ook een klote genre: Racen...
Oud 03-08-2002, 21:49
Bartje
Bartje is offline
maar is het zo met computerspellen:
als je een genre leuk vindt, dat wordt je er vanzelf goed in??
of
als je in een genre goed bent dat je dat dan vanzelf het leukste genre vindt??
Oud 04-08-2002, 21:10
Kirk22
Kirk22 is offline
rts ben ik best goed in, heb ik ook snel door. Racespellen verlies ik ongeveer altijd.
Sport moet ik ook ff doorhebben, maar ben dan ook best goed.
Verder speel ik nauwelijks 3d shoot 'em upers.
Oud 04-08-2002, 21:32
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ikzelf ben een echte rpg fanaat.
Alles van the baldur's gate saga (BG I + expansion en BG II + expansion) en Final Fantasy 7, 8 en 9, Icewind Dale en nog wel een paar uitgespeeld.
Nou, genoeg opgeschept
Ik vind mezelf hier wel goed erin, maar dat komt vooral omdat ik roleplaying erg leuk vind.
Dus ik steek er ook veel tijd in, lees ook wel eens wat lectuur erover ed.
Voor de rest speel ik adventures, zoals Gabriel Knight en Mystery of the Druids, deze heb ik ook beide uitgespeeld zonder walktrough.

Met shoot em up's en racespellen behoor ik eigenlijk meer tot de middenmoot, niet slecht maar ook niet echt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 22:01
Paperz
Paperz is offline
Ik kan alles... behalve racen... (vind ik ook a boeiend...) en vechtspelletjes (ik speel ze allemaal uit met standaard slaan en schoppen)

RPG's schijn ik heel goed in te zijn.... is ook me favo-genre
FPS's ben ik op een of andere manier best goed in... hoewel iedereen zegt dat ik nogal "apart" speel...
RTS kan ik wel... alleen tegen de computer boeit 't niet zo en tegen een ander vind ik 't nooit leuk...
Space-shooters ben ik dol op... of ik goed ben weet ik niet maar ik speel ze wel uit
Oud 04-08-2002, 22:44
The_Vampire
The_Vampire is offline
RPG: Niemand die dat slechter kan dan ik Ben ook niet echt voor het genre
FPS: Redelijk goed (vooral Mohaa dan)
RTS: De laatste die ik gespeeld heb was Red Alert (zegt genoeg)

Paperz: vertel eens wat over je "apparte" speelstijl. Ben benieuwd

Verder is het ook bij online spelen (bij mohaa toch) dat hoe later je speelt hoe moeilijker (bv om 15u is het veel makkelijker dan om 3u snachts. Daarvoor niet minder leuk he)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 09:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
ik denk dat fysieke aangeboren eigenschappen een heel heel kleine rol spelen hierbij.
Maar het spectrum van te oefenen vaardigheden kan wel eens heel groot zijn
Oud 05-08-2002, 10:21
Koen
Koen is offline
Talent / aanleg speelt wel een belangrijke rol. Als je écht goed wilt worden kan je wel 5 uur gamen op een dag, maar als je geen aanleg hebt kom je nergens. Jammer genoeg..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:23
Mindfields
Mindfields is offline
RPGS ben ik vrij goed in...
Shooters enzo suck ik in
Oud 06-08-2002, 09:13
Orion84
Orion84 is offline
bij 1st person shooters is vooral je reactie snelheid en je ooghand coordinatie erg belangrijk. samen met sportgames zijn dit eigenlijk de enige games waar je snel moet reageren. ik bedoel als je het vergelijkt met strategy/RPG.

dat is voor sommige mensen een probleem. die liggen al voor lijk voordat ze doorhebben dat er geschoten wordt, maar dat valt idd wel degelijk te oefenen.
Oud 06-08-2002, 19:23
Verwijderd
ik heb aardig reactievermogen... maar in games komt dat niet zover tot uiting.

ik ben goed in tactische spellen (mechcommander 2 bijvoorbeeld), of tactische shooters zoals operation flashpoint waar je kutstreken kan uithalen met je tegenstander
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
bij 1st person shooters is vooral je reactie snelheid en je ooghand coordinatie erg belangrijk. samen met sportgames zijn dit eigenlijk de enige games waar je snel moet reageren. ik bedoel als je het vergelijkt met strategy/RPG.

dat is voor sommige mensen een probleem. die liggen al voor lijk voordat ze doorhebben dat er geschoten wordt, maar dat valt idd wel degelijk te oefenen.
Dat is te oefenen. Maar je hebt nog wat nodig; inzicht. Zonder inzicht ben je nog nergens, en dat is heel moeilijk te trainen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Dat is te oefenen. Maar je hebt nog wat nodig; inzicht. Zonder inzicht ben je nog nergens, en dat is heel moeilijk te trainen.
mjah, zoiets als:
mjah, en het scheelt ook of je je interesseert voor een bepaald speltype, als jij een schijthekel hebt aan voetbal; doe jij dan fanatiek mee met voetbal tijdens gym?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:41
Desp
Desp is offline
Ik denk ook dat het is wat je leuk vind hoor, als je het al meteen geen ene moer aan vind, tja.. dan doe je er ook niet zo veel meer voor, en ben je er dus ook niet echt goed in..

Zelf vind ik RPG's echt enorm gaaf, ben ik ook wel goed in. Maar shoot 'em up's vind ik weer niets, gaat dan ook echt slecht...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten