Ik ben graag bij exposities van dubieuze kunstenaars in halfverlaten panden die omgebouwd zijn tot expositieruimte. Maar die zijn moeilijk te vinden en als je ze al vindt dan zijn de exposities vaak op onmogelijke tijden en dagen. Desalnittemin bijzonder tof.
Naar musea ga ik ook wel, maar minder vaak. Met name omdat ik door het enthousiasme van m'n ouders eigenlijk al zowat alle musea in Nederland gezien heb, nog voor ik zestien werd, dus tja. Sindsdien ben ik nog in wat 'klassieke' musea geweest, Van Gogh, Rembrandt, etc. Maar eigenlijk heb ik dat allemaal wel gezien nu. Hetzelfde geldt voor abstracte kunst, hoewel daar ook nog bij komt dat ik vaak geen donder aan 'abstracte' kunst vind. Jammer, want de musea hangen er vol mee terwijl de écht gave moderne kunst-dingen een beetje weggemoffeld worden.
Wat wel erg gaaf was, een schervenworkshop in een of ander Oudheid-museumpje in Maastricht (?) waar we allemaal eeuwenoude scherven en botten mochten betasten. En ik mocht daar een mensenschedel van (vermoedelijk) een Germaan vasthouden, dat was erg bijzonder.
Naar het theater ga ik ook weleens, maar niet vaak genoeg. Als ik ga is dat voornamelijk cabaret, dat telt eigenlijk niet eens. Eens in de zoveel tijd ga ik naar een balletvoorstelling.
Wat ik wel nog graag wil zien is een mime-voorstelling van een stel góede mime-lui, want volgens mij dig ik dat wel.
Bij concerten ben ik ook regelmatig te vinden, zowel 'gewone' concerten als orkest-dingen met klassieke muziek. Qua festivals ga ik eigenlijk alleen naar metalshite, hoewel ik wel een keertje naar Oerol wil.
En verder ben ik meer van het kijken naar gebouwen en het natuurschoon, ja, want het enige wat je daar voor hoeft te doen is kíjken.

Met name in Duitsland kijk ik m'n ogen uit, want daar heb je van die mooie bossen en rare roestige industrieterrein-achtige verlaten panden. Hoewel er natuurlijk nog heel veel andere steden en landen zijn waar bijzonder veel moois te zien is, maar ik ga ze niet allemaal opnoemen. Duitsland krijgt een voorkeursbehandeling

Hoewel ik het ook erg leuk vind om de Amsterdamse School-gebouwtjes in Amsterdam te spotten, dus vooruit, Amsterdam mag ook wel een voorkeursplaatsje.
Een lievelingsbezigheid heb ik niet, maar met het laatste ben ik natuurlijk wel veel meer bezig. Puur omdat het zo makkelijk en toegankelijk is, in je eentje rondlopen in Amsterdam en naar dingen kijken ftw

Over een paar weken ga ik ook naar Oostenrijk, waar ik geen zin in heb want ik ben helemaal niet zo van de bergen. Maar daarna ga ik in m'n eentje terug met de trein en daar heb ik nu al zin in, want dan ga ik langs Keulen en dat is een prachtstad.