Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 15:14
igfy
igfy is offline
Ik ben ingeloot voor de studie geneeskunde in Amsterdam, maar ik woon in Drenthe. Ik zou graag ergens anders willen studeren. Als iemand graag geneeskunde in Amsterdam had willen studeren, email mij dan. Dan kunnen we misschien wel ruilen van inlotingsbewijs, in persoon natuurlijk, zodat het duidelijk controleerbaar is. Alstublieft help mij hiermee
Oud 16-07-2003, 15:56
Verwijderd
Kan dat dan?
Kan je niet gewoon van studieplaats ruilen, 't is voor geneeskunde toch zo dat eens ingeloot, altijd ingeloot?
Oud 16-07-2003, 16:02
Verwijderd
Afwachten tot de mensen uit de B- en C-lotingsgroep horen waar zij zijn ingeloot.. Meer kans.
Oud 16-07-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 16:56:
Kan je niet gewoon van studieplaats ruilen, 't is voor geneeskunde toch zo dat eens ingeloot, altijd ingeloot?
Ik weet er niet heel veel van af...maar volgens mij werkt het niet zo. Je schrijft je (over het algemeen) in voor een bepaalde universiteit en daarvoor wordt je dan in- of uitgeloot. Universiteiten hebben ook maar een beperkt aantal studieplaatsen.
Oud 16-07-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 17:29:
Ik weet er niet heel veel van af...maar volgens mij werkt het niet zo. Je schrijft je (over het algemeen) in voor een bepaalde universiteit en daarvoor wordt je dan in- of uitgeloot. Universiteiten hebben ook maar een beperkt aantal studieplaatsen.
Oh ja, klopt...

't Zal natuurlijk wel logisch zijn wanneer je kan wisselen...
Oud 16-07-2003, 16:56
Miess
Miess is offline
Citaat:
Hermione schreef op 16-07-2003 @ 17:02:
Afwachten tot de mensen uit de B- en C-lotingsgroep horen waar zij zijn ingeloot.. Meer kans.
Iedereen krijgt toch tegelijk te horen wanneer hij of zij ingeloot is?
En bij mijn weten krijgt iedereen 17 juli (dus morgen) te horen of hij of zij ingeloot is dus ik vind t een beetje vreemd dat de topicstartster nu al weet dat ze ingeloot is.
Oud 16-07-2003, 17:00
igfy
igfy is offline
ik heb al bericht gekregen van de UvA, terwijl de Ib-groep dit bericht morgen pas stuurt. Ik heb er heen gebeld of het wel klopte, dus ik weet zeker dat ik in Amsterdam ben ingeloot, ik heb zelfs al een studentennummer. En ik zat btw ook in lotingsklasse C.

En je kan wel ruilen, als je binnen de termijn waarin je je moet inschrijven van plaatsbewijs wisselt.

Maar ik zou echt heel graag wat dichter bij huis studeren, dus als jullie nog wat weten, help me dan ajb!!
Oud 16-07-2003, 19:48
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Hee, ik krijg morgen bericht of ik ben ingeloot. ik heb zelf de voorkeuren Groningen, Utrecht en Nijmegen ingevuld (ook in die volgorde). Zat Amsterdam bij jou voorkeuren? of kun je ook nog ergens geplaatst worden?
Oud 16-07-2003, 20:17
1983
1983 is offline
hoihoi,

vraagje: ik wil ook geneeskunde gaan studeren (in leiden)
maar ik weet nog niet of ik ben ingeloot (dacht dat je dat ook pas morgen zou horen)
nu heb ik wel al een inschrijvingspakket gehad van de universiteit hebben jullie dat ook al????
Oud 17-07-2003, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Ruilbeurs

Ben je ingeloot, maar niet geplaatst in de stad die jouw voorkeur heeft? Misschien kun je nog ruilen met iemand die hetzelfde probleem heeft.

Ruilverzoeken kun je alleen doen via de IB-Groep! Op eigen initiatief met iemand ruilen is niet mogelijk.

Je kunt je ruilverzoek on line aan de IB-Groep doorgeven.
Je moet dan dit invullen.
Oud 17-07-2003, 08:05
igfy
igfy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-07-2003 @ 08:18:
Je moet dan dit invullen.

Zou je dat ook voor meerdere universiteiten kunnen invullen?
Oud 17-07-2003, 09:09
1983
1983 is offline
hoihoi,
zijn er nog meer mensen op de postbode aan het wachten ik hoop zo dat ik ingeloot ben
wat gaan jullie doen als je uitgeloot wordt??
Oud 17-07-2003, 09:09
Verwijderd
Citaat:
1983 schreef op 17-07-2003 @ 10:09:
hoihoi,
zijn er nog meer mensen op de postbode aan het wachten ik hoop zo dat ik ingeloot ben
wat gaan jullie doen als je uitgeloot wordt??
Dat kun je toch ook bekijken bij de link die in: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=543043 gegeven wordt...?
Oud 17-07-2003, 09:38
1983
1983 is offline
ja dat zou kunnen ja!

zijn er dan al mensen die ook al een inschrijvingspakket hebben gehad voor de universiteit waar ze geneeskunde willen studeren maar nog niet eens weten of ze ingeloot zijn???
Oud 19-07-2008, 11:27
kajeka
kajeka is offline
ik heb belangstelling voor amsterdam VU) en ben ingeloot in groningen, beide geneeskunde.
Graag contact. Mijn email adres is tim.kombrink@gmail.com
Groeten
T.F.Kombrink
Oud 19-07-2008, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ik heb belangstelling voor amsterdam VU) en ben ingeloot in groningen, beide geneeskunde.
Graag contact. Mijn email adres is tim.kombrink@gmail.com
Groeten
T.F.Kombrink
In 2003 was het nog zo dat je niet op eigen initiatief kon ruilen, maar dat dat alleen via de IBG kon... Misschien is dat nu - 5 jaar later - nog steeds zo?
(De link van Leonoor (deze dus) werkt wel nog, maar geen idee of dat nog steeds via dat formuliiertje moet...)
Oud 19-07-2008, 16:14
Tochjo
Tochjo is offline
Ruilen moet inderdaad nog altijd via de IB-Groep, en ook met een soortgelijk formulier, maar lees vooral ook deze pagina (klik) eens door.
Oud 28-07-2008, 09:53
qwerty85
qwerty85 is offline
Hallo iedereen!

Ik ben ingeloot (VU) maar wil graag ruilen (naar Utrecht)
Bij deze wil ik graag iedereen oproepen die wilt ruilen zich op te geven bij de ruilbeurs van de ib-groep!!!! En Met Name natuurlijk diegene die van Utrecht naar de VU wilt ruilen.

De VU is een leuke Universiteit in onze mooie hoofdstad, maar ik studeer al vier jaar in Utrecht en heb hier een zeer mooie kamer vlak bij de Uithof. Het liefste blijf ik dus hier. Bovendien doe ik vrijwilligerswerk in het UMC en dat kan ik dan gemakkelijker blijven doen.

Ik heb met de ib-groep gebeld en sta eerste op de lijst dus als alsjeblieft iemand zich wilt aanmelden ben ik diegene ontzettend dankbaar!!

groetjes Linde
Oud 28-07-2008, 20:38
Verwijderd
Ik sluit dit topic, ruilen kan alleen via de IB-groep zelf en mensen die graag willen ruilen zullen dat waarschijnlijk doen. Afwachten dus maar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten