Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2008, 09:26
WolterB
WolterB is offline
Ben jij iemand die meestal in musea te vinden is, ben je een regelmatige theaterganger, droom je liever weg bij concerten, kan je uren naar gebouwen kijken, houd je meer van het natuurschoon of doe je liever andere culturele dingen?

Zijn er bijzondere dingen die je aan iedereen aan wil raden, of heb je tips voor anderen? Hier kan het!
Oud 09-07-2008, 08:45
Liiess
Liiess is offline
theater
Oud 09-07-2008, 09:30
Giles
Giles is offline
Verdomme wat een bijdrage aan het topic.

Hoe dan ook; ik ben het meest van musea en concerten, als je bioscopen niet mee telt als cultuur, want daar ben ik het meest te vinden. Sinds mijn museumkaart is museumbezoek ook een stuk laagdrempeliger geworden maar door een volle agenda bezoek ik helaas niet zo vaak als ik zou willen.

Aanraders.. FOAM en de Nieuwe Kerk in Amsterdam (ook voor de gebouwen zelf, regelmatig veranderende tentoonstellingen). In Rotterdam het Schielandshuis want pure zalige kneuterigheid (Mens en dier is helaas afgelopen) en de Kunsthal, ook al is de laatste wel een beetje overrated soms vind ik.
Qua bioscoop moet je eens een film in het Tuschinski in Amsterdam ervaren, maar de meeste bioscopen hebben tegenwoordig wel een gelijke kwaliteit waardoor de ervaring niet veel verschilt denk ik.
Oud 09-07-2008, 16:59
yllek14PP14PP
yllek14PP14PP is offline
jh ik kan wel vaak naar een oud gebouw kijken ^^
maar ik kan ook helemaal uit me dak gaan bij concerten =D
Oud 20-07-2008, 18:20
Liesss*
Liesss* is offline
Theater, film, concerten en musea
Oud 21-07-2008, 21:34
Balance
Balance is offline
Ik ga graag naar het theater en dan met name naar musicals. Daarnaast kan cabaret mij ook vaak boeien, evenals sommige toneelstukken. Ik hou niet zo veel van wat ik zelf abstract toneel noem; wat mij betreft mag het verhaal gewoon overduidelijk aanwezig zijn.
Liedjesprogramma's vind ik erg mooi. Ik werk in een theater en mag vanuit een donker halletje mee kijken naar de voorstellingen. Dat is echt een ultiem geniet moment. Daar op de grond gaan zitten en dan lekker liedjes luisteren; nog mooier dan in het publiek zitten

Verder kan ik sinds kort ook wel erg genieten van mooie gebouwen en andere kunstwerken in de buitenlucht. Dan heb ik het wel over de nogal toeristische attracties in bekende steden.
Oud 04-08-2008, 12:03
Verwijderd
Ben jij iemand die meestal in musea te vinden is, ben je een regelmatige theaterganger, droom je liever weg bij concerten, kan je uren naar gebouwen kijken, houd je meer van het natuurschoon?

zo!

Eigenlijk alles waarbij ik niet te lang op een stoel hoef te blijven zitten
Daarbij ben ik bij musea ook nog veel te gevoelig voor sfeer. Als het echt te formeel is (suppoosten die waanzinnig snel een beroerte krijgen enzo) dan krijg ik zo de kriebels dat ik toch wel weer weg wil, daar ben ik beetje een sukkeltje in. Dus dan maar liever de dingen die je op straat tegen kan komen De mooie gebouwen die jij noemt enzo.
Oud 04-08-2008, 12:30
arPos
arPos is offline
pff, ff denken

architectuur, comedy, musea (toch wel), en wat je zoal aan cultuur op straat tegenkomt.
Oud 06-08-2008, 13:49
Verwijderd
Ik ben graag bij exposities van dubieuze kunstenaars in halfverlaten panden die omgebouwd zijn tot expositieruimte. Maar die zijn moeilijk te vinden en als je ze al vindt dan zijn de exposities vaak op onmogelijke tijden en dagen. Desalnittemin bijzonder tof.

Naar musea ga ik ook wel, maar minder vaak. Met name omdat ik door het enthousiasme van m'n ouders eigenlijk al zowat alle musea in Nederland gezien heb, nog voor ik zestien werd, dus tja. Sindsdien ben ik nog in wat 'klassieke' musea geweest, Van Gogh, Rembrandt, etc. Maar eigenlijk heb ik dat allemaal wel gezien nu. Hetzelfde geldt voor abstracte kunst, hoewel daar ook nog bij komt dat ik vaak geen donder aan 'abstracte' kunst vind. Jammer, want de musea hangen er vol mee terwijl de écht gave moderne kunst-dingen een beetje weggemoffeld worden.
Wat wel erg gaaf was, een schervenworkshop in een of ander Oudheid-museumpje in Maastricht (?) waar we allemaal eeuwenoude scherven en botten mochten betasten. En ik mocht daar een mensenschedel van (vermoedelijk) een Germaan vasthouden, dat was erg bijzonder.

Naar het theater ga ik ook weleens, maar niet vaak genoeg. Als ik ga is dat voornamelijk cabaret, dat telt eigenlijk niet eens. Eens in de zoveel tijd ga ik naar een balletvoorstelling.
Wat ik wel nog graag wil zien is een mime-voorstelling van een stel góede mime-lui, want volgens mij dig ik dat wel.

Bij concerten ben ik ook regelmatig te vinden, zowel 'gewone' concerten als orkest-dingen met klassieke muziek. Qua festivals ga ik eigenlijk alleen naar metalshite, hoewel ik wel een keertje naar Oerol wil.

En verder ben ik meer van het kijken naar gebouwen en het natuurschoon, ja, want het enige wat je daar voor hoeft te doen is kíjken. Met name in Duitsland kijk ik m'n ogen uit, want daar heb je van die mooie bossen en rare roestige industrieterrein-achtige verlaten panden. Hoewel er natuurlijk nog heel veel andere steden en landen zijn waar bijzonder veel moois te zien is, maar ik ga ze niet allemaal opnoemen. Duitsland krijgt een voorkeursbehandeling Hoewel ik het ook erg leuk vind om de Amsterdamse School-gebouwtjes in Amsterdam te spotten, dus vooruit, Amsterdam mag ook wel een voorkeursplaatsje.

Een lievelingsbezigheid heb ik niet, maar met het laatste ben ik natuurlijk wel veel meer bezig. Puur omdat het zo makkelijk en toegankelijk is, in je eentje rondlopen in Amsterdam en naar dingen kijken ftw Over een paar weken ga ik ook naar Oostenrijk, waar ik geen zin in heb want ik ben helemaal niet zo van de bergen. Maar daarna ga ik in m'n eentje terug met de trein en daar heb ik nu al zin in, want dan ga ik langs Keulen en dat is een prachtstad.
Oud 22-08-2008, 22:52
cenerentola
cenerentola is offline
Ten eerste, ik ben echt geen theatermens. Ik vind cabaret echt stomvervelend en toneel vind ik te geforceerd. Als ik in het theater ben, wat zelden gebeurd, dan is het voor een dansvoorstelling. Ik ga regelmatig naar een museum, ik houd het meest van moderne kunst en van foto's. Voor de rest interesseren mij architectuur en stedenbouw. Ik ga niet naar concerten, voor klassiek en opera heb ik geen geduld. Popconcerten haat ik, want ik ben veel te klein om wat te zien. Voor een mooie filmhuisfilm ga ik naar de bioscoop. Voor de rest lees ik veel, ook wel literatuur, maar het allerliefste pulp. Waargebeurde verhalen, memoires en biografiën.
Oud 24-08-2008, 08:55
Verwijderd
Citaat:

ik ook
Oud 24-08-2008, 15:30
<*)_><
<*)_>< is offline
Het liefst post ik op dit forum.
Oud 26-08-2008, 13:10
Verwijderd
concert
Oud 27-08-2008, 06:57
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dit. Alhoewel dat maar op zijn tijd gebeurt. Film is een culturele bezigheid die vaker voorkomt dan theater/concert/musea.
Oud 27-08-2008, 17:32
Verwijderd
Oh, dit is niet Onzin.

Hmm, dan maar leren/lezen/(be)kijken van/over talen, landen en culturen. ;x
Advertentie

Regels voor berichten